Με κρατικές επιδοτήσεις και επιλογές στήριξης των αυτοκινητοβιομηχανιών, αρχίζει ο χορός της απελευθέρωσης των λεγόμενων «κλειστών επαγγελμάτων»
Motion Team |
Το νομοσχέδιο ανάμεσα στα άλλα προβλέπει:
Την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, που στο εξής θα γίνονται μόνο από οργανωμένες εταιρείες (ΑΕ και ΕΠΕ), είτε της Ελλάδας, είτε της ΕΕ. Κάθε επιχείρηση, οι μετοχές της οποίας θα είναι ονομαστικές, θα πρέπει να έχει μετοχικό κεφάλαιο 9.000 ευρώ και 5.000 ευρώ για κάθε όχημα που διαθέτει, ενώ τουλάχιστον ο διευθύνων σύμβουλος ή ο διαχειριστής της θα πρέπει να κατέχει πιστοποιητικό επαγγέλματος από ειδική σχολή.
Οι επιχειρήσεις αυτές, στο όνομα του εκσυγχρονισμού του στόλου τους ή των άλλων υποδομών τους (γκαράζ, αποθηκευτικοί χώροι, αγορά οικοπέδου, μηχανημάτων κ.λπ.), εντάσσονται στον Αναπτυξιακό Νόμο και τους παρέχονται σχετικά κίνητρα.
Στις νέες εταιρείες θα μπορούν να ενταχθούν και παλιοί ιδιοκτήτες οχημάτων δημόσιας χρήσης, οι οποίοι μπορούν να φτιάξουν και δικά τους κοινοπρακτικά σχήματα, εισφέροντας στο κεφάλαιο τα οχήματά τους και το αντίτιμο της άδειας που θα προσδιορίζεται από εκτιμητική επιτροπή που θα συσταθεί στο πλαίσιο του υπουργείου. Αυτό γίνεται προφανώς, προκειμένου να τους «χρυσωθεί το χάπι» της απελευθέρωσης, αφού ούτε στον ανταγωνισμό των μεγάλων εταιρειών θα μπορούν να αντεπεξέλθουν, ενώ σε πέντε χρόνια το αργότερο θα υποχρεωθούν να πληρώσουν σημαντικά κονδύλια από την τσέπη τους για αντικατάσταση του στόλου τους με αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα.
Το νομοσχέδιο προσφέρει ακόμα στα νέα εταιρικά σχήματα απελευθέρωση στα κόμιστρα, τα οποία θα διαμορφώνονται πλέον ανάλογα με τις ...συνθήκες της αγοράς, ανάλογα, δηλαδή, με τους σχεδιασμούς των μεγάλων επιχειρήσεων. Εξαιρούνται μόνο τα κόμιστρα για τη μεταφορά πετρελαιοειδών, όπου μπορεί να μπαίνει πλαφόν, ύστερα από υπουργική απόφαση.
Το νομοσχέδιο ακόμα:
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο κλάδος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών αποτελεί έναν από τους πιο νευραλγικούς της χώρας, αφού, σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού, έχει ετήσιο κύκλο εργασιών 17,5 περίπου δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 7% του ΑΕΠ. Στο χώρο επίσης αυτό, που συνδέει την παραγωγή με την κατανάλωση, απασχολούνται 110.000 άτομα, ενώ τα δρομολόγια πραγματοποιούνται με 33.000 δημόσιας χρήσης φορτηγά αυτοκίνητα διαφόρων κατηγοριών.