Ταυτόχρονα, με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου καταργείται από σήμερα το μέτρο της απόσυρσης, προκειμένου να αξιοποιηθεί για άλλους σκοπούς τους το προβλεπόμενο κονδύλι ύψους 420 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης, όσοι πρόλαβαν να αποσύρουν θα αποζημιωθούν, όπως ακριβώς προβλεπόταν από τη ρύθμιση της ΝΔ, ενώ οι αγοραστές νέου αυτοκινήτου προτρέπονται αντί των 1.000 ευρώ που δικαιούνται να πάρουν ένα μέρος του ποσού με κάρτα απεριορίστων διαδρομών των μέσων συγκοινωνίας.
Τα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων για το έτος 2010, που ανακοινώθηκαν χτες από τους συναρμόδιους υπουργούς Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, φτάνουν να είναι μέχρι και σχεδόν τριπλάσια σε σχέση με τα χαράτσια του 2009, όταν η τότε κυβέρνηση ΝΔ φόρτωσε ανατιμήσεις 20%. Με τη σειρά της έρχεται η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να εφαρμόσει τη λογική «ο ρυπαίνων και πληρώνων» φορτώνοντας τις μεγαλύτερες αυξήσεις στα «σαραβαλάκια», στους κατόχους δηλαδή εκείνους που δεν είναι σε θέση να αλλάξουν αυτοκίνητο.
Στα οχήματα που κυκλοφόρησαν πριν από το 1995 (κλάση Δ') τα νέα ...«πράσινα τέλη» διαμορφώνονται ως εξής :
Στις ενδιάμεσες κλάσεις η Α' αφορά οχήματα που κυκλοφόρησαν μετά το 2005, στη Β' μετά το 2000 και στην Γ' μετά το 1996.
Με βάση τη νέα ρύθμιση, καταργείται ο λεγόμενος πράσινος δακτύλιος στην Αθήνα, που ήταν να εφαρμοστεί από 2011. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ κάνει λόγο για ανασχεδιασμό στο πλαίσιο «συνολικού πακέτου για την πολιτική αυτοκινήτου και τη βιώσιμη κινητικότητα». Είναι απόλυτα φανερό ότι στο πλαίσιο της λεγόμενης πράσινης ανάπτυξης ευαγγελίζονται νέα κέρδη στις μερίδες της κεφαλαιοκρατίας που θα βάλουν κάτω από τον έλεγχο και τη διαχείρισή τους τις υποδομές των μεταφορών στους δρόμους και στις πόλεις της χώρας.