ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 28 Φλεβάρη 2009
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΥΠΠΟ
Ανυποχώρητοι για αξιοπρεπή ζωή

οι εργαζόμενοι ενημερώνουν τους τουρίστες για τα αιτήματά τους με πανό στα αγγλικά

Eurokinissi

οι εργαζόμενοι ενημερώνουν τους τουρίστες για τα αιτήματά τους με πανό στα αγγλικά
Αποφασισμένοι να συνεχίσουν και να κλιμακώσουν τον αγώνα τους είναι οι συμβασιούχοι του ΥΠΠΟ, οι οποίοι σήμερα προχωρούν κανονικά στον αποκλεισμό της Ακρόπολης, παρά τις πιέσεις, από διάφορες πλευρές, να υπαναχωρήσουν στο όνομα ...του τουρισμού!

Χθες προχώρησαν, για δεύτερη συνεχόμενη μέρα, στον αποκλεισμό της Ακρόπολης και σε κινητοποιήσεις σε άλλες πόλεις διεκδικώντας το αυτονόητο: Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους με πλήρη δικαιώματα, επαναπρόσληψη των απολυμένων, καταβολή των μισθών, στελέχωση της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, τελειωτικό σταμάτημα της εργασιακής ομηρίας.

Χθες, ακολουθώντας την «πεπατημένη» των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ για τις κινητοποιήσεις γύρω από τα μνημεία, ο γενικός γραμματέας του ΥΠΠΟ, Θ. Δραβίλλας, χαρακτήρισε μέσω του ραδιοφωνικού σταθμού «ΣΚΑΪ» «δικαιολογημένη» την αγωνία των συμβασιούχων, προσθέτοντας ότι οι αρχαιολογικοί χώροι πρέπει να μένουν ανοιχτοί, καθώς «κινδυνεύουμε να εκτεθούμε όλοι»! Προφανώς, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ δε νιώθει «εκτεθειμένη» με την «αποψίλωση» της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, το απάνθρωπο καθεστώς των συμβάσεων και το γεγονός ότι περίπου 700 εργαζόμενοι με ασφαλιστικά μέτρα εξακολουθούν να προσφέρουν εξειδικευμένη δουλειά απλήρωτοι!!!

Μπροστά στην ανυποχώρητη στάση των εργαζομένων, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ αναγκάστηκε να ορίσει νέα συνάντηση μαζί τους, την ερχόμενη Τρίτη (3/3) το μεσημέρι. Ωστόσο, οι συμβασιούχοι προσανατολίζονται για νέα απεργία την Πέμπτη (6/3), η οποία, ανάλογα με τα αποτελέσματα της συνάντησης, μπορεί να εξελιχθεί σε νέο τριήμερο κινητοποιήσεων.

Στο γενικό «χαμό» ...«έσκασε μύτη» και το ΠΑΣΟΚ, το οποίο, με θράσος «χιλίων καρδιναλίων», διά στόματος Μαρίας Δαμανάκη, διαπίστωσε ότι ...«η εικόνα της Ακρόπολης, κλειστής για τους επισκέπτες, δεν τιμά ούτε ευχαριστεί κανέναν» (σ.σ. προφανώς και τους αγωνιζόμενους συμβασιούχους)! «Κάλεσε», μάλιστα, τον υπουργό «να τηρήσει τις υποσχέσεις του» για τους συμβασιούχους, διότι οι προσλήψεις νέων συμβασιούχων που ανακοίνωσε αντιμετωπίζουν το «διαχρονικό πρόβλημα των συμβασιούχων του ΥΠΠΟ και των οξυμένων αναγκών του (...) με τη γνωστή μέθοδο των πελατειακών σχέσεων»!

Ετσι, το ΠΑΣΟΚ δήθεν «ξεχνά» τις δικές του ευθύνες για τη γιγάντωση της εργασιακής ομηρίας και στον πολιτισμό, όπως και τους «λεονταρισμούς» του, τότε, πρωθυπουργού, Κ. Σημίτη, κατά των συμβασιούχων, όταν το 2001 προχώρησαν σε συμβολικό αποκλεισμό της Ακρόπολης.


ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

- «Σύγχρονη Εποχή»: Ι.Β. Στάλιν «Η δεξιά παρέκκλιση στο ΚΚ (Μπ) της ΕΣΣΔ» (Πρόκειται για την ομιλία του Στάλιν στην Ολομέλεια της ΚΕ και της Κεντρικής Εξελεγκτικής Επιτροπής του ΚΚ-Μπολσεβίκικο της ΕΣΣΔ, στις 22/4/1929. Ομιλία που αφορούσε στο ξεπέρασμα της ΝΕΠ και στην ανάπτυξη της κολεκτιβοποίησης, της εκβιομηχάνισης, την εξάλειψη των κουλάκων και το σχεδιασμό του πρώτου πεντάχρονου πλάνου).

- Καστανιώτης: Αντώνης Σαμαράκης «Ποιήματα» (Ο Αντ. Σαμαράκης κατέλιπε και αρκετά ποιήματα. Την έκδοση, με πρόλογο και επιμέλεια του Θανάση Θ. Νιάρχου κοσμούν σχέδια των Παναγιώτη Τέτση, Αλέκου Σοφιανού, Γιάννη Μπουτέα). Δημήτρης Γκιώνης «Εμένα μου λες...» (νέο βιβλίο του γνωστού δημοσιογράφου, με σύντομες, ακόμα και μιας φράσης ρήσεις για ποικίλα ανθρώπινα και κοινωνικά φαινόμενα). Αύγουστος Κορτό «Ο αφανισμός του Νίκου» (μυθιστόρημα). Αριστοφάνη «Ορνιθες», «Ειρήνη», «Βάτραχοι» (ελεύθερη διασκευή του Γιάννη Καλατζόπουλου, με οδηγίες για σχολικές παραστάσεις με αυτά τα έργα). Αλεξάνδρα Δ. Ιωαννίδου «Υπόθεση Γκράνιν: η λογοτεχνική κριτική στο εδώλιο (Η δίκη της "Επιθεώρησης Τέχνης" το 1959 και η απολογία του Κώστα Κουλουφάκου)» (ιστορική μελέτη περί του υπομνήματος του υπεύθυνου του περιοδικού, Κ. Κουλουφάκου, στην καθοδήγηση της ΕΔΑ για τη δημοσίευση στο περιοδικό του διηγήματος του σοβιετικού Ντανιήλ Γκράνιν «Η σιωπή»). Περικλής Σφυρίδης «Παραφυάδες ΙΙ (κείμενα λογοτεχνίας και βιβλιοκριτικές 1999-2008)» (εισαγωγή, ανθολόγηση, επιμέλεια Σωτηρίας Σταυρακοπούλου).

- «Αγρα»: Μπερνάρ - Μαρί Κολτές «Ρομπέρτο Τσούκο», «Ταμπατάμπα», «Ενα υπόστεγο, στη Δύση» (μετάφραση Δημήτρης Δημητριάδης. Τρία θεατρικά έργα του πρόωρα χαμένου δραματουργού). Γ.Τζ. Σέμπαλντ «Η φυσική ιστορία της καταστροφής» (μετάφραση Γιάννης Καλιφατίδης). (Διαλέξεις του Γ. Τζ. Ζέμπαλντ για την καταστροφή της Γερμανίας στο τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και τη σχέση της γερμανικής λογοτεχνίας με αυτή την καταστροφή). Γεωργία Τριανταφυλλίδου «Δικαίωμα προσδοκίας» (ποιήματα).

- «Ολκός»: Ανρί Τρουαγιά «Πάστερνακ» (μετάφραση Μαρία Μέντζου. Ο Γάλλος βιογράφος μεγάλων Ρώσων συγγραφέων βιογραφεί τον Μπόρις Πάστερνακ, από τα παιδικά του χρόνια, τη γνωριμία του με σπουδαίους δημιουργούς - λ.χ. Τολστόι, Σιριάμπιν, Ρίλκε. Εξετάζει τις επιρροές που του άσκησαν ο ζωγράφος πατέρας και η πιανίστα μητέρα του. Το ποιοτικό, μεταφραστικό και πεζογραφικό έργο του και τη βράβευσή του με το «Νόμπελ»).

- «Μεταίχμιο»: Γουίλιαμ Σόμερσετ Μομ «Το βαμμένο πέπλο» (μετάφραση Τρισεύγενη Παπαϊωάννου. Μυθιστόρημα στη σειρά «Αριστουργήματα του 20ού αιώνα»). Φρανσουά Μπεγκοντό «Ανάμεσα στους τοίχους» (μετάφραση Μαριλένα Κοραντζάνη. Μυθιστόρημα που έγινε και ταινία). Ιαν Ράνκιν «Τελευταίο τραγούδι για τον Ρέμπους» (μετάφραση Αλεξάνδρα Κονταξάκη. Αστυνομικό μυθιστόρημα). Γιώργος Νομισέν (ψευδώνυμο του Φίλιππου Δρακονταειδή) «Ο δολοφόνος διαφεύγει» (αστυνομικό μυθιστόρημα, στη σειρά «Μια αστυνομική ιστορία κάθε μήνα»). Νικήτας Παρίσης «Τα κόκκινα στραγάλια» (διηγήματα). Οσκαρ Ουάιλντ «Το αστερόπαιδο» (διασκευή Ρένα Ρώσση-Ζαΐρη, εικονογράφηση Βασίλης Παπατσαρούχας, παιδικό βιβλίο).

- «Στοχαστής»: Ζ. Α. Μπριγιά - Σαβαρέν «Η γαστρονομία ως καλή τέχνη (Η φυσιολογία της γεύσης)» (μετάφραση, πρόλογος, σχόλια Δάφνη Ανδρέου. Το έργο - κλασικό στο είδος του - πρωτοκυκλοφόρησε το 1825 και έγινε ο «δωδεκάλογος» των γαστρονόμων).

- «Εστία»: Αλέκος Παπαδόπουλος «Τα βήματα του Εστερναχ (Η Ελλάδα μετά το 2010)» (οικονομικο-πολιτικό βιβλίο).

- Σάκκουλας: Σπύρου Ψυχομάνη «Τραπεζικό Δίκαιο» (ανάλυση, ερμηνεία του δικαίου των τραπεζικών συμβάσεων. Στ΄ έκδοση).

- «Εμπειρία Εκδοτική»: Νικολέττα Τσιτσανούδη-Μαλλίδη «Το θέμα και το θύμα (Γλώσσα, εκπαίδευση και Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας)» (μελέτη για την εμπορευματοποιημένη, κεφαλαιοκρατική δομή και λειτουργία πολλών ΜΜΕ και τις επιπτώσεις της στην ιδεολογική, μορφωτική, γλωσσική, αισθητική διαμόρφωση των μαζών). Αρίστος Κατσής «Μικρασιατική εκστρατεία και καταστροφή» (ιστορική μελέτη).

- «Ιανός»: Περικλής Χειλάς «Ερωτιδέας» (η νέα στιχουργική, συνθετική και δισκογραφική δουλειά του Π. Χειλά. Περιέχεται και το CD, στο οποίο συνεργάστηκαν οι μουσικοί Τάκης Φαραζής, Voislav Ivanivich, Πέτρος Βαρθακούρης, Μιχάλης Πορφύρης, Γιάννης Φλωράς, Διονύσης Βαρβιτσιώτης. Τραγουδούν Π. Χειλάς, Σόνια Θεοδωρίδου).

- Δήμος Ιλίου: «Λογοτεχνικές διαδρομές 2. Ελλάδα - Ιρλανδία» (συνάντηση των ποιητών Νάνου Βαλαωρίτη, Τάσου Δενέγρη, Δημήτρη Λιάκου με τους Ιρλανδούς Πάτρικ Τσάπμαν, Σούζαν Μίλαρ Ντιμάρς, Κέβιν Χίγκινς στις 12/12/2008 στο Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Ιλίου. Η ελληνοαγγλική έκδοση περιλαμβάνει χαρακτηριστικά ποιήματα των προαναφερόμενων ποιητών και σύντομα βιογραφικά τους).

- «Εταιρεία Ικαριακών Μελετών» (ιστορικοαρχαιολογικό περιοδικό της εταιρείας. Τεύχος 6).

ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Αρχαία μικροτεχνήματα

Υπό το αγωνιστικό «βλέμμα» των συμβασιούχων απεργών, οι οποίοι συγκεντρώθηκαν στην είσοδο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, εγκαινιάστηκαν (26/2) οι πέντε νέες, μόνιμες εκθέσεις έργων μικροτεχνίας και της Συλλογής Σερπιέρη - Βλαστού. Συνολικά, το πλουσιότερο σε κλασικές αρχαιολογικές συλλογές μουσείο του κόσμου εμφανίζεται πλουσιότερο, αφού ανασύρθηκαν από τις αποθήκες του πάνω από 2.500 άγνωστα στο κοινό αντικείμενα (ειδώλια, αγγεία, χρυσά κοσμήματα, αργυρά σκεύη κ.ά), ολοκληρώνοντας έτσι την επανέκθεσή του.

Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζονται αγγεία της Ελληνιστικής περιόδου (4ος - 1ος αι. π.Χ.), 500 πήλινα ειδώλια κατά ενότητες (θρησκεία, θέατρο, αγροτική ζωή κλπ.), ενώ ξεχωρίζει η Συλλογή Βλαστού - Σερπιέρη με αρχαιότητες από την Ελλάδα και τον Τάραντα της Ιταλίας. Περιλαμβάνονται, επίσης, κοσμήματα, αργυρά σκεύη, γυάλινα αγγεία κ.ά.

Φέτος, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο συμπληρώνει 120 χρόνια από τα πρώτα του εγκαίνια (1889) και 180 χρόνια από την ίδρυσή του (1829). Ωστόσο, όπως παραδέχτηκε και ο υπουργός Πολιτισμού, Αντ. Σαμαράς, το μουσείο πλέον «ασφυκτιά» από έλλειψη χώρων, αν και περιορίστηκε μόνο στην «πίστη» του ότι «σύντομα θα υπάρξουν δυνατότητες προώθησης» του σχεδίου επέκτασης...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ