Κυριακή 13 Αυγούστου 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Εκτόξευση και συναρμολόγηση

Σε όλα τα σχέδια επανδρωμένων πτήσεων προς τον Αρη, το πιο δύσκολο κομμάτι είναι η τοποθέτηση σε τροχιά γύρω από τη Γη των διαστημοπλοίων που θα χρειαστούν. Το πρόβλημα είναι ότι τα διαστημόπλοια αυτά θα χρειαστούν το καθένα τουλάχιστον 130 τόνους καύσιμα και ενδεχομένως δυο φορές τόσο. Κανένας πύραυλος που χρησιμοποιείται σήμερα δεν μπορεί να σηκώσει τέτοια φορτία. Το Διαστημικό Λεωφορείο και οι πύραυλοι «Τιτάν 4Β» σηκώνουν το πολύ 25 τόνους φορτίο με κόστος 20 εκατ. δολάρια τον τόνο, κάνοντας ταυτόχρονα απαγορευτικό το κόστος της μεταφοράς σε μικρά τμήματα. Αντίθετα, ο πύραυλος «Κρόνος 5», που χρησιμοποιήθηκε για τις αποστολές στη Σελήνη, ή ο σοβιετικός πύραυλος «Ενέργεια» θα ήταν ό,τι πρέπει. Η παραγωγή τους, όμως, έχει σταματήσει. Ετσι, η NASA σχεδίασε ένα νέο πύραυλο ενδιάμεσης δυναμικότητας, τον «Μάγκνουμ» που θα μπορεί να σηκώσει 80 τόνους ωφέλιμο φορτίο. Ετσι με δύο αποστολές θα μπορεί να μεταφέρει τα υλικά για τη συναρμολόγηση σε τροχιά ενός διαστημοπλοίου για τον Αρη. Ο «Μάγκνουμ» είναι σχεδιασμένος να χρησιμοποιεί τις ίδιες εξέδρες εκτόξευσης και τους είδους βοηθητικούς πυραύλους στερεών καυσίμων όπως το Διαστημικό Λεωφορείο και γι' αυτό θα είναι αρκετά οικονομικός, μόλις 2 εκατ. δολάρια ο τόνος φορτίου. Σαν κινητήρες ο «Μάγκνουμ» θα χρησιμοποιεί τρεις ρωσικής σχεδίασης RD-120.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ