Την εισαγωγή των ιταλικών σε όλα τα γυμνάσια από το σχολικό έτος που ξεκινά σε λίγες μέρες ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας. Οι μαθητές από φέτος θα μπορούν να επιλέξουν τη γλώσσα την οποία θα διδαχθούν ως δεύτερη, μεταξύ της γαλλικής, της γερμανικής και της ιταλικής. Το θέμα αποτελεί αφορμή για προβληματισμό για το πώς αντιμετωπίζονται οι ξένες γλώσσες στο δημόσιο σχολείο, χωρίς ενιαία συστηματική διδασκαλία, χωρίς τις αναγκαίες ώρες και χωρίς τελικά να επιτυγχάνεται η ουσιαστική εκμάθησή τους. Αλλωστε, όπως διαμορφώνεται το περιεχόμενο του σχολείου, οι μαθητές δε μαθαίνουν ούτε καν τα ελληνικά. Οι γονείς ξέρουν ότι η εκμάθηση των ξένων γλωσσών είναι ακριβό εμπόρευμα και ατομική υπόθεση καθώς η καλή και σωστή γνώση μιας τουλάχιστον ξένης γλώσσας είναι αναγκαίο μορφωτικό εφόδιο, ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο έχει επιλεγεί να εισαχθεί το μάθημα στο σχολείο, την έχει κάνει υπόθεση αποκλειστικά των φροντιστηρίων.
Το υπουργείο Παιδείας δηλώνει ότι η εισαγωγή των ιταλικών στα γυμνάσια «εντάσσεται στο πλαίσιο των πέντε καινοτόμων πολιτικών με τίτλο «Ελληνας πολίτης της Ευρώπης - Ελληνας πολίτης του κόσμου», θυμίζοντας έτσι ότι η ΕΕ έχει υπαγορεύσει την απόκτηση δεξιοτήτων επικοινωνίας σε ξένη γλώσσα ως απαραίτητο προσόν του «απασχολήσιμου».