ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 22 Απρίλη 2010
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΟΔΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Βορά στα σαγόνια των μονοπωλίων

Με κρατικές επιδοτήσεις και επιλογές στήριξης των αυτοκινητοβιομηχανιών, αρχίζει ο χορός της απελευθέρωσης των λεγόμενων «κλειστών επαγγελμάτων»

Η «απελευθέρωση» του κλάδου των οδικών μεταφορών συνοδεύεται με επιχορηγήσεις προς τις εταιρείες που θα δραστηριοποιηθούν και υπόσχεται μεγάλα κέρδη στην αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ

Motion Team

Η «απελευθέρωση» του κλάδου των οδικών μεταφορών συνοδεύεται με επιχορηγήσεις προς τις εταιρείες που θα δραστηριοποιηθούν και υπόσχεται μεγάλα κέρδη στην αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ
Στα νύχια ξένων και ντόπιων μονοπωλιακών ομίλων παραδίδει η κυβέρνηση τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές της χώρας, ενώ ταυτόχρονα καταργεί τα όποια όρια υπήρχαν για τα κόμιστρα στις μεταφορές με φορτηγά δημόσιας χρήσης, επιλογή που ισοδυναμεί με μαζικές ανατιμήσεις στα προϊόντα που θα αγοράζει ο τελικός καταναλωτής, δηλαδή η λαϊκή οικογένεια. Αυτά, μεταξύ των άλλων, προβλέπονται στο νομοσχέδιο με τίτλο «Οδικές εμπορευματικές μεταφορές» που έδωσε χτες στη δημοσιότητα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππας και το οποίο αποτελεί προανάκρουσμα για το τι σημαίνει στην πραγματικότητα η απελευθέρωση των λεγόμενων «κλειστών επαγγελμάτων», που έχουν συναποφασίσει οι ελληνικές κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ με την ΕΕ.

Το νομοσχέδιο ανάμεσα στα άλλα προβλέπει:

Την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, που στο εξής θα γίνονται μόνο από οργανωμένες εταιρείες (ΑΕ και ΕΠΕ), είτε της Ελλάδας, είτε της ΕΕ. Κάθε επιχείρηση, οι μετοχές της οποίας θα είναι ονομαστικές, θα πρέπει να έχει μετοχικό κεφάλαιο 9.000 ευρώ και 5.000 ευρώ για κάθε όχημα που διαθέτει, ενώ τουλάχιστον ο διευθύνων σύμβουλος ή ο διαχειριστής της θα πρέπει να κατέχει πιστοποιητικό επαγγέλματος από ειδική σχολή.

Οι επιχειρήσεις αυτές, στο όνομα του εκσυγχρονισμού του στόλου τους ή των άλλων υποδομών τους (γκαράζ, αποθηκευτικοί χώροι, αγορά οικοπέδου, μηχανημάτων κ.λπ.), εντάσσονται στον Αναπτυξιακό Νόμο και τους παρέχονται σχετικά κίνητρα.

Στις νέες εταιρείες θα μπορούν να ενταχθούν και παλιοί ιδιοκτήτες οχημάτων δημόσιας χρήσης, οι οποίοι μπορούν να φτιάξουν και δικά τους κοινοπρακτικά σχήματα, εισφέροντας στο κεφάλαιο τα οχήματά τους και το αντίτιμο της άδειας που θα προσδιορίζεται από εκτιμητική επιτροπή που θα συσταθεί στο πλαίσιο του υπουργείου. Αυτό γίνεται προφανώς, προκειμένου να τους «χρυσωθεί το χάπι» της απελευθέρωσης, αφού ούτε στον ανταγωνισμό των μεγάλων εταιρειών θα μπορούν να αντεπεξέλθουν, ενώ σε πέντε χρόνια το αργότερο θα υποχρεωθούν να πληρώσουν σημαντικά κονδύλια από την τσέπη τους για αντικατάσταση του στόλου τους με αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα.

Το νομοσχέδιο προσφέρει ακόμα στα νέα εταιρικά σχήματα απελευθέρωση στα κόμιστρα, τα οποία θα διαμορφώνονται πλέον ανάλογα με τις ...συνθήκες της αγοράς, ανάλογα, δηλαδή, με τους σχεδιασμούς των μεγάλων επιχειρήσεων. Εξαιρούνται μόνο τα κόμιστρα για τη μεταφορά πετρελαιοειδών, όπου μπορεί να μπαίνει πλαφόν, ύστερα από υπουργική απόφαση.

Το νομοσχέδιο ακόμα:

  • Καθορίζει διαδικασία άδειας φορτηγού δημόσιας χρήσης με εισφορά που θα ανέρχεται σε 10.000 ευρώ για τον 1ο τόνο, 3.000 ευρώ για τον κάθε επόμενο τόνο μέχρι τον 7ο και 2.000 ευρώ για κάθε επόμενο μέχρι και τους 40 τόνους. Ακριβότερες θα είναι οι άδειες για τα φορτηγά μεταφοράς πετρελαιοειδών (30.000, 5.000 και 4.000 ευρώ, αντίστοιχα). Οι άδειες δε θα μπορούν να μεταβιβαστούν για πέντε χρόνια, ενώ τα χρήματα των εισφορών θα πηγαίνουν σε ειδικό κωδικό, το 80% του οποίου θα πηγαίνει για έργα οδικής ασφάλειας.
  • Βάζει από το «παράθυρο» τις ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς προβλέπει την υποχρεωτική ασφάλιση των εμπορευμάτων από τον μεταφορέα, που, επίσης, θα ανεβάσει το κόστος των μεταφορών.
  • Επιβάλλει την αντικατάσταση των φορτηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης με νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (με κινητήρες euro 4 και euro 5), αφού μόνο γι' αυτούς τους τύπους θα εκδίδονται πλέον άδειες, ενισχύοντας την αυτοκινητοβιομηχανία των Γερμανίας, Σουηδίας, Γαλλίας και άλλων χωρών.
  • Καταργεί το διαχωρισμό των οδικών εμπορευματικών μεταφορών σε νομαρχιακές, εθνικές και διεθνείς, ευνοώντας ξεκάθαρα τις μεγάλες ντόπιες και ξένες επιχειρήσεις του κλάδου, οι οποίες θα μπορούν πλέον να «σαρώσουν» όλη την αγορά.
  • Τέλος, προβλέπει τη σύσταση Εθνικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Μεταφορικών Εταιρειών και Εθνικής Επιτροπής Οδικών Μεταφορών.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο κλάδος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών αποτελεί έναν από τους πιο νευραλγικούς της χώρας, αφού, σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού, έχει ετήσιο κύκλο εργασιών 17,5 περίπου δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 7% του ΑΕΠ. Στο χώρο επίσης αυτό, που συνδέει την παραγωγή με την κατανάλωση, απασχολούνται 110.000 άτομα, ενώ τα δρομολόγια πραγματοποιούνται με 33.000 δημόσιας χρήσης φορτηγά αυτοκίνητα διαφόρων κατηγοριών.


ΟΔΗΓΙΑ ΜΠΟΛΚΕΣΤΑΪΝ
ΠΑΣΟΚ και ΝΔ ψήφισαν το τερατούργημα

Με αίμα και εκμετάλλευση της εργατικής τάξης, επιδιώκεται η ανταγωνιστικότητα της ΕΕ, τόνισε ο Ν. Καραθανασόπουλος

Ολοκληρώθηκε χτες στη Βουλή η συζήτηση των άρθρων της περίφημης «Οδηγίας Μπολκεστάιν», με το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ να ψηφίζουν το αντεργατικό νομοσχέδιο στο όνομα της «ανταγωνιστικότητας της χώρας». Την κατηγορηματική αντίθεση του ΚΚΕ εξέφρασε ο βουλευτής του Νίκος Καραθανασόπουλος, μιλώντας για μια Οδηγία που χτυπά καίρια τα εργασιακά δικαιώματα, διευκολύνει την ασύδοτη δράση του κεφαλαίου, οδηγεί στους ιδιώτες δημόσιες υπηρεσίες και πλήττει τις μικρές επιχειρήσεις.

Αναφερόμενος στην Οδηγία, ο Ν. Καραθανασόπουλος τόνισε πως «είναι συστατικό στοιχείο της στρατηγικής της Λισαβόνας, για να γίνει η ευρωπαϊκή οικονομία πιο ανταγωνιστική, με αίμα και εκμετάλλευση της εργατικής τάξης». Συνέχισε, τονίζοντας πως η εφαρμογή της «θα οδηγήσει στη μονοπώληση της αγοράς από μία χούφτα επιχειρήσεις και στον τομέα των υπηρεσιών» και «θα διώξει σε μαζική εκρίζωση τις μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα των υπηρεσιών».

Παράλληλα, ο βουλευτής του ΚΚΕ σημείωσε πως «θα έχουμε μια ολομέτωπη, μια σφοδρότατη επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα» και, όπως αποκάλυψε, «αποτελεί το φύλλο συκής ότι απαλείφθηκε η χώρα καταγωγής και ότι δήθεν υπερισχύει το εθνικό Εργατικό Δίκαιο. Ποιο Εργατικό Δίκαιο στο κάτω κάτω της γραφής; Αυτό το οποίο μετά από τρεις μήνες θα είναι αγνώριστο, όταν θα καταργηθεί το κατώτερο μεροκάματο, όταν θα καταργηθούν τα όρια στις απολύσεις, όταν θα καταργηθούν οι συλλογικές συμβάσεις; Αυτό το Εργατικό Δίκαιο που θα γίνει κουρελόχαρτο;».

Μάλιστα, αναφερόμενος στην εμπειρία από την εφαρμογή σε χώρες της ΕΕ, θύμισε ότι «υπάρχει και ευρωπαϊκή νομολογία. Η νομολογία Βίκιγκ, που λέει ότι το εφοπλιστικό κεφάλαιο το φιλανδικό, μπορεί να εκμεταλλεύεται τους Εσθονούς ναυτεργάτες, χωρίς καμία συλλογική σύμβαση, με τις συνθήκες εργασίας που υπάρχουν στη Λετονία, χώρα καταγωγής προς χώρα προσέλευσης. Από την άλλη μεριά, υπάρχει η απόφαση για την «Λαβάλ», τη λετονική εταιρεία κατασκευών στη Σουηδία. Καμία εργασιακή σύμβαση δεν ισχύει, κανένα εργασιακό δικαίωμα Σουηδών οικοδόμων σε σχέση με τους εργαζόμενους, τους Λετονούς και Εσθονούς, που απασχολούσε η «Λαβάλ». Τι σημαίνει αυτό; Οτι η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου και στις δύο περιπτώσεις έχει ένα κοινό χαρακτηριστικό γνώρισμα. Απαγορεύει διά ροπάλου οποιαδήποτε απεργιακή κινητοποίηση αμφισβητεί την υπέρτατη αξία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που είναι η ελευθερία εγκατάστασης των επιχειρήσεων».

Επίσης, ο Νίκος Καραθανασόπουλος τόνισε ότι «οι παρεχόμενες υπηρεσίες, οι οποίες θα προκύψουν μέσα από την απελευθέρωση των υπηρεσιών, θα έχουν μια ακόμα πιο έντονη ταξική διαστρωμάτωση. Θα υπάρξουν οι αναβαθμισμένες ποιοτικές υπηρεσίες, που θα είναι πανάκριβες και ο λαός θα είναι αποκλεισμένος από αυτές. Θα υπάρξουν και οι υπηρεσίες της εξαθλίωσης, οι υποβαθμισμένες για τη συντριπτική πλειοψηφία του λαού. Θα ανοίξει ακόμα περισσότερο η ψαλίδα ανάμεσα στην ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και στις δυνατότητες που υπάρχουν ανάμεσα στις περιφερειακές αντιθέσεις και στην ελληνική κοινωνία».

Αδιανόητη χαρακτηρίστηκε από την πλευρά της κυβέρνησης η μη ψήφιση της αντεργατικής Οδηγίας. Χαρακτηριστική ήταν η αναφορά του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ, που αναρωτήθηκε αν «υπάρχει κανείς σ' αυτήν την αίθουσα ο οποίος να επιμένει ότι η Ελλάδα θα πρέπει να αποστεί από αυτήν τη διαδικασία, να απομακρυνθεί από τη διαδικασία, να αρνηθεί δηλαδή την ενσωμάτωση αυτής της Οδηγίας και να ανοίξουμε και νέο μέτωπο;».

Για καθυστέρηση στην προώθηση της Οδηγίας εγκάλεσε το ΠΑΣΟΚ ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Μανώλης Κεφαλογιάννης, ενώ τη ρύθμιση καταψήφισαν ο ΛΑ.Ο.Σ. και ο ΣΥΡΙΖΑ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ