Να μετατραπούν σε υπαλλήλους της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης ζητούν από τους νεοπροσλαμβανόμενους εκπαιδευτικούς οι εντεταλμένοι επιμορφωτές τους
Σε σεμινάρια κυβερνητικής προπαγάνδας και υπεράσπισης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ, των προηγούμενων του ΠΑΣΟΚ και των κομμάτων του ευρωμονόδρομου εξελίσσονται τα σεμινάρια επιμόρφωσης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, στο Ηράκλειο της Κρήτης τουλάχιστον.
Ορισμένοι επιμορφωτές, λες και βρίσκονται σε διατεταγμένη υπηρεσία, έχουν αναλάβει να «επιμορφώσουν» τους νέους συναδέλφους τους στη λογική της συναίνεσης και της υποταγής στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια που ήδη εφαρμόζονται.
Ετσι, λοιπόν, προβάλλεται ότι, στα πλαίσια της ευρωπαϊκής παιδείας, η παιδεία δεν είναι κοινωνικό αγαθό, αλλά πρέπει να οργανώνεται και να λειτουργεί με βάση επιχειρηματικά κριτήρια. Επίσης σημειώνεται ότι δε νοείται να μιλάμε για ένα δημόσιο φορέα που θα έχει την ευθύνη της έκδοσης των βιβλίων, αλλά ότι σε αυτό πρέπει να συμμετέχουν και ιδιώτες, αναφέροντας μάλιστα ονόματα γνωστών κολεγίων του εξωτερικού και συγκεκριμένου εκδοτικού οργανισμού (Λαμπράκη). Μάλιστα, ορισμένοι «επιμορφωτές» παρότρυναν τους εκπαιδευτικούς να αγοράσουν, οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, βιβλία και υλικοτεχνική υποδομή για να τροφοδοτήσουν με αυτά τα σχολεία ώστε οι ίδιοι να είναι έτοιμοι να αντεπεξέλθουν στις νέες ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος...
Ενδεικτικό της κυνικότητας των όσων ειπώθηκαν είναι το κάλεσμα προς τους εκπαιδευτικούς να ξεσηκώσουν ακόμα και τους παλιούς υπολογιστές από τα σπίτια τους ώστε τα παιδιά να έχουν ηλεκτρονικό υπολογιστή στην τάξη!
Στη συνέχεια και θέλοντας να δικαιολογήσουν τις αλλαγές στην ονοματοδοσία των σχολείων, υποστήριξαν ότι «τα σχολεία δεν είναι κελιά φυλακών για να έχουν νούμερα»! Κι αυτό, ενώ τα περισσότερα σχολεία του Νομού Ηρακλείου - όπως και αλλού - λειτουργούν κάτω από απαράδεκτες συνθήκες και χωρίς τις απαραίτητες υποδομές.
Οσο για το βιβλίο της Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού, επιμορφωτής, δυσαρεστημένος από την απόσυρση του βιβλίου, υποστήριξε την ακραία άποψη ότι πρώτα πρέπει να διδαχθεί στους μαθητές και στη συνέχεια να κριθεί. Μάλιστα, σε διαμαρτυρία εκπαιδευτικών ότι τόσο οι μαθητές όσο και οι δάσκαλοι δεν είναι πειραματόζωα, η απάντηση ήταν ότι οι αλλαγές στην εκπαίδευση γίνονται σταδιακά και πως δεν μπορούν να έχουν λόγο από τη στιγμή που δεν το έχουν διδάξει...
Βασικός κορμός της επιμόρφωσης που παρέχεται αναδείχτηκε η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Αφού, τονίστηκε, το 2010 θα γίνουν οι πρώτες κρίσεις και όλοι οφείλουν να είναι έτοιμοι να αξιολογηθούν.
Οσο για ζητήματα δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με κάποιους θεωρείται γραφειοκρατία η διεκδίκησή τους, όπως οι υπερωρίες. Κι αυτό, αφού το σύγχρονο σχολείο προστάζει όλα να κινούνται γύρω από τη λογική εργοδότης - στελέχη - εργαζόμενοι σε ένα σχολείο ΑΕ.
Τέλος, σε συζήτηση που αναπτύχθηκε μεταξύ επιμορφωτή και εκπαιδευτικών για τα προβλήματα συνολικά της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, ο επιμορφωτής συμβούλεψε τους συναδέλφους του να ακολουθήσουν την τακτική του: «Ακου, βλέπε και μη μιλάς», προφανώς, για να περάσει απρόσκοπτα η αντιεκπαιδευτική πολιτική.
Η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων, ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Παιδιών ΑμΕΑ, η Γραμματεία Αθήνας του ΠΑΜΕ, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών που όλο το προηγούμενο διάστημα ανέπτυξαν αγωνιστικές πρωτοβουλίες ενάντια στο νομοσχέδιο, καλούν στην κινητοποίηση. Παράλληλα, πραγματοποιούνται συσκέψεις και ενημέρωση πρώτα από όλα των ΑμΕΑ, των οικογενειών τους, των εργαζομένων στην ειδική αγωγή για το αντιδραστικό περιεχόμενο του νομοσχεδίου και για την πραγματική διέξοδο από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα χιλιάδες οικογένειες.
Γεύση της επίθεσης που δέχεται το εισόδημα των εργαζομένων παίρνει και το εκπαιδευτικό προσωπικό ειδικής αγωγής καθώς μέσα από νομοσχέδιο για την ειδική αγωγή προβλέπεται η κατάργηση του επιδόματος ειδικής αγωγής που έπαιρναν μέχρι σήμερα. Ετσι οι εργαζόμενοι είναι αντιμέτωποι με σημαντική μείωση του εισοδήματός τους, αποτέλεσμα μιας πολιτικής περικοπών και εξοικονόμησης πόρων σε βάρος των εργαζομένων, η οποία εκφράστηκε πρόσφατα με τις εξελίξεις στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα. Αναδεικνύεται επίσης η ανάγκη κατάργησης της λογικής των επιδομάτων τα οποία, όπως αποδείχτηκε στη συγκεκριμένη περίπτωση, η κυβέρνηση όποτε θέλει μπορεί να αφαιρέσει, και για ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς, ενώ αποδεικνύεται και το υποκριτικό ενδιαφέρον για την αναβάθμιση της ειδικής αγωγής.
Την εισαγωγή των ιταλικών σε όλα τα γυμνάσια από το σχολικό έτος που ξεκινά σε λίγες μέρες ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας. Οι μαθητές από φέτος θα μπορούν να επιλέξουν τη γλώσσα την οποία θα διδαχθούν ως δεύτερη, μεταξύ της γαλλικής, της γερμανικής και της ιταλικής. Το θέμα αποτελεί αφορμή για προβληματισμό για το πώς αντιμετωπίζονται οι ξένες γλώσσες στο δημόσιο σχολείο, χωρίς ενιαία συστηματική διδασκαλία, χωρίς τις αναγκαίες ώρες και χωρίς τελικά να επιτυγχάνεται η ουσιαστική εκμάθησή τους. Αλλωστε, όπως διαμορφώνεται το περιεχόμενο του σχολείου, οι μαθητές δε μαθαίνουν ούτε καν τα ελληνικά. Οι γονείς ξέρουν ότι η εκμάθηση των ξένων γλωσσών είναι ακριβό εμπόρευμα και ατομική υπόθεση καθώς η καλή και σωστή γνώση μιας τουλάχιστον ξένης γλώσσας είναι αναγκαίο μορφωτικό εφόδιο, ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο έχει επιλεγεί να εισαχθεί το μάθημα στο σχολείο, την έχει κάνει υπόθεση αποκλειστικά των φροντιστηρίων.
Το υπουργείο Παιδείας δηλώνει ότι η εισαγωγή των ιταλικών στα γυμνάσια «εντάσσεται στο πλαίσιο των πέντε καινοτόμων πολιτικών με τίτλο «Ελληνας πολίτης της Ευρώπης - Ελληνας πολίτης του κόσμου», θυμίζοντας έτσι ότι η ΕΕ έχει υπαγορεύσει την απόκτηση δεξιοτήτων επικοινωνίας σε ξένη γλώσσα ως απαραίτητο προσόν του «απασχολήσιμου».