ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 10 Δεκέμβρη 2009
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΘΕΑΜΑΤΟΣ ΑΚΡΟΑΜΑΤΟΣ
«Συμμαχία» κατά της ταξικής θέσης της

Τον ταξικό προσανατολισμό της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος (ΠΟΘΑ) ενάντια στην εμπορευματοποίηση του πολιτισμού έχουν στόχο οι δυνάμεις της συναίνεσης, στο εσωτερικό της.

Το πρόσφατο 20ό Συνέδριό της ανέδειξε πρώτη δύναμη τη «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» (ΔΑΣ- παράταξη που στηρίζει το ΚΚΕ και συνεργαζόμενοι - 20 ψήφοι, 5 έδρες), δεύτερη την «Ενωτική Κίνηση Θεάματος - Ακροάματος» (συμμαχία ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ και αυτοαποκαλούμενων «ανεξάρτητων» - 19 ψήφοι, 5 έδρες) και τρίτη την «Ελεύθερη έκφραση» (ΝΔ - 3 ψήφοι, 1 έδρα).

Σε επιστολή τους προς τις άλλες δύο παρατάξεις τα μέλη της «ΔΑΣ» Λίλα Καφαντάρη, Ανδριάνα Τουντοπούλου και Νεκτάριος Σαμαρτζής δηλώνουν την παραίτησή τους από τις θέσεις που τους δόθηκαν στο προεδρείο (γενικού γραμματέα και β' αντιπροέδρου).

Σημειώνουν στην επιστολή αυτή: «Μετά την πρώτη συνεδρίαση του ΔΣ της ΠΟΘΑ για τη συγκρότησή του σε σώμα, διαπιστώσαμε με λύπη μας ότι με προειλημμένες αποφάσεις των παρατάξεων "Ενωτική Κίνηση" και "Ελεύθερη Εκφραση" ανατράπηκαν οι συσχετισμοί που διαμόρφωσε το πρόσφατο συνέδριο. Η πρότασή μας για αναλογικό προεδρείο, με πρόεδρο από την πλειοψηφούσα παράταξη (ΔΑΣ), γενικό γραμματέα από την "Ενωτική Κίνηση" και Α' αντιπρόεδρο από την "Ελεύθερη Εκφραση", προσέκρουσε στην άρνηση της "Ενωτικής Κίνησης" και της "Ελεύθερης Εκφρασης"».

Και συνεχίζει: «Η σύμπραξη των δυο παρατάξεων παραβιάζει τη βούληση του πρόσφατου Συνεδρίου, που έδωσε την πλειοψηφία στη ΔΑΣ και φανερώνει μια προγραμματική συμφωνία ανάμεσα στις δυο παρατάξεις για αλλαγή του προσανατολισμού της ομοσπονδίας. Η κίνηση αυτή δε στρέφεται απλά ενάντια στην παράταξή μας, αλλά ενάντια στη θέληση και τα συμφέροντα των εργαζόμενων στο χώρο του πολιτισμού, στην αγωνιστική παρακαταθήκη της Ομοσπονδίας. Βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με τις αποφάσεις του πρόσφατου Συνεδρίου κατά το οποίο υπερψηφίστηκε ο απολογισμός και το πρόγραμμα δράσης του απερχομένου ΔΣ. Η ιστορικά διαμορφωμένη ταξική κατεύθυνση της Ομοσπονδίας ενάντια στην πολιτική των μονοπωλίων, που λυμαίνονται τον πολιτισμό, της Ε.Ε. και των κομμάτων του ευρωμονοδρόμου, αποτελεί στόχο της προγραμματικής συμφωνίας της "Ενωτικής Κίνησης" και της "Ελεύθερης Εκφρασης", γεγονός που επιβεβαιώθηκε και με την άρνησή τους να συμμετέχουμε στην πανεργατική απεργία στις 17 Δεκέμβρη (...) Γι' αυτούς τους λόγους υποβάλλουμε τις παραιτήσεις μας και ζητούμε να είμαστε απλά μέλη του ΔΣ. Από τη θέση αυτή θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας για τη συσπείρωση του κλάδου σε ταξική κατεύθυνση, ενάντια στα σχέδια της πλουτοκρατίας για χειραγώγηση του πολιτισμού και των συντελεστών της».

ΝΑΟΣ ΑΓΡΟΤΕΡΑΣ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ
Διαρκής κίνδυνος τσιμεντοποίησής του

Αμεση παρέμβαση για τη σωτηρία του Ναού της Αγροτέρας Αρτέμιδος στο Μετς από την τσιμεντοποίηση ζητά από τον υπουργό Πολιτισμού ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχιτεκτόνων.

Οι αρχιτέκτονες αναφέρονται στη σημασία του μνημείου που κτίστηκε το 448 π.Χ. από τον Καλλικράτη και θυμίζουν την περιπέτειά του από το 1960, οπότε ο χώρος του χαρακτηρίστηκε ως «αρχαιολογικός», καθώς και τις απανωτές γνωμοδοτήσεις του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για την απαλλοτρίωση και ανάδειξη του μνημείου, τις οποίες ουδέποτε εφάρμοσαν οι κυβερνώντες. Σημειώνουν επίσης την αναπομπή του θέματος στο ΚΑΣ (Μάρτιος 2005) ως ...«Εγκριση ή μη οικοδόμησης» του χώρου!

«Οι εξελίξεις των τελευταίων ετών, κυρίως οι πιο πρόσφατες, επιβεβαιώνουν τις ανησυχίες μας περί σαφούς προσπάθειας απεμπλοκής από τη σταθερή θέση για απαλλοτρίωση του χώρου, με ορατό το ενδεχόμενο της υπό προϋποθέσεις οικοδόμησής του», σημειώνει ο Σύλλογος και συνεχίζει: «Μετά από αυτοψία που διενεργήθηκε στο χώρο, διαπιστώνεται ότι βρίσκεται σε κατάσταση απόλυτης απαξίωσης, τη στιγμή που έχει δαπανηθεί δημόσιο χρήμα για την αποκάλυψη και συλλογή αρχαιολογικών τεκμηρίων, προκειμένου να επιβεβαιωθεί, για πολλοστή φορά, η ανυπολόγιστη αξία του χώρου ως αρχαίου μνημείου (...) Θεωρούμε ότι η απαξίωση του χώρου μόνο να διευκολύνει μπορεί τις όποιες επιχειρηματικές - κερδοσκοπικές βλέψεις και μεθοδεύσεις για εκμετάλλευση, με οικοδόμηση του οικοδομικού τετραγώνου (αγοραπωλησία οικοπέδου από εταιρεία το 2006, ακριβώς μετά την Υπουργική Απόφαση για κατεδάφιση από το ΥΠΠΟ 31/10/2005) (...) Δε νοείται συζήτηση που να αντιμετωπίζει ως δυνάμει οικόπεδο προς δόμηση οποιονδήποτε κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο, πόσο μάλλον αυτής της σημασίας. Οι έντονες πιέσεις που υπάρχουν την τελευταία πενταετία για την "αποδέσμευση" του χώρου δεν πρέπει να βρουν υποστηρικτές σε δημόσιες υπηρεσίες εντεταλμένες να προστατεύουν το περιβάλλον και την πολιτιστική κληρονομιά. Καμία αδειοδότηση για κατεδάφιση και σε όνομα κανενός ιδιώτη δεν πρέπει να δοθεί πριν ολοκληρωθεί η απαλλοτρίωση του χώρου και η μελέτη ανάδειξής του ως παγκόσμιου πολιτιστικού αγαθού (...)».

Ζωγραφική δημιουργία

«Χρώματα» της γης και της θάλασσας, «δρόμοι» της ζωής και της καθημερινότητας, τοπία και πρόσωπα εμπνευσμένα από την ελληνική ποίηση. Ο ζωγραφικός κόσμος του Θοδωρή Κ. Νικολάκη, που μέχρι τις 14/12 παρουσιάζεται στον «Παρνασσό» (πλατεία Καρύτση 8, 3ος όροφος). Ο αυτοδίδακτος Ναξιώτης δημιουργός εκθέτει έργα φιλοτεχνημένα με λάδι, ακρυλικά και 15 πίνακες με γραμματόσημα (κολάζ). «Πάντα είχα ενδιαφέρον για τις τέχνες», αναφέρει χαρακτηριστικά «και προσπαθούσα να είμαι δημιουργικός, αλλά και να απολαμβάνω το έργο άλλων. Εκτός της πρακτικής εξάσκησης, μελετάω τη δουλειά άλλων ζωγράφων, γνωστών και αγνώστων, παλιών και σύγχρονων. Βλέπω την τέχνη σαν μια αντικειμενική ανάγκη έκφρασης και σαν δρόμο που κρατά ζωντανές αξίες, οράματα και ομορφιές, ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες, προσωπικές ή κοινωνικές». Εκτός από την εικαστική ενασχόλησή του, ο Θοδωρής Κ. Νικολάκης έχει εκδώσει την ποιητική συλλογή «Μονοπάτια» («Σύγχρονη Εποχή»). Η έκθεση λειτουργεί: Δευτέρα έως Σάββατο (9π.μ.-1μ.μ. και 6-9μ.μ.). Κυριακή κλειστά.

Πρωταγωνιστής ο Ερωτας

Κάλλιστος (ο ομορφότερος), λυσιμελής (αυτός που σου παραλύει τα μέλη), γλυκύπικρος, αβρός (τρυφερός), πυρίδρομος (στο διάβα του βγάζει φωτιά), σχέτλιος (ανελέητος)... Μερικοί από τους επιθετικούς προσδιορισμούς, που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Ελληνες για να περιγράψουν τον Ερωτα. Αυτός ο «ανίκατος» θεός πρωταγωνιστεί στην έκθεση «Ερως: από τη "Θεογονία" του Ησιόδου στην ύστερη αρχαιότητα», που παρουσιάζεται (έως 5/4/2010) στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (Νεοφύτου Δούκα 4). Χρειάστηκαν περίπου τέσσερα χρόνια για την υλοποίησή της. Για πρώτη φορά - με εξαίρεση δύο μικρές εκθέσεις με αυτό το θέμα στο Λούβρο και τη Ρώμη - διοργανώνεται μία τόσο μεγάλης εμβέλειας παρουσίαση: 272 αρχαία έργα, (από τον 6ο αιώνα π.Χ. έως τον 4ο αιώνα μ.Χ.), που προέρχονται από 50 μουσεία της Ελλάδας, της Κύπρου, της Ιταλίας και της Γαλλίας (Λούβρο). Μέσα από τις εννέα θεματικές ενότητες παρουσιάζεται ο Ερωτας σε όλες τις μορφές του, με τον τρόπο που τον αντιλαμβάνονταν οι Ελληνες: ως θεϊκό πρόσωπο, ως ανθρώπινη αξία και ως καθημερινή πράξη. Επιμέλεια έκθεσης: Νίκος Σταμπολίδης (διευθυντής του Μουσείου), σε συνεργασία με τον επιμελητή Γιώργο Τασούλα.

Συνεχίζεται η έκθεση για τους εργάτες της Ζώνης

Με μεγάλη επιτυχία συνεχίζεται στον πολυχώρο «Μάνος Λοΐζος» (Μηχανική Καλλιέργεια, Θηβών 245 και Π. Ράλλη) του Δήμου Νίκαιας, η έκθεση προσφοράς έργων τέχνης, για την οικονομική ενίσχυση των αγώνων των εργαζομένων στη Ζώνη. 150 εικαστικοί καλλιτέχνες (ζωγράφοι, γλύπτες, χαράκτες, φωτογράφοι κ.ά.) εκφράζουν την αλληλεγγύη τους στους αγώνες των εργατών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος. Διάρκεια έως 13/12. Ωρες λειτουργίας: Καθημερινά 5μ.μ.-9μ.μ. Σάββατο και Κυριακή: 10π.μ.-9μ.μ.

Εβδομήντα εικόνες μεγάλης αξίας έκλεψαν ιερόσυλοι από το παρεκκλήσι των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου, στην Τσαγκαράδα Πηλίου, στο δρόμο για το Ξουρίχτι. Σύμφωνα με τις πρώτες διαπιστώσεις της Αστυνομίας, δεν υπάρχουν ίχνη παραβίασης της πόρτας του παρεκκλησίου.

Στο «104 - Κέντρο Λόγου και Τέχνης» (Θεμιστοκλέους 104, Εξάρχεια) ανεβάστηκε χτες η παράσταση «Ενα μικρό τεχνικό πρόβλημα», βασισμένη στα έργα «Προορισμός» του Λίο Σμιθ και «Ο άνθρωπος που δεν μπορούσε να χορέψει» του Τζέισον Κάτιμς, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μπαβέλλα. Μετάφραση: Αλέξανδρος Κοέν («Προορισμός»), Δημοσθένης Φίλιππας - Δήμητρα Κωνσταντινοπούλου («Ο άνθρωπος που δεν μπορούσε να χορέψει»). Σκηνικά - κοστούμια: Δήμητρα Παναγιωτοπούλου. Φωτισμοί Γιάννη Φώτου. Παίζουν: Μαρία Μπρανίδου, Δήμητρα Κωνσταντινοπούλου, Δημοσθένης Φίλιππας. Η παράσταση δίνεται κάθε Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, μέχρι 6/1/2010.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 32ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου (Γρανικού 49 και Βάκχου, Περιστέρι), στο αμφιθέατρο του σχολείου, θα πραγματοποιήσει αύριο (6μμ) εκπαιδευτική συνάντηση με θέμα: «Γιώργος Σεφέρης - Γιάννης Ρίτσος: Δύο αντίθετοι κόσμοι για τη ζωή και για την ποίηση». Η κριτική προσέγγιση των δύο ποιητών θα γίνει και μέσω ποιημάτων τους. Ομιλητής είναι ο Γιώργος Ηρακλέους (φιλόλογος, μέλος του Κέντρου Μελετών - Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ, δρ κοινωνιολογίας).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ