Σάββατο 5 Γενάρη 2008 - Κυριακή 6 Γενάρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεις στα χέρια των πολυεθνικών

Η χρεοκοπία της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων φαίνεται ανάγλυφα στην υπόθεση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας της χώρας. Ο τελευταίος εργαζόμενος των ναυπηγείων γνωρίζει από «πρώτο χέρι» τι σημαίνει ιδιωτικοποίηση και ότι αυτή είναι συνώνυμη της υπερκερδοφορίας των πολυεθνικών ομίλων, της συρρίκνωσης της παραγωγής και του προσωπικού, της λεηλασίας σε βάρος της περιουσίας που χτίστηκε με τον ιδρώτα και το αίμα της εργατικής τάξης, του ελληνικού λαού, της ανατροπής των εργασιακών σχέσεων.

Οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, υποβοηθούμενες από τα άλλα κόμματα του ευρωμονόδρομου, υπηρετούν διαχρονικά και σ' αυτόν τον στρατηγικής σημασίας τομέα τα συμφέροντα των εφοπλιστών, των βιομηχάνων, συνολικά του μεγάλου κεφαλαίου. Η επιθετικότητα αυτής της πολιτικής όσο πάει και εντείνεται, συνεχίζοντας το «καταστροφικό έργο» της σε βάρος των ναυπηγείων και όχι μόνο. ΝΔ και ΠΑΣΟΚ θυσιάζουν τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας στον καταμερισμό που έχουν καθορίσει οι καπιταλιστές, οι ιμπεριαλιστικοί οργανισμοί, αυξάνουν την ένταση του βαθμού εκμετάλλευσης των εργαζομένων του κλάδου. Οσο για την τύχη των ναυπηγείων, αν δεν υπάρξει ανακοπή αυτής της πορείας, σε βάθος χρόνου απειλούνται ακόμα και με λουκέτο.

Από τις ίδιες τις εξελίξεις, από τις ίδιες τις ανάγκες των εργαζομένων, αναδεικνύεται η επικαιρότητα και κυρίως η αναγκαιότητα της πρότασης διεξόδου του ΚΚΕ, για ριζικές αλλαγές στο επίπεδο της οικονομίας και της εξουσίας, που είναι απαραίτητες για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης. Για ναυπηγική βιομηχανία που θα εξυπηρετεί τη λαϊκή ευημερία και όχι τα κέρδη των μονοπωλίων.

Το ΚΚΕ προτείνει, στα πλαίσια της λαϊκής εξουσίας και οικονομίας, τη δημιουργία Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, ενταγμένο στον κεντρικό - πανεθνικό σχεδιασμό. Ο Ενιαίος Δημόσιος Φορέας Ναυπηγικής Βιομηχανίας, με την εφαρμογή της ανάλογης κλαδικής, αναπτυξιακής πολιτικής, μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά, σχεδιασμένα, στην κατασκευή, επισκευή και συντήρηση των πλοίων. Περιλαμβάνει την ανάπτυξη και του σημαντικού κλάδου της χαλυβουργίας, ενώ συνδέεται με την ανάπτυξη των λιμανιών και των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, στα πλαίσια των αναγκών της λαϊκής οικονομίας.

Ο «Ρ» παρουσιάζει σήμερα ένα οδοιπορικό στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, Ελευσίνας και Σύρου. Τρεις από τις σημαντικότερες παραγωγικές μονάδες στρατηγικής σημασίας, οι οποίες, στο πλαίσιο της πολιτικής ιδιωτικοποίησης που εφάρμοσαν και εντείνουν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, πέρασαν στα χέρια των πολυεθνικών, με οδυνηρές συνέπειες για τους εργαζόμενους σ' αυτά, συνολικά την εργατική τάξη και τα άλλα λαϊκά στρώματα. Το παράδειγμά τους και τα συμπεράσματα που προκύπτουν αποκτούν ακόμα μεγαλύτερη σημασία καθώς νέοι επιχειρηματικοί διαγκωνισμοί απειλούν δικαιώματα και κατακτήσεις στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και η υπόθεση ιδιωτικοποίησης των Λιμανιών, γεγονός που θα έχει άμεσα επιπτώσεις και στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
...συσκοτίζοντας την ουσία(2013-10-24 00:00:00.0)
Σημαντικό βήμα για την οικοδόμηση του ενιαίου μετώπου πάλης(2012-07-07 00:00:00.0)
Υπάρχει κι άλλος δρόμος για τα Ναυπηγεία και το λαό(2010-09-18 00:00:00.0)
Παρέμβαση για τα ναυπηγεία(2004-10-21 00:00:00.0)
Μέτρα για αποτροπή της συρρίκνωσης ζητάει το ΚΚΕ(1997-06-07 00:00:00.0)
Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα...(1995-01-29 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ