Κυριακή 25 Οχτώβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Μονόδρομος ο Ενιαίος Δημόσιος Φορέας Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας

Τόσο οι εξελίξεις στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά όσο και οι πολύμηνες κινητοποιήσεις των εργατοτεχνιτών στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος αναδεικνύουν όχι μόνο τον καταστροφικό για τα λαϊκά στρώματα χαρακτήρα της πολιτικής που συνδιαμορφώνουν ΕΕ-ΠΑΣΟΚ-ΝΔ και υπηρετούν συνολικά οι δυνάμεις του ευρωμονόδρομου, αλλά και την ανάγκη ο λαός να παλέψει για το δρόμο ανάπτυξης που θα υπηρετεί τα δικά του συμφέροντα.

Πόσο εχθρική για την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα είναι η κυρίαρχη πολιτική αποδεικνύεται περίτρανα με την εικόνα που εμφανίζει σήμερα η Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία της χώρας. Ενας τομέας στρατηγικής σημασίας, οργανικά δεμένος με την αμυντική θωράκιση της χώρας, τη ναυτιλία, τις μεταφορές, την ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα νησιά, τις λιμενικές εγκαταστάσεις, που σύμφωνα και με τις πλουτοπαραγωγικές δυνατότητες της Ελλάδας θα μπορούσε να ικανοποιεί, ολοκληρωμένα, βασικές ανάγκες της λαϊκής οικογένειες, έχει παραδοθεί στις επενδυτικές επιλογές του κεφαλαίου και σήμερα οδηγείται σε αδιέξοδο.

Με βάση την διαλυτική 7η Κοινοτική οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η οποία προέβλεπε ιδιωτικοποίηση ή κλείσιμο - επιβλήθηκε στις αρχές της 10ετίας του 1990 - των ναυπηγείων και εφάρμοσαν απαρέγκλιτα και διαδοχικά οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, τα 4 ναυπηγεία - το ένα μετά το άλλο και με τελευταία τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά - παραδόθηκαν στα δόντια μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και πολυεθνικών. Τα αποτελέσματα από αυτή την πολιτική αποδείχθηκαν οδυνηρά. Ο τελευταίος εργαζόμενος της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, γνωρίζει πλέον από «πρώτο χέρι» ότι η ιδιωτικοποίηση είναι συνώνυμη της υπερκερδοφορίας των μεγαλοεπιχειρηματιών και των πολυεθνικών ομίλων, της συρρίκνωσης της παραγωγής και του προσωπικού, της λεηλασίας σε βάρος της περιουσίας που χτίστηκε με τον ιδρώτα και το αίμα της εργατικής τάξης, του ελληνικού λαού, της ανατροπής των εργασιακών σχέσεων. Οι εξελίξεις στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι τρανταχτή απόδειξη: Η πολυεθνική Thyssen Krupp, με τις πλάτες των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, αφού τα «ξεζούμιζε», «ξεκοκάλισε» τις κρατικές παραγγελίες και συρρίκνωσε δραστικά τις θέσεις εργασίας, χτυπώντας τα εργασιακά δικαιώματα, τώρα για την προστασία της κερδοφορίας της «αποχωρεί» απειλώντας το μεγαλύτερο ναυπηγείο όχι μόνο της χώρας, αλλά της Ανατολικής Μεσογείου με «λουκέτο».

Θύμα αυτής της πολιτικής και η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη η οποία συνδέεται άμεσα με τα υπόλοιπα ναυπηγεία και κυρίως με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και ήδη έχει μετατραπεί σε «έρημο τόπο», με ό,τι σημαίνει αυτό για ολόκληρη την Πειραιώτικη περιφέρεια καθώς είναι μοναδικός παραγωγικός πνεύμονας που της έχει απομείνει.

Η πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που υποβοηθούνται από τα άλλα κόμματα του ευρωμονόδρομου, με την πολιτική τους, συνεχώς γίνεται επιθετικότερη και προσαρμόζεται όλο και πιο στενά στα συμφέροντα των εφοπλιστών, των βιομηχάνων, συνολικά του μεγάλου κεφαλαίου. Για τα κέρδη του κεφαλαίου και των πολυεθνικών είναι αυτός ο «δρόμος ανάπτυξης» που επιβάλλουν, φορτώνοντας με χίλια βάσανα την εργατική λαϊκή οικογένεια.

Στον αντίποδα αυτής της πολιτικής, της εξουσίας των μονοπωλίων, των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, το ΚΚΕ δείχνει τον άλλο δρόμο ανάπτυξης, αυτόν που έχει μπούσουλα την ικανοποίηση των εργατικών λαϊκών, αναγκών, την αξιοποίηση των παραγωγικών δυνατοτήτων της χώρας. Προτείνει Ενιαίο Δημόσιο Φορέα Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας με κοινωνική ιδιοκτησία και όχι καπιταλιστική, ενταγμένο στον κεντρικό - πανεθνικό σχεδιασμό, ο οποίος, σε συνδυασμό με τον Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και με λιμάνια αποκλειστικά δημόσια, σε συνθήκες λαϊκής εξουσίας και οικονομίας, μπορεί να αναπτυχθεί, να συμβάλει ουσιαστικά, σχεδιασμένα στην κατασκευή, επισκευή και συντήρηση των πλοίων, να καλύψει τις ακτοπλοϊκές ανάγκες, τις αμυντικές ανάγκες της χώρας, να επεκταθεί και σε άλλους τομείς των μεταφορών και όλα με κριτήριο τις ανάγκες του λαού και όχι των μονοπωλίων. Την πρόταση του Κόμματος όπως και την κατάσταση στην οποία οδηγούν τον κλάδο όσοι υπηρετούν την «ανταγωνιστικότητα», κατέγραψε αναλυτικά Ημερίδα που διοργάνωσε η Κομματική Οργάνωση Πειραιά του Κόμματος στις 6 Δεκέμβρη του 2007.


Επιμέλεια: Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Τεράστιες υποδομές και χιλιάδες εργαζόμενοι «θυσία» στα μονοπώλια (2012-08-12 00:00:00.0)
Σημαντικό βήμα για την οικοδόμηση του ενιαίου μετώπου πάλης (2012-07-07 00:00:00.0)
Για τις εξελίξεις στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (2009-11-07 00:00:00.0)
Προτάσεις που απαντούν ολοκληρωμένα στις λαϊκές ανάγκες (2009-10-25 00:00:00.0)
Στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεις στα χέρια των πολυεθνικών (2008-01-05 00:00:00.0)
Η προσαρμογή της ναυτιλίας στις λαϊκές ανάγκες απαιτεί ριζικές αλλαγές (2007-12-06 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ