ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 17 Ιούνη 2000
Σελ. /36
ΠΑΙΔΕΙΑ
Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των δεσμών

Αναρτήθηκαν χτες το μεσημέρι στα περισσότερα λύκεια της χώρας οι πίνακες με τις βαθμολογίες των υποψηφίων παλαιότερων ετών για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το σύστημα των δεσμών. Στις βαθμολογίες δε συμπεριλαμβάνεται η επίδοση στα ειδικά μαθήματα, καθώς οι εξετάσεις σε αυτά ξεκινούν τη Δευτέρα 26 Ιούνη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα χτες ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αθ. Τσουροπλής, το υπουργείο Παιδείας εκτιμά ότι δεν υπήρχαν ούτε συνολικές επιτυχίες ούτε συνολικές αποτυχίες. Υπήρξε αύξηση του ποσοστού αυτών που έγραψαν 15,5 έως 20 στην πρώτη δέσμη, ιδιαίτερη αύξηση του ποσοστού αυτού στη δεύτερη δέσμη, ενώ στη Γ` και Δ` δέσμη υπάρχουν αυξομειώσεις στις βαθμολογίες κατά μάθημα, κινούνται όμως στα ίδια επίπεδα με πέρσι. Αυτή η εικόνα θα διαμορφώσει και τις βάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Αναλυτικότερα, στην Α` Δέσμη στο μάθημα Εκθεση 0,17% των υποψηφίων πέτυχε βαθμολογία άριστα (148-160 μόρια) έναντι 0,23 πέρσι, ενώ στο ίδιο μάθημα κάτω από τη βάση έγραψε το 47,39% έναντι 35,03% πέρσι. Στα Μαθηματικά στην ίδια δέσμη άριστα έγραψε το 2,81% έναντι 3,57% πέρσι και κάτω από τη βάση το 66,17% έναντι 55,64% πέρσι. Στη Φυσική αρίστευσε το 5,30% έναντι 0,73% πέρσι, ενώ κάτω από τη βάση έγραψε το 57,20% έναντι 73,05% πέρσι. Τέλος στη Χημεία πέτυχε άριστα το 9,44% έναντι 3,51% πέρσι και κάτω από τη βάση έγραψε το 51,05% έναντι 60,44% πέρσι.

Στη Β` Δέσμη, στην Εκθεση αρίστευσε το 1,59% έναντι 1,51% πέρσι και κάτω από τη βάση έγραψε το 16,64% έναντι 18,15% πέρσι. Στη Φυσική αρίστευσε το 26,30% έναντι 2,43% πέρσι, ενώ κάτω από τη βάση έγραψε το 28,48% έναντι 54,66% πέρσι. Στη Χημεία πέτυχε βαθμολογία άριστα το 34,84% έναντι 12,08% πέρσι, ενώ κάτω από τη βάση έγραψε το 25,15% έναντι 41,4% πέρσι. Τέλος στη Βιολογία έγραψε άριστα το 24,48% έναντι 7,15% πέρσι και κάτω από τη βάση το 19,73% έναντι 30,54% πέρσι.

Στη Γ` Δέσμη, στην Εκθεση πέτυχε βαθμολογία άριστα το 0,28% έναντι 0,73% πέρσι, ενώ κάτω από τη βάση έγραψε το 22,98% έναντι 22,72% πέρσι. Στα Αρχαία Ελληνικά έγραψε άριστα το 0,78% έναντι 2,47% πέρσι και κάτω από τη βάση το 31,66% έναντι 27,42% πέρσι. Στην Ιστορία έγραψε άριστα το 12,06% έναντι 7,3% και κάτω από τη βάση το 35,10% έναντι 45,2% πέρσι. Στα Λατινικά άριστα πέτυχε το 19,51% των υποψηφίων έναντι 29,73% πέρσι, ενώ κάτω από τη βάση έγραψε το 26,47% έναντι 17,31% πέρσι.

Τέλος, στη Δ` Δέσμη, στην Εκθεση άριστα έγραψε το 0,07% έναντι 0,24% πέρσι και κάτω από τη βάση το 56,68% έναντι 51,27% πέρσι. Στα Μαθηματικά αρίστευσε το 2,97% έναντι 4,72% πέρσι, ενώ κάτω από τη βάση έγραψε το 66,85% έναντι 65,55% πέρσι. Στο μάθημα της Ιστορίας έγραψε άριστα το 6,86% έναντι 8,75% πέρσι και κάτω από τη βάση έγραψε το 59,41% έναντι 58,42% πέρσι. Στην Πολιτική Οικονομία αρίστευσε το 1,88% έναντι 6,75% πέρσι, ενώ κάτω από τη βάση έγραψε το 58,63% έναντι 53,62% πέρσι.

Μέσα Ιούλη τα μηχανογραφικά

Χτες, δόθηκαν από το υπουργείο Παιδείας στη δημοσιότητα και τα μηχανογραφικά δελτία που θα κληθούν να συμπληρώσουν μετά τα μέσα Ιούλη οι απόφοιτοι του «ενιαίου» λυκείου. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας, οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα κληθούν να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό δελτίο μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών τους που θα γίνει πριν τις 15 Ιούλη.

Στο μεταξύ όμως συνεχίζονται οι πανελλαδικές εξετάσεις της Β` και Γ` Λυκείου. Χτες, οι μαθητές της Β` Λυκείου διαγωνίστηκαν στα Αρχαία Ελληνικά γενικής παιδείας και της Γ` Λυκείου στη Βιολογία γενικής παιδείας. Οι εξετάσεις συνεχίζονται την Τρίτη 20 Ιούνη με Χημεία γενικής παιδείας για τη Β` Λυκείου και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας γενικής παιδείας για τη Γ` Λυκείου.

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Μάθημα Βιολογία Γενικής Παιδείας
ΘΕΜΑ 1ο

Στις ερωτήσεις 1-5, να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό της ερώτησης και δίπλα το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση.

1. Οι ιοί είναι:

α. παράσιτα

β. ξενιστές

γ. αποικοδομητές

δ. παραγωγοί

Μονάδες 5

2. Οι ιντερφερόνες παράγονται από ορισμένα κύτταρα που έχουν μολυνθεί από:

α. βακτήριο

β. πρωτόζωο

γ. ιό

δ. μύκητα

Μονάδες 5

3. Ποιος από τους παρακάτω οργανισμούς χαρακτηρίζεται ως αυτότροφος;

α. αλεπού

β. βάτραχος

γ. βελανιδιά

δ. ψύλλος

Μονάδες 5

4. Ποιος από τους παρακάτω παράγοντες χαρακτηρίζεται ως αβιοτικός;

α. μύκητας

β. φυτό

γ. βακτήριο

δ. νερό

Μονάδες 5

5. Το AIDS οφείλεται σε:

α. βακτήριο

β. ιό

γ. μύκητα

δ. πρωτόζωο

Μονάδες 5

ΘΕΜΑ 2ο

Α. Να μεταφέρετε στο τετράδιό σας τις παρακάτω προτάσεις, συμπληρώνοντας τα κενά με τις σωστές λέξεις.

1. Οι περιοχές της Γης και της ατμόσφαιρας που επιτρέπουν την ύπαρξη ζωής συνιστούν τη..............................

2. Τα άτομα του ίδιου είδους που ζουν σε μια συγκεκριμένη περιοχή αποτελούν έναν.............................

3. Η αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στην επιφάνεια της Γης, λόγω συσσώρευσης CO2 στην ατμόσφαιρα, ονομάζεται φαινόμενο..............................

4. Η δράση των Τ λεμφοκυττάρων στο σύνολό της αποτελεί την.......................... ανοσία.

5. Οι....................... μετατρέπουν τη νεκρή οργανική ύλη σε ανόργανη.

Μονάδες 10

Β. Να γράψετε στο τετράδιό σας τα γράμματα της στήλης Ι και δίπλα σε κάθε γράμμα τον αριθμό της στήλης ΙΙ, που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση.

ΣΤΗΛΗ Ι

α. Μετάσταση

β. Ομοιόσταση

γ. Μόλυνση

δ. Παθητική ανοσία

ε. Ενεργητική ανοσία

ΣΤΗΛΗ ΙΙ

1. Επιτυγχάνεται με ορό

2. Δευτερογενής εστία καρκίνου

3. Επιτυγχάνεται με αντιβιοτικά

4. Επιτυγχάνεται με εμβόλια

5. Ικανότητα του οργανισμού να διατηρεί σταθερές τις εσωτερικές του συνθήκες

6. Είσοδος ενός παθογόνου μικροοργανισμού στον οργανισμό μας

Μονάδες 15

ΘΕΜΑ 3ο

Ο ανθρώπινος οργανισμός μολύνεται από τους παθογόνους μικροοργανισμούς και αντιμετωπίζει αυτές τις μολύνσεις με διάφορους μηχανισμούς, όπως ο πυρετός, η φλεγμονή, η παραγωγή αντισωμάτων κ.ά.

α. Με ποιους τρόπους ο πυρετός προστατεύει τον οργανισμό μας από τους παθογόνους μικροοργανισμούς;

Μονάδες 9

β. Να αναφέρετε ονομαστικά τα στάδια μιας φλεγμονής και να εξηγήσετε τη χρησιμότητα δημιουργίας του ινώδους.

Μονάδες 8

γ. Ενας άνθρωπος μολύνεται για πρώτη φορά από έναν παθογόνο μικροοργανισμό. Μετά από δύο μήνες, εκτίθεται για δεύτερη φορά στον ίδιο μικροοργανισμό.

- Πώς ονομάζεται η ανοσολογική αντίδραση του οργανισμού, μετά από κάθε έκθεση στο συγκεκριμένο μικροοργανισμό;

- Ποια είναι η διαφορά μεταξύ των δύο αυτών αντιδράσεων, ως προς το χρόνο παραγωγής των αντισωμάτων;

Μονάδες 8

ΘΕΜΑ 4ο

Από μετρήσεις, που έγιναν σε μια λίμνη, βρέθηκε μικρή συγκέντρωση εντομοκτόνου DDT στο φυτοπλαγκτόν και πολύ μεγαλύτερη συγκέντρωση του ίδιου εντομοκτόνου στα ψαροπούλια της λίμνης. Με δεδομένο ότι η τροφική αλυσίδα του λιμναίου οικοσυστήματος περιλαμβάνει φυτοπλαγκτόν, ψάρια, ψαροπούλια και ζωοπλαγκτόν:

α. Να γράψετε την τροφική αλυσίδα της λίμνης

Μονάδες 7

β. Αν η ενέργεια στο τροφικό επίπεδο των ψαριών είναι 3 Χ 102 KJ, να υπολογίσετε την ενέργεια των άλλων τροφικών επιπέδων

Μονάδες 8

γ. Πώς εξηγείται η μεγάλη συγκέντρωση του DDT που βρέθηκε στα ψαροπούλια;

Μονάδες 10

Επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας

Επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας στέλνουν οι Μαθητικές Οργανώσεις Ιωαννίνων της ΚΝΕ, με αφορμή το θέμα της Εκθεσης στη Γ` Λυκείου, στο οποίο ζητούσαν την άποψή τους για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Την παραθέτουμε όλη:

«Κύριε Υπουργέ,

Πριν από λίγες μέρες ζητήσατε από εμάς (τους μαθητές της Γ` Λυκείου) να διατυπώσουμε τις απόψεις μας για το νέο εκπαιδευτικό σύστημα. Αρχικά να σας ευχαριστήσουμε γιατί μας δώσατε την ευκαιρία να εκφραστούμε σε απόλυτα δημοκρατικές συνθήκες.

Σας ευχαριστούμε που μας το ζητήσατε, έστω και τώρα, γιατί δεν μπορέσαμε να τη δώσουμε ούτε στους εισαγγελείς που "πέρασαν" από το σχολείο, ούτε στα ΜΑΤ, ούτε στους Διευθυντές μας, οι οποίοι σ' αυτές τις περιπτώσεις μια τέτοια έκθεση θα τη βαθμολογούσαν με το "βαθμό" της αποβολής από το σχολείο.

Η νέα "μεταρρύθμιση" αξιοποιεί στο σύνολό του τον ελεύθερο χρόνο μας: 6 ώρες φροντιστήριο, 7 ώρες σχολείο, 5 ώρες διάβασμα, 2 ώρες περπάτημα και ό,τι περισσέψει ύπνος. Εξασφαλίζει την ελεύθερη πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο. Βέβαια οι 10.000 μαθητές που θα πάρουν φέτος απολυτήριο Λυκείου δε θα γίνουν "επιστήμονες", αλλά θα εξασφαλίσουν νωρίς το επάγγελμά τους. Η ανεργία στην πόλη μας φτάνει μόνο στο 47% στους νέους.

Οσο για τα ΤΕΕ η νέα "εκπαιδευτική μέθοδος" που εφαρμόζετε - αναλυτικά προγράμματα που δίνονται στο τέλος της χρονιάς, εξεταστέα ύλη που δε διδάσκεται, βιβλία σε φωτοτυπίες κτλ. -δημιουργεί συνθήκες υψηλής επαγγελματικής κατάρτισης. Από τις 75.000 των μαθητών που διώχτηκαν βίαια στα ΤΕΕ, "μόνο" κάποιες χιλιάδες τα εγκατέλειψαν. Μείνετε ήσυχος μέσα σ' αυτές δεν είναι τα παιδιά σας.

Κύριε Ευθυμίου, οι μεγαλειώδεις αγώνες μας τσάκισαν την τρομοκρατία, ακύρωσαν στην πράξη τις αυταρχικές εισαγγελικές παρεμβάσεις, τοποθέτησαν στο κέντρο της χώρας μας το μεγάλο πρόβλημα της μόρφωσης της νεολαίας και απέδειξαν ότι οι ανάγκες του λαού διαφέρουν από αυτές που εσείς εξυπηρετείτε.

Οι δικές μας ανάγκες απαιτούν ένα σχολείο κοινό για όλους, χωρίς ταξικές ή άλλου είδους διακρίσεις, με σκοπό την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς μας, ώστε να κατανοούμε τον κόσμο και να μπορούμε να τον αλλάξουμε. Οι δικές μας ανάγκες απαιτούν το ενιαίο 12χρονο Δημόσιο και Δωρεάν σχολείο για όλους.

Ετσι, σας διαβεβαιώνουμε ότι στο λίγο χρόνο που μας απομένει, όλοι εμείς δε θα σας ξεχάσουμε, θα τα πούμε ξανά, παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησής σας να ξεμπερδέψει γρήγορα μαζί μας. Θα μας συναντήσετε να γράφουμε τη δική μας έκθεση στους δρόμους του αγώνα, για μόρφωση και ζωή.

Μαθητικές Οργανώσεις Ιωαννίνων της ΚΝΕ

ΥΓ: Επίσης, μεταφέρουμε και τις ευχαριστίες των γονιών μας για το καλό που τους κάνατε να επενδύουν το απόθεμά τους στα φροντιστήρια, των φίλων μας που έχουν μήνες να μας δουν, γιατί δε βρισκόμασταν και πολύ και να σας θυμίσουμε ότι οι μαθητές δε θα σας ξεχάσουν».

Προσφυγή αποφοίτων του παλαιού συστήματος

Για τις 22 Ιούνη 2000 προσδιορίστηκε η συζήτηση των προσφυγών που κατέθεσαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) οι 303 απόφοιτοι λυκείων που έδωσαν εισαγωγικές εξετάσεις στα ΑΕΙ με το παλαιό σύστημα. Οι μαθητές αυτοί έδωσαν εισαγωγικές εξετάσεις για δεύτερη ή και τρίτη φορά.

Οι προσφεύγοντες ζητούν να ακυρωθεί η απόφαση του υπουργού Παιδείας με την οποία καθορίζεται ποσοστό εισόδου στα ΑΕΙ και ΤΕΙ 25% (22.000 άτομα), καθώς, όπως ισχυρίζονται οι ίδιοι, αντιβαίνει τη νομοθεσία και τις συνταγματικές αρχές. Επίσης, στην προσφυγή τους αναφέρουν ότι με βάση τα στατιστικά στοιχεία της τελευταίας πενταετίας θα έπρεπε το ποσοστό εισαγωγής να ήταν 45%, δηλαδή να εισαχθούν 38.250 απόφοιτοι παλαιών ετών.

  • Στο μεταξύ προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας 106 δημόσιοι υπάλληλοι που υπηρετούν στο εξωτερικό και ζητούν να ακυρωθεί η απόφαση του υπουργείου Παιδείας και του υφυπουργού Οικονομικών, με την οποία ενοποιήθηκε το ποσοστό εισόδου των παιδιών τους στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα (ανάλογα με τα χρόνια φοίτησης σε ελληνόγλωσσα λύκεια και τα χρόνια απόσπασης των γονιών τους στο εξωτερικό).


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ