Πέμπτη 22 Απρίλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΟΔΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Βορά στα σαγόνια των μονοπωλίων

Με κρατικές επιδοτήσεις και επιλογές στήριξης των αυτοκινητοβιομηχανιών, αρχίζει ο χορός της απελευθέρωσης των λεγόμενων «κλειστών επαγγελμάτων»

Η «απελευθέρωση» του κλάδου των οδικών μεταφορών συνοδεύεται με επιχορηγήσεις προς τις εταιρείες που θα δραστηριοποιηθούν και υπόσχεται μεγάλα κέρδη στην αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ

Motion Team

Η «απελευθέρωση» του κλάδου των οδικών μεταφορών συνοδεύεται με επιχορηγήσεις προς τις εταιρείες που θα δραστηριοποιηθούν και υπόσχεται μεγάλα κέρδη στην αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ
Στα νύχια ξένων και ντόπιων μονοπωλιακών ομίλων παραδίδει η κυβέρνηση τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές της χώρας, ενώ ταυτόχρονα καταργεί τα όποια όρια υπήρχαν για τα κόμιστρα στις μεταφορές με φορτηγά δημόσιας χρήσης, επιλογή που ισοδυναμεί με μαζικές ανατιμήσεις στα προϊόντα που θα αγοράζει ο τελικός καταναλωτής, δηλαδή η λαϊκή οικογένεια. Αυτά, μεταξύ των άλλων, προβλέπονται στο νομοσχέδιο με τίτλο «Οδικές εμπορευματικές μεταφορές» που έδωσε χτες στη δημοσιότητα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππας και το οποίο αποτελεί προανάκρουσμα για το τι σημαίνει στην πραγματικότητα η απελευθέρωση των λεγόμενων «κλειστών επαγγελμάτων», που έχουν συναποφασίσει οι ελληνικές κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ με την ΕΕ.

Το νομοσχέδιο ανάμεσα στα άλλα προβλέπει:

Την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, που στο εξής θα γίνονται μόνο από οργανωμένες εταιρείες (ΑΕ και ΕΠΕ), είτε της Ελλάδας, είτε της ΕΕ. Κάθε επιχείρηση, οι μετοχές της οποίας θα είναι ονομαστικές, θα πρέπει να έχει μετοχικό κεφάλαιο 9.000 ευρώ και 5.000 ευρώ για κάθε όχημα που διαθέτει, ενώ τουλάχιστον ο διευθύνων σύμβουλος ή ο διαχειριστής της θα πρέπει να κατέχει πιστοποιητικό επαγγέλματος από ειδική σχολή.

Οι επιχειρήσεις αυτές, στο όνομα του εκσυγχρονισμού του στόλου τους ή των άλλων υποδομών τους (γκαράζ, αποθηκευτικοί χώροι, αγορά οικοπέδου, μηχανημάτων κ.λπ.), εντάσσονται στον Αναπτυξιακό Νόμο και τους παρέχονται σχετικά κίνητρα.

Στις νέες εταιρείες θα μπορούν να ενταχθούν και παλιοί ιδιοκτήτες οχημάτων δημόσιας χρήσης, οι οποίοι μπορούν να φτιάξουν και δικά τους κοινοπρακτικά σχήματα, εισφέροντας στο κεφάλαιο τα οχήματά τους και το αντίτιμο της άδειας που θα προσδιορίζεται από εκτιμητική επιτροπή που θα συσταθεί στο πλαίσιο του υπουργείου. Αυτό γίνεται προφανώς, προκειμένου να τους «χρυσωθεί το χάπι» της απελευθέρωσης, αφού ούτε στον ανταγωνισμό των μεγάλων εταιρειών θα μπορούν να αντεπεξέλθουν, ενώ σε πέντε χρόνια το αργότερο θα υποχρεωθούν να πληρώσουν σημαντικά κονδύλια από την τσέπη τους για αντικατάσταση του στόλου τους με αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα.

Το νομοσχέδιο προσφέρει ακόμα στα νέα εταιρικά σχήματα απελευθέρωση στα κόμιστρα, τα οποία θα διαμορφώνονται πλέον ανάλογα με τις ...συνθήκες της αγοράς, ανάλογα, δηλαδή, με τους σχεδιασμούς των μεγάλων επιχειρήσεων. Εξαιρούνται μόνο τα κόμιστρα για τη μεταφορά πετρελαιοειδών, όπου μπορεί να μπαίνει πλαφόν, ύστερα από υπουργική απόφαση.

Το νομοσχέδιο ακόμα:

  • Καθορίζει διαδικασία άδειας φορτηγού δημόσιας χρήσης με εισφορά που θα ανέρχεται σε 10.000 ευρώ για τον 1ο τόνο, 3.000 ευρώ για τον κάθε επόμενο τόνο μέχρι τον 7ο και 2.000 ευρώ για κάθε επόμενο μέχρι και τους 40 τόνους. Ακριβότερες θα είναι οι άδειες για τα φορτηγά μεταφοράς πετρελαιοειδών (30.000, 5.000 και 4.000 ευρώ, αντίστοιχα). Οι άδειες δε θα μπορούν να μεταβιβαστούν για πέντε χρόνια, ενώ τα χρήματα των εισφορών θα πηγαίνουν σε ειδικό κωδικό, το 80% του οποίου θα πηγαίνει για έργα οδικής ασφάλειας.
  • Βάζει από το «παράθυρο» τις ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς προβλέπει την υποχρεωτική ασφάλιση των εμπορευμάτων από τον μεταφορέα, που, επίσης, θα ανεβάσει το κόστος των μεταφορών.
  • Επιβάλλει την αντικατάσταση των φορτηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης με νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (με κινητήρες euro 4 και euro 5), αφού μόνο γι' αυτούς τους τύπους θα εκδίδονται πλέον άδειες, ενισχύοντας την αυτοκινητοβιομηχανία των Γερμανίας, Σουηδίας, Γαλλίας και άλλων χωρών.
  • Καταργεί το διαχωρισμό των οδικών εμπορευματικών μεταφορών σε νομαρχιακές, εθνικές και διεθνείς, ευνοώντας ξεκάθαρα τις μεγάλες ντόπιες και ξένες επιχειρήσεις του κλάδου, οι οποίες θα μπορούν πλέον να «σαρώσουν» όλη την αγορά.
  • Τέλος, προβλέπει τη σύσταση Εθνικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Μεταφορικών Εταιρειών και Εθνικής Επιτροπής Οδικών Μεταφορών.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο κλάδος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών αποτελεί έναν από τους πιο νευραλγικούς της χώρας, αφού, σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού, έχει ετήσιο κύκλο εργασιών 17,5 περίπου δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 7% του ΑΕΠ. Στο χώρο επίσης αυτό, που συνδέει την παραγωγή με την κατανάλωση, απασχολούνται 110.000 άτομα, ενώ τα δρομολόγια πραγματοποιούνται με 33.000 δημόσιας χρήσης φορτηγά αυτοκίνητα διαφόρων κατηγοριών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ