ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 19 Σεπτέμβρη 2008
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Η συζήτηση με τους δημοσιογράφους

Οι ευθύνες για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στην «Ολυμπιακή», η στάση του ΠΑΣΟΚ και οι εκ των υστέρων ρητορείες στελεχών του για τις αποφάσεις ΕΕ - κυβέρνησης, αλλά και οι προοπτικές ανατροπής των αντιδραστικών σχεδιασμών, ήταν μερικές από τις ερωτήσεις που υπέβαλαν οι δημοσιογράφοι, αμέσως μετά την εισηγητική ομιλία της Αλ. Παπαρήγα. Ανάμεσα στα άλλα ειπώθηκαν και τα παρακάτω:

-- Περιγράψατε μία κατάσταση της «Ολυμπιακής» όπως έχει σήμερα. Κατά τη γνώμη σας φταίγανε μόνο οι διοικήσεις και οι κυβερνήσεις; Δεν υπάρχει πουθενά αλλού ευθύνη; Ας πούμε σε κάποιους συνδικαλιστές, όπως καταγγέλλονται;

--Οταν λέμε ότι έκαναν μια προγραμματισμένη φθορά στην «Ολυμπιακή», δε σημαίνει ότι συμβιβαζόμαστε με την προγραμματισμένη φθορά. Την αναδεικνύουμε όμως. Την τσάκισαν, τη χτύπησαν την «Ολυμπιακή». Πριν απ' όλα, για να το ξεκαθαρίσουμε. Ποιος έχει την ευθύνη της ιδιοκτησίας, της διαχείρισης και της καθοδήγησης, αυτού του τομέα; Η εκάστοτε κυβέρνηση. Η οποία δεν μπορεί να μεταφέρει την ευθύνη και να λέει ο τάδε διοικητής... Εγώ δεν έχω αντίρρηση ότι και οι διοικήσεις έπαιζαν τα παιχνίδια της κυβέρνησης. Και μάλιστα αλληλοκαλύπτονται. Γιατί, άμα βγει η διοίκηση και μιλήσει, θα πρέπει να μιλήσει για την κυβέρνηση.

Associated Press

Επομένως, αυτοί φταίνε. Δεν κατάλαβα, γιατί φταίνε οι εργαζόμενοι; Γιατί εκεί πάει το πράγμα. Εδώ πρόκειται για προγραμματισμένη επιλογή να συρρικνωθεί η «Ολυμπιακή» και να φτιαχτεί χώρος για άλλους ιδιώτες και στη συνέχεια να ενταχθεί μέσα στα δίκτυα τα ευρωενωσιακά. Που σημαίνει ότι συγχωνεύονται, εξαγοράζονται και παραμένουν 3-4 αεροπορικές εταιρείες.

Εμείς δε συμβιβαζόμαστε με αυτή τη γραμμή. Οντως αυτή η γραμμή είναι συμφέρουσα γι' αυτούς που υποστηρίζουν τον ευρωμονόδρομο, είναι συμφέρουσα για τους επιχειρηματίες. Πραγματικά, αυτή είναι συμφέρουσα. Αλλά εμείς είμαστε σε άλλη όχθη.

Η μόνη ευθύνη που μπορεί να έχουν οι εργαζόμενοι, αλλά αυτό δεν έχει καμιά σχέση με την τύχη της «Ολυμπιακής», είναι, γιατί έγκαιρα δε συνειδητοποίησαν, δεν κατανόησαν, πού βρίσκεται η καρδιά του προβλήματος.

Μπορεί να συζητήσει κανείς και να κάνει και παρατηρήσεις. Αλλά τούτη την ώρα εμείς δεν πρόκειται να ασχοληθούμε με παρατηρήσεις στους εργαζόμενους. Μπορεί να έχουμε πάρα πολλές παρατηρήσεις για το συνδικαλιστικό κίνημα στην «Ολυμπιακή». Και τέτοιες παρατηρήσεις έχουν γίνει από τις δυνάμεις του Κόμματος που είναι εκεί. Τούτη την ώρα όμως, αυτό που χρειάζεται είναι να συγκεντρωθούν τα πυρά εκεί που πρέπει. Αυτό μας ενδιαφέρει. Δε θα παίξουμε το παιχνίδι κανενός υπουργού.

Οι θέσεις του ΠΑΣΟΚ

-- Κυρία Παπαρήγα ήταν σαφείς οι ευθύνες που ρίξατε στο ΠΑΣΟΚ για πολύ συγκεκριμένες ενέργειες. Την ίδια στιγμή υπάρχουν στελέχη του ΠΑΣΟΚ, όπως ο κ. Πάγκαλος, για παράδειγμα, ο οποίος βγήκε πάλι σε ένα ραδιόφωνο σήμερα και κατηγόρησε το ΚΚΕ ως ανοιχτό σύμμαχο της κυβέρνησης. Πιστεύετε ότι με μια τέτοιου είδους θέση σαν αυτή που αναπτύξατε, που αναδείξατε τις ευθύνες και του ΠΑΣΟΚ, δίνετε λαβή για περαιτέρω σχόλια του είδους;

--Παγκάλου ρήση άνευ σημασίας... Θα σας πω όμως με την ευκαιρία. Το ΚΚΕ ξεκινάει από μία αφετηρία, την οποία δεν την κρύβει. Πρώτο πλάνο, από τη γέννησή μας είμαστε εναντίον του καπιταλιστικού συστήματος και εναντίον όποιου το στηρίζει. Τι να κάνουμε τώρα;

Δεύτερο. Είμαστε εναντίον των εξαγορών, των συγχωνεύσεων, της συγκέντρωσης και της συγκεντροποίησης του κεφαλαίου, σε όλους τους τομείς. Είμαστε εναντίον της έντασης της ταξικής εκμετάλλευσης. Ξεκινώντας από εκεί καθορίζουμε και τη στάση μας απέναντι στα κόμματα.

Η γενική γραμμή που ακολουθήθηκε στην Ελλάδα και ακολουθείται όλα αυτά τα χρόνια είναι ενιαία. Με διαφορές, θα το δεχτώ. Τι διαφορές; Δευτερεύουσας σημασίας. Ή της συγκυρίας. Δεν πρόκειται να διαλέξουμε ανάμεσα στον ένα ή στον άλλο φορέα της κυρίαρχης πολιτικής. Το γεγονός ότι το ΠΑΣΟΚ ξεκίνησε διαφορετικά ή ήταν διαφορετικό, αυτό το αναγνωρίζουμε. Αλλά τι να κάνουμε τώρα; Αυτό το ΠΑΣΟΚ που έχουμε μπροστά μας, άλλωστε φαίνεται και από τη θέση που παίρνει στα ζητήματα της «Ολυμπιακής». Δεν είναι εναντίον της πώλησης σε ιδιώτη. Λέει, παίρνεις αυτά τα μέτρα χωρίς να έχεις βρει αγοραστή. Ποιος θα είναι ο αγοραστής; Ή και να έχει και μετοχές το κράτος...

Κανένα κόμμα, εκτός του ΚΚΕ, δε λέει μονοπώλιο της «Ολυμπιακής» και μιλάμε για το εσωτερικό. Τώρα παίζουμε; Να συνυπάρχει η «Ολυμπιακή». Συνυπήρχε με την «Aegean» μέχρι τώρα. Και μην κοιτάτε την α' φάση που ήρθαν οι μικροί επενδυτές και έκαναν προσπάθεια. Ετσι γίνεται. Οι πρώτοι δεν μπορούν να καθίσουν, αλλά έρχονται μετά τα μεγαλύτερα ψάρια. Μπορεί να κρατηθεί μόνο μία κρατική, εμείς λέμε δημόσια λαϊκή «Ολυμπιακή Αεροπορία», αλλά εν πάση περιπτώσει αν ήθελαν να την κρατήσουν, θα έπρεπε να την έχουν 100% στο κράτος, χωρίς να εφαρμόζουν τους κανόνες της απελευθέρωσης της αγοράς.

Βέβαια, αυτό σημαίνει σύγκρουση με την Ευρωπαϊκή Ενωση.

Οι συσχετισμοί δύναμης

-- Κυρία Παπαρήγα, είπατε ότι θέλετε να αποτρέψετε τις εξελίξεις. Με δεδομένο το συσχετισμό στο Συνδικαλιστικό Κίνημα όχι μόνο της «Ολυμπιακής» αλλά και γενικότερα, θεωρείτε ότι είναι εφικτή η αποτροπή του κυβερνητικού σχεδίου; Αν όχι, το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας τι πρωτοβουλίες σκέφτεται να αναλάβει, προς την κατεύθυνση αυτή;

--Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας κάθε φορά σε κάθε θέμα που χαράζει την τακτική του, δεν μπορεί να βάζει προκαταβολικά σύνορα. Αυτό που λέμε -και το λέμε και στον ελληνικό λαό- να εντείνουμε όσο γίνεται τις προσπάθειές μας, να τις πάμε όσο γίνεται πιο πέρα και θα δούμε τι μπορούμε να πετύχουμε.

Δεν μπορεί δηλαδή να ξεκινάς και να λες «δε γίνεται τίποτε». Βεβαίως, από μια άποψη αν το δούμε στατικά, τα πράγματα επιταχύνονται και δύσκολα αντιστρέφεται η κατάσταση. Ομως αν αφήσουμε τους εργαζόμενους στην «Ολυμπιακή» μόνους τους, δεν πρόκειται να γίνει τίποτε.

Γι' αυτό λέμε ότι έχει σημασία να φύγουν οι συκοφαντίες από τη μέση για την «Ολυμπιακή», ότι η «Ολυμπιακή» από μόνη της έπεσε στην ξέρα, ότι έχει έλλειμμα, να την ξεφορτωθούμε. Αν ο ελληνικός λαός καταλάβει ότι πρόκειται για ένα μεγάλο ψέμα και άλλοι είναι οι στόχοι, και αυτό είναι καλό. Αν δεν το αποτρέψουμε, θα υπάρχει ένας πιο αξιόμαχος λαός για τα επόμενα που θα έρθουν.

Υστερα θα υπερασπιστούμε με τον καλύτερο τρόπο τα συμφέροντα των εργαζομένων του χώρου της «Ολυμπιακής».

Τι πρωτοβουλίες θα πάρουμε; Κοιτάξτε, αυτό που θέλει να κάνει το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας, και εκεί κρίνεται, είναι να βοηθήσουμε το εργατικό κίνημα να πάρει το ζήτημα της «Ολυμπιακής» στα χέρια του. Κλάδοι, χώροι δουλειάς, εργατοϋπάλληλοι κι αυτοί που δεν έχουν μπει ούτε μια φορά στα αεροπλάνα της «Ολυμπιακής» γιατί δεν έχουν να πληρώσουν το εισιτήριο ή δε χρειάστηκε να μπουν. Αυτό, θα προσπαθήσουμε να το κάνουμε.

Να υπάρχει γενικότερη ενημέρωση. Αλληλεγγύη από όλους τους φορείς.

Αυτό που θέλουμε να βοηθήσουμε είναι να υπάρχει συσπείρωση, λαϊκός αγώνας, συμπαράταξη, τα νησιά, τα χωριά, παντού όπου βρίσκεται αεροδρόμιο. Αλλά και να μπούμε στην καρδιά του προβλήματος, γιατί άμα αρχίσεις το παιχνίδι με την κυβέρνηση «είπες, σου 'πα, το έλλειμμα...» κλπ., το 'χασες το παιχνίδι.

Αυτό που έχει σημασία είναι να δείξεις γιατί πουλάει και γιατί έχουμε αυτή την προγραμματισμένη φθορά όλα αυτά τα χρόνια. Να εκτεθούν πολιτικά!

-- Κυρία Παπαρήγα, θα ήθελα με την ευκαιρία ένα σχόλιο για την επικείμενη ιδιωτικοποίηση της Εθνικής Ασφαλιστικής.

--Ο κατάλογος δεν έχει τέλος. Μα βεβαίως είμαστε αντίθετοι. Αλλά εδώ μπαίνει το εξής θέμα: Εμείς δεν πάμε ευκαιριακά όταν προγραμματίζεται μια ιδιωτικοποίηση να πούμε «παιδιά είμαστε αντίθετοι να μη γίνει και είμαστε στο πλευρό σας».

Εμείς δώσαμε μάχη σε ανύποπτο χρόνο. Ενάντια στις «Τέσσερις ελευθερίες» της Συνθήκης του Μάαστριχτ, δε χρειαζόταν να διαβάσεις όλη την άλλη. Αυτός ήταν ο άξονας. Επομένως οι εργαζόμενοι ξέρουν ότι θα είμαστε μαζί τους και κοντά τους, ανεξάρτητα αν μας ψήφισαν, ανεξάρτητα αν, εν πάση περιπτώσει, πίστεψαν σε αυτά που τους είπαμε έγκαιρα.

Αλλά δεν το κάνουμε για την τιμή των όπλων. Δεν το κάνουμε για να αντιπαρατεθούμε στη συγκεκριμένη κυβέρνηση και μόνο. Εμείς θέλουμε να εκτεθεί η στρατηγική αυτή, ανεξάρτητα ποια κυβέρνηση είναι. Βεβαίως, η κυβέρνηση είναι στην πρώτη γραμμή τώρα. Αυτή υλοποιεί τα μέτρα.

Καλούμε τους εργαζόμενους να ξεμπλέξουν όχι μόνο με τα δυο Κόμματα, αλλά να ξεμπλέξουν και με την πολιτική τους. Ξέρετε καμία φορά μπορεί να είσαι αντίθετος με ένα Κόμμα, αλλά να μην είσαι τόσο αντίθετος με την πολιτική που υπηρετεί. Γι' αυτό απεχθανόμαστε όλη αυτή τη συζήτηση, έχουμε κάθε μέρα ή κάθε εβδομάδα και από ένα σκάνδαλο. Δε λέω ότι είναι ανύπαρκτα τα σκάνδαλα.

Αλλά όλη αυτή η συζήτηση ότι υπάρχουν κάποιοι κλέφτες που στερούν τον ελληνικό λαό, το ψωμί του, είναι απολύτως βολική για το σύστημα. Κλέφτες υπάρχουν και μιζαδόροι και κομπιναδόροι και όλα αυτά, αλλά κι αυτούς άμα βγάλεις από τη μέση, η κλοπή και η ληστεία του μόχθου του λαού θα συνεχίσει να γίνεται.

ΟΧΙ στην απελευθέρωση της αγοράς

-- Κυρία Παπαρήγα, αν και είπατε τη βασική διαφορά του ΚΚΕ με τους υπόλοιπους, ότι δηλαδή είστε οι μόνοι που μιλάτε για αποκλειστικά δημόσιο φορέα αερομεταφορών...

--Καλά, εμείς μιλάμε για λαϊκό τομέα, αλλά εν πάση περιπτώσει δε δεχόμαστε την απελευθέρωση της αγοράς.

Σημασία έχει το «διά ταύτα»

-- Ως τώρα γενικώς σε αυτό το θέμα έχετε θέσει ως στόχο την ανακοπή των κυβερνητικών πρωτοβουλιών και αναρωτιέμαι -δεδομένου ότι τουλάχιστον σε πρώτη φάση αυτός φαίνεται να είναι και ο στόχος του ΠΑΣΟΚ και ο στόχος του ΣΥΡΙΖΑ - εάν θα βλέπατε θετικά κάποιες κοινές πρωτοβουλίες για να ανακοπούν οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες...

--Αυτό κατ' αρχήν, ακόμη κι αν μπορούσε να γίνει, δε θα έλυνε το πρόβλημα. Διότι σημασία έχει το εξής πράγμα: Καλείς το λαό σε τι. Να αποτρέψει την ιδιωτικοποίηση της «Ολυμπιακής». Μάλιστα. Θα σου πει και η κυβέρνηση «και τι προτείνεις;». Ετσι είναι...

Επομένως το θέμα δεν είναι ένα σύνθημα. Παρακολούθησα τις τοποθετήσεις στελεχών όλων των κομμάτων. Ολη η συζήτηση είναι «το δικό μου πρόγραμμα εξυγίανσης ήταν καλό και όχι το δικό σου». Δεν έγινε πάνω στη βάση δημόσιος φορέας, έστω αερομεταφορών, αν δε συμφωνούν στον ενιαίο φορέα με όλα τα μέσα μεταφοράς.

Λένε «τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης διαφωνούν»... Ναι, αλλά στο διά ταύτα τι λένε;

Ακουσα παραδείγματος χάριν κριτική από το ΠΑΣΟΚ ότι πουλάει την «Ολυμπιακή» ενώ δεν έχει βρεθεί αγοραστής. Οντως έτσι είναι. Γι' αυτό λέω ότι μπορεί να κλείσει, γιατί μπορεί να μη βρεθεί και αγοραστής. Διότι σήμερα πωλούνται πολλές εταιρείες.

Να σας πω και κάτι; Με τις αντιστάσεις ίσως βοηθήσουμε να μη βρεθεί και αγοραστής και νομίζω ότι όλα αυτά τα χρόνια οι όποιες κινητοποιήσεις έγιναν, βοήθησαν και σε αυτό, να μην είναι δελεαστική η «Ολυμπιακή» για τους αγοραστές. Επομένως στο διά ταύτα τι θα πούμε; Αυτά που λέει το ΠΑΣΟΚ ή ο ΣΥΡΙΖΑ ή ο ΛΑ.Ο.Σ;

Εμείς, ειλικρινά το λέω, αν ήταν να σώσουμε την «Ολυμπιακή» δεν είχαμε κανένα πρόβλημα σε αυτό το θέμα εφόσον συμφωνούσαμε από τα ίδια τα πράγματα να δημιουργούνταν ένα κλίμα πανελλαδικής εξόρμησης και κινητοποίησης, αλλά στο διά ταύτα τι θα πούμε στην κυβέρνηση;

-- Κυρία Παπαρήγα, αναφερθήκατε σε ορισμένες από τις επιπτώσεις που θα έχει η ιδιωτικοποίηση του Ομίλου της «Ολυμπιακής». Μπορείτε να μας πείτε αναλυτικά τι πιστεύετε ότι θα αλλάξει στις ελληνικές αερομεταφορές, μετά τον Απρίλιο, που υπολογίζει η κυβέρνηση να έχει βρει τον επενδυτή;

--Κατ' αρχήν αν δεν τον βρει, οπωσδήποτε η «Aegean» θα διευρυνθεί. Δε θα αρχίσει η διαδικασία των λεγόμενων προσλήψεων, γιατί ποιος θα τους προσλάβει. Κάποιοι μπορεί να προσληφθούν από την «Aegean», δεν ξέρω, αλλά γενικά οι εργαζόμενοι θα μείνουν στον άσο...

Οχι ότι πρέπει να υποστηρίξουν την ιδιωτικοποίηση για να βρουν δουλειά, αλλά θέλω να πω ότι η κυβέρνηση πρέπει να πει τι θα γίνει σε αυτή την περίπτωση, εάν μείνουν ξεκρέμαστοι.

Η «Aegean» θα διευρυνθεί. Δεν ξέρω αν ανοίξει η όρεξη και σε κανένα άλλον να έρθει να πάρει ένα κομμάτι της «Ολυμπιακής» και εν πάση περιπτώσει οι συνέπειες είναι γνωστές παντού.

Είπα: Εισιτήρια, εξυπηρέτηση, τι θα γίνουν τα νησιά, θα είναι σαν τους εφοπλιστές με τα νησιά. Δεν ξέρω τι θα γίνει με τις έγκυες, με τους αρρώστους που μεταφέρονται γιατί δεν υπάρχει υποδομή στα νησιά ή αλλού όταν υπάρχει πρόβλημα.

Ομως οι επιπτώσεις θα είναι πολυπλοκότερες. Είναι αυτό που λέμε, από κάθε ιδιωτικοποίηση δυναμώνει ο ρόλος των μονοπωλίων. Αυτό, έχει και πολιτικές επιπτώσεις: Αυταρχισμός, θα χειροτερέψει η θέση και των εργαζομένων στην «Aegean». Θα έχει πολύπλευρες συνέπειες και στην εξυπηρέτηση και στην ασφάλεια κλπ.

Αλλά λέμε παραπέρα ότι υπάρχει ζήτημα ιδιωτικοποίησης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Και δε θα είναι μόνο ιδιωτική. Πίσω θα είναι και στρατιωτικές δυνάμεις και μυστικές υπηρεσίες κλπ. Υπάρχει τέτοιο σχέδιο, το οποίο βεβαίως το κρύβουν.

Δε θα έχει συνέπειες αυτό; Σε μια περιοχή όπου υπάρχουν και εστίες πολέμου κι άλλα προβλήματα; Γι' αυτό σας λέω, δε θέλω να κινδυνολογήσω και να πούμε πράγματα που πιθανό να μη συμβούν, αλλά νομίζω ότι το μυαλό μας πρέπει να είναι ανοιχτό σε κινδύνους που θα υπάρξουν.

Τέλος, ξαναλέω: Εδώ, όχι μόνο ο εθνικός εναέριος χώρος καταργείται για την Πολιτική Αεροπορία, εδώ καταργείται και για την Πολεμική Αεροπορία! Αυτά, καμία συνέπεια δεν έχουν; Τους τρεις κύκλους θέλουμε δηλαδή να κρατήσουμε; Αυτό είναι το θέμα;

Αφορά τους πάντες

Μία από τις ερωτήσεις που υποβλήθηκαν στην Αλ. Παπαρήγα, αφορούσε το αν είναι σωστό να πληρώνει το σύνολο των φορολογουμένων για την «Ολυμπιακή», τη στιγμή που μόνο το 20% του ελληνικού λαού χρησιμοποιεί τις πτήσεις της και με αυτή την έννοια αποτελεί μετακίνηση πολυτελείας και δεν είναι αστική συγκοινωνία.

«Αυτό - απάντησε η Αλ. Παπαρήγα - είναι ένα επιχείρημα που δεν πατάει στην ίδια την πραγματικότητα. Αυτό που θα δεχθώ είναι, ναι, βεβαίως ότι είναι ακριβά τα εισιτήρια, δεν είναι εύκολο ο καθένας να χρησιμοποιήσει το αεροπλάνο. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορούσε να είναι φθηνό το εισιτήριο. Και δεύτερο, δε σημαίνει ότι επειδή εν πάση περιπτώσει η Ελλάδα όντως είναι μία μικρή χώρα, δεν είναι μεγάλη σε έκταση, επομένως εμείς πρέπει να δώσουμε την "Ολυμπιακή Αεροπορία" στην "British Airways", ή δεν ξέρω πού, διότι αφορά ένα τμήμα του ελληνικού λαού.

Αφορά όλους όσοι έχουν ανάγκη να τη χρησιμοποιήσουν. Και μια φορά το χρόνο να θέλει κάποιος να τη χρησιμοποιήσει. Η Πολιτική Αεροπορία έχει να κάνει με τον εναέριο χώρο, με πάρα πολλά τέτοια ζητήματα. Επομένως, δε μετριέται έτσι.

Εμείς γι' αυτό λέμε να υπάρχει ενιαίος φορέας, όπου να γίνεται ένας προγραμματισμός. Και δε μου λέτε, το σιδηρόδρομο, τον στηρίζει η σημερινή ή και οι προηγούμενες κυβερνήσεις; Ισα -ίσα, εδώ περικόπτει γραμμές του σιδηροδρόμου.

Γιατί, στηρίζουν τα μαζικά μέσα μεταφοράς; Δίκτυα οδικά κάνουν βεβαίως, εκεί πάλι που θα περάσουν τα εμπορεύματα και οι ενδιαφερόμενοι για τη διακίνηση εμπορευμάτων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τα χρυσοπληρώνουμε σε διόδια.

Δηλαδή όλα τα άλλα τα έχουμε λύσει και μας βαραίνει η "Ολυμπιακή";

Δε δεχόμαστε αυτό το σκεπτικό, ότι ταξιδεύουν κάποιοι που έχουν περισσότερα χρήματα. Εμείς παλεύουμε για μια Ολυμπιακή που μπορεί να ταξιδέψει οποιοσδήποτε και αυτός που δεν έχει χρήματα. Δεν το θεωρούμε είδος πολυτελείας. Ταξιδεύουν μάνες με μικρά παιδιά. Δεν κατάλαβα.

Και ένα άλλο. Αυτό που λέει ότι τον κρατικό τομέα τον πληρώνει ο λαός, βεβαίως τον πληρώνει ο λαός. Δεν είναι λαϊκό το κράτος, είναι κράτος των επιχειρηματιών.

Και δεύτερο, δε μου λέτε, δηλαδή, τους ιδιώτες δεν τους πληρώνει ο λαός; Δηλαδή οι ιδιώτες μάς πληρώνουν; Αυτούς και αν πληρώνει. Οι επιχειρηματίες πώς βγάζουν κέρδη; Δεν τα βγάζουν σε βάρος του λαού; Δε μετακυλούν την αύξηση της βενζίνης, το ένα, το άλλο και τα έξοδα του ανταγωνισμού τους στο λαό;».

Ασφάλεια με βάση το... κέρδος!

Η ασφάλεια των πτήσεων στο καινούριο καθεστώς και οι ανησυχίες που υπάρχουν γύρω από αυτή, ήταν λογικό να βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Οπως, σημείωσε, μάλιστα ο συντάκτης που ρώτησε αν το ΚΚΕ συμμερίζεται αυτή την ανησυχία, «έχει περάσει στον κόσμο ένα κλίμα ότι, ενδεχομένως, στην Ελλάδα να αρχίσει να "βρέχε" αεροπλάνα»... Η Αλ. Παπαρήγα απάντησε:

«Δεν το συζητάμε, γιατί τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί τα αεροπορικά δυστυχήματα. Βέβαια, λένε ότι έχει αυξηθεί και η κίνηση των αεροπλάνων. Ομως, δεν εμπιστευόμαστε κανέναν επιχειρηματία που θα αναλάβει π.χ. την τεχνική βάση της "Ολυμπιακής" ή τον εναέριο έλεγχο ή οποιονδήποτε έλεγχο.

Γιατί. Οχι γιατί θέλουν και εύχονται να υπάρχουν ατυχήματα, δε λέω αυτό το πράγμα, αλλά γιατί έχοντας στόχο το κέρδος, θα κυριαρχήσει αυτό. Ηδη δημοσιεύονται και επίσημα στοιχεία, δεν αναφέρομαι στην Ελλάδα μόνο, ότι έχουν μειωθεί οι έλεγχοι στα αεροπλάνα. Οχι, δεν έχουμε καμία ασφάλεια γιατί δεν υπάρχει έλεγχος.

Πού θα πας να βρεις τον ιδιώτη να τον ελέγξεις; Στον κρατικό τομέα, όσο και οι κυβερνήσεις να είναι έτσι ή αλλιώς, έχεις τη δυνατότητα να κάνεις έναν έλεγχο».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ