Μετά από δεκαετίες αδιαφορίας, αδράνειας και εσωτερικών προβλημάτων, η NASA, η διαστημική υπηρεσία των ΗΠΑ, φαίνεται να έχει τώρα ένα σχέδιο για την πρώτη επανδρωμένη πτήση στον Αρη
Η πιο πρόσφατη εκδοχή του σχεδίου της NASA για μια επανδρωμένη αποστολή στον Αρη, προβλέπει τρία διαστημόπλοια:
Αν όλα πάνε καλά με τα δύο πρώτα διαστημόπλοια, τότε το τρίτο με τους αστροναύτες θα εκτοξευτεί μόλις ο Αρης έρθει σε σύνοδο με τη Γη, 26 μήνες μετά τις πρώτες εκτοξεύσεις. Μετά από 6 μήνες θα συναντηθεί με το δεύτερο διαστημόπλοιο, που θα είναι ήδη σε τροχιά γύρω από τον Αρη, ώστε να περάσουν οι αστροναύτες σ' αυτό, να κατέβουν στην επιφάνεια, να μείνουν εκεί για 500 γήινες ημέρες και να επιστρέψουν και πάλι σε τροχιά με το όχημα ανόδου, που θα έχει μεταφέρει στην επιφάνεια το πρώτο διαστημόπλοιο. Τότε θα μετεπιβιβαστούν και πάλι στο διαστημόπλοιο που τους έφερε, για να γυρίσουν στη Γη μετά από 6 ακόμα μήνες. Το σχέδιο προβλέπει ότι κάθε 26 μήνες μια νέα τριάδα διαστημοπλοίων θα εκτοξεύεται δημιουργώντας σιγά - σιγά την υποδομή για μια μόνιμη εγκατάσταση του ανθρώπου στον Αρη.
Το υπολογιζόμενο κόστος μιας τέτοιας αποστολής είναι μικρότερο από το κόστος του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού που ήδη κατασκευάζεται, αλλά και από το πρόγραμμα «Απόλλων» για την κατάκτηση της Σελήνης. Φυσικά, αν δεν εγκριθούν τα κονδύλια, τα σχέδια θα παραμείνουν σχέδια.
Αν και μισοί από των χημικών έχουν μεγάλη ωστική δύναμη, με καλύτερη σχέση καυσίμου - βάρους διαστημοπλοίου (32% καύσιμο). Αποφεύγονται λόγω του κινδύνου που θα προκαλούσε μια απρόοπτη πτώση τους στην επιφάνεια της Γης.
Λειτουργούν ιονίζοντας το καύσιμο με ένα πυροβόλο ηλεκτρονίων και επιταχύνοντας τα παραγόμενα θετικά ιόντα με εφαρμογή ισχυρού ηλεκτρικού πεδίου, ενώ πριν την έξοδο τα ηλεκτρόνια εισάγονται στο ρεύμα εξόδου, ώστε ο κινητήρας να μην αποκτήσει αρνητικό φορτίο. Εχουν πολύ μικρή ωστική δύναμη, αλλά καλύτερη σχέση βάρους (22% καύσιμο). Ενας πολύ μικρός κινητήρας του είδους δοκιμάστηκε στο αμερικανικό διαστημόπλοιο «Ντιπ Σπέις 1».
Παρόμοιοι με τους κινητήρες ιόντων. Χρησιμοποιούνται σε σοβιετικούς και ρωσικούς δορυφόρους από το 1970. Μια νεότερη αμερικανορωσική παραλλαγή καταναλώνει 5 κιλοβάτ παράγοντας ώση 0,2 Νιούτον.
Οπως και η μαγνητοπλασμοδυναμικοί χρησιμοποιούν μαγνητικά πεδία για την επιτάχυνση του καυσίμου, αφού πρώτα το ιονίσουν με μια ηλεκτρική εκκένωση με τη βοήθεια πυκνωτών. Επειδή δε χρησιμοποιούν ηλεκτρόδια δε φθείρονται. Η σχέση βάρους είναι 14%.
Οι κινητήρες Μαγνητοπλάσματος Μεταβλητής Ειδικής Ωσης έχουν ενδιάμεση ωστική δύναμη και πολύ καλή σχέση βάρους 2,4 - 46% καύσιμο (ανάλογα με την ώση). Το καύσιμο (υδρογόνο) ιονίζεται από ραδιοκύματα και οδηγείται μέσω μαγνητικών πεδίων σε ένα κεντρικό θάλαμο, όπου τα φορτισμένα σωματίδια ακολουθούν μια φθίνουσα σπειροειδή πορεία μέχρι να φτάσουν στην έξοδο, αφού περάσουν πρώτα από ένα πηνίο στραγγαλισμού, που ελέγχει την εξερχόμενη ποσότητα. Μέσα στο θάλαμο καύσης το πλάσμα φτάνει τα 10 εκατ. βαθμούς Κελσίου. Από τους πιθανότερους κινητήρες για χρήση στα διαστημόπλοια προς τον Αρη.