ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 10 Απρίλη 2009
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΕΜΕΝ
Απεργιακό μπλόκο για τα δεδουλευμένα

Στους καταπέλτες από χτες το βράδυ οι ναυτεργάτες στα πλοία του Αγούδημου. Στην απεργία μπαίνουν το βράδυ και τα πληρώματα της ΑΝΕΘ

Από τη χτεσινή συζήτηση συνδικαλιστών της ΠΕΜΕΝ με ναυτεργάτες στα πλοία του Αγούδημου
Από τη χτεσινή συζήτηση συνδικαλιστών της ΠΕΜΕΝ με ναυτεργάτες στα πλοία του Αγούδημου
Εικοσιτετράωρη απεργία στα καράβια των εταιρειών «GA FERRIES» του εφοπλιστή Αγούδημου και «ΚΑΛΛΙΣΤΗ» του εφοπλιστή Σπανού κήρυξε για σήμερα η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, ενώ αύριο 11 του μήνα η απεργία θα επεκταθεί και στα καράβια της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Θάσου (ΑΝΕΘ). Χτες το απόγευμα, η διοίκηση του ταξικού ναυτεργατικού σωματείου, σε έκτακτη συνεδρίασή της, αποφάσισε να μπει μπροστά κηρύσσοντας τις 24ωρες απεργιακές κινητοποιήσεις με προοπτική κλιμάκωσης.

Η απεργία στα καράβια του Αγούδημου και της «ΚΑΛΛΙΣΤΗ» άρχισε χτες τα μεσάνυχτα και θα διαρκέσει μέχρι απόψε τα μεσάνυχτα. Ενώ η 24ωρη απεργία στα καράβια της ΑΝΕΘ θα αρχίσει απόψε τα μεσάνυχτα.

Σε ό,τι αφορά την εταιρεία «GA FERRIES» του Αγούδημου, οι ναυτεργάτες των πληρωμάτων όλων των πλοίων της είναι απλήρωτοι εδώ και δύο μήνες, ενώ 72 ναυτεργάτες από αυτούς που είναι πληρώματα πέντε πλοίων της βιώνουν μέσα στο λιμάνι του Πειραιά απάνθρωπες συνθήκες εργασίας και διαμονής. Τα πλοία, κατά παράβαση της ασφάλειας λιμένων, πλοίων και της ανθρώπινης ασφάλειας, είναι σβηστά! Δηλαδή δε λειτουργούν ούτε οι ηλεκτρομηχανές. Γεγονός που σημαίνει για τους ναυτεργάτες ότι εκτός από τους κινδύνους σε βάρος της σωματικής τους ακεραιότητας - αφού δεν υπάρχει φως - αντιμετωπίζουν σοβαρούς κινδύνους και σε βάρος της υγείας τους καθώς είναι «εκτός» και τα ψυγεία, που σημαίνει αλλοίωση τροφίμων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι χτες, το ΥΕΝ, με προφανή την εντολή του υπουργού Αν. Παπαληγούρα, έδωσε ελευθεροπλοΐα για να αποπλεύσει το πλοίο «ΡΟΔΑΝΘΗ» του Αγούδημου. Του έδωσαν απόπλου ενώ οι ναυτεργάτες είναι απλήρωτοι και να επιβιβάσει επιβάτες χωρίς να έχει προηγηθεί καν έλεγχος στην κουζίνα και τα ψυγεία του πλοίου, τα οποία είναι σβηστά εδώ και πάνω από 10 μέρες! Βέβαια, οι ναυτεργάτες, συσπειρωμένοι στα ταξικά συνδικάτα ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, έμειναν αποφασιστικά στον καταπέλτη ακινητοποιώντας το πλοίο.

Να σημειωθεί ότι προχτές το βράδυ με αιφνιδιαστική παρέμβαση των ταξικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ οι λιμενικές αρχές αναγκάστηκαν μαζί με τους συνδικαλιστές να διενεργήσουν έλεγχο στα σβηστά καράβια του Αγούδημου. Αν και εντόπισαν τις καραμπινάτες παρανομίες του εφοπλιστή, ωστόσο με άνωθεν εντολή αποφάνθηκαν ότι δεν μπορούν να παρέμβουν άμεσα, διότι «το θέμα είναι διοικητικό και όχι ποινικό».

Σε ό,τι αφορά την εταιρεία «ΚΑΛΛΙΣΤΗ» δεν έχει καταβάλει στους ναυτεργάτες του πλοίου «ΣΑΡΔΗΝΙΑ ΒΕΡΑ» το μισθό του Μάρτη και όλα όσα προβλέπει η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, ενώ απλήρωτοι επί μήνες είναι και οι ναυτεργάτες που βρίσκονται στο ταχύπλοό της «ΚΟΡΣΙΚΑ ΕΞΠΡΕΣ ΙΙΙ», στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Στους ναυτεργάτες των πλοίων της ΑΝΕΘ οφείλονται από δεδουλευμένα 1.700.000 ευρώ! Να σημειωθεί ότι παρ' όλα αυτά χτες ο υπουργός, σε δηλώσεις του, προσπαθούσε να πείσει ότι πρώτο του μέλημα είναι «η εφαρμογή του νόμου»!

ΑΧΤΙΔΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΛΗΜΝΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ
Πολιτικές οι ευθύνες για το χάλι της ακτοπλοΐας

Ανακοίνωση του Κόμματος με αφορμή την προσπάθεια να συγκαλυφθούν οι ένοχοι για το χτύπημα ναυτεργατών - νησιωτών

Το υποκριτικό ενδιαφέρον των τοπικών παραγόντων του ΠΑΣΟΚ, που πραγματοποίησαν συγκέντρωση στη Μύρινα για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, καταγγέλλει στο λημνιακό λαό με ανακοίνωσή της η Αχτιδική Επιτροπή Λήμνου του ΚΚΕ. «Ο λημνιακός λαός δεν ξεχνά ότι είναι συνυπεύθυνοι μαζί με τη ΝΔ, όταν επί 10 χρόνια στην κυβέρνηση διατήρησαν και έθεσαν τις βάσεις για τη χειροτέρευση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στο νησί μας», σημειώνεται χαρακτηριστικά.

«Οι συχνές βλάβες των σαπιοκάραβων που δρομολογούνται στο νησί, τα δρομολόγια των πλοίων που λιγοστεύουν το χειμώνα θέτοντας το νησί ουσιαστικά σε απομόνωση, τα πανάκριβα εισιτήρια στα πλοία που λειτουργούν σε βάρος των λαϊκών εισοδημάτων και του τουρισμού του νησιού, δεν είναι τυχαία, ούτε αφορούν αποκλειστικά τη Λήμνο», τονίζεται στην ανακοίνωση.

«Είναι το αποτέλεσμα - συνεχίζει - της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης που οδηγεί στην ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου, στην ψήφιση νόμων για την απελευθέρωση των δρομολογίων, της ηλικίας των πλοίων, της λειψής σύνθεσης των πληρωμάτων και της απελευθέρωσης των τιμών και των εισιτηρίων. Για την πολιτική αυτή της ΕΕ, είναι υπεύθυνοι η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, οι κυβερνήσεις των οποίων την εφαρμόζουν κατά γράμμα, καθώς και ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ και ο ΛΑ.Ο.Σ. που τη στηρίζουν, άλλοτε φανερά και άλλοτε συγκαλυμμένα».

Και καταλήγει: «Τα μέλη του ΚΚΕ και της ΚΝΕ ήταν και θα είναι πρωτοπόροι σε όποιους αγώνες αναπτυχθούν για καθημερινά ακτοπλοϊκά δρομολόγια με την κεντρική και βόρεια Ελλάδα και τα άλλα νησιά, χειμώνα και καλοκαίρι, για σύγχρονα και ασφαλή πλοία, με επαρκή πληρώματα, για φτηνά αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια».

ΚΕΔΚΕ - ΟΑΕΔ
Ανακυκλώνουν την ανεργία και την ανασφάλεια

Σχεδιάζεται η απασχόληση στους δήμους 20.000 ανέργων για 36 μήνες

Την επιδότηση της ανεργίας από τα πενιχρά κονδύλια των δήμων προκρίνει η Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας (ΚΕΔΚΕ), διαιωνίζοντας παράλληλα την εργασιακή ανασφάλεια και ομηρία. Στο όνομα της «αντιμετώπισης των ενδεχόμενων συνεπειών της διεθνούς οικονομικής κρίσης», το Διοικητικό της Συμβούλιο συνέταξε από κοινού με τον ΟΑΕΔ «ειδικό συνδυασμένο πρόγραμμα απασχόλησης», το οποίο προβλέπει την επιδότηση της «πρόσληψης» 20.000 ανέργων στους δήμους της χώρας για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 36 μήνες.

Κατά πώς φαίνεται, οι δήμοι θα κληθούν να αναλάβουν το 70% του κόστους της μισθοδοσίας των εργαζομένων και το υπόλοιπο ο ΟΑΕΔ. Στις σκέψεις, δε, της κυβέρνησης είναι το κόστος να καλυφθεί από παρακράτηση θεσμοθετημένων υπέρ της Αυτοδιοίκησης φόρων, όπως αυτός του φόρου ζύθου ή του τέλους διαφήμισης. Πρόκειται για μια νέα αφαίμαξη των οικονομικών των δήμων και κατά συνέπεια των εργαζομένων, προκειμένου να υλοποιηθεί ένα ακόμη πρόγραμμα μισής εργασίας, που θα ανακυκλώνει τους ανέργους.

Σύμφωνα, πάντως, με το σχέδιο της ΚΕΔΚΕ και του ΟΑΕΔ, η πρόσληψη του προσωπικού θα γίνεται μέσω των δημοτικών επιχειρήσεων. Η ΚΕΔΚΕ προτείνει να μπορεί να μετατίθεται το προσωπικό στους δήμους και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου. Χαρακτηριστικό, πάντως, των προθέσεων των δημάρχων είναι ότι στη χτεσινή συνεδρίαση στάθηκαν ιδιαίτερα στις εγγυήσεις που μπορεί να υπάρξουν ώστε σε καμία περίπτωση οι άνεργοι που θα προσληφθούν να μη στοιχειοθετούν δικαίωμα μετατροπής των συμβάσεών τους.

Από την πλευρά του ο Χρ. Τέγος, εκ μέρους της Δημοτικής Αγωνιστικής Συσπείρωσης (ΔΑΣ), έκανε σαφή τη θέση της παράταξης για σταθερή και μόνιμη εργασία που το εν λόγω πρόγραμμα σαφώς δεν προβλέπει, ενώ ακόμα παραπέρα δεν διασφαλίζονται τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Τόνισε, δε, ότι την κρίση δεν την πληρώνουν οι υπεύθυνοι, αλλά οι εργαζόμενοι, αφού το εν λόγω πρόγραμμα θα χρηματοδοτείται από τον ΟΑΕΔ και την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΑΤΕ
Παράνομη κρίθηκε η 48ωρη απεργία

Παράνομη χαρακτήρισε, χτες, το δικαστήριο την 48ωρη απεργία των εργαζομένων στην Αγροτική Τράπεζα, αποδεχόμενο την προσφυγή της εργοδοσίας. Στην απόφαση του δικαστηρίου υποτάχθηκε η πλειοψηφία του Σωματείου - ΔΗΣΥΕ (ΠΑΣΚΕ), ΔΑΚΕ και «Συσπείρωση» (ΣΥΝ)- ματαιώνοντας τη σημερινή δεύτερη μέρα της απεργιακής κινητοποίησης.

Η πλειοψηφία απέρριψε την πρόταση των ταξικών δυνάμεων, της ΕΣΑΚ, για ανυπακοή και συνέχιση από σήμερα με νέες απεργιακές κινητοποιήσεις με την κάλυψη της ΟΤΟΕ και της ΓΣΕΕ. Και αποφάσισε - ΔΗΣΥΕ και «Συσπείρωση» - την κήρυξη νέας 48ωρης για τη Μεγάλη Τετάρτη και Μεγάλη Πέμπτη. Η ΔΑΚΕ δε διαφώνησε με την ουσία της απόφασης αλλά ήθελε να μεταθέσει ακόμα πιο μακριά το χρόνο πραγματοποίησης των απεργιακών κινητοποιήσεων.

Η απεργία των εργαζομένων έγινε λόγω των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει το Ταμείο Υγείας, τα οποία οφείλονται κυρίως στην διαρκή αύξηση των νοσηλίων και των φαρμάκων. Η «λύση» που προβάλλει η πλειοψηφία του Σωματείου είναι η αύξηση των εισφορών των εργαζομένων και της εργοδοσίας. Αίτημα απόλυτα ενσωματωμένο στη λογική του εφικτού και της συναίνεσης, που δε θίγει τις αντεργατικές - αντιλαϊκές πολιτικές που γεννούν το πρόβλημα.

Στην αντίπερα όχθη, οι ταξικές δυνάμεις, η ΕΣΑΚ, καταδικάζει τη στάση της πλειοψηφίας και καλεί τους εργαζόμενους να παλέψουν για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Υγεία για όλους, καμιά επιχειρηματική δράση. Να πληρώσει ο εργοδότης και όχι οι εργαζόμενοι.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ