ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 25 Οχτώβρη 2009
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Μονόδρομος ο Ενιαίος Δημόσιος Φορέας Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας

Τόσο οι εξελίξεις στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά όσο και οι πολύμηνες κινητοποιήσεις των εργατοτεχνιτών στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος αναδεικνύουν όχι μόνο τον καταστροφικό για τα λαϊκά στρώματα χαρακτήρα της πολιτικής που συνδιαμορφώνουν ΕΕ-ΠΑΣΟΚ-ΝΔ και υπηρετούν συνολικά οι δυνάμεις του ευρωμονόδρομου, αλλά και την ανάγκη ο λαός να παλέψει για το δρόμο ανάπτυξης που θα υπηρετεί τα δικά του συμφέροντα.

Πόσο εχθρική για την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα είναι η κυρίαρχη πολιτική αποδεικνύεται περίτρανα με την εικόνα που εμφανίζει σήμερα η Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία της χώρας. Ενας τομέας στρατηγικής σημασίας, οργανικά δεμένος με την αμυντική θωράκιση της χώρας, τη ναυτιλία, τις μεταφορές, την ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα νησιά, τις λιμενικές εγκαταστάσεις, που σύμφωνα και με τις πλουτοπαραγωγικές δυνατότητες της Ελλάδας θα μπορούσε να ικανοποιεί, ολοκληρωμένα, βασικές ανάγκες της λαϊκής οικογένειες, έχει παραδοθεί στις επενδυτικές επιλογές του κεφαλαίου και σήμερα οδηγείται σε αδιέξοδο.

Με βάση την διαλυτική 7η Κοινοτική οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η οποία προέβλεπε ιδιωτικοποίηση ή κλείσιμο - επιβλήθηκε στις αρχές της 10ετίας του 1990 - των ναυπηγείων και εφάρμοσαν απαρέγκλιτα και διαδοχικά οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, τα 4 ναυπηγεία - το ένα μετά το άλλο και με τελευταία τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά - παραδόθηκαν στα δόντια μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και πολυεθνικών. Τα αποτελέσματα από αυτή την πολιτική αποδείχθηκαν οδυνηρά. Ο τελευταίος εργαζόμενος της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, γνωρίζει πλέον από «πρώτο χέρι» ότι η ιδιωτικοποίηση είναι συνώνυμη της υπερκερδοφορίας των μεγαλοεπιχειρηματιών και των πολυεθνικών ομίλων, της συρρίκνωσης της παραγωγής και του προσωπικού, της λεηλασίας σε βάρος της περιουσίας που χτίστηκε με τον ιδρώτα και το αίμα της εργατικής τάξης, του ελληνικού λαού, της ανατροπής των εργασιακών σχέσεων. Οι εξελίξεις στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι τρανταχτή απόδειξη: Η πολυεθνική Thyssen Krupp, με τις πλάτες των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, αφού τα «ξεζούμιζε», «ξεκοκάλισε» τις κρατικές παραγγελίες και συρρίκνωσε δραστικά τις θέσεις εργασίας, χτυπώντας τα εργασιακά δικαιώματα, τώρα για την προστασία της κερδοφορίας της «αποχωρεί» απειλώντας το μεγαλύτερο ναυπηγείο όχι μόνο της χώρας, αλλά της Ανατολικής Μεσογείου με «λουκέτο».

Θύμα αυτής της πολιτικής και η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη η οποία συνδέεται άμεσα με τα υπόλοιπα ναυπηγεία και κυρίως με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και ήδη έχει μετατραπεί σε «έρημο τόπο», με ό,τι σημαίνει αυτό για ολόκληρη την Πειραιώτικη περιφέρεια καθώς είναι μοναδικός παραγωγικός πνεύμονας που της έχει απομείνει.

Η πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που υποβοηθούνται από τα άλλα κόμματα του ευρωμονόδρομου, με την πολιτική τους, συνεχώς γίνεται επιθετικότερη και προσαρμόζεται όλο και πιο στενά στα συμφέροντα των εφοπλιστών, των βιομηχάνων, συνολικά του μεγάλου κεφαλαίου. Για τα κέρδη του κεφαλαίου και των πολυεθνικών είναι αυτός ο «δρόμος ανάπτυξης» που επιβάλλουν, φορτώνοντας με χίλια βάσανα την εργατική λαϊκή οικογένεια.

Στον αντίποδα αυτής της πολιτικής, της εξουσίας των μονοπωλίων, των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, το ΚΚΕ δείχνει τον άλλο δρόμο ανάπτυξης, αυτόν που έχει μπούσουλα την ικανοποίηση των εργατικών λαϊκών, αναγκών, την αξιοποίηση των παραγωγικών δυνατοτήτων της χώρας. Προτείνει Ενιαίο Δημόσιο Φορέα Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας με κοινωνική ιδιοκτησία και όχι καπιταλιστική, ενταγμένο στον κεντρικό - πανεθνικό σχεδιασμό, ο οποίος, σε συνδυασμό με τον Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και με λιμάνια αποκλειστικά δημόσια, σε συνθήκες λαϊκής εξουσίας και οικονομίας, μπορεί να αναπτυχθεί, να συμβάλει ουσιαστικά, σχεδιασμένα στην κατασκευή, επισκευή και συντήρηση των πλοίων, να καλύψει τις ακτοπλοϊκές ανάγκες, τις αμυντικές ανάγκες της χώρας, να επεκταθεί και σε άλλους τομείς των μεταφορών και όλα με κριτήριο τις ανάγκες του λαού και όχι των μονοπωλίων. Την πρόταση του Κόμματος όπως και την κατάσταση στην οποία οδηγούν τον κλάδο όσοι υπηρετούν την «ανταγωνιστικότητα», κατέγραψε αναλυτικά Ημερίδα που διοργάνωσε η Κομματική Οργάνωση Πειραιά του Κόμματος στις 6 Δεκέμβρη του 2007.


Επιμέλεια: Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ
Στον κατήφορο που προδιαγράφει η «ανταγωνιστικότητα»

Αντί να σφύζουν από «ζωή» τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά «σφύζουν» από εγκατάλειψη
Αντί να σφύζουν από «ζωή» τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά «σφύζουν» από εγκατάλειψη
Ενώ το 1964 η ναυπηγική βιομηχανία στην Ευρώπη αντιπροσώπευε το 50,8% της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας, το 1975 μειώθηκε στο 38,2% και το 2004 στο 6,7%. Τις ίδιες χρονιές στην Ασία η ναυπηγική βιομηχανία αντιπροσώπευε αντίστοιχα το 38,7%, το 51,1% και το 2004 εκτινάχτηκε στο 86,3%! Σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, από το 1975 μέχρι σήμερα έχουμε στην Ευρώπη μείωση των εργαζομένων στη ναυπηγική βιομηχανία κατά 70%. Η μείωση της απασχόλησης στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία, στον τομέα ναυπήγησης νεότευκτων πλοίων, είναι 348.024 θέσεις εργασίας ή 80,4%, από 432.988 εργαζόμενους το 1975, σε 84.864 εργαζόμενους το 2004.

Αντίστοιχα στην Ελλάδα: Στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά από 3.200 εργαζόμενους που δούλευαν εκεί τη 10ετία του 1990, σήμερα έχουν απομείνει περίπου 1.400 που είναι στον «αέρα». Στα Ναυπηγεία Ελευσίνας οι θέσεις εργασίας την τελευταία 10ετία συρρικνώθηκαν από 2.100 στις περίπου 750. Στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη από 10.000 εργαζόμενους που αριθμούσε το 1990 σήμερα υπολογίζονται περίπου στους 1.000. Στα Ναυπηγεία Νεώριου Σύρου και Χαλκίδας, από 1.200 και 1.000 εργαζόμενους αντίστοιχα, σήμερα μιλάμε για ομάδες 300 και 150 ανθρώπων.

Σήμερα, αυτή την περίοδο και μάλιστα εν μέσω κρίσης και ενώ η ναυπηγική βιομηχανία της Ελλάδας, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, παρουσιάζει εικόνα εγκατάλειψης, οι Ελληνες εφοπλιστές με τα αμέτρητα προνόμια που τους έχουν προσφέρει απλόχερα οι κυβερνήσεις σε βάρος των εργαζομένων της χώρας (δεν πληρώνουν ούτε ΦΠΑ για τίποτα ούτε για την κατασκευή των επαυλών τους), σε ένα ακόμα δείγμα ...«φιλοπατρίας», κατασκευάζουν σε ξένα ναυπηγεία 777 πλοία αξίας 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων!

Πορεία καθορισμένη από τις ανάγκες του κεφαλαίου

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ όταν πήρε τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά από τον Νιάρχο, είχε ήδη προδιαγράψει την τύχη τους. Την επιστροφή στους ιδιώτες. Ετσι, η πορεία του ναυπηγείου από το 1985 είναι στιγματισμένη από συνεχή υπονόμευση, πλιάτσικο και συρρίκνωση. Από το 1985 ξεκινά μια επιχείρηση συστηματικής απαξίωσης του ναυπηγείου. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στο όνομα των χρεών που άφησε ο Νιάρχος - χώρια το μπαξίσι που του κατέβαλε των 130 εκατ. δολαρίων, ενώ ο φάκελος της «συμφωνίας» ακόμα παραμένει εφτασφράγιστο μυστικό - το χαρακτηρίζει ζημιογόνο και για να επιβεβαιώσει το χαρακτηρισμό η ΕΤΒΑ, που ανέλαβε το ναυπηγείο, έδιωχνε τη μία μετά την άλλη όλες τις σημαντικές δουλειές. Μέχρι τις 15 Σεπτέμβρη του 1995 που επιλέχθηκε η «λύση» του 51% - 49% (μετοχές ΕΤΒΑ και εργαζόμενοι αντίστοιχα) γίνονταν προσπάθειες της κυβέρνησης για πλήρη ιδιωτικοποίηση που κατέληξαν σε φιάσκο. Οσον αφορά στο «κόλπο» «51% - 49%» ήταν ένα ακόμα «θνησιγενές σχήμα που οδηγεί στο ξεπούλημα» είχε προειδοποιήσει τότε η αγωνιστική παράταξη της «Εργοστασιακής Επιτροπής», η οποία επιβεβαιώθηκε πλήρως το 2001, όταν η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, μετά από τις αποτυχημένες προσπάθειές της, κατάφερε να το παραδώσει στη γερμανική πολυεθνική HDW, η οποία στη συνέχεια απορροφήθηκε από την «Thyssen Kroupp». Η γερμανική πολυεθνική είχε παρουσιαστεί τόσο από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ όσο και από την υποταγμένη πλειοψηφία της διοίκησης του σωματείου (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) ως ο «σωτήρας» που θα γλίτωνε το ναυπηγείο από το κλείσιμο που επέβαλλε η 7η κοινοτική οδηγία, και θα έφερνε την ανάπτυξη και την αύξηση των θέσεων εργασίας. Μάλιστα, η κυβέρνηση έδωσε και προίκα 1 τρισ. δραχμές κρατικές παραγγελίες (ανάμεσα στις οποίες ήταν και τα υποβρύχια).

Η «Thyssen» όχι μόνο δεν έφερε δουλειές και δεν ανέπτυξε το ναυπηγείο, αλλά αφού τσέπωσε από κρατικές παραγγελίες, επιδόθηκε σε τεμαχισμό του ναυπηγείου (πούλησε το λιμάνι και έδωσε το τμήμα τροχαίου υλικού σε «εταιρεία φάντασμα»), μείωσε το προσωπικό από 1.800 σε 1.400, τώρα έχει αφήσει επί 6 μήνες απλήρωτους τους εργαζόμενους των τρένων, έχει βάλει πωλητήριο σε όλο το ναυπηγείο και έχει ανακοινώσει ότι σε 4 μήνες «αποχωρεί».

«Ανάπτυξη» για τα κέρδη κάθε Ταβουλάρη

Το δεύτερο σε μέγεθος ναυπηγείο της χώρας, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, στις 20 Ιούνη του 1997 δόθηκε από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στον Ν. Ταβουλάρη, με τίμημα 30 δισ. δραχμές και περίοδο αποπληρωμής τα 15 χρόνια συν δύο χρόνια περίοδο χάριτος. Μαζί του έδωσε προίκα 25 δισ. δραχμές εξασφαλισμένες προμήθειες από παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού. Το Νοέμβρη του 1997 ο Ταβουλάρης απολύει 750 εργαζόμενους και τους επαναπροσλαμβάνει, χαρακτηρίζοντάς τους «νέες» θέσεις εργασίας. Με απόφαση της πλειοψηφίας του ΔΣ του ΟΑΕΔ επιδοτείται γι' αυτές τις ...«νέες» θέσεις - δηλαδή για την καραμπινάτη απάτη - με πάνω από 2 δισ. δραχμές.

Ταυτόχρονα, κατάφερε ισχυρό πλήγμα στα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων. Πήρε, επίσης, 7 δισ. δρχ. επιδότηση και 7 δισ. δάνειο για επενδύσεις, που κανείς δεν είδε μέχρι τώρα. Το ναυπηγείο εξακολουθεί να δουλεύει με παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού. Ο Ταβουλάρης έχει πουλήσει δύο μεγάλα οικόπεδα του ναυπηγείου στην εταιρεία επίπλων SΑΤΟ. Απασχολεί σήμερα περίπου 750 εργαζόμενους με συμβάσεις αορίστου χρόνου, ενώ άλλοι τόσοι περίπου δουλεύουν στο ναυπηγείο με εργολάβους.

Πρόκειται για ναυπηγείο - καθετοποιημένη βιομηχανία, που διαθέτει τρεις δεξαμενές. Με δυνατότητα αυτόματης μεταφοράς σχεδίων μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών στα μηχανήματα κοπής. Διαθέτει, επίσης, ελασματουργεία με αυτόματες μηχανές κοπής, συγκρότημα αμμοβολής - βαφής ελασμάτων που εξυπηρετούνταν από μαγνητογέφυρα, συγκρότημα για κατασκευή τροχαίου υλικού και δυνατότητα κατασκευής σκαφών του Πολεμικού Ναυτικού.

Στον ίδιο, δηλαδή τοΝ Ν. Ταβουλάρη, παραδόθηκαν και τα Ναυπηγεία Νεωρίου στη Σύρο. Το ναυπηγείο αυτό είναι η τρίτη σε μέγεθος ναυπηγοεπισκευαστική μονάδα της χώρας. Η κυβέρνηση της ΝΔ το 1992 έκλεισε το ναυπηγείο, πετώντας στο δρόμο τους περίπου 1.200 εργαζόμενους. Το ενέταξε στο νόμο 2000/92 περί ειδικής εκκαθάρισης, χωρίς να καταφέρει να το ξεπουλήσει λόγω του σκληρού και διαρκούς αγώνα των εργαζομένων. Ηρθε, όμως, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και το Σεπτέμβρη του 1994 υπέγραψε συμφωνία παράδοσης με τον Ν. Ταβουλάρη.

Το ναυπηγείο διέθετε 2 δεξαμενές και εξαίρετη γεωγραφική θέση. Σήμερα απασχολεί μόλις 350 εργαζόμενους με σύμβαση αορίστου χρόνου. Σε περιόδους που έρχονται δουλειές, κυρίως επισκευαστικές, η ίδια η διοίκηση του ναυπηγείου, δηλαδή ο Ταβουλάρης, «πρωτοπόρος» στην εφαρμογή της οδηγίας Μπολκεστάιν, «προσλαμβάνει» εργαζόμενους, κυρίως Ρουμάνους, τους οποίους πληρώνει με βάση τη ...Συλλογική Σύμβαση της χώρας τους. Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και μέτρα ασφαλείας παραβιάζονται, ενώ μέρος του ναυπηγείου ο Ταβουλάρης το έχει μετατρέψει σε μαρίνα για τη φιλοξενία σκαφών, ενώ σε τμήμα των εγκαταστάσεών του λειτουργεί και το καζίνο Σύρου...

Αυτός ο επιχειρηματίας εμφανίζεται σήμερα να βρίσκεται σε «συζήτηση» με την «Thyssen Kroupp» για την εξαγορά των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά προδιαγράφοντας έτσι την τύχη του ναυπηγείου και των εργαζομένων σε αυτό.

Τέταρτο σε μέγεθος ναυπηγείο της χώρας είναι αυτό στην Αυλίδα της Χαλκίδας. Το 1989 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το είχε νοικιάσει στον εφοπλιστή Αντ. Λελάκη για 10 χρόνια και στη συνέχεια παραδόθηκε στον εφοπλιστή Ηλία. Υπολειτουργεί με ελάχιστους εργαζόμενους και στις εγκαταστάσεις του, σύμφωνα με καταγγελίες, επικρατούν εργασιακός μεσαίωνας και «μαύρη» εργασία.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Προτάσεις που απαντούν ολοκληρωμένα στις λαϊκές ανάγκες

Οι προτάσεις του ΚΚΕ στοιχειοθετούν ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο πάλης που οπλίζει και δίνει προοπτική στο λαϊκό κίνημα

Η πρόταση του ΚΚΕ απαντά στις ανάγκες κάθε εργάτη, συνολικά του λαού
Η πρόταση του ΚΚΕ απαντά στις ανάγκες κάθε εργάτη, συνολικά του λαού
Οι μεταφορές, η ναυπηγική βιομηχανία και τα λιμάνια αποτελούν τομείς στρατηγικής σημασίας για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Το ΚΚΕ προτείνει Ενιαίο Δημόσιο Φορέα Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, ενταγμένο στον κεντρικό - πανεθνικό σχεδιασμό. Την επιτακτικότητα της πρότασης αναδεικνύουν οι αγώνες των εργατοτεχνιτών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, οι οποίοι αυτήν την περίοδο δίνουν σκληρούς ταξικούς αγώνες ενάντια στην ανεργία, διεκδικώντας μέτρα για τον εκσυγχρονισμό και την παραγωγική ανασυγκρότηση της Ζώνης, απαιτώντας να έρθουν δουλειές. Η ημερίδα είχε αναλύσει τις ολοκληρωμένες προτάσεις του ΚΚΕ:

  • Ο Ενιαίος Δημόσιος Φορέας Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, με την εφαρμογή ανάλογης κλαδικής αναπτυξιακής πολιτικής μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά, σχεδιασμένα στην κατασκευή, επισκευή και συντήρηση των πλοίων, με επέκταση σε άλλους τομείς των μεταφορών, της εθνικής άμυνας, στο πλαίσιο των αναγκών της Λαϊκής Οικονομίας.
  • Η κατασκευή, επισκευή και συντήρηση των πλοίων με ευθύνη των κρατικών ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων, που θα είναι περιουσία του λαού, βάζουν σε κίνηση μια σειρά από παραγωγικές δραστηριότητες της χώρας, όπως τη χαλυβουργία, την εξόρυξη, την ενέργεια. Σε συνδυασμό με την αποτελεσματική οργάνωση και τον εργατικό έλεγχο, δημιουργούν προϋποθέσεις για σύγχρονες - ασφαλείς υπηρεσίες, με προσιτές τιμές, προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων.
  • Η αξιοποίηση και ανάπτυξη της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Ελευσίνας, της Σύρου, και της Χαλκίδας, σε συνδυασμό με την ουσιαστική ολόπλευρη αναβάθμιση του ρόλου του εργατικού δυναμικού στην παραγωγή και στον εργατικό - κοινωνικό έλεγχο των ναυπηγείων αποτελούν τις βασικές προτεραιότητες για τον τομέα.
  • Αποκλειστικά δημόσια - κρατικά λιμάνια, σύγχρονα και ασφαλή, με υποδομές στήριξης της ναυτιλίας, της διακίνησης των αγαθών - εμπορευμάτων και εξυπηρέτηση των επιβατών. Σύνδεση των λιμανιών με το οδικό, σιδηροδρομικό δίκτυο και τα αεροδρόμια της χώρας με ένα ενιαίο δημόσιο σύστημα μεταφορών που θα εξυπηρετεί τις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες.
Για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες

Βασικό εργαλείο για την προώθηση της πρότασης του ΚΚΕ για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι η δημιουργία Ενιαίου δημόσιου - κρατικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, ο οποίος θα λειτουργεί σε συνδυασμό με τον Δημόσιο Ενιαίο Φορέα Ναυπηγικής Βιομηχανίας. Κριτήρια για την οργάνωση της ακτοπλοΐας και γενικότερα της ναυτιλίας είναι η ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των ναυτεργατών και γενικότερα των εργατικών - λαϊκών δυνάμεων:

  • Η ολόπλευρη εξυπηρέτηση των συγκοινωνιακών αναγκών όλων των νησιών, σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, με ασφαλή και σύγχρονα πλοία κατασκευασμένα στα ελληνικά ναυπηγεία, με φτηνά εισιτήρια, με ουσιαστικές - σύγχρονες υπηρεσίες. Βασική προτεραιότητα είναι η σύνδεση της ηπειρωτικής Ελλάδας με τα νησιά και δίκτυο δια-νησιωτικής σύνδεσης.
  • Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες δεν αποσκοπούν μόνο στη γρήγορη, ασφαλή και φτηνή μετακίνηση του νησιώτικου πληθυσμού, γενικότερα των επιβατών, αλλά στοχεύουν στην ολόπλευρη οικονομική, κοινωνική, τουριστική ανάπτυξη του νησιώτικου συμπλέγματος και παραθαλάσσιων περιοχών. Είναι σημαντικό αναπτυξιακό εργαλείο στην υπηρεσία των εργατικών - λαϊκών οικογενειών.
  • Η πολύπλευρη αξιοποίηση των γεωγραφικών, κλιματολογικών, πολιτιστικών πλεονεκτημάτων των νησιών και άλλων παράκτιων περιοχών, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του λαϊκού τουρισμού.
  • Εξασφάλιση της μεταφοράς αγαθών, καυσίμων, εμπορευμάτων για τις ανάγκες της λαϊκής οικονομίας, για τις ανάγκες των εργατικών - λαϊκών οικογενειών.
  • Ουσιαστικά μέτρα για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και γενικότερα στους χώρους δουλειάς, καθώς και για την προστασία του περιβάλλοντος.
Για τα προβλήματα των εργαζομένων

Αντιμετώπιση και επίλυση των οξυμένων προβλημάτων των ναυτεργατών, γενικότερα των εργαζομένων στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, στα λιμάνια και στους άλλους συναφείς με τη ναυτιλία τομείς, με την εξασφάλιση πλήρους - σταθερής εργασίας, με αποκλειστικά δημόσια Κοινωνική Ασφάλιση, Υγεία, Πρόνοια και Εκπαίδευση. Με Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που θα εξασφαλίζουν ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς και στις συντάξεις, ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς και θα καλύπτουν τις πραγματικές σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων.

Η πολιτική πρόταση του ΚΚΕ, οικοδόμησης και καθημερινής πάλης της κοινωνικοπολιτικής συμμαχίας για τη Λαϊκή Εξουσία, αποτελεί δύναμη για την εργατική τάξη, τα λαϊκά στρώματα και τη νεολαία, γιατί αποκαθιστά τη μεγάλη κοινωνική αδικία και φέρνει στα χέρια των εργαζομένων τον πλούτο που παράγουν - τον πλούτο που τους ανήκει και τον καρπώνονται οι εκμεταλλευτές τους, η πλουτοκρατία - βασική προϋπόθεση για τη λαϊκή ευημερία, το σοσιαλισμό.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ