ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 11 Φλεβάρη 2009
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΘΗΝΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
«Το ψέμα και ο οπορτουνισμός έχουν κοντά ποδάρια»

Ανακοίνωση - καταγγελία της ΚΟΑ που αποκαλύπτει την πολιτική του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ στα θέματα του πάρκου Κύπρου και Πατησίων και του γηπέδου του ΠΑΟ στον Ελαιώνα

Την καιροσκοπική πολιτική του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ στα θέματα προστασίας των ελεύθερων χώρων της Αθήνας και του περιβάλλοντος, με αφορμή το θέμα του πάρκου της Κύπρου και Πατησίων και το γήπεδο του Παναθηναϊκού στον Ελαιώνα, αποκαλύπτει με ανακοίνωση - καταγγελία η Κομματική Οργάνωση Αθήνας του ΚΚΕ. Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση της ΚΟΑ του ΚΚΕ έχει ως εξής:

«Το ΚΚΕ καταγγέλλει την απαράδεκτα καιροσκοπική πολιτική του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ στα θέματα προστασίας των ελεύθερων χώρων της Αθήνας και του περιβάλλοντος. Το τελευταίο διάστημα οι δυνάμεις του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζονται να κόπτονται και να υπερασπίζονται το πράσινο και τους ελεύθερους χώρους στην Αθήνα όπως με το πάρκο "Λέλας Καραγιάννη" (Κύπρου και Πατησίων), καθώς και με το γήπεδο του Παναθηναϊκού στον Ελαιώνα.

Ομως, ενώ εμφανίζονται σήμερα να "μονοπωλούν" το ενδιαφέρον για την προστασία του πάρκου, ώστε να μη γίνει πάρκινγκ, ξεχνούν ότι λίγα μόλις χρόνια πριν (06-12-2004) η παράταξή τους στο Δήμο της Αθήνας, με τον εκπρόσωπό τους κ. Κουβέλη Φώτη, ψήφιζε μαζί με τις παρατάξεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ ο χώρος αυτός να γίνει υπόγειος σταθμός αυτοκινήτων (γκαράζ) και μάλιστα με το σύστημα της μελετο-κατασκευής και της παραχώρησης σε ιδιώτες, δηλαδή την πιο αντιδραστική μορφή ιδιωτικοποίησης.

Ετσι και με το γήπεδο του Παναθηναϊκού στον Ελαιώνα. Ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ αποδεικνύεται καιροσκόπος και διπρόσωπος. Ενώ ο κος Τσίπρας εμφανίζεται λάβρος κατά των επιχειρηματικών συμφερόντων στον Ελαιώνα, είναι υπέρ της κατασκευής του γηπέδου της ΠΑΕ Παναθηναϊκός, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι οι εκτάσεις που θα κτιστεί το γήπεδο έχουν αγοραστεί από το Δήμο της Αθήνας με τα λεφτά των εργαζομένων και παραχωρούνται στους κεφαλαιοκράτες της ΠΑΕ. Μάλιστα, μετά τις συναντήσεις του με τους κυρίους Σουφλιά και Βαρδινογιάννη δήλωσε ότι δε θα είχε αντίρρηση και για μικρότερες εμπορικές χρήσεις!

Μόνο οι εκπρόσωποι της παράταξης που στηρίζει το ΚΚΕ στο Δήμο της Αθήνας κατήγγειλαν και καταψήφιζαν σταθερά όλες αυτές τις αποφάσεις.

Θαυμάστε τις οβίδιες μεταμορφώσεις του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ και των εκπροσώπων του! Αλλά αυτός είναι ο οπορτουνισμός. Οπως και το ψέμα έχει κοντά ποδάρια.

Το ΚΚΕ καλεί το λαό της Αθήνας και του Λεκανοπεδίου να βγάλει τα συμπεράσματά του. Να πάρει την υπόθεση της προστασίας των δημόσιων ελεύθερων χώρων στα χέρια του. Ούτε ένα στρέμμα δημόσιας γης δεν πρέπει να εκχωρηθεί στους επιχειρηματικούς ομίλους για εμπορευματοποίηση - τσιμεντοποίηση. Το ΚΚΕ σταθερά και αταλάντευτα αγωνίζεται προς αυτή την κατεύθυνση».

ΑΘΗΝΑ - ΑΝΤΙΡΡΙΟ
Διόδια με τιμές αεροπορικού εισιτηρίου

Η διαδρομή αυτή με επιστροφή, με ΙΧ, στοιχίζει 35 ευρώ μόνο για τα διόδια

Πανάκριβα πληρώνει ο ελληνικός λαός τις συμβάσεις «ληστείας» τύπου Ρίου - Αντιρρίου, που υπέγραψαν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ

Eurokinissi

Πανάκριβα πληρώνει ο ελληνικός λαός τις συμβάσεις «ληστείας» τύπου Ρίου - Αντιρρίου, που υπέγραψαν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ
Με τιμές... αεροπορικού εισιτηρίου είναι αναγκασμένοι να ταξιδεύουν πλέον οι οδηγοί από την Αθήνα ως το Αντίρριο, λόγω της αύξησης των διοδίων στην Εθνική Οδό (μέχρι και 175% από τον περασμένο Σεπτέμβρη) και κατά 5% στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου (από την περασμένη Δευτέρα), που έθεσαν σε εφαρμογή οι ιδιωτικές κοινοπραξίες στις οποίες παραχωρήθηκαν τα έργα από τις κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ! Είναι χαρακτηριστικό ότι η διαδρομή αυτή με επιστροφή με ένα ΙΧ στοιχίζει πλέον 34,69 ευρώ μόνο για τα διόδια!

Σημειώνουμε ότι από τη Δευτέρα η απλή διέλευση των επιβατικών ΙΧ αυτοκινήτων στο Ρίο - Αντίρριο διαμορφώθηκε στα 11,7 ευρώ, από τα 11,2 που ίσχυε έως τώρα. Για τα φορτηγά, ανάλογα με τους άξονες που διαθέτουν, οι νέες τιμές ξεκινούν από τα 18 ευρώ και φθάνουν τα 39,20 ευρώ. Για τα λεωφορεία, ανάλογα με τις θέσεις επιβατών που έχουν, οι νέες τιμές ξεκινούν από τα 27 ευρώ και φθάνουν τα 58 ευρώ.

Οπως ανακοίνωσε η ιδιωτική κοινοπραξία «Γέφυρα», «η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της παραχωρησιούχου της Ζεύξης Ρίου - Αντιρρίου, παρέχει τη δυνατότητα στη δεύτερη να αναπροσαρμόζει κάθε χρόνο στις αρχές Ιανουαρίου τις τιμές των διοδίων διέλευσης για όλες τις κατηγορίες οχημάτων». Μάλιστα, παρουσιάζεται ιδιαίτερα προκλητική, προσθέτοντας ότι «προσεγγίζοντας όμως με αίσθημα ευθύνης τις συνέπειες του διεθνούς οικονομικού κλίματος, η ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ συνειδητά παρέτεινε για ένα και πλέον μήνα την ισχύ των τιμών διοδίων της Γέφυρας "Χαρίλαος Τρικούπης" που ίσχυαν κατά το προηγούμενο έτος»!

Βέβαια, την προκλητική αυτή στάση τους την αντλούν από την πολιτική παράδοσης των οδικών αξόνων της χώρας σε δύο ουσιαστικά κατασκευαστικούς ομίλους, που συναποφάσισαν και ψήφισαν από κοινού η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, μέσω των «συμβάσεων παραχώρησης», τύπου ΣΔΙΤ. Πρόκειται για μια πολιτική που οδηγεί κατευθείαν στην αύξηση της κερδοφορίας του μεγάλου κεφαλαίου, ενώ υποχρεώνει το λαό να χρυσοπληρώνει πολλαπλά τα έργα: Και για την κατασκευή και για τη χρήση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν ολοκληρωθούν τα έργα στην εθνική οδό Αθήνα - Πάτρα (υπολογίζεται το 2012) κάθε χιλιόμετρο για ένα ΙΧ θα στοιχίζει 8 λεπτά με το ΦΠΑ. Δηλαδή με επιστροφή η διαδρομή Αθήνα - Αντίρριο θα στοιχίζει ούτε λίγο ούτε πολύ (με τη διάβαση από τη γέφυρα) γύρω στα 62 ευρώ, μόνο για διόδια!

Πρέπει να σημειώσουμε ότι το ΚΚΕ είναι το μόνο κόμμα, που όχι μόνο καταψήφισε τις ληστρικές αυτές συμβάσεις, αλλά διοργάνωσε και κινητοποιήσεις, απελευθερώνοντας για λίγες ώρες πολλούς σταθμούς διοδίων, καλώντας τους εργαζόμενους να παλέψουν για: Να καταργηθούν όλα τα διόδια. Να υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση χωρίς χαράτσια πουθενά. Δημόσιες, σύγχρονες φθηνές συγκοινωνίες και με δωρεάν ζώνη το πρωί. Μείωση των εισιτηρίων την υπόλοιπη μέρα. Υποδομές και έργα που πρέπει να αναλαμβάνει το κράτος, χωρίς να πληρώνει ο λαός.

ΠΟΛΥΝΕΚΡΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Στα «μαλακά» οι υπεύθυνοι της εταιρείας

Στα «μαλακά έπεσαν» στη δίκη για την υπόθεση του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη, ο Αθανάσιος και η Λουκία Σαράντη, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος, της εταιρείας «Ακρίτας ΑΕ», που ήταν υπεύθυνη για τη φόρτωση της μοιραίας νταλίκας, η οποία προκάλεσε το μακελειό στις 13 Απρίλη 2003. Γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο 21 μαθητές από το Μακρυχώρι Ημαθίας, ενώ επέστρεφαν από σχολική εκδρομή.

Στους δύο υπεύθυνους της εταιρείας, που δικάστηκαν στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Λάρισας με τις κατηγορίες της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από αμέλεια, ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες, επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης 4 ετών, 11 μηνών και 15 ημερών, η οποία είναι μετατρέψιμη σε χρηματική ποινή προς 10 ευρώ την ημέρα, ενώ δόθηκε και αναστέλλουσα ισχύ στην έφεση, με τον ορισμό εγγύησης ύψους 5.000 ευρώ για καθένα από τους καταδικασθέντες.

Το δικαστήριο έκρινε αθώο τον οδηγό του λεωφορείου που μετέφερε τους μαθητές. Σημειώνεται ότι το δικαστήριο έκρινε ότι εν γνώσει των ιδιοκτητών της «Ακρίτας ΑΕ» έγινε η φόρτωση στην νταλίκα φορτίου με μελαμίνες, το οποίο υπερέβαινε το ανώτερο επιτρεπόμενο βάρος και ύψος και είχε καθοριστικό ρόλο στην πρόκληση του δυστυχήματος. Αλλά αναγνώρισε ελαφρυντικά όπως αυτό «της επιδίωξης άρσης των συνεπειών που προκάλεσαν οι πράξεις τους» με το σκεπτικό ότι η εταιρεία κατέβαλε χρηματικά ποσά στις οικογένειες των θυμάτων. Το γεγονός αυτό προκάλεσε την έντονη αντίδραση των συγγενών.

Τόσο σ' αυτή τη δίκη, όσο και στις προηγούμενες, γονείς των αδικοχαμένων παιδιών κατήγγειλαν επανειλημμένα ότι η εταιρεία με τη συμπίεση του κοστολογίου της μεταφοράς του θανατηφόρου φορτίου είχε κέρδος και με βάση αυτό ενεργούσε. Υπενθυμίζουμε ότι ένοχοι για 21 ανθρωποκτονίες και πρόκληση σωματικών βλαβών κατά συρροή, είχαν κριθεί οι άλλοι έξι κατηγορούμενοι για την υπόθεση της τραγωδίας των Τεμπών, όμως οι ποινές τους στο Εφετείο μειώθηκαν σε σχέση μ' αυτές που τους επιβλήθηκαν πρωτόδικα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ