ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 20 Μάη 2010
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Συνεχίστηκαν με μαθήματα κατεύθυνσης

Σχόλιο της Πανελλαδικής Γραμματείας Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ με αφορμή τα θέματα στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας

Eurokinissi

Με την εξέταση των υποψηφίων της θεωρητικής κατεύθυνσης στη Νεοελληνική Λογοτεχνία και τους υποψηφίους της θετικής και τεχνολογικής στα Μαθηματικά συνεχίστηκαν χτες οι πανελλαδικές εξετάσεις.

«Λίγο πιο δύσκολα από τα περσινά» χαρακτηρίζει γενικά τα θέματα των Μαθηματικών κατεύθυνσης η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, σημειώνοντας ότι «προϋπόθεση για την επιτυχή αντιμετώπιση των θεμάτων από τους μαθητές ήταν η πολύ καλή υποδομή από τις προηγούμενες τάξεις και η αυξημένη κριτική ικανότητα». Πάντως, υπήρξαν διαμαρτυρίες από πλευράς υποψηφίων ότι ήταν μεγάλος ο όγκος των ζητημάτων που κλήθηκαν να απαντήσουν.

Οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης εξετάστηκαν σε κείμενα του Γιώργου Ιωάννου. Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων σημειώνει πως άλλα ερωτήματα ήταν σαφή, ενώ άλλα δεν αποτελούν την καλύτερη δυνατή επιλογή.

Και η λογοτεχνία στα μέτρα του συστήματος

«Τις τελευταίες δεκαετίες το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στα σχολεία διέρχεται μια σοβαρή κρίση υποτίμησης και υποβάθμισης. Οι οδηγίες του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών επιμένουν σε ζητήματα μορφής με στόχο την απομόνωση του περιεχομένου και των ιδεολογικών μηνυμάτων των λογοτεχνικών έργων», σχολιάζει η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ με αφορμή τα χτεσινά θέματα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.

Ειδικότερα για το κείμενο που επιλέχτηκε, το ΠΑΜΕ σημειώνει ότι «είναι ένα αριστουργηματικό διήγημα του Γ. Ιωάννου με πλούσιο περιεχόμενο και ιδέες, τα ζητούμενα όμως που δόθηκαν στους υποψηφίους αγνόησαν τον ιδεολογικό του πλούτο και στάθηκαν σχολαστικά σε θέματα μορφής που την απέκοψαν σκόπιμα και απαράδεκτα απ' αυτό». «Ετσι - συνεχίζει το ΠΑΜΕ - τα σημαντικά ιδεολογικά μηνύματα του διηγήματος, ανεπιθύμητα για το εκπαιδευτικό και πολιτικό κατεστημένο (που στις μέρες μας φλερτάρει με την αστική τάξη της Τουρκίας), πέρασαν στα αζήτητα. Αποτέλεσμα, οι υποψήφιοι να παγιδευτούν σε ερωτήσεις αισθητικές, νοηματικές, επιφανειακές κι ανούσιες και να συντελεστεί ανίερη ασέλγεια σε βάρος του λογοτεχνήματος». Την ίδια στιγμή, όπως σημειώνει μεταξύ άλλων το ΠΑΜΕ, σκόπιμα αποσιωπήθηκαν τα ηχηρά μηνύματα του κειμένου για τον πόνο του ξεριζωμού και της προσφυγιάς όλων των ανθρώπων, καθώς και η κραυγαλέα διαμαρτυρία του συγγραφέα για την αστικοποίηση, καρπό της μεταπολεμικής καπιταλιστικής άναρχης ανάπτυξης και δόμησης, η οποία κατέστρεψε την αισθητική των πόλεων.

«Το Υπουργείο Διά Βίου Μάθησης συνεχίζει το αντιεκπαιδευτικό - αντιπαιδαγωγικό του έργο, τη στροφή στις δεξιότητες και την υποβάθμιση της μόρφωσης και της αισθητικής καλλιέργειας των νέων και μέσα από τις εξετάσεις για τη Λογοτεχνία», καταλήγει η Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ.

ΕΛΜΕ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ
Η υγεία συνδέεται με κοινωνικούς παράγοντες

Παρέμβαση για ζητήματα πρόληψης στην υγεία των μαθητών

Τις θέσεις της για τα ζητήματα πρόληψης στην υγεία των μαθητών αναδεικνύει η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης, με αφορμή καταγγελία των γιατρών του Νοσοκομείου της περιοχής για τεράστιες ελλείψεις σε ιατρικό προσωπικό και μη αντιμετώπιση του ζητήματος των εφημεριών από τη διοίκηση του Νοσοκομείου.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης σημειώνει ότι η πρόληψη για την υγεία των μαθητών συνδέεται με την αντιμετώπιση και εξάλειψη όλων εκείνων των κοινωνικών και οικονομικών παραγόντων που επιδρούν στην υγεία των ίδιων και των γονιών τους (φτώχεια, ανεργία, εργασιακές σχέσεις, έλλειψη ελεύθερου χρόνου, κλπ.), με τη διασφάλιση υγιεινών και ασφαλών συνθηκών στη διαβίωσή τους, το καθαρό σχολικό περιβάλλον, την υγιεινή τους διατροφή, την εξάλειψη μεταδοτικών και μολυσματικών ασθενειών, τη σωματική άσκηση κλπ.

«Από την περιγραφή των υπηρεσιών πρόληψης στην υγεία που χρειάζεται ο μαθητής, όπως και κάθε άνθρωπος, φαίνεται καθαρά πως υπάρχει μια λειτουργική διασύνδεση ανάμεσα στο κοινωνικό και στο ιατρικό, ανάμεσα στο σχολικό και στο ευρύτερο περιβάλλον που ζει ο μαθητής», σημειώνει το ΔΣ της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης και εκτιμά ότι «μόνο στα πλαίσια μιας άλλης κοινωνικής - οικονομικής πολιτικής και ενός ενιαίου αποκλειστικά δημόσιου και δωρεάν καθολικού συστήματος Υγείας μπορεί να υπάρξει και πραγματική πρόληψη ασθενειών τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς».

Ανάμεσα σε άλλα σημειώνει ότι οι υπηρεσίες Σχολικής Υγείας πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα σε ένα πρωτοβάθμιο επίπεδο συγκρότησης του συστήματος Υγείας, με βασική υποδομή τα Κέντρα Υγείας και τα παραρτήματά τους, μαζί με όλες τις υπηρεσίες αντιμετώπισης προβλημάτων υγείας που δε χρειάζονται νοσοκομειακή περίθαλψη.

Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης, για την πρόληψη των κινδύνων για την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών στα σχολεία απαιτείται ποσοτική και ποιοτική εκτίμηση των κινδύνων, ώστε να ληφθούν τα κατάλληλα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα για την εξάλειψη ή και τον περιορισμό τους, η έγκαιρη διάγνωση και ιατρική παρακολούθηση της υγείας τους, εξειδικευμένη με βάση τους συγκεκριμένους κάθε φορά παράγοντες κινδύνου, η αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων. Επίσης, απαιτείται συστηματική πληροφόρηση, ενημέρωση και εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και μαθητών για το περιεχόμενο της επικινδυνότητας κάθε παράγοντα, όπως επίσης και για το είδος των μέτρων συλλογικής και ατομικής προστασίας για την εξουδετέρωσή τους. «Είναι προφανές ότι και στον τομέα αυτό δεν είναι αποδεκτή η ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας», σημειώνουν μεταξύ άλλων οι εκπαιδευτικοί.

«Για την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών απαιτείται γενικότερα: Αποκλειστικά δημόσιο, ενιαίο, δωρεάν, καθολικό σύστημα Υγείας - Πρόνοιας, αναπτυγμένο σε όλες τις βαθμίδες, ώστε να καλύπτει πλήρως τις ανάγκες των λαϊκών οικογενειών», αναφέρει η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ
Νέες πρυτανικές αρχές

Πραγματοποιήθηκαν προχτές Τρίτη οι εκλογές για την ανάδειξη των νέων πρυτανικών αρχών του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το πρυτανικό σχήμα που εκλέχτηκε αποτελείται από τους: Πάρι Τσάρτα πρύτανη, Νικόλαο Σουλακέλλη, αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας, Αγγελική Δημητρακοπούλου, αντιπρύτανη Ερευνας και Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ιωάννη Κάλλα, αντιπρύτανη Οικονομικού Προγραμματισμού και Ανάπτυξης.

ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Συγκρότηση Γραμματείας στο Περιστέρι

Πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή στο Περιστέρι συνάντηση για τη συγκρότηση της Γραμματείας Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ στην περιοχή. Από τη σύσκεψη εκλέχτηκε νέα Γραμματεία, ενώ στη συζήτηση, εκφράστηκε η γενική συμφωνία των παρευρισκομένων στη γραμμή πλεύσης της σύγκρουσης και της απειθαρχίας. Η γενική συμφωνία και η αποφασιστικότητα, που εκφράστηκαν στη συζήτηση μαζί με τις αποφάσεις που πάρθηκαν στη βάση της εισήγησης, αποτελούν όπλο για το κίνημα των εκπαιδευτικών στο Περιστέρι στα βήματά του από δω και πέρα.

«Λευκό»... στην ιδεολογική χειραγώγηση

Με αφορμή τα θέματα στη Νεοελληνική Γλώσσα και την Ιστορία στα οποία εξετάστηκαν τις προηγούμενες ημέρες οι υποψήφιοι των πανελλαδικών, οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ κατέθεσαν στο ΔΣ της ΟΛΜΕ πρόταση ψηφίσματος που καταδικάζει την ιδεολογική χειραγώγηση και προπαγάνδα που επιχειρήθηκε μέσα από αυτά. Η στάση των δυνάμεων στο ΔΣ της Ομοσπονδίας ήταν αποκαλυπτική: ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ το καταψήφισαν και οι δυνάμεις του ΣΥΝ ψήφισαν «λευκό»! Δηλαδή, απέναντι στην ωμή ιδεολογική χειραγώγηση ειδικά στο θέμα της έκθεσης που οι μαθητές εξετάστηκαν στο κατά πόσον έχουν αφομοιώσει την πολιτική της διά βίου ημιμάθειας, της διά βίου εργασιακής ανασφάλειας, οι δυνάμεις του ΣΥΝ απάντησαν λίγο πολύ «Δεν ξέρω/Δεν απαντώ»!!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ