ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 30 Μάη 2009
Σελ. /48
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Μονόδρομος η οργανωμένη ταξική πάλη!

«Ο πολιτισμός σας είναι απολύσεις» έλεγε το πανό των συμβασιούχων, σε πρόσφατη διαμαρτυρία τους έξω από το ΥΠΠΟ
«Ο πολιτισμός σας είναι απολύσεις» έλεγε το πανό των συμβασιούχων, σε πρόσφατη διαμαρτυρία τους έξω από το ΥΠΠΟ
Την άμεση ανάγκη οργάνωσης της εργατικής τάξης και όλων των εργαζομένων στο ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, σε συνδυασμό με την πολιτική καταδίκη της αντιδραστικής πολιτικής του δικομματισμού και της ΕΕ σε όλα τα επίπεδα και μέσα από την κάλπη, αναδεικνύει «ανάγλυφα» το διαχρονικό ζήτημα των συμβασιούχων του υπουργείου Πολιτισμού.

Η κυβέρνηση γιγαντώνει και ανοίγει τη «βεντάλια» της εργασιακής ομηρίας στον πολιτισμό που εδραίωσαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, ομηρία που εκπορεύεται από - και συμπληρώνει - την πολιτική ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης του πολιτισμού που εφαρμόζουν όλες οι κυβερνήσεις στην Ελλάδα, με «μπούσουλα» τη Συνθήκη του Μάαστριχτ και τη Στρατηγική της Λισαβόνας.

Η πρόσφατη τροπολογία του υπουργείου Πολιτισμού, που απλώς μεταθέτει για ελάχιστο χρονικό διάστημα τον εφιάλτη της απόλυσης για μερίδα συμβασιούχων (οι άλλοι αποκλείονται ακόμη και από αυτό), υπογραμμίζει το γεγονός ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να εφαρμόσει την παραπάνω πολιτική. Αυτή η αποφασιστικότητα ενισχύεται και από τη στάση των συμβιβασμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών στο ΥΠΠΟ, καθώς και από τη στάση των οπορτουνιστικών δυνάμεων (προεξεχόντως του ΣΥΝ) οι οποίες επί χρόνια προσπαθούσαν να «σύρουν» τους συμβασιούχους στους ...«αγώνες» των δικαστηρίων στη βάση της υποτιθέμενης «καλής» ΕΕ και των οδηγιών της έναντι των «κακών» κυβερνήσεων.

Οι τελευταίες εξελίξεις και ειδικά οι «διευκρινίσεις» του ΥΠΠΟ επί της τροπολογίας, σύμφωνα με τις οποίες κλείνει οριστικά η «πόρτα» των ασφαλιστικών μέτρων και των προσωρινών διαταγών των δικαστηρίων για επιστροφή στη δουλειά των εργαζομένων, αποδεικνύουν περίτρανα το αδιέξοδο της παραπάνω τακτικής.

Το ΠΑΜΕ, τόσο με τη στήριξη και συμμετοχή του στους αγώνες των συμβασιούχων του ΥΠΠΟ όσο και με την προχτεσινή του ανακοίνωση μετά την παράσταση διαμαρτυρίας που πραγματοποίησε στο ΥΠΠΟ, καλεί τους εργαζόμενους να βγάλουν τα συμπεράσματά τους και να καταδικάσουν την πολιτική της ΕΕ και τα κόμματα της πλουτοκρατίας, του ευρωμονόδρομου, που συνειδητά καλλιεργούν αυταπάτες. Τους καλεί να γυρίσουν την πλάτη στις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες και να οργανώσουν την πάλη τους μέσα από το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα.

Εθνικού Θεάτρου ρεπερτόριο

Σε ένα μήνα το κτίριο του Τσίλερ παραδίδεται στο Εθνικό Θέατρο, του οποίου η Κεντρική Σκηνή θα εγκαινιαστεί στις 7/10, με την παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου, «Τίποτα» (διαρκείας 30'-40', δυο παραστάσεις ημερησίως, με φθηνό εισιτήριο) Στην Κεντρική Σκηνή θα παρουσιαστούν επίσης: «Ο θείος Βάνιας» Τσέχοφ, σκηνοθεσία Γ. Χουβαρδά (18/12/2009). «Δον Ζουάν» Μολιέρου, σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη (22/1/2010). «Η κυρία από τη θάλασσα» Ιψεν, σκηνοθεσία Ερικ Στούμπε (19/2/2010).

Την περίοδο 2009-2010 θα ανεβούν 18 παραστάσεις στις 6 σκηνές (2 στο κτίριο Τσίλερ, 2 στο «Κοτοπούλη», 2 στο «Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας»). Μετακαλούνται οι ξένοι σκηνοθέτες Λοράν Σετουάν, Τσεζάρις Γκραουζίνις, Εϊρικ Στούμπε. Θα δοθούν παραστάσεις σε σχολεία, φυλακές, ψυχιατρικές κλινικές, ενώ θα επαναληφθούν οι παραστάσεις «Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α» και «Διψασμένοι».

Στη «Νέα Σκηνή» θα παρουσιαστούν: «Νυχτερινές συνομιλίες με τον Αλέξη Ζορμπά», Τσέζαρις Γκραουζίνις (30/10/2009). «Μαρά-Σαντ» Πέτερ Βάις, σκηνοθεσία Εφης Θεοδώρου (15/1/2010). «Λεόντιος και Λένα» Μπίχνερ, σκηνοθεσία Λοράν Σετουάν (17/4). «Κοτοπούλη»: «Το τρίτο στεφάνι» Κώστα Ταχτσή, σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή (9/10/2009). «Τίτος Ανδρόνικος» Σαίξπηρ, σκηνοθεσία Αντζελας Μπρούσκου (14/4). «Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας»: «Guns» - από τους «Blitz» (2/12/2009), «Recycle» από το «Χώρο» (Σίμος Κακάλας) (12/2/20010), «Η βεγγέρα» του Ηλία Καπετανάκη, από την «Κανιγκούντα» (Γιάννης Λεοντάρης, 20/11/2009). «Ερρίκος - Εδουάρδος - Ριχάρδος» Σαίξπηρ, από την ομάδα «1272» (Γιώργος Γάλλος - Γιάννος Περλέγκας, 5/2/2010), «Phobia: ένα θέαμα» από την ομάδα «Vasistas» (Αργυρώ Χιώτη, 5/5/2010, «The Bar of Lost Souls» από τους Βρετανούς «Imitating the dog» και τον ΘΟΚ (16/9). Στην Παιδική Σκηνή: «Τα μαγικά μαξιλάρια» Ευγένιου Τριβιζά, σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα (17/10/2009). «Νερό, νεράκι και γρήγορο αλογάκι» Βίλιας Χατζοπούλου, σε παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία.

Ο απολογισμός των παραστάσεων της λήξασας χειμερινής περιόδου έχει ως εξής: Εισιτήρια: 117.700. Θεατές: 143.380. Εισπράξεις (από εισιτήρια): 1.747.600 ευρώ. Μέσος όρος πληρότητας σκηνών: 76%. Πληρότητες αναλυτικά: «Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α» και «Διψασμένοι» (100%), «Το ξύπνημα της άνοιξης» (95%), «Φάουστ» (92%), «Το Ημερολόγιο ενός απατεώνα» (87%), «Ρομπέρτο Τσούκο» (85%), «Τιτανικός» (83%), «Η καλή οικογένεια» (80%), «Ο εφιάλτης της ευτυχίας» (71%), «Καραγκιόζης» (75%), «Το ημέρωμα της στρίγγλας» (73%), «Φορτουνάτος» (71%), «Βόλφγκανγκ» (68%), «Ο κλήρος του μεσημεριού» (67%), «Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων» (64%), «Ιστορίες από το δάσος της Βιέννης» (43%), «Ο χορός της μοναχικής καρδιάς» (38%), «Sabine Χ.» (34%).


ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

-- Καστανιώτη: Φωτεινή Τσαλίκογλου «Δε μ' αγαπάς. Μ' αγαπάς (Τα παράξενα της μητρικής αγάπης)» (μελέτη της γνωστής καθηγήτριας Ψυχολογίας για το έργο και παράλληλα τα συναισθήματα και τη σχέση μιας μητέρας και μιας κόρης που υπήρξαν σημαντικές εκπρόσωποι της μεταπολεμικής λογοτεχνίας, βασισμένη στα γράμματα της μητέρας προς την κόρη). Κωστής Παπαγιώργης «Περί μνήμης» (ένα ακόμη βιβλίο στοχασμού του συγγραφέα για τη θυμική - βιωματική μνήμη του ανθρώπου). Δημήτρη Γκιώνη «Εμένα μου λες!» και «Τώρα θα δεις» (δύο μικρού σχήματος βιβλία, με σύντομα και ευθύβολα κείμενα του γνωστού δημοσιογράφου). Λένα Διβάνη «Τι θα γίνω άμα δε μεγαλώσω (και άλλα αναπάντητα ερωτήματα)» (ένα βιβλίο με ουσιώδη, χιουμοριστικά διατυπωμένα, απλά, συνήθη, πανανθρώπινα και αιώνια ερωτήματα του ανθρώπου).

-- Α.Α. Λιβάνης: Θόδωρος Καρζής «Το παιδί στον κόσμο των μεγάλων (μια ιστορία της παιδικής ηλικίας από την αρχαιότητα έως τον 20ό αιώνα)». (Ο πολυγραφότατος, βετεράνος δημοσιογράφος, ερευνητής ποικίλων πρωτότυπων θεμάτων, σ' αυτήν - την πρώτη στην ελληνική βιβλιογραφία - μελέτη, εξετάζει τη συχνά τραγική, πολύμορφη εκμετάλλευση των φτωχών και απροστάτευτων παιδιών - σε όλο τον κόσμο - από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, με πολέμους, ορφάνια, ξεριζωμό. Η πλούσια εικονογραφημένη έκδοση περιλαμβάνει παράρτημα με πλήρη τα κείμενα της Διακήρυξης και της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού).

-- Σάκκουλας: Αγγελική Πιτσελά «Η ποινική αντιμετώπιση της εγκληματικότητας των ανηλίκων» (ανάλυση της ποινικής νομοθεσίας για την εγκληματικότητα των ανηλίκων σε σχέση με τη Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού, τους διεθνείς κανόνες, τις εξελίξεις στη δικαστηριακή πρακτική και τις κοινωνικές αλλαγές). Ιωάννη Ιγγλεζάκη «Δίκαιο της πληροφορικής» (μελέτη - συνέχεια του βιβλίου «Εισαγωγή στο Δίκαιο της πληροφορικής», ενημερωμένη με τις πρόσφατες τροποποιήσεις της σχετικής ελληνικής και κοινοτικής νομολογίας). Σπήλιου Μούζουλα «Ν. 3604/2007 για την αναμόρφωση και τροποποίηση του ΚΝ 2190/1920 περί ανωνύμων εταιρειών» (ανάλυση των νόμων περί «μικρών» και «μεγάλων» εισηγμένων και μη εταιρειών και τον έλεγχό τους).

-- «Κασταλία»: «Καιρός και κλίμα» (οδηγός, εικονογραφημένος με εξαιρετικές φωτογραφίες χαρακτηριστικών καιρικών και κλιματικών φαινομένων, στον ουρανό, στη γη, στη θάλασσα, στα ποτάμια, σε διάφορα σημεία του πλανήτη, με κείμενα των φημισμένων μετεωρολόγων Μπρους Μπάκλεϊ, Εντουαρντ Τζ. Χόπκινς, Ρίτσαρντ Γουιτάκερ, σε μετάφραση Σάββα Χριστιανίδη και καλλιτεχνική επιμέλεια Εύης Καλογεροπούλου).

-- Γαβριηλίδης: «Μανώλης Μαγκάκης (μια παρουσίαση από τον Γιάννη Παπακώστα)» (μελέτη για την ποίηση του Μ. Μαγκάκη). Γιάννης Πομώνης «Νύχτες βραδιάζει» (ποιήματα). Γιώργος Ανωμερίτης «Οκτάνεμα» (ποιητική συλλογή). Δέσποινα Βακράτση «Καθ' οδόν συμβαίνει» (διήγημα μετά ποιημάτων).

- «Οδός Πανός»: Κάτια Τσόλκα «Γαιώματα» (νέα ποιητική συλλογή της γνωστής γιατρού).

-- Εμπειρία Εκδοτική: Δημήτριος Κούνδουρος «Γυναίκες χωρίς πρόσωπο» (μυθιστόρημα).

-- «Opus»: Εντ Μακμπαίν «Ολη η παρέα είν' εδώ» (μετάφραση Γ. Νίκος, μυθιστόρημα).

-- «Πόρφυρας» (Κερκυραϊκό λογοτεχνικό περιοδικό, τεύχος 126 με αφιέρωμα στον Γιάννη Μαρκόπουλο).

-- «Μοριάς» (τριμηνιαίο λογοτεχνικό, λαογραφικό, ιστορικό περιοδικό. Τεύχος 84, με αφιέρωμα στην Ελένη Ηλιοπούλου - Ζαχαροπούλου).

-- «Εν Βόλω» (τριμηνιαίο περιοδικό του Δήμου Βόλου. Τεύχος 30, με πλούσια εικονογραφημένο αφιέρωμα στο δυναμικό εργατικό κίνημα του Βόλου, από τις αρχές του 20ού αιώνα, μέχρι τα μεταπολεμικά χρόνια).

«Εφυγε» ο Νίκος Παναγιωτίδης

Η επιβλητική φωνή του Θεσσαλονικιού ηθοποιού Νίκου Παναγιωτίδη, «φωνή» των εργαζόμενων ηθοποιών στο ΚΘΒΕ, έσβησε σήμερα, αφήνοντας ένα δυσαναπλήρωτο κενό. Η κηδεία του θα γίνει σήμερα (12 μ.) στη Θέρμη.

Σε ανακοίνωσή του το Πολιτιστικό Τμήμα της ΚΟΘ του ΚΚΕ, εκφράζοντας τη «βαθιά θλίψη του για τον αναπάντεχο χαμό του, και συλλυπητήρια στην οικογένειά του», μεταξύ άλλων σημειώνει: «Ο ηθοποιός Νίκος Παναγιωτίδης υπηρέτησε επί 36 χρόνια με ήθος και αγωνιστικότητα το θέατρο. Πάνω απ' όλα κατανόησε την αναγκαιότητα της οργάνωσης των εργατών της Τέχνης και της ιδεολογικής στήριξης του ηθοποιού στη διάρκεια της θεατρικής διαδικασίας, μέχρι το τελικό αποτέλεσμα. Με τους αγώνες του έδειξε στην πράξη ότι ο ηθοποιός δεν μπορεί να είναι υποκείμενο στις ορέξεις της κάθε θεατρικής εργοδοσίας. Επόμενα, συνειδητοποίησε ότι ο ουσιαστικός σύμμαχος των αγωνιστικών προσπαθειών του ήταν οι ιδεολογικές θέσεις του ΚΚΕ και της συνδικαλιστικής του παράταξης».

Ο Ν. Παναγιωτίδης είχε εκλεγεί, με το ψηφοδέλτιο της «Δημοκρατικής Ενότητας Ηθοποιών», στο ΔΣ του ΣΕΗ, όπου παρέμεινε μέχρι το τέλος του. Το 2004 ήταν υποψήφιος με το ΚΚΕ στην Α΄ Περιφέρεια Θεσσαλονίκης.

Συλλυπητήρια εκφράζει και το ΚΘΒΕ, στο οποίο ο ηθοποιός εργαζόταν από το 1999 μέχρι χτες. Ο Νίκος Παναγιωτίδης σπούδασε στο Μακεδονικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, στη Σχολή Σταυράκου και φωνητική στο Μουσικό Εργαστήρι Σερρών. Υπήρξε στέλεχος και μέλος του ΔΣ του Θεατρικού Εργαστηρίου Θεσσαλονίκης. Εμφανίστηκε στο θέατρο το 1973. Η τελευταία θεατρική εμφάνισή του ήταν στην παράσταση «Ιουλιανός ο Παραβάτης».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ