Τρίτη 3 Νοέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«ΠΡΑΣΙΝΑ» ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
Μέχρι 277% οι ανατιμήσεις για το 2010
  • Οι μεγαλύτερες επιβαρύνσεις στα μηχανάκια και στα παλιά οχήματα
  • Ακολουθούν τα αυτοκίνητα μικρού και μεσαίου κυβισμού. Μικρότερες ανατιμήσεις στα ΙΧ πάνω απο 1.900 κυβικά
  • Καταργείται από σήμερα το μέτρο της απόσυρσης

Στους ειδικούς και άλλους φόρους που ακουμπάνε τη λαϊκή κατανάλωση και τα λαϊκά εισοδήματα εστιάζει και η «νέα» διακυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Πρώτο μέτρο σε αυτή την κατεύθυνση είναι οι τρανταχτές ανατιμήσεις στα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων για το 2010, ενώ είναι απόλυτα βέβαιο ότι θα ακολουθήσουν και νέες μεγάλες ανατιμήσεις στους ειδικούς φόρους στις βενζίνες και γενικότερα στα καύσιμα. Η καταλήστευση του λαϊκού εισοδήματος συντελείται σε ολόκληρο το φάσμα που σχετίζεται με τη διακίνηση (τιμές καυσίμων, διόδια διέλευσης κ.ο.κ.) που έρχεται από τα μονοπώλια του χώρου. Με άλλοθι την προστασία του περιβάλλοντος, και σε ανάλογη ρότα με την προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ, βαφτίζουν τα χαράτσια ως «περιβαλλοντικά τέλη», επιβαρύνοντας υπέρμετρα τους κατόχους παλιότερης γενιάς οχημάτων.

Ταυτόχρονα, με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου καταργείται από σήμερα το μέτρο της απόσυρσης, προκειμένου να αξιοποιηθεί για άλλους σκοπούς τους το προβλεπόμενο κονδύλι ύψους 420 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης, όσοι πρόλαβαν να αποσύρουν θα αποζημιωθούν, όπως ακριβώς προβλεπόταν από τη ρύθμιση της ΝΔ, ενώ οι αγοραστές νέου αυτοκινήτου προτρέπονται αντί των 1.000 ευρώ που δικαιούνται να πάρουν ένα μέρος του ποσού με κάρτα απεριορίστων διαδρομών των μέσων συγκοινωνίας.

Τα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων για το έτος 2010, που ανακοινώθηκαν χτες από τους συναρμόδιους υπουργούς Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, φτάνουν να είναι μέχρι και σχεδόν τριπλάσια σε σχέση με τα χαράτσια του 2009, όταν η τότε κυβέρνηση ΝΔ φόρτωσε ανατιμήσεις 20%. Με τη σειρά της έρχεται η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να εφαρμόσει τη λογική «ο ρυπαίνων και πληρώνων» φορτώνοντας τις μεγαλύτερες αυξήσεις στα «σαραβαλάκια», στους κατόχους δηλαδή εκείνους που δεν είναι σε θέση να αλλάξουν αυτοκίνητο.

Στα οχήματα που κυκλοφόρησαν πριν από το 1995 (κλάση Δ') τα νέα ...«πράσινα τέλη» διαμορφώνονται ως εξής :

  • Μέχρι 301 κ.ε. : 68 ευρώ από 18 ευρώ (αύξηση 277,7%).
  • 301-785 κ.ε.: 96 ευρώ από 46 ευρώ (αύξηση 108,7%).
  • 786-1.357 κ.ε.: 187 ευρώ από 112 ευρώ (αύξηση 67%).
  • 1.358-1.928 κ.ε.: 352 ευρώ από 202 ευρώ (αύξηση 74,3%).
  • 1.929-2.357 κ.ε.: 671 ευρώ από 446 ευρώ (αύξηση 50,4%).
  • Πάνω από 2.357 κ.ε.: 880 ευρώ από 580 ευρώ (αύξηση 51,7%).

Στις ενδιάμεσες κλάσεις η Α' αφορά οχήματα που κυκλοφόρησαν μετά το 2005, στη Β' μετά το 2000 και στην Γ' μετά το 1996.

Με βάση τη νέα ρύθμιση, καταργείται ο λεγόμενος πράσινος δακτύλιος στην Αθήνα, που ήταν να εφαρμοστεί από 2011. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ κάνει λόγο για ανασχεδιασμό στο πλαίσιο «συνολικού πακέτου για την πολιτική αυτοκινήτου και τη βιώσιμη κινητικότητα». Είναι απόλυτα φανερό ότι στο πλαίσιο της λεγόμενης πράσινης ανάπτυξης ευαγγελίζονται νέα κέρδη στις μερίδες της κεφαλαιοκρατίας που θα βάλουν κάτω από τον έλεγχο και τη διαχείρισή τους τις υποδομές των μεταφορών στους δρόμους και στις πόλεις της χώρας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ