Ο εκλεκτός ηθοποιός του θεάτρου Γιώργος Μοσχίδης, με την πολύχρονη ποιοτική διαδρομή στη σκηνή, στη μεγάλη και τη μικρή οθόνη, αποδίδει, με το ξεχωριστό ηχόχρωμα της φωνής του, τριάντα επιλεγμένα ποιήματα των, Κωνσταντίνου Καβάφη, Κώστα Καρυωτάκη, Ναπολέοντα Λαπαθιώτη και Κώστα Χατζόπουλου.
Ενα ταξίδι συντροφιά με το ρομαντισμό, την ευαισθησία και την ευγένεια ψυχής που παράγουν μέσα από τα έργα τους οι μεγάλοι αυτοί ποιητές μας.
Τα ποιήματα παρουσιάζονται σε ενότητες που γεφυρώνουν πρωτότυπες μουσικές γέφυρες του Βαγγέλη Μπόντα, ολοκληρώνοντας το ακρόαμα.
Το έργο είναι συσκευασμένο σε κομψή κασετίνα που περιέχει σε ένθετο βιβλιαράκι και το γραπτό κείμενο.
Με τη νέα αυτή σειρά, ο παραγωγός και εκδότης, εισάγει νέο ήθος και ύφος στο χώρο της κίνησης των ιδεών και αναμφίβολα ένα νέο τρόπο προσέγγισης της ελληνικής γλώσσας, της πιο μεστής και ολοκληρωμένης γλώσσας του πλανήτη.
(Πληροφορίες στα τηλ.: 210.6845000 - 210.6849090).
Ο ηθοποιός Γιώργος Μοσχίδης |
Εργο που δημιούργησε σε εργαστήριο του Μουσείου, η 9χρονη Αγγελική Πεντάρη |
Τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τις δυνατότητες της ζωγραφικής σαν μέσο έκφρασης. Στόχος των εργαστηρίων είναι τα παιδιά να πλησιάσουν, να διεισδύσουν και να αναλύσουν το έργο του Paul Klee, με σκοπό να εντοπίσουν και να εφαρμόσουν στοιχεία της δουλιάς του δημιουργώντας τα δικά τους έργα στο εργαστήριο του Μουσείου.
Οι συναντήσεις ξεκίνησαν και θα συνεχιστούν μέχρι και τον Μάρτη, για παιδιά 5 - 7 και 8 - 10 ετών. Υπεύθυνη του προγράμματος είναι η εικαστικός Μαρίνα Στελλάτου. Περισσότερες πληροφορίες στα τηλ.: 210.3312.621, 210.3312.750 ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.childrensartmuseum.gr.
Ο λόγος για το «Αθηναϊκό Ημερολόγιο» και το «Ημερολόγιο του Αρχιπελάγους». Το πρώτο που γράφουν και επιμελούνται οι Γ. Κ. Καιροφύλας και Σ. Γ. Φιλιππότης, (εκδόσεις «ΦΙΛΙΠΠΟΤΗ») εκδίδεται αδιάλειπτα από το 1990 ταξιδεύοντας τους αναγνώστες στην Αθήνα του χτες και του σήμερα με τη συμβολή εκλεκτών συνεργατών. Μέσα από τις 256 εικονογραφημένες σελίδες του, οι νεότεροι κάτοικοι της πόλης έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν το άλλο, το πιο ανθρώπινο πρόσωπο της Αθήνας του χτες. Αλλα κείμενα παρουσιάζουν τη σημερινή κατάσταση στην οποία έχει βρεθεί η πρωτεύουσα, ιδίως μετά από τις καταστροφικές φωτιές του περασμένου καλοκαιριού. Οχι. Δε θα μελαγχολήσουμε. Οι αναγνώσεις έχουν στόχο να προβληματίσουν και να ωθήσουν τους κατοίκους σε πράξεις αντίστασης απέναντι σε όσους έχουν σκοπό να αποτελειώσουν τούτο τον ιστορικό τόπο.
Απόδραση στο άλλοτε, ονειροπόληση, ρεμβασμό παραστάσεων παρελθόντων και μελλούμενων και τη συγκίνηση της ανάμνησης, θα «ζήσουμε» διαβάζοντας το «Ημερολόγιο του Αρχιπελάγους» που εκδίδει για ένατη χρονιά ο ακούραστος Τηνιακός εκδότης Στρατής Γ. Φιλιππότης (εκδόσεις «ΕΡΙΝΝΗ»). Οδοιπορικά, κείμενα λαογραφικά, ιστορικά και λογοτεχνικά θα κρατήσουν στις πρώτες θέσεις του νου και της καρδιάς μας, δίπλα στη γαλανή θάλασσα, τα νησιά των Κυκλάδων, του Ανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα.
Στα κείμενα που περιέχονται και στα δύο ημερολόγια, έχουν τηρηθεί οι κανόνες γραφής της εποχής του καθενός. Αυτό κρίθηκε απαραίτητο και επιβεβλημένο, όπως διευκρινίζεται στην αρχή του κάθε βιβλίου, για τα ενυπόγραφα παλαιά κείμενα, των οποίων, άλλωστε, έγινε πιστή αντιγραφή από τα έντυπα στα οποία πρωτοδημοσιεύτηκαν. Η αλλαγή της ορθογραφίας και του τονισμού θεωρήθηκε ότι θα αποτελούσε βάναυση πράξη και προσβολή της μνήμης των συγγραφέων.
«Στο "ταξίδι" αυτό στην Ηλεία που ένα μεγάλο κομμάτι της, χέρια εγκληματικά, από παράδεισος που ήταν, το μετέτρεψαν σε κόλαση, δε θα χρησιμοποιήσουμε άλλο μεταφορικό μέσον παρά μόνο τη μνήμη που συχνά πυκνά σε αυτήν περιστρέφεται.
Η γνωριμία μου μ' αυτό το υπέροχο κομμάτι του "κατακαημένου" Μοριά έγινε τη σημαδιακή χρονολογία 1941, που ο τόπος βυθίστηκε στην πιο βαθιά δυστυχία, όπου οι συμπολίτες σωριάζονταν νεκροί από πείνα στους δρόμους και τους μάζευαν με το κάρο της Δημαρχίας. Τυχεροί όσοι είχαν ένα αποκούμπι να τους δεχτεί στο χωριό, όπου κάτι θα βρίσκανε να φάνε.
Οι φοβεροί κατακτητές, αφαιρώντας από το λαό όλα τα τρόφιμα, θα έλεγε κανείς ότι το έκαναν για να εξαφανίσουν τους Ελληνες και να γίνει η Ελλάδα ιδιοκτησία τους! Σημασιολογικά, αναφέρουμε ότι αυτή την τραγική περίοδο γεννήθηκε το θρυλικό ΕΑΜ, που με τον εθνικοαπελευθερωτικό του αγώνα συντόμεψε στο να ξεκουμπιστούν γρηγορότερα από τη χώρα οι βάρβαροι κατακτητές.
Το ταξίδι μας με προορισμό το νεότευκτο συνοικισμό της Κυλλήνης με το όνομα Κάτω Παναγιά, που λεγόταν το χωριό των κατοίκων του στην περιοχή της Σμύρνης, ήταν μακρινό. Μία μέρα δεν ήταν αρκετή, μεσολαβούσε και διανυκτέρευση στην Πάτρα! Πράγματι, την άλλη μέρα ένα τρένο που ξερνούσε καρβουνόσκονη, διασχίζοντας την πλούσια πεδιάδα μ' όλη την πολυμορφία της, μας άδειασε στα Καβάσιλα απ' όπου με κάρο φτάσαμε επιτέλους στον προορισμό μας. Τα σπίτια της "αποκατάστασης", στοιχισμένα και ομοιόμορφα, καθώς και φρεσκοασπρισμένα, ήταν η πρώτη καλή μας εντύπωση, λες και ...περίμεναν υψηλές προσωπικότητες. Οσοι γλίτωσαν από το μακελειό της Σμύρνης και βρέθηκαν εδώ για να συνεχίσουν τη ζωή τους, εκτός από τη στέγη πήραν και σαράντα στρέμματα γης, κατά το πλείστον λόγκους και βαλτότοπους, που με την εργατικότητα και τη μεθοδικότητά τους μετέτρεψαν σε εύφορα κτήματα, που τους εξασφάλιζαν τα πάντα, εκτός από τα βιομηχανικά προϊόντα.
Στις περιοδείες μας αυτές από χωριό σε χωριό αποκτήσαμε πολλές φιλίες, όχι μόνο με τους απλούς Μοραΐτες, αλλά και με τα γατιά τους, που μας υποδέχονταν θερμά στην είσοδο του χωριού, γιατί κάτι θα περίσσευε και γι' αυτά από την πραμάτεια μας!
Με τα τσομπανόσκυλα όμως κάποιων ξεμοναχιασμένων αγροικιών δεν τα πηγαίναμε καθόλου καλά. Δίναμε σωστή μάχη, κάποτε με χοντρά καλάμια εμείς, με τις δοντάρες τους εκείνα, ώσπου να προσέλθει το αφεντικό τους να μας χωρίσει, ώσπου να πιάσουμε φιλίες μαζί τους, αφού πρώτα έμαθαν να τρώνε τα γατόψαρα που τους πετούσαμε για να γαληνέψουν!
Το "κολέγας" που τον αποκαλούσαν, στην αρχή νόμιζα πως ήταν βρισιά, αλλά εκείνος μου εξήγησε ότι έτσι αποκαλούν το φίλο και ...έτσι απεφεύχθη κάθε παρεξήγηση!
Αυτά συνέβαιναν στη διάρκεια της γερμανικής κατοχής της Ελλάδας, ώσπου μετά από διαδοχικές πτήσεις ένα αγγλικό αεροπλάνο έβαλε στόχο το ήσυχο λιμανάκι της Κυλλήνης και βάλθηκε να μην αφήσει σκάφος που να μην το σημαδέψει με τις βόμβες του, σε σημείο ολόκληρος ο ψαροδίαιτος πληθυσμός να μείνει άνεργος, τη στιγμή που όλα τα πλεούμενα ψαροκάικα και ψαρόβαρκες έγειραν στη μια πάντα, λαβωμένα κι ανήμπορα να ορθώσουν το κατάρτι τους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα και η ψαροφαγία και το ψαρεμπόριο να σταματήσουν. Κι εμείς σταματάμε εδώ».