ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 3 Νοέμβρη 2009
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«ΠΡΑΣΙΝΑ» ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
Μέχρι 277% οι ανατιμήσεις για το 2010
  • Οι μεγαλύτερες επιβαρύνσεις στα μηχανάκια και στα παλιά οχήματα
  • Ακολουθούν τα αυτοκίνητα μικρού και μεσαίου κυβισμού. Μικρότερες ανατιμήσεις στα ΙΧ πάνω απο 1.900 κυβικά
  • Καταργείται από σήμερα το μέτρο της απόσυρσης

Στους ειδικούς και άλλους φόρους που ακουμπάνε τη λαϊκή κατανάλωση και τα λαϊκά εισοδήματα εστιάζει και η «νέα» διακυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Πρώτο μέτρο σε αυτή την κατεύθυνση είναι οι τρανταχτές ανατιμήσεις στα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων για το 2010, ενώ είναι απόλυτα βέβαιο ότι θα ακολουθήσουν και νέες μεγάλες ανατιμήσεις στους ειδικούς φόρους στις βενζίνες και γενικότερα στα καύσιμα. Η καταλήστευση του λαϊκού εισοδήματος συντελείται σε ολόκληρο το φάσμα που σχετίζεται με τη διακίνηση (τιμές καυσίμων, διόδια διέλευσης κ.ο.κ.) που έρχεται από τα μονοπώλια του χώρου. Με άλλοθι την προστασία του περιβάλλοντος, και σε ανάλογη ρότα με την προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ, βαφτίζουν τα χαράτσια ως «περιβαλλοντικά τέλη», επιβαρύνοντας υπέρμετρα τους κατόχους παλιότερης γενιάς οχημάτων.

Ταυτόχρονα, με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου καταργείται από σήμερα το μέτρο της απόσυρσης, προκειμένου να αξιοποιηθεί για άλλους σκοπούς τους το προβλεπόμενο κονδύλι ύψους 420 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης, όσοι πρόλαβαν να αποσύρουν θα αποζημιωθούν, όπως ακριβώς προβλεπόταν από τη ρύθμιση της ΝΔ, ενώ οι αγοραστές νέου αυτοκινήτου προτρέπονται αντί των 1.000 ευρώ που δικαιούνται να πάρουν ένα μέρος του ποσού με κάρτα απεριορίστων διαδρομών των μέσων συγκοινωνίας.

Τα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων για το έτος 2010, που ανακοινώθηκαν χτες από τους συναρμόδιους υπουργούς Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, φτάνουν να είναι μέχρι και σχεδόν τριπλάσια σε σχέση με τα χαράτσια του 2009, όταν η τότε κυβέρνηση ΝΔ φόρτωσε ανατιμήσεις 20%. Με τη σειρά της έρχεται η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να εφαρμόσει τη λογική «ο ρυπαίνων και πληρώνων» φορτώνοντας τις μεγαλύτερες αυξήσεις στα «σαραβαλάκια», στους κατόχους δηλαδή εκείνους που δεν είναι σε θέση να αλλάξουν αυτοκίνητο.

Στα οχήματα που κυκλοφόρησαν πριν από το 1995 (κλάση Δ') τα νέα ...«πράσινα τέλη» διαμορφώνονται ως εξής :

  • Μέχρι 301 κ.ε. : 68 ευρώ από 18 ευρώ (αύξηση 277,7%).
  • 301-785 κ.ε.: 96 ευρώ από 46 ευρώ (αύξηση 108,7%).
  • 786-1.357 κ.ε.: 187 ευρώ από 112 ευρώ (αύξηση 67%).
  • 1.358-1.928 κ.ε.: 352 ευρώ από 202 ευρώ (αύξηση 74,3%).
  • 1.929-2.357 κ.ε.: 671 ευρώ από 446 ευρώ (αύξηση 50,4%).
  • Πάνω από 2.357 κ.ε.: 880 ευρώ από 580 ευρώ (αύξηση 51,7%).

Στις ενδιάμεσες κλάσεις η Α' αφορά οχήματα που κυκλοφόρησαν μετά το 2005, στη Β' μετά το 2000 και στην Γ' μετά το 1996.

Με βάση τη νέα ρύθμιση, καταργείται ο λεγόμενος πράσινος δακτύλιος στην Αθήνα, που ήταν να εφαρμοστεί από 2011. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ κάνει λόγο για ανασχεδιασμό στο πλαίσιο «συνολικού πακέτου για την πολιτική αυτοκινήτου και τη βιώσιμη κινητικότητα». Είναι απόλυτα φανερό ότι στο πλαίσιο της λεγόμενης πράσινης ανάπτυξης ευαγγελίζονται νέα κέρδη στις μερίδες της κεφαλαιοκρατίας που θα βάλουν κάτω από τον έλεγχο και τη διαχείρισή τους τις υποδομές των μεταφορών στους δρόμους και στις πόλεις της χώρας.

ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2010
Προϋπολογισμός λιτότητας για τους εργαζόμενους

Ετοιμάζουν πυροτέχνημα με έκτακτη εισφορά στα επιχειρηματικά κέρδη

Η εφαρμογή πολιτικής σκληρής λιτότητας σε μισθούς και συντάξεις από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, πρέπει να θεωρείται δεδομένη και αναμένεται να αποτυπωθεί στο προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2010, που θα δοθεί στη δημοσιότητα μεθαύριο Πέμπτη, ενώ κυβερνώντες και μεγάλο κεφάλαιο προχωρούν σε διαφόρων ειδών ελιγμούς προκειμένου να δημιουργήσουν την εντύπωση πως για την κρίση δεν πληρώνουν μόνο οι εργαζόμενοι, αλλά και οι επιχειρηματίες.

Στο σκέλος των εσόδων, σχεδιάζεται νέα αύξηση των επαχθών έμμεσων φόρων σε πετρελαιοειδή, ποτά, τσιγάρα, οι οποίοι πλήττουν τα λαϊκά στρώματα. Στα «στενά» αυτά δημοσιονομικά μέτρα πρέπει να προστεθούν και οι «διαρθρωτικές αλλαγές» που προωθεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, σύμφωνα και με τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει στην Ευρωπαϊκή Ενωση, με στόχο, όπως ισχυρίζεται, την τόνωση της ανταγωνιστικότητας. Ηδη, από 1/1/2010 τίθεται σε ισχύ η κοινοτική οδηγία «περί απελευθέρωσης των υπηρεσιών», - οδηγία Μπολκεστάιν - η οποία έχει ενσωματωθεί στο εθνικό δίκαιο, ενώ ακολουθεί και η απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων. Και αυτά ως πρώτο δείγμα γραφής, γιατί οι πολιτικές ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας - του κεφαλαίου - περιέχουν ευρύτατη γκάμα μέτρων.

Σε αυτά ακριβώς τα πλαίσια το Υπουργικό Συμβούλιο θα εξετάσει σήμερα και την πρόταση του Γ. Παπακωνσταντίνου για την καταβολή έκτακτης εισφοράς στα κέρδη των επιχειρήσεων, μια απόφαση που για να δημιουργήσει μεγαλύτερη εντύπωση θα παρθεί παράλληλα με τις ρυθμίσεις που θα αφορούν το επίδομα πτωχοκομείου της λεγόμενης κοινωνικής αλληλεγγύης. Το ενδεχόμενο επιβολής έκτακτης εισφοράς συζήτησαν χτες ο υπουργός Οικονομικών και η διοίκηση του ΣΕΒ. Αμέσως μετά ο μεν υπουργός δήλωσε ότι η κυβέρνηση προχωρά σε «πρόταση αναδιανομής και ευθύνης», ενώ ο πρόεδρος του ΣΕΒ Δ. Δασκαλόπουλος τόνισε ότι «η εθνική επιχειρηματική τάξη (...) είναι πρόθυμη να συμβάλει με μια έκτακτη εισφορά».

Η μεθόδευση είναι ολοφάνερη. Μετά από τόσους μήνες συζητήσεων για την οικονομική κρίση και το χάλι της οικονομίας, μετά από την τρομοκρατία που ασκήθηκε για τα δημόσια ελλείμματα και για την επερχόμενη οικονομική καταστροφή, μετά από τη δρομολόγηση μέτρων και ρυθμίσεων που παγιώνουν τη λεηλασία των λαϊκών εισοδημάτων και ενώ μέσα στη δίνη της κρίσης παίρνονται μέτρα που σε μόνιμη βάση θα επιβαρύνουν τους εργαζόμενους και τα άλλα λαϊκά στρώματα, την ίδια στιγμή η κυβέρνηση ανακοινώνει την εφάπαξ έκτακτη εισφορά επί των κερδών. Πρόκειται για ένα μέτρο που συχνά και παράλληλα με την οικονομική ενίσχυση του κεφαλαίου αξιοποιούν οι κυβερνήσεις, προκειμένου να εξασφαλίσουν δημοσιονομικές ισορροπίες και, κύρια, να δημιουργήσουν την αίσθηση της ...κοινωνικής δικαιοσύνης, με στόχο την αποτροπή της κοινωνικής αντίδρασης των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων, που δεινοπαθούν υπό το βάρος των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης.

Βέβαια, στις σημερινές συνθήκες, κάθε προσπάθεια να παρουσιαστεί μία έκτακτη εισφορά στα κέρδη σαν επιμερισμός των επιπτώσεων της κρίσης ανάμεσα στο σύνολο των εργαζομένων και το κεφάλαιο, μόνο θυμηδία μπορεί να προκαλέσει, αν αναλογιστεί κανείς την τρελή πορεία κερδοφορίας που παρουσιάζουν οι επιχειρήσεις εδώ και μια εικοσαετία, ολόκληρη δηλαδή την περίοδο που η πολιτική λιτότητας σε βάρος των εργαζομένων έχει αποκτήσει χαρακτηριστικά συνεχούς μονιμότητας. Να σημειώσουμε μόνο ότι μέσα στο 2008 οι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο της Αθήνας επιχειρήσεις παρουσίασαν επίσημα καθαρά κέρδη της τάξης των 6 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ από τις αρχές και μόνο της τρέχουσας δεκαετίας, τα επιχειρηματικά κέρδη ανέρχονται σε πολλές δεκάδες δισεκατομμύρια.

ΣΕΒ
Αξιώνει «ασυλία» για τους μεγαλοεπιχειρηματίες

Με την ξεκάθαρη θέση ότι οι μεγαλοεπιχειρηματίες πρέπει να υποστηριχθούν μέχρι ασυδοσίας και όλοι οι υπόλοιποι να επωμιστούν τα βάρη της κρίσης, υποδέχτηκε χτες ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Δ. Δασκαλόπουλος, τον υπουργό Οικονομικών, Γ. Παπακωνσταντίνου, στη Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου. Οι επισημάνσεις των μεγαλοεπιχειρηματιών είχαν σαφή πολιτικό χαρακτήρα, στην κατεύθυνση της άμεσης λήψης των επώδυνων, για την κοινωνία, μέτρων.

«Προσβλέπουμε στην επιτυχία σας, γιατί αυτή αποτελεί εθνική ανάγκη», «θέλουμε να πετύχετε, γιατί το προστιθέμενο κόστος μιας ακόμα αποτυχίας θα επιφέρει τη συλλογική μας χρεοκοπία», «είναι πλέον κοινή συνείδηση ότι η κατάσταση της οικονομίας καθιστά αναπόφευκτη τη λήψη άμεσων μέτρων, που δε θα είναι πάντα ούτε εύκολα, ούτε ανώδυνα», ήταν μερικές από τις πρώτες επισημάνσεις του Δ. Δασκαλόπουλου.

Δύο ωστόσο ήταν οι κύριες παρεμβάσεις του:

  • «Είναι όμως, πλέον, ασύμβατες με τις επιταγές των καιρών - θα έλεγα και με τις προσδοκίες των πολιτών - οι οποιεσδήποτε ολιγωρίες ή αναβολές, το έστω παραμικρό έλλειμμα πολιτικής βούλησης», προειδοποίησαν οι μεγαλοεργοδότες.
  • «Η ανασυγκρότηση της χώρας προϋποθέτει απαραιτήτως τη δημιουργία πλούτου μέσα από την επιχειρηματικότητα, τις επενδύσεις, την εξωστρέφεια, την καινοτομία»... «και όπου κάθε Ελληνας που επιλέγει να τολμήσει και να δράσει, θα βρίσκει ανοιχτό και απρόσκοπτο πεδίο δημιουργίας».

Οι πολύ ξεκάθαρες απαιτήσεις του ΣΕΒ για πλήρη ελευθερία κινήσεων και μηδενικές επιπτώσεις συνοδεύτηκαν από την παρότρυνση για νέα φορολογική επίθεση, με την επισήμανση ότι οι 1.500 μεγαλύτερες επιχειρήσεις της χώρας καταβάλλουν το 72,2% της φορολογίας νομικών προσώπων.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Εξαπατούν και ληστεύουν τα λαϊκά στρώματα

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος

Σε σχόλιο για τη νέα αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει:

«Πέρυσι η ΝΔ αύξησε 20% τα τέλη κυκλοφορίας και τώρα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, στον ίδιο δρόμο, αυξάνει ακόμα περισσότερο την επιβάρυνση για τα παλιά ΙΧ, γεγονός που σε συνδυασμό με τα διόδια, τη μεγάλη φορολογία στα καύσιμα και τα τεράστια ασφάλιστρα συνιστά ληστεία για τη λαϊκή οικογένεια.

Η επιβολή της νέας φορολογίας στο όνομα της προστασίας του περιβάλλοντος αποτελεί εξαπάτηση καθώς τα πρόσθετα κρατικά έσοδα δε θα χρησιμοποιηθούν για την ενίσχυση του αστικού πράσινου και την ανάπτυξη φθηνών, σύγχρονων και ασφαλών δημόσιων συγκοινωνιών, αλλά για την ενίσχυση της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ