Κυριακή 6 Μάη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Νέα 206, ένα σπορ και ένα πολυτελές

Δύο νέες εκδόσεις προστέθηκαν στην γκάμα του Peugeot 206. Πρόκειται για τα Color Line και τα Rolan Garros. Το πρώτο είναι μια νεανική και πιο σπορτίβ έκδοση, με νέες εσωτερικές επενδύσεις σε ζωηρά χρώματα: κόκκινο, κίτρινο και μπλε σε ύφασμα Abovre και πακέτο εξοπλισμού που περιλαμβάνει: air condition, 2 αερόσακους, σπορ καθίσματα, σπορ ταμπλό με λευκά όργανα, διακριτικό αλουμινίου στο λεβιέ ταχυτήτων. Στην έκδοση των 1.100 κ.εκ. κοστίζει 3.550.000 δρχ. και στα 1.400 κ.εκ. 3.810.000 δρχ. διαθέτοντας και υδραυλικό τιμόνι.

Το Rolan Garros, είναι πολυτελέστερο και χαρακτηρίζεται από το πράσινο μεταλλικό χρώμα, τη γυάλινη οροφή και τα καθίσματα από Alcantara σε μπεζ ή πράσινο χρώμα. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει: 4 αερόσακους, ABS, αυτόματο κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι, διπλούς προβολείς με λείο κρύσταλλο, προβολείς ομίχλης, υαλοκαθαριστήρα με ανιχνευτή βροχής, κεντρικό κλείδωμα, υδραυλικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ραδιοκασετόφωνο με 4 ηχεία και 2 tweeters και χειριστήρια στο τιμόνι, CD changer στο πορτ-μπαγκάζ και ζάντες ελαφρού κράματος. Το Rolan Garros θα διατίθεται αποκλειστικά 5θυρο και σε κυβισμούς 1,4 και 1,6 λίτρων. Οι τιμές θα είναι αντίστοιχα 5.250.000 δρχ. και 5.720.000 δρχ. ενώ θα υπάρχει και η επιλογή αυτόματου κιβωτίου με μια επιβάρυνση της τάξης των 350.000 δρχ.




Το Punto των ρεκόρ

Στην παράδοση των ρεκόρ πωλήσεων στη μικρή κατηγορία «επιμένει» η FIAT. To Punto κατάφερε να σκαρφαλώσει στη θέση του best-seller το πρώτο δίμηνο της χρονιάς, κάτι που έχει ακόμη μεγαλύτερη αξία αν συνεκτιμηθεί ότι ανήκει στην κατηγορία Β και όχι στη C, που είναι η δημοφιλέστερη στην Ευρώπη. Αυτό εξηγεί και την παραγωγή ρεκόρ, του 1 εκατομμυρίου νέων Punto, μέσα σε διάστημα των δεκαεννέα μηνών που μεσολάβησαν από την παρουσίασή του.

Το μικρό της Fiat οφείλει την επιτυχία του στον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του που συνδυάζει τη βελτιωμένη ποιότητα με την άριστη παθητική ασφάλεια σε ένα εξαιρετικό πακέτο αξίας - τιμής. Η Fiat εξάλλου έχει μια ιστορία ιδιαίτερα δημοφιλών μοντέλων στη συγκεκριμένη κατηγορία και την αμέσως μικρότερη ξεκινώντας με το 600αράκι του 1955 έως το πιο πρόσφατο UNO, που κατέχει και το ρεκόρ παραγωγής με 8.100.000 αυτοκίνητα στα 17 χρόνια της παρουσίας του, από το 1983 έως το 2000.

Mazda 323
Ισχυρότερα και βελτιωμένα

Ενα αρκετά ανανεωμένο 323 παρουσίασε η Mazda, αντικαθιστώντας τους κινητήρες 1,5 και 1,8 λίτρων με νέους 1,6 και 2,0 λίτρων. Το πλαίσιο βελτιώθηκε με στόχο τον καλύτερο χειρισμό και την άνεση, ενώ προσοχή δόθηκε στα συστήματα ασφαλείας και το πακέτο εξοπλισμού. Το εσωτερικό έχει πιο σπορτίβ χαρακτήρα, ενώ το family look τονίζεται χάρη στη μάσκα πέντε σημείων που φορούν τα Mazda της τελευταίας γενιάς.

Στο εξωτερικό του 323 είναι εμφανής η προσπάθεια για μια πιο σπορ και νεανική εμφάνιση. Η μάσκα μοιάζει να αποτελεί το σημείο από όπου ξεκινούν όλες οι γραμμές. Ο προφυλακτήρας ενσωματώνει ένα μικρό σπόιλερ, ενώ και τα φλας έχουν ενοποιηθεί με τα φώτα, δίνοντας μια κόμπακτ αίσθηση, κάτι στο οποίο συμβάλλουν και τα ομοιόχρωμα με το αμάξωμα προστατευτικά. Ξανασχεδιασμένα είναι τα φτερά και το καπό, ενώ στα τάσια των τροχών ή τις αλουμινένιες ζάντες δεσπόζει το σήμα της εταιρίας.

Η εσωτερική σχεδίαση (στο ίδιο πνεύμα) στην έκδοση sport, με τη θέση οδήγησης, τα λευκά όργανα, τα τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι και το αντίστοιχο δερμάτινο λεβιέ, τα μεταλλικά μαρσπιέ και το μαύρο ύφασμα των καθισμάτων. Σε πιο οικογενειακούς τόνους οι εκδόσεις Comfort και Exclusive, όπου η αισθητική χαρακτηρίζεται από τη διχρωμία μαύρου - ανοιχτού γκρι και η ατμόσφαιρα είναι σαφώς πιο φωτεινή.


Στο πλαίσιο οι βελτιώσεις προσέφεραν μεγαλύτερη ακαμψία, ενώ βελτιωμένη εμφανίζεται και η άνεση. Ενισχύσεις δέχτηκαν οι αναρτήσεις, οι ενώσεις, η μεσαία κολόνα, τα πίσω άκρα και η βάση στήριξης του πίνακα οργάνων. Με άλλο τρόπο ρυθμίστηκε η βαλβίδα του υδραυλικού τιμονιού που προσφέρει πλέον περισσότερο ακριβή αίσθηση. Μειωμένος και ο θόρυβος του κινητήρα και η τιμή του θορύβου κύλισης.

Στα φρένα χρησιμοποιούνται δίσκοι εμπρός/πίσω, ανθεκτικότερα τακάκια ενώ μεγαλύτερη χωρητικότητα απέκτησε η μονάδα υποβοήθησης (σερβό). Τα μοντέλα με ABS συνοδεύονται και από ΕΒD (σύστημα ηλεκτρονικής κατανομής πέδησης).

Στους κινητήρες υπάρχουν τρεις νέες προτάσεις. Ο 1.600άρης, ο δίλιτρος και ένας αμέσου ψεκασμού τουρμποντίζελ 2.000 κ.εκ. Στις επιλογές και ο 1.300 κ.εκ.

Ο 1.600 κ.εκ. χαρακτηρίζεται από την ομαλή απόδοση λειτουργίας και την οικονομία, ενώ χαρίζει τελική 182 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε 11,6''. Ο δίλιτρος FSD βελτιώνει αισθητά τις επιδόσεις, αφού η τελική ξεπερνά τα 200 χλμ./ώρα και για το 0-100 χρειάζονται 9,7 δευτερόλεπτα.

Στον εξοπλισμό συναντάμε στοιχεία ανώτερων κατηγοριών, όπως φίλτρο γύρης, σύστημα πλοήγησης και εξελιγμένο ηχητικό σύστημα με CD. Ο υπολογιστής ταξιδιού που έχει τοποθετηθεί στην κεντρική κονσόλα, διαθέτει ενδείξεις για την εξωτερική θερμοκρασία, τα υπόλοιπα καυσίμου, την απόσταση που μπορεί να διανυθεί και τη μέση ταχύτητα. Στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας ξεχωρίζει το DSC σύστημα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας που ελαχιστοποιεί τα γλιστρήματα, ενώ το ABS είναι στάνταρ. Για το παιδικό κάθισμα υπάρχει πρόβλεψη, αφού έχουν τοποθετηθεί υποδοχές στην πλάτη του πίσω καθίσματος. Η βασική τιμή του 323 ξεκινά από 4.190.000 δρχ. για το 1.300άρι των 75 ίππων, ενώ το 1.600άρι των 100 ίππων, στην 4θυρη έκδοση με air condition και 4 αερόσακους, στοιχίζει 5.250.000 δρχ.

Με «το δεξί» ξεκίνησε το πρωτάθλημα Τουρισμού

Το παιχνίδι ανάμεσα στον ήλιο και τη βροχή που κράτησε 3 ημέρες σημάδεψε τον πρώτο αγώνα του 3ου πρωταθλήματος Peugeot Τουρισμού. Από τα ελεύθερα δοκιμαστικά μέχρι την εκκίνηση οι μηχανικοί ήταν επί ποδός για αλλαγή ελαστικών. Τελικά βροχή απειλήθηκε αλλά βροχή δεν έπεσε και ο Μιχελακάκης, ταχύτερος στα δοκιμαστικά, φάνηκε έτοιμος για την πρώτη νίκη της χρονιάς. Η ατυχία όμως χτύπησε με τη μορφή προβλήματος στο σύστημα μετάδοσης και τον ανάγκασε να εγκαταλείψει στο 10ο γύρο. Η νίκη πήγε στον «μεθοδικό» Αμερικάνο και ακολούθησαν Κολιγιάννης, Κυπριωτάκης, που έδωσαν σκληρή μάχη. Ατυχος ο Καίσαρας που συμμετείχε στο κυνήγι της τρίτης θέσης, αλλά τελικά μια κακή στιγμή τον έριξε στην 18η. Την εξάδα συμπλήρωσαν: Σταθακόπουλος, Κοσμόπουλος και Κούλης. Επόμενος αγώνας για τα 106 Rallye 16V και τους οδηγούς τους, η ανάβαση Βαρνάβα στις 19-20 Μάη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ