ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 20 Μάη 2010
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΟΛΠ ΑΕ
Μετατρέπουν ολόκληρο το λιμάνι σε γκέτο των μονοπωλίων

Το λιμάνι του Πειραιά, το εμπορευματικό κέντρο Θριασίου και η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη βρέθηκαν στο επίκεντρο χτεσινών συναντήσεων της κυβέρνησης και του προέδρου της COSCO

Την εισβολή των μονοπωλιακών ομίλων σε όλους τους τομείς του λιμανιού του Πειραιά, σε ολόκληρο το σύστημα της μεταφορικής αλυσίδας, ακόμα και στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, με οδυνηρές συνέπειες για τα εναπομείναντα εργασιακά δικαιώματα εκατοντάδων εργαζομένων, με επιπτώσεις συνολικά για τους εργαζόμενους της χώρας, αλλά και κλάδους μικρών ΕΒΕ και αυτοαπασχολούμενων, προωθεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ενισχύοντας την αντιλαϊκή της, φιλομονοπωλιακή πολιτική. Τα εκτρωματικά σχέδια ξεδιπλώθηκαν χτες στη διάρκεια απανωτών συναντήσεων που είχε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της COSCO, Captain Wei Jiafu, επικεφαλής πολυμελούς κινεζικής αντιπροσωπείας, με την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λ. Κατσέλη, τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κ. Παπούλια, και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΛΠ ΑΕ, Γ. Ανωμερίτη.

Από τα όσα ανακοινώθηκαν επίσημα από τις συναντήσεις αυτές, προκύπτει ξεκάθαρα ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ επιδιώκει να αναδείξει τα μονοπώλια σε κυρίαρχους στο λιμάνι. Η παράδοση της προβλήτας ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του ΟΛΠ στην κινεζική πολυεθνική COSCO ήταν μόνο η αρχή.

Θέλουν και τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη

Τώρα η COSCO, επικεφαλής συνεργασίας που έχει κάνει με άλλες τρεις πολυεθνικές (Kawasaki από την Ιαπωνία, Yang Ming από την Ταϊβάν, Haνzing από τη Βόρεια Κορέα), της οποίας το σχήμα έχει τον τίτλο CKYH, αφού έθεσε υπό τον έλεγχό της το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας με το ΣΕΜΠΟ, επιδιώκει να βάλει στο χέρι το υπό κατασκευή εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ στο Θριάσιο, που αφορά σε συνδυασμένες μεταφορές και δραστηριότητες αποθήκευσης (logistics), ενώ είναι διαμετακομιστικός κόμβος, τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και άλλα λιμάνια της χώρας!

Οι σχετικές δηλώσεις της Λ. Κατσέλη ήταν χαρακτηριστικές για τη συνάντησή της με τον πρόεδρο της πολυεθνικής: «Μας ανέπτυξε - σημείωσε - τα σχέδια της COSCO για επέκταση αυτών των δραστηριοτήτων σε σχέση με άλλα λιμάνια της χώρας μας και συζητήσαμε, επίσης, πώς μπορούμε από κοινού να αναπτύξουμε τον Πειραιά σε ένα διεθνές κέντρο υπηρεσιών, διότι το λιμάνι δεν είναι μόνο προβλήτες, το λιμάνι έχει να κάνει επίσης με εξυπηρέτηση των πελατών, έχει να κάνει με logistics, με ένα κέντρο εμπορευματικό και ενδιαφέρεται ιδιαίτερα και γι' αυτές τις υπηρεσίες. Εχει να κάνει με υπηρεσίες όλου του κλάδου της ναυτιλίας»! Από αυτή τη διαδικασία γερό μερίδιο θα έχει και το εφοπλιστικό κεφάλαιο. Είναι γνωστό ότι η πολυεθνική έχει ναυλώσει και καράβια Ελλήνων εφοπλιστών, ενώ Ελληνες εφοπλιστές τροφοδοτούν τα ναυπηγεία της Κίνας με απανωτές παραγγελίες.

Εργαλείο των πολυεθνικών η ΟΛΠ ΑΕ

Η διείσδυση των πολυεθνικών τόσο στο εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου, όσο και στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη θα γίνει μέσω των θυγατρικών που έχει συστήσει ο ΟΛΠ, ο οποίος αναδεικνύεται σε όχημα των μονοπωλίων για να αλώσουν το λιμάνι. Στις θυγατρικές αυτές τον πρώτο λόγο θα έχουν οι πολυεθνικές αφού, με βάση τον αναπτυξιακό νόμο για τις ΔΕΚΟ, ο ΟΛΠ δεν μπορεί να έχει πλειοψηφικό «πακέτο».

Δείγμα για τα όσα προωθούνται ήταν και οι δηλώσεις του Γ. Ανωμερίτη, ο οποίος ανέφερε ότι συζήτησαν «για τις εμπορευματικές μεταφορές, για τη συνεργασία μας στο Θριάσιο Πεδίο, στο τερματικό κέντρο, καθώς επίσης για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία, τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Πειραιά. Θέσαμε χρονοδιαγράμματα, στόχους και δεσμεύσεις». Μάλιστα, όπως αναφέρεται σε δελτίο Τύπου του ΟΛΠ, σήμερα θα γίνουν νέες συναντήσεις «για να εξετάσουν επακριβώς το σχήμα συνεργασίας» σε ό,τι αφορά στο Θριάσιο και «το πλαίσιο συνεργασίας σε εξειδικευμένα θέματα» σε ό,τι αφορά στη Ζώνη.

Ο πρόεδρος της COSCO, πέρα από τη «χαρά» του για τη συνεργασία αυτή, στις δηλώσεις του σημείωσε για το λιμάνι του Πειραιά ότι «έχει στρατηγική θέση, αυτή είναι η πύλη εισόδου για την Ευρώπη και τις άλλες χώρες της Μεσογείου».

Αδήριτη ανάγκη η ενιαία αγωνιστική απάντηση

Με απολυμένους του Δήμου Μεταμόρφωσης μίλησε χτες ο βουλευτής του ΚΚΕ Ν. Παπακωνσταντίνου

Από τη χτεσινή περιοδεία
Από τη χτεσινή περιοδεία
Την ανάγκη οργάνωσης και συντονισμού της δράσης με το σύνολο των εργαζομένων προκειμένου να είναι αποτελεσματικός ο αγώνας τους, ανέδειξε ο βουλευτής του ΚΚΕ Ν. Παπακωνσταντίνου σε χτεσινή περιοδεία του στη Μεταμόρφωση, μιλώντας σε απολυμένους από το δήμο. Πρόκειται για συμβασιούχους έργου που εργάζονταν σε δημοτική επιχείρηση, την οποία έκλεισε τον περασμένο Φλεβάρη η δημοτική αρχή (ΝΔ) εφαρμόζοντας τον αντεργατικό και αντιλαϊκό Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων. Οι απολυμένοι φθάνουν τους 130 και εκτός από μόνιμη και σταθερή δουλειά διεκδικούν και την καταβολή των δεδουλευμένων τους καθώς ο δήμος τους χρωστά από δύο μέχρι και τέσσερις μισθούς.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ επισήμανε ότι εδώ και χρόνια εφαρμόζεται η πολιτική της εισαγωγής και επέκτασης διαφόρων ελαστικών μορφών εργασίας με στόχο τη μείωση της τιμής της εργατικής δύναμης. Σήμερα με το «Πρόγραμμα Σταθερότητας», τόνισε, επιδιώκουν την ακόμα μεγαλύτερη μείωση του λεγόμενου εργασιακού κόστους. Αυτό σημαίνει απολύσεις και όσοι παραμείνουν στη δουλειά να πουλάνε ακόμα πιο φθηνά την εργατική τους δύναμη. «Θέλουν, είπε χαρακτηριστικά, να μάθουν οι εργαζόμενοι να περπατάνε στα τέσσερα. Εάν σήμερα είναι φθηνοί πρέπει να μάθουν να είναι πάμφθηνοι».

Αναφερόμενος στις προσπάθειες του κεφαλαίου και των διαφόρων μηχανισμών του να εμποδίσουν την κοινή δράση των εργαζομένων είπε: «Η αγωνία τους είναι να μη συλλογιστείτε ποτέ με ενιαίο συνεκτικό τρόπο. Ο κάθε ένας εργαζόμενος να παγιδευτεί και να αιχμαλωτιστεί η σκέψη του στο να κοιτάζει την περίπτωσή του».

Στην κατεύθυνση αυτή, οι εργαζόμενοι καλούνται να δώσουν ενιαία αγωνιστική απάντηση στην ολομέτωπη επίθεση που δέχονται. Η ενιαία εργασιακή σχέση, με πλήρη ασφαλιστικά, μισθολογικά και εργασιακά δικαιώματα είναι ένα αίτημα με το οποίο οι εργαζόμενοι μπορούν και πρέπει να χτίσουν την ενότητά τους «γιατί μόνο έτσι θα κτιστεί και η αποτελεσματικότητα του αγώνα σας».

ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ «ΑΤΤΙΚΑΤ» ΣΤΟ ΜΑΛΙΑΚΟ
Απλήρωτοι για μήνες 300 εργάτες

Σε απελπιστική κατάσταση βρίσκονται οι πάνω από 300 εργαζόμενοι που δουλεύουν στα έργα της Εθνικής Οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης, στην κατασκευαστική εταιρεία ΑΤΤΙΚΑΤ, στο ύψος του Μαλιακού, οι οποίοι παραμένουν απλήρωτοι εδώ 7 μήνες! Η εταιρεία, έχει αναλάβει τα εργοτάξια σε Στυλίδα, Σκαρφιά και Στυλίδα και έχει βγάλει σε τρίμηνη διαθεσιμότητα ένα μεγάλο μέρος των εργαζομένων, ενώ ένα άλλο τμήμα των εργατών έχει προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας. Η κατάσταση στα εργοτάξια της ΑΤΤΙΚΑΤ, έχει φτάσει στο απροχώρητο, αφού αντίστοιχα και στο εργοτάξιο της ίδιας εταιρείας στο τμήμα Στρυμονικού - Προβατά της Εγνατίας Οδού, οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι εδώ και έξι μήνες. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι καθυστερήσεις πληρωμών συνεχίζονται επί δύο χρόνια από την εν λόγω κατασκευαστική εταιρεία, δημιουργούν μια σειρά από ερωτηματικά για τα παιχνίδια που παίζονται στην πλάτη των εργαζομένων από τις εταιρείες...

Ο «Ρ» ΣΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΔΟΥΛΙΑΣ

«ΜΑΞ ΠΡΟΝΤΑΚΤΙΟΝ»: Σε επίσχεση εργασίας έχουν προχωρήσει από την περασμένη Παρασκευή οι εργαζόμενοι στην εταιρεία παραγωγής διαφημιστικών ταινιών «Max Productions» («Μαξ Προντάκτιον») διεκδικώντας την καταβολή των δεδουλευμένων τους. Η εργοδοσία τους χρωστά μισθούς από τα μέσα Φλεβάρη μέχρι και σήμερα.

«ΣΚΑΓΙΑΣ»: Στην απόλυση συνδικαλιστή, μέλους της Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας (ΕΥΑ), προχώρησε η εργοδοσία της χαρτοβιομηχανίας «ΣΚΑΓΙΑΣ ΑΕ», παρά το γεγονός ότι τα μέλη των ΕΥΑ προστατεύονται από το νόμο 1264/82. «Πρόκειται για απόλυση για συνδικαλιστικούς λόγους, είναι ενέργεια βαθιά αντεργατική και παράνομη», τονίζει με ανακοίνωσή του το Σωματείο Εργαζομένων Χαρτοποιΐας - Χαρτονοποιΐας. Υπενθυμίζεται πως η εργοδοσία του «Σκαγιά» έχει ήδη προχωρήσει στην απόλυση τουλάχιστον τεσσάρων εργαζομένων, είχε θέσει σε διαθεσιμότητα άλλους δέκα, ενώ από τα τέλη του περασμένου Σεπτέμβρη σχεδιάζει την απόλυση συνολικά 40 εργαζομένων από την παραγωγή.

«ΕΔΡΑΣΗ»: Συνεχίζεται η επίσχεση εργασίας των εργαζομένων στην κατασκευαστική εταιρεία «ΕΔΡΑΣΗ - ΨΑΛΛΙΔΑΣ ΑΕ». Τις προηγούμενες μέρες η διοίκηση του Συνδικάτου Μετάλλου Αθήνας «Ο ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ», προχώρησε σε παρέμβαση στην εργοδοσία, όπου κατήγγειλε την απόπειρα διάσπασης των εργαζομένων, καταβάλλοντας έναντι πληρωμής σε όσους δε βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας. Υπενθυμίζεται πως οι εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι εδώ και τέσσερις μήνες, κάτι το οποίο επαναλαμβάνεται επί 1,5 χρόνο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ