Κυριακή 6 Μάη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
Mazda 323
Ισχυρότερα και βελτιωμένα

Ενα αρκετά ανανεωμένο 323 παρουσίασε η Mazda, αντικαθιστώντας τους κινητήρες 1,5 και 1,8 λίτρων με νέους 1,6 και 2,0 λίτρων. Το πλαίσιο βελτιώθηκε με στόχο τον καλύτερο χειρισμό και την άνεση, ενώ προσοχή δόθηκε στα συστήματα ασφαλείας και το πακέτο εξοπλισμού. Το εσωτερικό έχει πιο σπορτίβ χαρακτήρα, ενώ το family look τονίζεται χάρη στη μάσκα πέντε σημείων που φορούν τα Mazda της τελευταίας γενιάς.

Στο εξωτερικό του 323 είναι εμφανής η προσπάθεια για μια πιο σπορ και νεανική εμφάνιση. Η μάσκα μοιάζει να αποτελεί το σημείο από όπου ξεκινούν όλες οι γραμμές. Ο προφυλακτήρας ενσωματώνει ένα μικρό σπόιλερ, ενώ και τα φλας έχουν ενοποιηθεί με τα φώτα, δίνοντας μια κόμπακτ αίσθηση, κάτι στο οποίο συμβάλλουν και τα ομοιόχρωμα με το αμάξωμα προστατευτικά. Ξανασχεδιασμένα είναι τα φτερά και το καπό, ενώ στα τάσια των τροχών ή τις αλουμινένιες ζάντες δεσπόζει το σήμα της εταιρίας.

Η εσωτερική σχεδίαση (στο ίδιο πνεύμα) στην έκδοση sport, με τη θέση οδήγησης, τα λευκά όργανα, τα τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι και το αντίστοιχο δερμάτινο λεβιέ, τα μεταλλικά μαρσπιέ και το μαύρο ύφασμα των καθισμάτων. Σε πιο οικογενειακούς τόνους οι εκδόσεις Comfort και Exclusive, όπου η αισθητική χαρακτηρίζεται από τη διχρωμία μαύρου - ανοιχτού γκρι και η ατμόσφαιρα είναι σαφώς πιο φωτεινή.


Στο πλαίσιο οι βελτιώσεις προσέφεραν μεγαλύτερη ακαμψία, ενώ βελτιωμένη εμφανίζεται και η άνεση. Ενισχύσεις δέχτηκαν οι αναρτήσεις, οι ενώσεις, η μεσαία κολόνα, τα πίσω άκρα και η βάση στήριξης του πίνακα οργάνων. Με άλλο τρόπο ρυθμίστηκε η βαλβίδα του υδραυλικού τιμονιού που προσφέρει πλέον περισσότερο ακριβή αίσθηση. Μειωμένος και ο θόρυβος του κινητήρα και η τιμή του θορύβου κύλισης.

Στα φρένα χρησιμοποιούνται δίσκοι εμπρός/πίσω, ανθεκτικότερα τακάκια ενώ μεγαλύτερη χωρητικότητα απέκτησε η μονάδα υποβοήθησης (σερβό). Τα μοντέλα με ABS συνοδεύονται και από ΕΒD (σύστημα ηλεκτρονικής κατανομής πέδησης).

Στους κινητήρες υπάρχουν τρεις νέες προτάσεις. Ο 1.600άρης, ο δίλιτρος και ένας αμέσου ψεκασμού τουρμποντίζελ 2.000 κ.εκ. Στις επιλογές και ο 1.300 κ.εκ.

Ο 1.600 κ.εκ. χαρακτηρίζεται από την ομαλή απόδοση λειτουργίας και την οικονομία, ενώ χαρίζει τελική 182 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε 11,6''. Ο δίλιτρος FSD βελτιώνει αισθητά τις επιδόσεις, αφού η τελική ξεπερνά τα 200 χλμ./ώρα και για το 0-100 χρειάζονται 9,7 δευτερόλεπτα.

Στον εξοπλισμό συναντάμε στοιχεία ανώτερων κατηγοριών, όπως φίλτρο γύρης, σύστημα πλοήγησης και εξελιγμένο ηχητικό σύστημα με CD. Ο υπολογιστής ταξιδιού που έχει τοποθετηθεί στην κεντρική κονσόλα, διαθέτει ενδείξεις για την εξωτερική θερμοκρασία, τα υπόλοιπα καυσίμου, την απόσταση που μπορεί να διανυθεί και τη μέση ταχύτητα. Στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας ξεχωρίζει το DSC σύστημα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας που ελαχιστοποιεί τα γλιστρήματα, ενώ το ABS είναι στάνταρ. Για το παιδικό κάθισμα υπάρχει πρόβλεψη, αφού έχουν τοποθετηθεί υποδοχές στην πλάτη του πίσω καθίσματος. Η βασική τιμή του 323 ξεκινά από 4.190.000 δρχ. για το 1.300άρι των 75 ίππων, ενώ το 1.600άρι των 100 ίππων, στην 4θυρη έκδοση με air condition και 4 αερόσακους, στοιχίζει 5.250.000 δρχ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ