ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 29 Μάη 2009
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ο αγώνας συνεχίζεται

Κινητοποίηση χτες στο υπουργείο Παιδείας

Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να ανοίξουν κανονικά όλα τα Ειδικά Σχολεία για όλα τα παιδιά τη σχολική χρονιά 2009-2010, απαίτησαν χτες κατά τη διάρκεια παράστασης διαμαρτυρίας, που έγινε στο υπουργείο Παιδείας, που διοργάνωσαν η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων (ΣΕΑΑΝ), η Ομοσπονδία Γονέων Αθήνας και ο Σύλλογος Γονέων ΚΕΑΤ. Να σημειώσουμε ότι μέχρι και πριν ένα μήνα στο ΚΕΑΤ υπήρχαν δύο παιδιά τα οποία δεν μπόρεσαν καν να πάνε σχολείο από την αρχή της χρονιάς, καθώς δεν είχε βρεθεί τρόπος μεταφοράς τους.

Στο πλευρό των γονιών, αναπήρων, εκπαιδευτικών και εργαζόμενων βρέθηκε η βουλευτής του ΚΚΕ, Λίλα Καφαντάρη, υπογραμμίζοντας ότι «ζούμε σ' ένα σύστημα που ο ανθρώπινος πόνος, κάθε αδυναμία, γίνεται αντικείμενο κερδοφορίας για το μεγάλο κεφάλαιο. Το αναπηρικό κίνημα πρέπει να δυναμώσει και δεν μπορεί να είναι μόνο του. Το πώς ζουν τα άτομα με ειδικές ανάγκες οφείλει να είναι πρόβλημα όλου του λαού. Το σύστημα αυτό είναι τόσο απάνθρωπο που μόνο ένας δρόμος υπάρχει, να το ανατρέψουμε. Είναι υποχρέωσή μας πλέον να ανοίξουμε τα μάτια μας. Δεν έχουμε το δικαίωμα να επιτρέπουμε να ζούμε απάνθρωπα».

Κατά τη διάρκεια συνάντησης αντιπροσωπείας με τον υφυπουργό Παιδείας Α. Λυκουρέντζο, εκείνος δήλωσε προκλητικά ότι δεν είναι αρμοδιότητα του υπουργείου η μεταφορά των μαθητών, αλλά μόνο η πρόσληψη ωρομισθίων, αναπληρωτών, των σύγχρονων σκλάβων που περιδιαβαίνουν από σχολείο σε σχολείο, από εξάμηνο σε εξάμηνο. Τη στάση της κυβέρνησης κατήγγειλε ο Χάρης Χουρδάκης, εκ μέρους της ΣΕΑΑΝ, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «κοροϊδεύει τον κόσμο περί υποχρεωτικότητας και ίσων ευκαιριών. Να μαυρίσουμε την πολιτική τους στις 7 Ιούνη, ώστε να συζητήσουμε με άλλους όρους. Και αμέσως μετά θα είμαστε στους δρόμους. Για να καταλάβουν ότι δεν παίζουμε, δεν παζαρεύουμε το δικαίωμά μας να ζούμε σαν άνθρωποι με αξιοπρέπεια. Και αυτή την οργή και αγανάκτηση να τη μετατρέψουμε σε θέληση να αλλάξει η κατάσταση». Παράλληλα, κατήγγειλαν την υποκρισία των συνδικαλιστικών ηγεσιών που «μετά από ένα χρόνο πήραν "χαμπάρι" ότι πέρυσι 700 παιδιά δεν πήγαν σχολείο και κάνουν ημερίδα "προβληματισμού", προκειμένου να αποπροσανατολίσουν τον κόσμο, να εκτονωθεί η δυσαρέσκεια σε ανώδυνους δρόμους, να πάρουν και καμιά επιχορήγηση παραπάνω. Να μην τους δείξουν καμία εμπιστοσύνη, η πάλη των γονιών και των εργαζομένων τους ανάγκασε να εμφανίσουν το πρόβλημα».

ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ
Υπεράσπιση του σκοταδισμού και του αυταρχισμού της έδρας

Κλιμακώνει ο ΣΥΝ την επιχείριση υπεράσπισης της διδασκαλίας του σκοταδισμού και υπεράσπισης της αυθαιρεσίας της καθηγητικής έδρας. Ετσι και χτες, σε ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΝ επιχειρείται η υπεράσπιση των καθηγητών τους εκείνων που δηλητηριάζουν τα μυαλά των μικρών μαθητών με τον αντικομμουνισμό, αποσιωπώντας το γεγονός της αποβολής του ΚΝίτη μαθητή στην Πετρούπολη επειδή τόλμησε να ζητήσει το λόγο από την καθηγήτριά του (συνδικαλίστρια του ΣΥΝ) μέσα στο μάθημα.

Μετά τα ψευδή και συκοφαντικά δημοσιεύματα της «Αυγής» και τη μεθοδευμένη αναπαραγωγή τους από άλλα έντυπα, ο ΣΥΝ ισχυρίζεται ότι: «Με πρόσχημα υπαρκτά φαινόμενα αντικομμουνισμού σε όργανα της ΕΕ το ΚΚΕ έχει εξαπολύσει το τελευταίο διάστημα μια επιχείρηση ιδεολογικής τρομοκράτησης εκπαιδευτικών, όταν (...) αυτοί θίγουν τις αρνητικές επιπτώσεις του σταλινικού φαινομένου». Είναι παραπάνω από φανερό ότι υιοθετεί και καλύπτει τον αντικομμουνισμό ως μάθημα από την έδρα. Και όχι μόνο αυτό, αλλά τρέμουν εκεί στον ΣΥΝ όταν το ΚΚΕ αποκαλύπτει αυτό το σκοταδισμό που σπέρνουν στα σχολεία και όταν, ακόμα και οι μικροί μαθητές, υψώνουν το ανάστημά τους απέναντι στους επικίνδυνους «δασκάλους».

Προχωρά δε, ο ΣΥΝ στην ανακοίνωσή του, καλώντας τους εκπαιδευτικούς «να μην υποκύψουν σε πιέσεις, από όπου και αν προέρχονται». Δίνει έτσι το σύνθημα, όχι μόνο για να συνεχίσουν οι σκοταδιστές εκπαιδευτικοί να δηλητηριάζουν τα μυαλά των μαθητών, αλλά και για να επιβάλλουν με αυθαιρεσία και αυταρχισμό το δηλητήριό τους, φιμώνοντας κάθε άλλη φωνή από την ισχύ της έδρας, ακόμα και τιμωρώντας τους μαθητές τους που τολμούν να ζητήσουν το λόγο, όπως στην περίπτωση της Πετρούπολης.

Είναι φανερό ότι ούτε οι μαθητές, ούτε - πολύ περισσότερο - οι καθηγητές πρέπει να υποκύψουν στον κατήφορο που θέλει να σπρώξει ο ΣΥΝ τα σχολεία, επιβάλλοντας το νόμο της σιωπής στο όνομα μάλιστα, της ελευθερίας του καθηγητή και της διδασκαλίας. Μόνο το μάθημα της αντίστασης είναι αυτό που ταιριάζει στους καθηγητές και τους μαθητές που είναι παιδιά του λαού.

Πάντα χρήσιμος για το σύστημα...

Σε γνωστή ηλεκτρονική ιστοσελίδα διατυπώθηκε από τον εκπρόσωπο των Παρεμβάσεων - Συσπειρώσεων στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, Θ. Τσιριγώτη, ένα περίεργο και επικίνδυνο «αίτημα»: «Να κλείσουν οι πόρτες των σχολείων! Το σχολείο να είναι ανοιχτό στην κοινωνία και όχι σε κάθε επίδοξο σφετεριστή!». Αν εξετάσει κανείς τη χρονική περίοδο που διατυπώνεται το «αίτημα» αυτό και τις εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης (διάλογος, αλλαγή χαρακτήρα σχολείου, πόρισμα ΕΣΥΠ, ντιρεκτίβες ΕΕ) θα διαπιστώσει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία πως πρόκειται πράγματι για επικίνδυνο «αίτημα».

Τι ήταν αυτό που τον ενόχλησε και τον οδήγησε στη διατύπωση αυτού του αιτήματος; Ηταν μια ανακοίνωση του Εργατικού Κέντρου Σάμου, που απαντούσε στα ψεύδη που έσπερναν ενάντια στο ΠΑΜΕ οι Παρεμβάσεις - Συσπειρώσεις στους εκπαιδευτικούς της Ικαρίας και, ταυτόχρονα, αποκάλυπτε την αντεργατική στάση των Παρεμβάσεων στις κινητοποιήσεις που έγιναν πρόσφατα στα νησιά για τα θέματα της υγείας. Το ΕΚ Σάμου καλούσε τους εκπαιδευτικούς της Ικαρίας να απομονώσουν το ρεφορμισμό στο εργατικό κίνημα και να συνταχθούν με τις ταξικές δυνάμεις. Τον ενόχλησε αυτό, λοιπόν, τον Θ. Τσιριγώτη και έβγαλε το συμπέρασμα ότι «το Εργατικό Κέντρο Σάμου παραφρόνησε!», κράζοντας ότι το ΕΚ «έστειλε ανακοίνωση στην Ικαρία και στους καθηγητές, με τους οποίους δεν έχει καμιά συνδικαλιστική, "θεσμική" σχέση».

Ετσι, φτάνει και στο επικίνδυνο αίτημα περί κλειστών σχολείων, κάνοντας φανερό ότι εννοεί: Σχολεία κλειστά για τα ταξικά συνδικάτα, το ΚΚΕ και ανοιχτά «στην κοινωνία», δηλαδή στην αστική ιδεολογία, στους σπόνσορες, στους ΓΣΕΕδες, στους - εν λόγω - ΟΛΜΕδες, κ.ά. Σχολεία ανοιχτά λοιπόν στους «δάσκαλους της νεολαίας νταντάδες», σ' όλους αυτούς που θέλουν τον εκπαιδευτικό παπαγαλάκι του συστήματος και σχολεία κλειστά στην προλεταριακή ιδεολογία, στις πανανθρώπινες αξίες του κομμουνισμού. Ο,τι ακριβώς κηρύσσει και η αστική τάξη! Πρέπει να ομολογήσουμε όμως ότι μια δουλειά ξέρει και την κάνει καλά: Πρακτορεύει τα συμφέροντα της αστικής τάξης στο εργατικό κίνημα! Και γι' αυτό άξιος ο μισθός του...

Τέλος, είναι αλήθεια ότι στο χώρο των Παρεμβάσεων υπάρχουν ακόμα δυνάμεις που απορρίπτουν το χυδαίο αντικομμουνισμό, το ψέμα ως μέθοδο πολιτικής πρακτικής, τη συκοφαντία ως αντιπαράθεση και τη σύμπραξη με τον αστικό ρεφορμισμό στο εργατικό κίνημα, με το ΠΑΣΟΚ. Είναι στο δικό τους χέρι, αλλά και στη δική τους ευθύνη να καταδικαστούν τέτοιες πρακτικές που μόνο - και μόνο - την αστική τάξη βοηθούν.


Α. Α.

Παραπλανητικές υποσχέσεις για τις νέες τεχνολογίες

Την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση διαφήμισε χτες ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής

Μια πρότυπη σχολική τάξη που θα αξιοποιεί νέες τεχνολογίες, επισκέφτηκε χτες ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής, διαφημίζοντάς την ως επίτευγμα, τη στιγμή που θα έπρεπε να είναι αυτονόητη η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών ως εργαλείο, για όλα τα παιδιά του λαού στη διαδικασία της μόρφωσής τους. Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, η τάξη του μέλλοντος «θα περιέχει όλες τις απαραίτητες υποδομές για εφαρμογή εξατομικευμένης εκπαίδευσης» με «χρήση του διαδραστικού πίνακα», ενός υπολογιστή κι ενός ηλεκτρονικού τετραδίου για κάθε μαθητή.

Είναι φανερό ότι η προμήθεια όλων των παραπάνω μέσων θα σημαίνει ένα πολύ επικερδές «πακέτο» για τις εταιρείες που θα εξοπλίσουν τα σχολεία. Τα λεφτά με τα οποία θα πληρωθούν τα παραπάνω ηλεκτρονικά μέσα, είναι λεφτά του ελληνικού λαού, γι' αυτό και οι γονείς, οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να «θαμπωθούν» από κάτι που... δικαιωματικά τους ανήκει. Ο πρωθυπουργός όμως ομολόγησε ότι: Οι νέες τεχνολογίες δε θα αξιοποιηθούν απλά ως μέσα, ως εργαλεία, αλλά ως μοχλός για «εξατομικευμένη εκπαίδευση»! Δηλαδή για την ένταση της ταξικής διαφοροποίησης της εκπαίδευσης, τις δεξιότητες και την αμάθεια. Εξάλλου, ο πρωθυπουργός πρόσθεσε ότι «οι απόφοιτοι της τάξης του μέλλοντος θα έχουν καλλιεργήσει τις δεξιότητες εκείνες που θα τους εξοικειώνουν πλήρως με το ανταγωνιστικό περιβάλλον στο οποίο πρόκειται να ζήσουν και να εργαστούν». Δηλαδή, τα εργαλεία των νέων τεχνολογιών θα αξιοποιηθούν για την υποβάθμιση του επιπέδου της εκπαίδευσης, για την προώθηση μέσα στην εκπαίδευση των ψευτοδεξιοτήτων εκείνων που απαιτεί το κεφάλαιο, ώστε οι απόφοιτοι - αυριανοί εργαζόμενοι να είναι όπως τους θέλουν οι εργοδότες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ