ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 21 Οχτώβρη 2009
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΟΥΣ ΟΔΙΚΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ
Νέα «καταιγίδα» χαρατσιών από το 2010

Νέες αυξήσεις στις τιμές διοδίων, ακόμη πιο «τσουχτερές» και από αυτές που επιβλήθηκαν τον τελευταίο ενάμιση χρόνο (ξεπερνούν το 200%) έρχονται το επόμενο διάστημα, αρχής γενομένης από τα μέσα του 2010! Συνέπεια των συμβάσεων παραχώρησης που έχουν ψηφίσει ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.

Οι αυξήσεις προβλέπεται να γίνουν σε δύο φάσεις: Η πρώτη στα μέσα του 2010 και η δεύτερη στις αρχές του 2011! Παράλληλα, διόδια θα αρχίσουν να πληρώνουν σύντομα οι οδηγοί που κινούνται στην Εγνατία Οδό, ενώ πρόσθετα διόδια θα στηθούν στην Αττική, καθώς και η σημερινή κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ επιμένει στην κατασκευή των επεκτάσεων της Αττικής Οδού με σύμβαση παραχώρησης τύπου ΣΔΙΤ. Αυτά αποκαλύφτηκαν χτες σε συνάντηση των δημοσιογράφων με τον υπουργό Υποδομών Δ. Ρέππα και τον υφυπουργό Γ. Μαγκριώτη.

Η κυβέρνηση επαναδιαπραγματεύεται τις συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων, με σκοπό να περιορίσει τις αυξήσεις στην τιμή των διοδίων! Αντικείμενο της διαπραγμάτευσης θα είναι και η ορθολογικότερη απόσταση τοποθέτησης των σταθμών. Τα αποτελέσματα μάλιστα της επαναδιαπραγμάτευσης δεν πρόκειται να φανούν σύντομα, παρά μόνο μέσα στο 2010, καθώς, όπως δήλωσαν οι υπουργοί, αυτή θα είναι δύσκολη, αφού εμπλέκονται κατασκευαστικοί όμιλοι και τράπεζες που έχουν χορηγήσει τα δάνεια. Στο μεταξύ, οι κάτοικοι πολλών περιοχών της Αττικής, της Φθιώτιδας και αλλού, θα είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν διόδια για διαδρομές ακόμη και από τη δουλειά στο σπίτι.

Κυβερνητικά κόλπα

Ενα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι ότι η κυβέρνηση με την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων δε θα απαιτήσει τη μείωση των αυξήσεων της τιμής των διοδίων, μέσω μείωσης των κερδών των κατασκευαστικών ομίλων και των τραπεζών, αλλά μέσω της μείωσης της πρόσθετης φορολογίας υπέρ του Δημοσίου επί της τιμής των διοδίων που προβλέπεται να ισχύσει σε τρεις τουλάχιστον συμβάσεις παραχώρησης, με το εξής χρονοδιάγραμμα: Στη σύμβαση Ράχες - Μαλιακός από το 2013, στη σύμβαση της Ιόνιας Οδού από το 2015 και στη σύμβαση της Ολυμπίας Οδού (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα) από το 2021!

Την ίδια στιγμή που οι εργαζόμενοι αναγκάζονται να πληρώνουν πανάκριβα διόδια, καλούνται να πληρώσουν και μέσα από τον κρατικό προϋπολογισμό μέχρι το τέλος του χρόνου άλλα 250 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων.

Επίσης, η κυβέρνηση συνεχίζει από κει που άφησε δύο έργα με συμβάσεις παραχώρησης. Πρόκειται για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, που θα προσθέσουν νέα διόδια στην Αττική και για το Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης. Το μόνο που θα αλλάξει είναι ότι θα δώσει περισσότερο χρόνο τόσο στους υποψήφιους κατασκευαστές όσο και στους τοπικούς φορείς για κάποιες παρατηρήσεις όσον αφορά τις επιπτώσεις στο περιβάλλον, αλλαγές μελετών κ.λπ.

Τέλος, οι υπουργοί προανήγγειλαν αλλαγή του συστήματος ανάθεσης μελετών και έργων κατόπιν διαβούλευσης, αλλά και τη σύσταση ανεξάρτητης αρχής", που θα αναλαμβάνει τη διενέργεια των διαγωνισμών στα μεγάλα έργα.

ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΣΤΕΦΑΝΟ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ
Να καταργηθούν όλα τα διόδια

Κινητοποίηση διοργανώνει την Παρασκευή στις 4 μ.μ. στον κόμβο Αγίου Στεφάνου στην Εθνική Οδό, η Επιτροπή Πρωτοβουλίας Εργαζομένων στη βιομηχανική ζώνη

Από την προηγούμενη κινητοποίηση της Επιτροπής στον Κόμβο Αγίου Στεφάνου
Από την προηγούμενη κινητοποίηση της Επιτροπής στον Κόμβο Αγίου Στεφάνου
Σε νέα κινητοποίηση προχωρά η Επιτροπή Πρωτοβουλίας Εργαζομένων στη βιομηχανική ζώνη Κρυονερίου - Αγίου Στεφάνου την ερχόμενη Παρασκευή στις 4 μ.μ. στον κόμβο της Εθνικής οδού απαιτώντας: Να μην τοποθετηθούν διόδια στο κόμβο Αγίου Στεφάνου, να καταργηθούν όλα τα διόδια και να υπάρχει ελεύθερη διέλευση παντού.

Κάλεσμα για συμμετοχή στη συγκέντρωση της Παρασκευής απευθύνει και η Επιτροπή Παρέμβασης Κατοίκων Αγίου Στεφάνου που σε ανακοίνωσή της επισημαίνει: «Η εγκατάσταση των πλευρικών διοδίων στον κόμβο του Αγίου Στεφάνου που περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης που ψήφισαν στη βουλή ΝΔ - ΠΑΣΟΚ αναβλήθηκε προς το παρόν μετά τη γενική κατακραυγή και την αποφασιστική κινητοποίηση κατοίκων και εργαζόμενων της περιοχής. Ομως τα σχέδιά τους δε ματαιώθηκαν καθώς ήδη προχωρά η εγκατάσταση παράπλευρων σταθμών».

Η Επιτροπή προειδοποιεί κατοίκους και εργαζόμενους, ότι δεν πρέπει να δεχτούν «καμιά συζήτηση για επαναδιαπραγμάτευση γιατί έχει στόχο να αποπροσανατολίσει και να χρυσώσει το χάπι». Χαρακτηρίζει κοροϊδία, ότι τάχα θα αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό στον κόμβο του Αγίου Στεφάνου γιατί, όπως τονίζει, «αυτό θα μπορούσε να βελτιωθεί με την άμεση κατάργηση των διοδίων των Αφιδνών. Αντί για αυτό όμως πρόσθεσαν διόδια και στη κάθοδο των Αφιδνών δημιουργώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο».

Δεν τους αφορά το αίτημα κατάργησης των διοδίων!

Το θέμα των διοδίων συζητήθηκε τη Δευτέρα το βράδυ και στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατολικής Αττικής μετά από παρέμβαση της Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας αλλά και κάτω από την πίεση των κατοίκων της Βορειοανατολικής Αττικής οι οποίοι την περασμένη Κυριακή για δεύτερη φορά άνοιξαν με κινητοποίηση τα διόδια. Ωστόσο, τόσο στη συζήτηση όσο και στο ψήφισμα που τελικά υιοθετήθηκε κατά πλειοψηφία, ήταν εμφανής η προσπάθεια και της νομαρχιακής αρχής (ΝΔ) αλλά και των υπολοίπων παρατάξεων (ΠΑΣΟΚ - ΣΥΝ - ΛΑΟΣ) μαζί με τους δημάρχους και προέδρους των 14 χωριών της Βορειοανατολικής Αττικής να αντιμετωπίσουν το θέμα μόνο στα στενά τοπικά όρια. Ετσι οι απαιτήσεις τους περιορίζονται στην κατάργηση των διοδίων μόνο εντός του νομού Αττικής και στην αποπροσανατολιστική θέση περί «επαναδιαπραγμάτευσης» ή «αλλαγής» της σύμβασης παραχώρησης.

Μάλιστα, με πρώτο και καλύτερο το νομάρχη Λεωνίδα Κουρή, σχολίασαν αρνητικά την ξεκάθαρη θέση της ΝΑΣ που διατυπώθηκε και με ψήφισμα που κατέθεσαν οι συμβουλοί της και στο οποίο έβαζε ως αιτήματα: Κατάργηση όλων των διοδίων και όχι δημιουργία νέων. Κατάργηση των συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών δρόμων.

Ηταν χαρακτηριστική πάντως στη συνεδρίαση η τοποθέτηση των δύο βουλευτών της περιοχής και νομαρχιακών συμβούλων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ (Ασπραδάκης και Καντερές αντίστοιχα) οι οποίοι για να αποφύγουν την κατακραυγή των κατοίκων εμφανίστηκαν με «αγωνιστικό προσωπείο» καταγγέλλοντας τα κόμματα τους για την ψήφιση της σύμβασης παραχώρησης!

Ελεύθερος ο Χριστοφοράκος

Ελεύθερος είναι πλέον ο άλλοτε ισχυρός άνδρας της «Ζήμενς Ελλάς» Μ. Χριστοφοράκος, καθώς το Εφετείο της Δαμβέργης έκανε δεκτή την αίτηση αποφυλάκισής του. Το Εφετείο επικαλούμενο τις αποφάσεις του Συνταγματικού Δικαστηρίου έκρινε ότι τα εντάλματα σύλληψης που εξέδωσε ο ανακριτής Ν. Ζαγοριανός, με τα οποία ζητούσε τη σύλληψή του, είναι ανίσχυρα. Ετσι, ο άνθρωπος που διοχέτευε χρήματα από τα «μαύρα ταμεία» της «Ζήμενς» σε ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, θα κυκλοφορεί ελεύθερος, υπό τους περιοριστικούς όρους να καταβάλλει 250.000 ευρώ, να εμφανίζεται στην Εισαγγελία του Μονάχου και να δηλώσει στις γερμανικές αρχές γνωστή διαμονή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το επόμενο βήμα του Μ. Χριστοφοράκου είναι να επιχειρήσει την ακύρωση των ενταλμάτων σύλληψης που έχουν εκδοθεί σε βάρος του, ώστε να μπορεί να έρχεται με την άνεσή του στην Ελλάδα, όποτε θέλει.

ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ
Αντιμέτωποι και πάλι με τα ΜΑΤ

Σε θέσεις «μάχης» βρέθηκαν πάλι χτες νωρίς το πρωί, οι κάτοικοι του Γραμματικού όταν αντιλήφθηκαν, ότι μηχανήματα προχωρούσαν στο χώρο που έχει σχεδιαστεί να κατασκευαστεί Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ). Οι κάτοικοι όταν είδαν τα μηχανήματα του εργολάβου προσπάθησαν να τα εμποδίσουν. Ηρθαν όμως και πάλι αντιμέτωποι με ισχυρές δυνάμεις των ΜΑΤ οι οποίες με εντολές και της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ παρατάχθηκαν ξανά στην περιοχή και τους εμπόδισαν κάνοντας χρήση χημικών.

Η χτεσινή εξέλιξη έχει ξεσηκώσει και πάλι τους κατοίκους και φορείς της περιοχής και σήμερα στις 6.30 το απόγευμα με απόφαση της συντονιστικής αγώνα των δήμων της περιοχής διοργανώνεται λαϊκή συνέλευση για να αποφασίσουν πώς θα αντιδράσουν στο νέο ξεκίνημα των έργων κατασκευής ΧΥΤΑ. Ηδη χτές μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου Μαραθώνα σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την νέα καταστολή των κινητοποιήσεων έκαναν πορεία διαμαρτυρίας στους κεντρικούς δρόμους της πόλης.

ΨΥΡΡΗ
Ρυθμίσεις για ... ευχάριστη αναψυχή

Με πρόσχημα την ασφάλεια των πεζών και την αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης στου Ψυρρή, η Δημοτική Αρχή του Δήμου Αθηναίων, προχωρά σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που εξυπηρετούν πριν απ' όλα την εύρυθμη λειτουργία της περιοχής ως πολυδιασκεδαστηρίου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε σχετική μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που παρουσιάστηκε στη χτεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ως βασικός στόχος προβάλλεται «η δημιουργία ενός ευχάριστου και προσιτού περιβάλλοντος για αναψυχή τις βραδυνές ώρες, όταν δεν υπάρχει εμπορική δραστηριότητα». Ακολούθως και οι ρυθμίσεις που προτείνονται έρχονται να εξυπηρετήσουν κατά κύριο λόγο τα νυχτερινά μαγαζιά και τους ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης που θα χρησιμοποιούν οι επισκέπτες της περιοχής. Ενδεικτικό είναι ότι δε γίνεται πουθενά λόγος για τις περίπου 400 βιοτεχνίες που υπάρχουν, ενώ για τους κατοίκους θεωρείται ότι «προσπαθούν να συνυπάρξουν με τις υπόλοιπες χρήσεις της περιοχής».

Η μελέτη αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και ακολούθως να επανέλθει στο Δημοτικό Συμβούλιο ώστε να εγκριθούν και να εφαρμοστούν οι ρυθμίσεις της. Με αυτό το πρόσχημα και δεν έγινε συζήτηση επί της ουσίας του περιεχομένου της. Στη μελέτη προβλέπεται η δημιουργία δικτύου πεζοδρόμων και δρόμων ήπιας κυκλοφορίας. Αποκλείεται η πρόσβαση των αυτοκινήτων στην περιοχή, ενώ η είσοδος θα επιτρέπεται με ειδική κάρτα, με το ανάλογο αντίτιμο. Προτείνεται τέλος καλή και συστηματική αστυνόμευση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ