Νέα επίσχεση εργασίας για την καταβολή των δεδουλευμένων
Συνεχίζουν τον αγώνα τους οι εργαζόμενοι στην «Καριπίδης» |
Η επιταγή που εκδόθηκε στο όνομα του κατασκευαστή του εργοστασίου (Γιώργο Σταύρου) οπισθογραφημένη από τον πρόεδρο του Εμπορικού Επιμελητηρίου (Δημήτρη Μπαράτσα) ήταν ακάλυπτη, όπως αποκαλύφθηκε όταν οι εργαζόμενοι επιχείρησαν να την εξαργυρώσουν στην τράπεζα. Συνέντευξη Τύπου για το ζήτημα έδωσε εκ μέρους του ΔΣ του Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων - που βρίσκεται για ακόμη μια φορά στο πλευρό των εργαζομένων - ο Γιάννης Καραμάνης. Επισήμανε την προσπάθεια των μηχανισμών του ντόπιου κεφαλαίου και των εκπροσώπων του στην Τοπική Αυτοδιοίκηση να κοροϊδέψουν τους εργαζόμενους.
Υπογράμμισε ακόμα πως το συγκεκριμένο παράδειγμα δεν είναι ξεκομμένο από το γενικότερο αντιλαϊκό πλαίσιο της «ανταγωνιστικότητας» και της επιχειρηματικής κερδοφορίας, που στηρίζεται σήμερα από κυβέρνηση, τα κόμματα και τις δυνάμεις του ευρωμονοδρόμου. Κάλεσε τους εργαζόμενους σε όλους τους κλάδους να ακολουθήσουν το παράδειγμα των εργαζομένων του «ΚΑΡΙΠΙΔΗ». Να οργανωθούν στα σωματεία τους, να ενισχύσουν τον ταξικό προσανατολισμό, να συγκρουστούνε με την πολιτική και τους μηχανισμούς της εργοδοσίας.
Αυθαίρετα, παραβιάζοντας πλήρως ακόμα και αυτή την εκτρωματική νομοθεσία για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, ο εφοπλιστής Αγούδημος ακινητοποίησε χτες ανενόχλητος τα πλοία του «ΡΟΔΑΝΘΗ» και «ΡΟΜΙΛΝΤΑ», αφήνοντας ανεκτέλεστα τα δρομολόγια και δεκατέσσερα νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκάνησων χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση! Ο εφοπλιστής ως πρόσχημα παρουσίασε στη σχετική του ανακοίνωση την «έλλειψη χρηματικής ρευστότητας και αδυναμίας προμήθειας καυσίμων»!
Στην πραγματικότητα η πρόκληση του Αγούδημου εντάσσεται στη γενικευμένη επίθεση που έχουν εξαπολύσει οι εφοπλιστές με όχημα τη φιλοεφοπλιστική πολιτική των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και τον εκτρωματικό κανονισμό 3577/92 σε βάρος ναυτεργατών και νησιωτών, απορυθμίζοντας την ακτοπλοΐα για να προστατεύουν την κερδοφορία τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο συγκεκριμένος εφοπλιστής παίρνει από πάνω εκατομμύρια ευρώ - περισσότερα από 20 υπολογίζονται για την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο - επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή τις τσέπες των εργαζομένων, για να κινεί τα υπερήλικα και υποσυντήρητα πλοία του, όπως το «ΜΙΛΕΝΑ».
Την άμεση ανάκληση της ποινικής δίωξης - πρόκληση σε βάρος του μεταλλεργάτη Β. Καββαδία και την παραδειγματική τιμωρία των πραγματικών υπευθύνων, αυτών που στις 24 Ιούλη του 2008 εκτέλεσαν 7 μεταλλεργάτες και ένα ναυτεργάτη στη φλεγόμενη δεξαμενή Νο 3 του αεράδικου πλοίου «FRIENDSHIPGAZ» «πνίγοντας» στο αίμα τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, απαιτούν με ανακοινώσεις και ψηφίσματα συμπαράστασης μαζικοί φορείς και φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Η Εστία της Γυναίκας Περάματος (μέλος της ΟΓΕ) με ανακοίνωσή της καταδικάζει το πόρισμα των πραγματογνωμόνων «που αθωώνει - όπως αναφέρεται - το εφοπλιστικό κεφάλαιο και τους εργολάβους και φορτώνει το έγκλημα στους εργάτες, ακόμα και στους νεκρούς», ζητά να εφαρμόζονται τα μέτρα ασφάλειας της ζωής των εργατών και απαιτεί να ανακληθεί η ποινική δίωξη σε βάρος του εργάτη. Επίσης το δημοτικό συμβούλιο Πειραιά, μετά από πρόταση της αγωνιστικής παράταξης «Πειραιάς Αναγέννηση», ενέκρινε ομόφωνα ψήφισμα με το οποίο ζητά «την ανάκληση της ποινικής δίωξης του μεταλλεργάτη και την παραδειγματική τιμωρία των πραγματικών ενόχων».
Οι εξελίξεις στη ναυτιλία στην Ελλάδα και στη Βραζιλία, οι επιπτώσεις από την οικονομική κρίση, η σημασία και ο ρόλος του ναυτεργατικού, συνολικά του εργατικού κινήματος καθώς και η αναγκαιότητα για καλύτερο συντονισμό και δράση της Διεθνούς των Μεταφορών (TUI - TRANSPORT) της Παγκόσμιας Συνδικαλιστικής Ομοσπονδίας (ΠΣΟ), ήταν τα θέματα που αναπτύχθηκαν στη διάρκεια της συνάντησης μεταξύ του προέδρου του Συνδικάτου Ναυτεργατών της Βραζιλίας Αλμέιρα Σεβερίνο και των διοικήσεων των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και ΠΕΣ - ΝΑΤ.
Η συνάντηση έγινε στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ. Στα πλαίσιά της πραγματοποιήθηκε μαζική σύσκεψη στην αίθουσα συνελεύσεων της Ενωσης Μηχανικών. Ακολούθησε περιοδεία σε πλοίο της ακτοπλοΐας στο λιμάνι του Πειραιά. Οπως σημειώνουν σε δελτίο Τύπου που εξέδωσαν τα τρία ναυτεργατικά σωματεία, από τη συνάντηση και τη συζήτηση στο πλοίο αναδείχτηκε πως η «οργάνωση - συσπείρωση και αγώνας είναι η απάντηση στη γενικευμένη επίθεση που δέχονται οι εργαζόμενοι και ειδικότερα στον τομέα των μεταφορών σε όλες τις χώρες, σε όλες τις ηπείρους από το κεφάλαιο, τις κυβερνήσεις, την Ευρωπαϊκή Ενωση και τους άλλους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς».