ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 23 Ιούνη 2000
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Συστράτευση ενάντια στο νέο αυταρχισμό
  • Κώδωνας κινδύνου από την Επιτροπή Αγώνα κατά της συμφωνίας Σένγκεν
  •  Συνέντευξη Τύπου χτες

Την επιτακτική ανάγκη να υπάρξει οργανωμένη αντίδραση στο μαζικό φακέλωμα που επιβάλλει η Συνθήκη του Σένγκεν, αλλά και στον περιορισμό των δικαιωμάτων και ελευθεριών των πολιτών, τόνισαν σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι της «Επιτροπής Αγώνα κατά της Συμφωνίας Σένγκεν». Η συνέντευξη δόθηκε στα γραφεία του Δικηγορικού Συλλόγου της Αθήνας. Θέμα της ήταν: «Το ηλεκτρονικό φακέλωμα, τα δελτία αναγνώρισης Σένγκεν (νέες ταυτότητες), τρομοκρατία, τρομονόμοι».

Οι εκπρόσωποι της επιτροπής υπογράμμισαν ότι «η συνεχής επίθεση που δεχόμαστε επιβάλλει στις μαζικές οργανώσεις και πρώτα και κύρια στις συνδικαλιστικές, το καθήκον να προτάξουν την πάλη για την υπεράσπιση και τη διεύρυνση των πολιτικών, συνδικαλιστικών, δημοκρατικών και κοινωνικών δικαιωμάτων και ελευθεριών. Ο νομικός κόσμος, οι επιστήμονες, οι καλλιτέχνες και οι άνθρωποι των Γραμμάτων και των Τεχνών, έχουν και μπορούν να διαδραματίσουν έναν ιδιαίτερο ρόλο σε μια τέτοια προσπάθεια».

Ο Νίκος Τσιούνης, εκ μέρους της Επιτροπής Αγώνα, είπε ότι το τελευταίο διάστημα βρισκόμαστε μπροστά σε μια τεράστια προσπάθεια αποπροσανατολισμού γύρω από την αναγραφή ή όχι του θρησκεύματος στις νέες υπό έκδοση ταυτότητες. Κατήγγειλε δε ότι η ανακίνηση του θέματος έγινε μεθοδευμένα. Την ίδια στιγμή παίρνονται η μια μετά την άλλη, αποφάσεις που περιορίζουν τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των πολιτών. «Μιλάμε» τόνισε «για αποπροσανατολιστική προσπάθεια, γιατί όπως είναι γνωστό, η κυβέρνηση και οι υπεύθυνοι για την εφαρμογή της πολιτικής της φορείς, έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα απόκρυψης του χαρακτήρα των νέων ταυτοτήτων και του ότι αυτές θα είναι ενταγμένες στην πολιτική του ηλεκτρονικού φακελώματος των πολιτών».

Η δικηγόρος Τασία Χριστοδουλοπούλου πρόσθεσε ότι η Συνθήκη Σένγκεν έχει ως αντικείμενο την προστασία της δημόσιας τάξης και ασφάλειας, περιλαμβανομένης και της κρατικής ασφάλειας. Μάλιστα, στο άρθρο 99 αναφέρει ότι μπορεί να γίνει καταχώριση στο σύστημα πληροφοριών Σένγκεν για την καταστολή ποινικών παραβάσεων και την πρόληψη απειλών της δημόσιας ασφάλειας στις περιπτώσεις που υπάρχουν πραγματικές ενδείξεις που δημιουργούν υπόνοιες (!) ότι το συγκεκριμένο πρόσωπο προτίθεται (!) να διαπράξει ή διαπράττει πολυάριθμες και εξαιρετικά σοβαρές αξιόποινες πράξεις.

Ο Ν. Τσιούνης επισήμανε εξάλλου ότι ο ν.2472/97 που ψηφίστηκε στη Βουλή για να εφαρμοστεί στη χώρα μας η Σένγκεν, προβλέπει την «αρχή προστασίας» η οποία, ουσιαστικά, είναι διορισμένη από την κυβέρνηση. Πρόσθεσε δε ότι «παρά τα επανειλημμένα κρούσματα παρακολούθησης της συνδικαλιστικής δράσης και των λαϊκών κινητοποιήσεων από την Ασφάλεια, δε βρήκε ούτε μια κουβέντα να πει. Εμείς σε καμιά περίπτωση δεν αποδεχόμαστε τη συγκέντρωση, την αναγραφή και την επεξεργασία ευαίσθητων δεδομένων σε κανένα δημόσιο ή ιδιωτικό έγγραφο, έστω και αν το επιτρέπει ο ν.2472. Με την έννοια αυτή δε συμφωνώ με την αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες. Για τις νέες ταυτότητες ή πιο σωστά για τα δελτία αναγνώρισης Σένγκεν, το πότε θα εκδοθούν και από ποιον θα γίνεται η επεξεργασία των στοιχείων τους θα αποφασιστούν στο Στρασβουργο».

Ο Κώστας Βουλγαρόπουλος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, ανέφερε ότι στη χώρα μας «εισβάλλει με όλα τα μέσα, μια αντιδραστική επίθεση που έχει στόχο τα δημοκρατικά δικαιώματα του Ελληνα πολίτη. Το τελευταίο διάστημα βλέπουμε την κυβέρνηση με υπόδειξη των ΗΠΑ, του ΝΑΤΟ και της ΕΕ να θεσμοθετεί αντιδραστικά - αυταρχικά μέτρα που θυμίζουν εποχή μεσοπολέμου».

Στην παρέμβασή του ανέφερε, επίσης, ότι έχει αυξηθεί πολύ ο αριθμός των αστυνομικών. Από 42.000 θα φτάσουν τους 60.000 με τη Δημοτική Αστυνομία. «Ολα αυτά γίνονται για την αστυνόμευση, την καταπολέμηση της τρομοκρατίας ή την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών;», αναρωτήθηκε. «Ο προσανατολισμός της κυβέρνησης, του αρμόδιου υπουργείου και των σωμάτων ασφαλείας δεν είναι η καταπολέμηση του εγκλήματος. Με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν είναι δυσανάλογη η τοποθέτηση των αστυνομικών δυνάμεων στον τομέα της καταπολέμησης των ναρκωτικών και του κοινού εγκλήματος απ' ό,τι στο λαϊκό κίνημα. Οδηγούμαστε σε ένα αστυνομικό κράτος, με κύριο στόχο το λαϊκό κίνημα». Συνεχίζοντας, τόνισε ότι το ΚΚΕ έκανε και θα κάνει κάθε προσπάθεια να στηρίξει τέτοιες πρωτοβουλίες, όπως της επιτροπής, αλλά και πρωτοβουλίες για τη δημιουργία ευρύτερα κινήματος, ώστε να μην περάσουν αυτές οι πολιτικές.

Ο Γ. Τσαπόγας, μέλος της ΕΣΗΕΑ, αναφέρθηκε σε ιδιωτική εταιρία που ζήτησε από το ταμείο των δημοσιογράφων τα επεξεργασμένα στοιχεία 300 νέων ασφαλισμένων του ΤΣΠΕΑΘ. Το ΔΣ αρνήθηκε να τα δώσει. «Απευθυνθήκαμε στην αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων, αλλά μας απάντησαν με αμφίσημο τρόπο» υπογράμμισε.

Στη συνέντευξη, παρεμβάσεις έκαναν ο Αγγελος Ρεμπής, πρώην εφέτης, μέλος της γραμματείας της Επιτροπής Αγώνα, ο Κώστας Αργαλιώτης από το Δίκτυο Κινήσεων για την Υπεράσπιση των Κοινωνικών και Πολιτικών Δικαιωμάτων και ο Λάμπρος Βλάχος από την Κομμουνιστική Ανανέωση. Παραβρέθηκαν οι δικηγόροι Μανώλης Κοκκινάκης, Βασίλης Δημόπουλος και Δημήτρης Σαραφιανός, μέλη της διοίκησης του ΔΣΑ και μέλη της επιτροπής νομικής στήριξης πολιτών, εκπρόσωπος του Εργατικού Κέντρου Αθήνας, του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου, του Συλλόγου Εμποροϋπαλλήλων, του Συνδικατου Οικοδόμων, της Ενωσης Λογιστών και του Συνδικατου Μετάλλου.

ΔΙΑΜΑΧΗ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ - ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Μεθοδεύεται η συνέχιση της κούφιας αντιπαράθεσης

Παπαγεωργίου Βασίλης

Στον απόηχο του προχτεσινού συλλαλητηρίου κινήθηκε χτες η υπόθεση της διαμάχης κυβέρνησης και Ιεραρχίας, και με τις δύο πλευρές να συντηρούν το κλίμα της κούφιας αντιπαράθεσης και του αποπροσανατολισμού του λαού από τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζει.

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, μεθοδεύεται και δρομολογείται η συνέχιση της αντιπαράθεσης. Η μεν πλευρά της Ιεραρχίας έχει την αίσθηση ότι ευνοείται από το κλίμα που δημιουργήθηκε και μπαίνει στον «πειρασμό» να υπολογίζει ότι μπορεί να χειραγωγήσει το λαό σε μια κατεύθυνση άμεσης άσκησης πολιτικής από την Εκκλησία. Η δε κυβέρνηση υπολογίζει σε εκτόνωση αφού προηγουμένως εξαντληθούν όλα τα μέσα της Εκκλησίας και μέχρι τότε θα φτιασιδώνει ένα «προοδευτικό» προφίλ και ταυτόχρονα θα χρησιμοποιεί το όλο σκηνικό για τον αποπροσανατολισμό του λαού.

Ετσι, χτες υπήρχε η εξέλιξη της άρνησης του Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου να παραστεί στη δεξίωση που δίνει ο πρωθυπουργός στο Ζάππειο Μέγαρο. Με την απαντητική επιστολή του στην πρόσκληση του πρωθυπουργού, ο Αρχιεπίσκοπος συγχαίρει τον Κ. Σημίτη και την κυβέρνηση για την ένταξη της χώρας στην ΟΝΕ, τον ευχαριστεί για την πρόσκληση στη δεξίωση, αλλά, όπως τον ενημερώνει, δε θα παραστεί λόγω «ανειλημμένων υποχρεώσεων». Πάντως, ανεπίσημα, από την πλευρά της Αρχιεπισκοπής, επισημαινόταν πως η μη συμμετοχή στη δεξίωση οφείλεται στο ότι δεν υπάρχει απάντηση από τον πρωθυπουργό στο αίτημα για διάλογο, δεν υπήρξε ανταπόδοση «ούτε ένα τηλεφώνημα» στο συγχαρητήριο τηλεγράφημα Χριστόδουλου προς Σημίτη για την ένταξη στην ΟΝΕ και, εξάλλου, τονίζεται, ήταν μια τυπική πρόσκληση σε δεξίωση.

Από την πλευρά της κυβέρνησης, ο υπουργός Τύπου, Δ. Ρέππας, κατά τις χτεσινές δηλώσεις του υποστήριξε ότι «ο δρόμος του διαλόγου είναι ανοιχτός». Και παρέπεμψε την Ιεραρχία στον υπουργό Παιδείας, για «να συζητήσουν τα θέματα που τους απασχολούν». Οσον αφορά στο ενδεχόμενο συνάντησης του Αρχιεπισκόπου με τον πρωθυπουργό, αυτή πρέπει να γίνει «μετά από συνεννόηση εφόσον υπάρχει σχετικό αίτημα».

Στο ερώτημα για το ενδεχόμενο παραίτησης του υπουργού Δικαιοσύνης, απάντησε ότι «δεν τίθεται τέτοιο θέμα». Και πρόσθεσε: «Ο κ. Σταθόπουλος είναι υπουργός Δικαιοσύνης, απολαμβάνει της εμπιστοσύνης του πρωθυπουργού, ο οποίος ορίζει τους υπουργούς και συνεχίζει να ασκεί κανονικότατα τα καθήκοντά του». Για το θέμα της συγκέντρωσης υπογραφών από την Εκκλησία, ο υπουργός Τύπου είπε ότι είναι μεν μια υπόθεση αλλά, «ασφαλώς, όλες οι ενέργειες θα πρέπει να είναι σύννομες και, ταυτόχρονα, όχι μόνο με το γράμμα, αλλά και με το πνεύμα του Συντάγματος κρινόμενες να είναι ενέργειες που συμβάλλουν στη διατήρηση της εθνικής ομοψυχίας, της κοινωνικής συνοχής και στη διευκόλυνση της προσπάθειας που κάνει η χώρα μας και ο ελληνικός λαός, προκειμένου να πετύχει την πρόοδο, την ανάπτυξη και την ευημερία».

Οι επόμενες κινήσεις

Ωστόσο, από την πλευρά της Εκκλησίας ετοιμάζονται οι επόμενες κινήσεις. Η συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, που θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Δευτέρα, αναμένεται να λάβει σχετικές αποφάσεις αν και δεν αποκλείεται να τις παραπέμψει στην Ολομέλεια της Ιεραρχίας. Πάντως, η επόμενη κίνηση, την προανήγγειλε εξάλλου και ο Αρχιεπίσκοπος, αναμένεται να είναι η συγκέντρωση υπογραφών ανά ενορία υπέρ της προαιρετικής αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες, ενώ συζητιούνται και κινητοποιήσεις ανά μητρόπολη και ιδιαίτερα στα πλαίσια του γιορτασμού του Δεκαπενταύγουστου.

Ο αντίκτυπος του κλίματος που έχει διαμορφωθεί αγγίζει την κυβέρνηση όπως και το ΠΑΣΟΚ. Τις αποστάσεις του από την επίσημη κυβερνητική γραμμή εμφανίστηκε και πάλι να παίρνει ο Κ. Λαλιώτης. Σε δηλώσεις εμφανίστηκε να προσεγγίζει την πλευρά της Ιεραρχίας. Ο Αρχιεπίσκοπος, είπε, «δε διεκδικεί ρόλο, πέρα από το ρόλο που προσδιορίζεται από την Εκκλησία και τη διαχείριση των συμβόλων της Εκκλησίας». Και συνέχισε: «Θέλει να παίξει έναν ρόλο οριοθετημένο στα καθήκοντα, που του επιβάλλει το ράσο, η Εκκλησία και η θρησκεία». Στο ερώτημα δε αν ήταν πολιτική η συγκέντρωση στο Σύνταγμα, απάντησε ότι ήταν «συγκέντρωση πολιτών» και επισήμανε ότι «έχουμε χρέος και εμείς που δεν πήγαμε, να προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε το αίτημα, ή την πίστη, ή την πρόταση των πολιτών που πήγαν». Και ζήτησε «να γίνει διάλογος, χωρίς αφορισμούς και χωρίς προκαταλήψεις και, πολύ περισσότερο, χωρίς φανατισμούς».

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Αμηχανία για τις εξελίξεις από την εκκλησιαστική αναταραχή

Ο Κ. Καραμανλής φέρεται προβληματισμένος για το «πού το πάει ο Χριστόδουλος»

Η αμηχανία της ηγεσίας της ΝΔ απέναντι στη «σύγκρουση» κυβέρνησης - Εκκλησίας γίνεται ολοένα και περισσότερο φανερή, παρά τις προσπάθειες που καταβάλλονται να συγκαλυφτεί, πίσω από τη διαδικαστικού χαρακτήρα πρότασή της για «διάλογο» μεταξύ των δύο πλευρών. Η ανησυχία που υπάρχει στη Ρηγίλλης αφορά, τόσο το «πού το πάει ο Χριστόδουλος» όσο και για τη «ζημιά» που μπορεί να έχει η ΝΔ, η οποία ουσιαστικά συμπλέει με την Εκκλησία. Οσον αφορά το πρώτο, ήδη μεταξύ των ηγετικών στελεχών διατυπώνεται το ερώτημα μήπως «ο αρχιεπίσκοπος μπαίνει στα χωράφια μας» και διεκδικεί ένα γενικότερο πολιτικό ρόλο με απροσδιόριστες επιπτώσεις και στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Εκτιμούν ότι ο Χριστόδουλος «θα το τραβήξει» και βρίσκεται εγκλωβισμένος σε ένα δρόμο χωρίς επιστροφή, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιοι ότι στο τέλος θα είναι ο «νικητής». Ο ίδιος ο Κ. Καραμανλής φέρεται προβληματισμένος για τους στόχους του αρχιεπισκόπου και, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει εκφράσει την άποψη ότι «ο Χριστόδουλος διεκδικεί μερίδιο εξουσίας». Επιπλέον υπάρχουν φόβοι ότι ο Κ. Σημίτης θα έχει πολιτικά οφέλη στη βάση των νέων διαχωριστικών γραμμών που επιχειρεί να επιβάλει.

Τα περισσότερα στελέχη και βουλευτές προσδοκούν ότι θα υπάρξει σοβαρή φθορά στην κυβέρνηση, αλλά οι «πιο νηφάλιοι» θεωρούν ότι είναι βραχυπρόθεσμου χαρακτήρα και μπορεί να «απορροφηθεί» αργότερα. Μάλιστα, στελέχη που αμφισβητούν τις επιλογές της ηγεσίας εκτιμούν ότι η ΝΔ δεν μπορεί να προσδοκά πολιτικά οφέλη, γιατί δεν έχει ξεκάθαρη θέση και δεν είναι μπροστά στην υπόθεση. Από την άλλη, έχουν εκφραστεί σοβαρές ενστάσεις, κατά πόσον η επίσημη στάση της ηγεσίας συμβιβάζεται με το στίγμα του μεσαίου χώρου που θέλει να βγάλει προς τα έξω. Μπορεί ορισμένα ηγετικά στελέχη και ο ίδιος ο Κ. Καραμανλής να μη συμμετείχαν στο προχθεσινό συλλαλητήριο, όμως η εικόνα που κυριάρχησε ήταν ότι «εν σώματι» οι βουλευτές της ΝΔ, αλλά και ο Μ. Εβερτ έδωσαν δυναμικό «παρών» στο Σύνταγμα.

Εξάλλου ο εκπρόσωπος του κόμματος, σε χθεσινή δήλωσή του, υιοθέτησε, έμμεσα πλην σαφώς, την άποψη της Ιεραρχίας και υποστήριξε ότι με το (προ)χθεσινό συλλαλητήριο η μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού έστειλε το μήνυμα ότι η κυβέρνηση άμεσα πρέπει να εγκαταλείψει την αλαζονεία και να επιστρέψει στο διάλογο. Αυτή τη στιγμή, τονίζεται στη δήλωση, υπάρχει ένα τεράστιο, ένα βαθύ κοινωνικό ρήγμα, το οποίο συνεχώς διευρύνεται, όσο η κυβέρνηση επιμένει στην αδιάλλακτη στάση της. Από την πλευρά του, ο Μ. Εβερτ, δικαιολογώντας τη συμμετοχή του στο συλλαλητήριο, είπε (στον «Πλάνετ») ότι «ο πρωθυπουργός με την αντίληψη του αποφασίζουμε και διατάσσουμε είπε ότι δε βλέπει την Ιερά Σύνοδο και πήρε την απόφαση. Δεν είναι δυνατόν να μην υπάρξει διαμαρτυρία γι' αυτή και μόνο τη συμπεριφορά».

Την άποψη ότι, αν κλιμακωθεί η ένταση, αυτό που ενδεχομένως μπορεί να συμβεί είναι η ανατροπή του πολιτικού σκηνικού, εξέφρασε ο Α. Ανδριανόπουλος. Εξηγώντας αυτή την εκτίμησή του, είπε (στον «9,84») ότι από τη στιγμή που η Εκκλησία μπαίνει στο στίβο της πολιτικής αντιπαράθεσης, το επόμενο βήμα θα είναι να μορφοποιήσει τον πολιτικό λόγο και είναι πιθανό να στηρίξει ένα καινούριο πολιτικό μόρφωμα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα κάνει κόμμα.

Κατά τα άλλα, την Τρίτη συνεδριάζει η ΚΕ της ΝΔ, προκειμένου να εγκρίνει τις οργανωτικές αλλαγές, που θα προτείνει ο Κ. Καραμανλής.

Ο Χριστόδουλος «ψηφίζει» Σημίτη - ο Σημίτης «ευλογεί» Χριστόδουλο

Για ποιο λόγο ξεσήκωσε η ηγεσία της Εκκλησίας χιλιάδες ανθρώπους προχτές; Για τις ταυτότητες; Οχι δα! Μήπως για να ακούσουν τον κ.Χριστόδουλο, να λέει ότι τάσσεται και με την ΟΝΕ, ότι τάσσεται και με την κυβερνητική πολιτική, ότι τάσσεται και με την παγκοσμιοποίηση, ότι τάσσεται και με την ΕΕ; Αλλά μήπως δεν ήταν γνωστά όλα αυτά; Μήπως τους κινητοποίησαν για να ακούσουν, δηλαδή, ότι ο κ.Χριστόδουλος τάσσεται με ό,τι ακριβώς τάσσεται και ο κ.Σημίτης; Για να τους βάλουν να ακούσουν ότι ο κ. Χριστόδουλος «ψηφίζει» Σημίτη, οδήγησαν τόσους ανθρώπους στο Σύνταγμα;...

Αλλά, από μόνο του αυτό το γεγονός δεν είναι, τελικά, αποδεικτικό του ανούσιου χαρακτήρα της «διαμάχης»; Δεν είναι αποδεικτικό της καλλιέργειας ενός κλίματος τεχνητού διχασμού από εκείνους που στον ίδιο Θεό πιστεύουν;

***

Τα προχτεσινά έχουν χαρακτήρα «αποκαλυπτηρίων». Και ο κ.Σημίτης και ο κ.Χριστόδουλος κάνουν τη «δουλιά» τους. Ο αρχιεπίσκοπος το γνωρίζει: Ενώ αυτός «ψηφίζει» τον Σημίτη, και ο Σημίτης από τη δική του μεριά «ευλογεί» τον Χριστόδουλο.

Ο κ.Σημίτης «ευλογεί» τον κ.Χριστόδουλο, την ίδια ώρα που εξαπατά το λαό, προωθώντας - πίσω από τα φληναφήματα περί «προστασίας των προσωπικών δεδομένων» - το ηλεκτρονικό φακέλωμα. Ο κ.Σημίτης αναγνωρίζει ότι και ο κ.Χριστόδουλος την ίδια ταξική φύση της κοινωνίας υπηρετεί, παρά τις φαινομενικές αντιθέσεις τους περί ταυτοτήτων (περί όνου σκιάς δηλαδή), που σε άλλη περίπτωση θα τις λέγαμε «ενδοαστικές» αντιθέσεις. Γι' αυτό ο κ. Σημίτης, επειδή γνωρίζει τι εκπροσωπεί ταξικά ο κ.Χριστόδουλος, δεν προχωρά στο χωρισμό Κράτους - Εκκλησίας. Γι' αυτό ο κ.Σημίτης αρνείται να εφαρμόσει το «νόμο Τρίτση» για την εκκλησιαστική περιουσία. Γι' αυτό ο κ.Σημίτης αρνείται να εφαρμόσει τις στοιχειώδεις επιταγές δημοκρατικού χαρακτήρα σχετικά με την ανεξιθρησκία. Αρνείται, δηλαδή, να εκδώσει την κοσμική «ταυτότητα» του Συντάγματος.

***

Αλλά τότε, επαναλαμβάνουμε, γιατί η ηγεσία της Εκκλησίας ξεσήκωσε τον κόσμο; Τι φοβάται; Ποιο είναι το πρόβλημα;

Ο κ.Χριστόδουλος καπηλεύεται την πίστη των ανθρώπων, τη χειρίζεται σαν «πολιτικό όπλο», για να στείλει το μήνυμά του: Θέλει, ενώ ο κ.Σημίτης θα προωθεί την πολιτική με την οποία και ο ίδιος συμπαρατάσσεται, να μην υπάρξει ούτε ψήγμα υπόνοιας ότι θα μπορούσε, στο διάβα του κοσμοπολιτικού εκβαρβαρισμού της παγκοσμιοποίησης να γίνει κανένα... λάθος και να θιγεί το δικό του «εθνικό βιλαέτι». Δεν ενδιαφέρεται για τους άλλους ο Χριστόδουλος. Για τον εαυτό του ενδιαφέρεται. Περί της διατήρησης των «βακουφίων του» πρόκειται, όταν μιλά για διατήρηση της «ιδιαιτερότητας του Εθνους». Γιατί, αν ο κ.Χριστόδουλος ήθελε τη διατήρηση εκείνου που ο ίδιος ονομάζει «ιδιαιτερότητα του Εθνους», πρώτον δε θα το διαστρέβλωνε και δεύτερο δε θα «ψήφιζε» Σημίτη.

***

Συνεπώς μη μου πειράξεις (δε θα μου το πειράξεις, αλλά στο... υπενθυμίζω) το κρατικά κατοχυρωμένο δικαίωμά μου στον «προσηλυτισμό», μη μου πειράξεις την «επικρατούσα» θέση μου, η οποία πρέπει να είναι ευκρινής στα σχολεία, στα δικαστήρια, στη Βουλή, παντού, λέει ο Χριστόδουλος στο Σημίτη. Αλλά αν νομίσεις (που δε θα το... νομίσεις γιατί είπαμε είσαι «σωστός» χριστιανός), ότι μπορείς να προωθήσεις το νεοταξίτικο ολοκληρωτισμό, χωρίς τον απαραίτητο σεβασμό στη δική μου «εθνική συμβολή» στην ίδια υπόθεση, τότε και γω θα κάνω το ράσο σημαία! Ετσι τα είπε ο αρχιεπίσκοπος, που δηλώνει - κατά τα άλλα - υπερασπιστής της ελληνικής σημαίας...

Ο κ.Σημίτης, με τη σειρά του, βολεύεται από το διχαστικό κλίμα που καλλιεργεί από κοινού με τον κ.Χριστόδουλο. Από τη μια προσποιείται τον «εκσυγχρονιστή», από την άλλη ξέρει ότι η ηγεσία της Εκκλησίας δε θα αλλάξει «Θεό», είτε θελήσει να την «κοντύνει», είτε όχι.

Μέσα σε αυτό το κλίμα το σικέ παιχνίδι συνεχίζεται. Διότι είναι καλύτερα γι' αυτούς ο λαός να ζει υπό το... βασανιστικό ερώτημα για το «ποιο ήταν το φύλο των αγγέλων» (!), παρά να αντιλαμβάνεται ότι τελικά «δεν υπάρχουν άγγελοι» ανάμεσα σε αυτούς που υπηρετούν την ΟΝΕ, την ΕΕ και την κεφαλαιοκρατική παγκοσμιοποίηση, από όποιον «άμβωνα» κι αν τα υπηρετούν.


Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΣΑΚ - ΔΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Τεχνητός ο θόρυβος ανάμεσα σε κυβέρνηση και Εκκλησία

Τη θέση της για τη «διαμάχη» μεταξύ Εκκλησίας και κυβέρνησης παρουσιάζει σε ανακοίνωσή της η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ, τονίζοντας ότι «οι εκπαιδευτικοί μαζί με τα λαϊκά στρώματα, απαιτείται πιο αποφασιστικά να συστρατευτούν στην πάλη για τα μεγάλα λαϊκά προβλήματα», αποκρούοντας τον κάλπικο διαχωρισμό που από κοινού κυβέρνηση και ιεραρχία επιδιώκουν να επιβάλουν.

Ξεκαθαρίζοντας ότι είναι σύμφωνη με τη μη αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες κι ότι αυτό θα έπρεπε να είχε λυθεί από καιρό, η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ τονίζει ότι ενώ η κυβέρνηση «επικαλείται την προστασία των "προσωπικών δεδομένων", την ίδια στιγμή προωθεί το ηλεκτρονικό φακέλωμα με τη συνθήκη Σένγκεν», για τη δήθεν αντιμετώπιση της τρομοκρατίας. Ομως «όταν μιλάνε για τρομοκρατία: στο στόχαστρό τους βρίσκεται το λαϊκό κίνημα και οι αγώνες του». Παράλληλα, η Εκκλησία ουσιαστικά επιδιώκει «την αναβάθμιση του ρόλου της στα δεδομένα της ενσωμάτωσης της Ελλάδας στην ΕΕ» την οποία και δεν αμφισβητεί.

Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ επισημαίνει ότι η κυβέρνηση με τη συνεργασία της ιεραρχίας προσπαθεί να παρουσιαστεί σαν ο κατ' εξοχήν εκπρόσωπος του «εκσυγχρονισμού» και ταυτόχρονα ν' αποπροσανατολίσει το λαό από τα πραγματικά προβλήματα που γεννά η πολιτική της. Τονίζει ότι το πραγματικό δίλημμα είναι «με το λαό για τα πραγματικά του προβλήματα, κόντρα στην πολιτική της ΟΝΕ και της Νέας Τάξης του ιμπεριαλισμού ή με τα μονοπώλια και τον ιμπεριαλισμό», προσθέτοντας ότι προβάλει σαν ώριμη απαίτηση ο πλήρης διαχωρισμός Εκκλησίας και κράτους.

  • Για το ίδιο θέμα το ΔΣ της ΟΛΜΕ, με συμφωνία των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ και «Συνεργασία», εξέδωσε Δελτίο Τύπου με το οποίο διαφώνησε η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ, γιατί πρόκειται για κείμενο που ενώ κάνει κριτική στην ηγεσία της Εκκλησίας, συγκαλύπτει την πολιτική της κυβέρνησης, συμβάλλοντας στον αποπροσανατολισμό και στο στημένο παιχνίδι κυβέρνησης - Εκκλησίας.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ