Κυριακή 6 Ιούλη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Espace Πέντε Αστέρων

Η κόντρα των κατασκευαστών παιζόταν κάποτε στις επιδόσεις, στην τεχνολογία, ακόμα και στο στιλ. Εδώ και μερικά χρόνια ο ανταγωνισμός μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών αφορά στον τομέα ασφάλειας, και διαιτητής σε αυτήν τη μάχη έχει οριστεί η EuroNCAP. Αν και μερικά χρόνια πριν αρκετοί ισχυρίζονταν ότι ποτέ κανένα αυτοκίνητο δε θα κατακτούσε το άριστα των πέντε αστέρων, αυτό σήμερα συμβαίνει όλο και πιο συχνά.

Η 12η φάση δοκιμών επιβράβευσε με πέντε αστέρια 6 αυτοκίνητα, με ένα ακόμα μοντέλο της Renault να μπαίνει στο πάνθεο των αστεράτων και ταυτόχρονα να κατακτά την υψηλότερη βαθμολογία που δόθηκε ποτέ. Πρόκειται για το Espace, που πέτυχε βαθμολογία 35,11 με απόλυτο άριστα το 37, εκθρονίζοντας έτσι το Avensis, που κράτησε τον τίτλο του ασφαλέστερου αυτοκινήτου για περίπου δύο μήνες. Τα πέντε αστέρια δόθηκαν σε ακόμα ένα πολυμορφικό, στο Peugeot 807, διαψεύδοντας έτσι κάποιες Κασσάνδρες που υποστήριζαν ότι τα πολυμορφικά δε θα κατάφερναν να γίνουν τόσο ασφαλή όσο τα άλλα επιβατικά.

Μια ακόμη κατηγορία που γιορτάζει τα πέντε αστέρια της ασφάλειας είναι τα SUV, με τα Volvo XC90 και BMW X5 να πετυχαίνουν να αριστεύσουν. Τα πέντε αστέρια είχαν ήδη δοθεί από τις δοκιμές της 12ης φάσης στα Toyota Avensis και Saab 9,5, συμπληρώνοντας έτσι μια χρυσή εξάδα. Η πρόοδος των αυτοκινήτων στον τομέα της παθητικής ασφάλειας είναι αδιαμφισβήτητη, με τη μόνη υστέρηση να εμφανίζεται στο επίπεδο προστασίας των πεζών, όπου το άριστα είναι ακόμη πολύ μακριά και ακόμη και η μέτρια επίδοση θεωρείται επιτυχία. Σημαντική βελτίωση παρουσιάζουν και τα μικρά αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν, όπως τα Citroen C3 Pluriel, Nissan Micra και Ford Fusion, τα οποία κατέκτησαν τέσσερα αστέρια, επίδοση που πέτυχαν και τα Opel Signum, Peugeot 307 CC.

Σουμάχερ, αλλά Ραλφ

Σε οικογενειακή γιορτή μετατράπηκε το Γκραν Πρι της Ευρώπης, αφού ο μικρός Σουμάχερ κέρδισε αλλά ο μεγάλος αδελφός εξακολουθεί να προηγείται, και μάλιστα μεγαλώνοντας τη διαφορά από τον δεύτερο Ραϊκόνεν που εγκατέλειψε

Επάνω, ο Ραλφ Σουμάχερ τερματίζει πανηγυρίζοντας. Πάμπλο Μοντόγια, Ραλφ Σουμάχερ και Ρούμπενς Μπαρικέλο οι τρεις πρώτοι

Eurokinissi

Επάνω, ο Ραλφ Σουμάχερ τερματίζει πανηγυρίζοντας. Πάμπλο Μοντόγια, Ραλφ Σουμάχερ και Ρούμπενς Μπαρικέλο οι τρεις πρώτοι
Στην ιστορική πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, η εκκίνηση έδειχνε ότι η ΜακΛάρεν θα είχε το πάνω χέρι. Ο εντυπωσιακός Κίμι Ραϊκόνεν έφυγε μπροστά, και για 25 γύρους τίποτα δεν έδειχνε ότι θα έχανε τη νίκη. Τότε έσπασε ο κινητήρας της Μερσεντές και από τη χαρά πέρασαν στη θλίψη στα πιτ της ΜακΛάρεν. Οι Γερμανοί φίλαθλοι προς στιγμήν στενοχωρήθηκαν αφού ο κατασκευαστικός κολοσσός δεν επιβεβαίωσε στην πίστα την παροιμιώδη αξιοπιστία του. Αλλά τα δύο αδέλφια Σουμάχερ επανέφεραν τα χαμόγελα σχεδόν αμέσως. Ο Ραλφ, με τη Γουίλιαμς και τον επίσης γερμανικό κινητήρα της BMW, δεν απειλήθηκε από κανέναν και προέλασε προς τη νίκη. Ακολουθούσε ο Μίχαελ, μέχρι το 19ο γύρο, όταν υπήρξε μια επαφή μεταξύ του πρωταθλητή και του επερχόμενου Μοντόγια, που σύμφωνα με τον Κολομβιανό ήταν εσκεμμένη, κάτι που δεν μπορεί να αποκλειστεί αλλά και είναι σχεδόν αδύνατο να τεκμηριωθεί. Πάντως, αυτός που έχασε από τη σύγκρουση ήταν ο Μίχαελ, αφού βγήκε από την πίστα και έπεσε από τη δεύτερη στην έκτη θέση, αν και τελικά τερμάτισε πέμπτος μετά την εγκατάλειψη του Κούλθαρντ.

Ο θρίαμβος της Γουίλιαμς BMW ολοκληρώθηκε με τη δεύτερη θέση του Χουάν Πάμπλο Μοντόγια, που πέρασε και τον δεύτερο οδηγό της Φεράρι, Ρούμπενς Μπαρικέλο, κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού. Ο Βραζιλιάνος πήρε τελικά την τρίτη θέση, προσθέτοντας πολύτιμους βαθμούς στη συγκομιδή της Φεράρι. Ενδιαφέρουσα ήταν η κόντρα μεταξύ Κούλθαρντ και Αλόνσο που κράτησε αρκετά, και τελείωσε κατά την προσπάθεια του Σκοτσέζου να προσπεράσει. Ο Ισπανός τον έκλεισε με αποτέλεσμα ο Κούλθαρντ να βρεθεί εκτός αγώνα. Σε πρόωρο φινάλε οδηγήθηκαν και οι οδηγοί της Toyota, με τον Πανίς να βγαίνει δύο φορές - τη δεύτερη οριστικά - από την πίστα και τον Ντα Μάτα να εγκαταλείπει από σπασμένο κινητήρα. Οι καλές εμφανίσεις συνεχίστηκαν για τον Βέμπερ και την Jaguar, που ακολούθησε τους Αλόνσο και Σουμάχερ τερματίζοντας έκτος. Ο Μπάτον με την BAR πήρε την έβδομη θέση, ενώ τη βαθμολογούμενη οκτάδα έκλεισε ο Χάινφιλντ με τη Ζάουμπερ. Στα συμπεράσματα του αγώνα η απόλυτη σχεδόν επικράτηση των ελαστικών της Michelin απέναντι σε αυτά της Bridgestone, τα οποία υποστηρίζει αγωνιστικά σχεδόν μόνος του ο Μίχαελ Σουμάχερ. Από την άλλη και έχοντας φθάσει στη μέση ενός ενδιαφέροντος και αμφίρροπου πρωταθλήματος, απορούμε τι θα πράξει η ΜακΛάρεν που καταφέρνει με το περσινό μονοθέσιο να είναι μια από τις διεκδικήτριες του τίτλου και που δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα είναι εξίσου ανταγωνιστική με το νέο αυτοκίνητο - που όλο αναμένεται- του οποίου όσο πλήρης και αν είναι η εξέλιξη του, δεν έχει δοκιμαστεί αγωνιστικά και δε θα πρέπει να θεωρούνται αφύσικες κάποιες «παιδικές ασθένειες». Επόμενος αγώνας σήμερα στο Magny-Cours της Γαλλίας.


Eurokinissi


Eurokinissi




Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ