Κυριακή 23 Απρίλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
«Ολυμπιακό» ηλεκτροκίνητο με αυτόματη μετάδοση

Ενα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο με επαναστατικό σύστημα αυτόματης μετάδοσης κέρδισε το πρώτο βραβείο στους «Ολυμπιακούς Ιδεών», που διοργανώνει η Toyota. Ο διαγωνισμός ενθαρρύνει τους νέους μηχανικούς και προωθεί λύσεις και εφαρμογές που ξεχωρίζουν.

Το αυτόματο σύστημα μετάδοσης ταχυτήτων, που βραβεύτηκε, αλλάζει ταχύτητες ανάλογα με την πορεία που ακολουθεί το όχημα και τις συνθήκες οδήγησης, όπως για παράδειγμα ανηφόρες ή κατηφόρες. Διακρίθηκε επίσης ένα τρίκυκλο που αλλάζει κατεύθυνση χωρίς τα κλασικά γκριπς, καθώς και ένα ηλεκτρικό όχημα διασκέδασης.

Στο διαγωνιστικό τμήμα της διοργάνωσης υπήρξαν δυο μέρη: Το κατασκευαστικό, όπου οι υπάλληλοι της Toyota παρουσίασαν 15 πρωτότυπα οχήματα, και το τμήμα της έκθεσης, που με τη βοήθεια εντυπωσιακών γραφικών των computer παρουσιάστηκαν 14 φουτουριστικά αυτοκίνητα του 2050.

Παράλληλα, διεξήχθη και ένας θεαματικός διαγωνισμός, όπου αυτοσχέδια ρομπότ βρέθηκαν σε έναν αγώνα διελκυστίνδας. Οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να ακούσουν τα τελευταία νέα σε ένα σεμινάριο ρομποτικής, όπου εκτέθηκαν και τα τελευταία επιτεύγματα της τεχνολογίας. Ανάμεσα σε άλλες δραστηριότητες οι επισκέπτες μπορούσαν να κάνουν test-brive με ένα «e-com» EV computer.

Νέο «γρήγορο» Hyundai Accent

Το Hyundai Accent ήρθε σε νέα πιο δυνατή έκδοση, με 102 άλογα. Το best - seller της ελληνικής αγοράς εφοδιάζεται με κινητήρα 1.495 κ.εκ, με δεκαεξαβάλβιδη κεφαλή και 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους.

Η μεγίστη ισχύς αποδίδεται στις 5.800 σ.α.λ. ενώ η ροπή στρέψης φθάνει τα 13,6 kg στις 3.000 σ.α.λ.. Οι επιδόσεις έχουν βελτιωθεί αισθητά και για τα 0-100 χλμ. χρειάζονται 10,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική φτάνει τα 174 χλμ/ώρα.

Στο στάνταρ εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται υδραυλικό τιμόνι, αερόσακος οδηγού, προεντατήρες ζωνών ασφαλείας, ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες, ραδιοκασετόφωνο, 4 ηχεία, ηλεκτρική κεραία, ζάντες αλουμινίου και ελαστικά 185/60 R14 για την έκδοση LS που ξεκινά από τα 3.168.000 δρχ. για το τρίθυρο αμάξωμα. Στην έκδοση full που κοστίζει 200.000 δρχ. περισσότερο υπάρχει επίσης αερόσακος συνοδηγού και ABS. To air condition προσφέρεται στην προνομιακή τιμή των 200.000 δρχ. Το Hyundai Accent καλύπτεται από εγγύηση 3 χρόνων ή 100.000 χλμ. Το χρηματοδοτικό πρόγραμμα που υποστηρίζει την πώληση δίνει βασικά 2 επιλογές: Α) 0% προκαταβολή, επιτόκιο 0,9% και εξόφληση σε 60 μήνες. Β) 40% προκαταβολή, επιτόκιο 0,65% και εξόφληση σε 60 μήνες.

PIAGGIO X9
Tαξιδιάρικο σκούτερ

Μια πρωτοποριακή πρόταση φέρνει η Piaggio στο χώρο των σκούτερ τουρισμού. Το X9 υιοθετώντας προωθημένες σχεδιαστικές και τεχνολογικές απόψεις προσπαθεί να συνδυάσει τις δυνατότητες ενός σκούτερ εντός της πόλης, μιας μοτοσικλέτας σε μια εκδρομή, καθώς και την άνεση ενός αυτοκινήτου

Το X9 σχεδιάστηκε στο Centro Stile της Piaggio και η αεροδυναμική του τελειοποιήθηκε σε τούνελ δοκιμών, ώστε να βελτιωθεί η τελική του ταχύτητα. Το σκούτερ - τουρισμού δικαιολογεί το χαρακτηρισμό του όχι μόνο με τις διαστάσεις και την άνεση για οδηγό και επιβάτη, αλλά και με ένα αποθηκευτικό χώρο 45 λίτρων που βρίσκεται κάτω από τη σέλα. Χώρος για μεταφορά αντικειμένων υπάρχει και στην εσωτερική ποδιά όπου έχει προβλεφτεί και ειδική θέση για κινητό τηλέφωνο.

Το πλαίσιο είναι σωληνωτό δικτύωμα εξασφαλίζοντας αυξημένη ακαμψία. Το πρόβλημα με τη μετατόπιση βάρους του μισογεμάτου ρεζερβουάρ μειώθηκε με τη μεταφορά του προς τα κάτω. Το φωτισμό έχουν αναλάβει 2 λάμπες αλογόνου που καλύπτονται από ενιαίο κρύσταλλο, ενώ για να κάνετε αισθητή την παρουσία σας υπάρχουν διπλά φώτα και στην ουρά. Το τιμόνι κινείται ανεξάρτητα από το παρμπρίζ που είναι σταθερό, όπως και τα αναλογικά όργανα.

Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από ένα υδραυλικό πιρούνι 35 χιλιοστών, ενώ πίσω υπάρχουν 2 αμορτισέρ. Οι τροχοί είναι 14 ίντσες εμπρός και 13 ίντσες πίσω. Τα τρία δισκόφρενα είναι μια πρωτιά της Piaggio για την κατηγορία, και ενισχύονται από ένα σύστημα ταυτόχρονης ενεργοποίησης από την αριστερή μανέτα. Ο κινητήρας είναι τετράχρονος υδρόψυκτος μονοκύλινδρος 250 κ.εκ., αποδίδει 20 ίππους, η τελική ταχύτητα είναι 120 χλμ/ώρα, ενώ η κατανάλωση είναι κάτι περισσότερο από 3 λίτρα/100 χλμ.

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται: ταχύμετρο, στροφόμετρο, δείκτες βενζίνης, θερμοκρασίας, ρολόι - θερμόμετρο και κομπιούτερ ταξιδιού με ενδείξεις για προγραμματισμένη συντήρηση.

FIAT PUNTO RALLY
215 ίπποι στα ελληνικά χώματα

Το «ΟΠΛΟ», θα μπορούσε να ονομαστεί το αγωνιστικό Fiat Punto, που έφερε στην Ελλάδα η «Fiat Auto Hellas». Το Punto Rally θα στοχεύσει στις πρωτιές της Α6 κατηγορίας, δηλαδή των αυτοκινήτων με κινητήρες μέχρι 1.600 κ.εκ.

Το Rally στηρίζεται στο Punto HGT των 130 ίππων. Σε αυτή τη βάση το Fiat Auto Corse έκτισε με βάση τις αγωνιστικές προδιαγραφές ένα χαμηλότερο, φαρδύτερο και σαφέστατα ισχυρότερο αυτοκίνητο.

Το Rally έχει φαρδύνει κατά 122 χιλ. και έχει χαμηλώσει 40 χιλ. Η χρήση συνθετικών υλικών είναι ευρεία και απλώνεται σε σπόιλερ, φτερά και προφυλακτήρες. Ο κινητήρας των 1.800 κυβικών του HGT έχει κατέβει στα 1.579 κ.εκ. και έχει ελαφρύτερο στρόφαλο και βολάν.

Πιστόνια, μπιέλες, σύστημα εισαγωγής και εξάτμιση είναι αγωνιστικά, ενώ η ανάφλεξή και ο ψεκασμός έχουν εξελιχθεί από την Magnetti Marelli. Τα «πειράγματα» έχουν ως αποτέλεσμα 215 ίππους στις 9.000 σ.α.λ.

Ο συμπλέκτης αποτελείται από ένα μεταλλικό - κεραμικό δίσκο. Το σειριακό κιβώτιο είναι έξι ταχυτήτων και μέσω ενός αυτόματα ελεγχόμενου διαφορικού μεταβλητού εμπλοκής μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η ανάρτηση είναι προσαρμοσμένη στις ελληνικές ανάγκες από την PROFLEX και φυσικά πλήρως ρυθμιζόμενη. Οι ζάντες είναι ΟΖ racing ελαφρού κράματος διαστάσεων 6Χ15 ειδικές για χώμα. Οι σύνδεσμοι είναι τύπου Uniball, ενώ τα δισκόφρενα της Brembo, με τις τεράστιες δαγκάνες, ρυθμίζονται εσωτερικά από τον οδηγό.

Στο μπάκετ, λοιπόν, η Fiat εμπιστεύτηκε τον πλέον ταλαντούχο Ελληνα οδηγό, τον Πάνο Χατζητσοπάνη, τον οποίο συνδράμει ο πολύπειρος συνοδηγός Κωστής Στεφανής. Τιμ-μάνατζερ ο Νίκος Ταγκούλης και επικεφαλής μηχανικός ο Στάθης Μάγος, πλαισιωμένος από νεαρούς μηχανικούς που έχουν ξεκινήσει τα αγωνιστικά τους βήματα από την Fiat.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ