Μαύρα: Ρη4, Ιθ5, Στρ. ζ5 (3)
Πώς θα κάνετε ματ σε (2) δύο κινήσεις παίζοντας με τα λευκά; * Διόρθωση:O γνωστός «δαίμων» εξαφάνισε μαύρο Ιππο στο «θ5». Ο αναγνώστης του «Ρ» και φίλος της στήλης Ανέστης Τσεμπερλίδης, θεωρεί ότι τόσο οι «μινιατούρες» όσο και το κεντρικό πρόβλημα, απευθύνονται και σε ισχυρούς σκακιστές. Καταπληκτικό «κλειδί» η κίνηση 1. Βθ3! Ι~ 2. Βθ4+ματ. Αν 1...Ρζ4 2. Βδ4 ματ. Στο 1...Ρθ3 2. ΒΧΙΧ. Τέλος, αν 1... ζ4 2. Βγ8 ματ!
Η λύση του ισχυρού: Ισως πολλοί λύτες να ανακάλυψαν σύντομα το «κλειδί», πρέπει, όμως, να παραδεχτούμε ότι η κίνηση Βθ3+!! θέλει πολλή φαντασία και το «θέαμά» της είναι καταπληκτικό.
1... Βθ3+ 2. ΡΧΒ Ιζ4 3. Ρη3 Ιε2+ 4. Ρζ3 ΙΧΒ και 0-1.
Σκέψεις και παροιμίες για το σκάκι. «Μια σκακιστική παρτίδα χωρίζεται σε 3 στάδια: Το πρώτο, όταν εσύ ελπίζεις ότι έχεις πλεονέκτημα, το δεύτερο, όταν εσύ πιστεύεις ότι έχεις πλεονέκτημα και το τρίτο... όταν εσύ γνωρίζεις ότι πρόκειται να χάσεις!» Ταρτακόβερ.: «Δεν μπορείς να παίζεις σκάκι αν είσαι πολύ ευγενής και συναισθηματικός» γαλλική παροιμία. Αιχμαλωτίστε το μαύρο βασιλιά σε (2) δύο κινήσεις, παίζοντας με τα λευκά.
Λευκά: Ρδ6, Ββ8, Πγ7, Πη2, Ιη1, Αδ4, Αθ7, Στρ. ζ3, ζ5, θ2 (10)
Μαύρα: Ρζ4, Πα3, Πη3, Αθ4, Ιθ5, Στρ. α5, β3, ζ6, θ6 (9)
Λευκά: Ρη2, Πβ3, Πβ7, Ιε6, Στρ. δ5, ε4, ζ2, η5, θ2 (9)
Μαύρα: Ρζ7, Πα3, Πγ3, Αγ1, Στρ. δ6, ε5, ε7, η6, θ5 (9)
Παίζουν τα λευκά και αποκτούν νικηφόρα υπεροχή.