Οι εργαζόμενοι προχώρησαν το περασμένο Σάββατο σε αποχή από τα καθήκοντά τους και σε συγκέντρωση στην είσοδο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, καταγγέλλοντας τον «εμπαιγμό από τα αρμόδια πρόσωπα όπου εδώ και τρεις μήνες καθημερινά προφασίζονται δικαιολογίες σχετικά με τις ημερομηνίες πληρωμής». Στην ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι ζητούν τη «συμπαράσταση όλων στον αγώνα που κάνουμε όχι μόνο για τα αναφαίρετα δικαιώματά μας ως εργαζόμενοι, αλλά και για την "αποκατάσταση" της εικόνας ενός χώρου ο οποίος εν κατακλείδι αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι πολιτισμού». Σύμφωνα με τους εργαζομένους, η μη καταβολή των δεδουλευμένων αποτελεί «πάγια κατάσταση» τα τελευταία χρόνια.
Φυσικά, η εργασιακή ομηρία και η απλήρωτη δουλειά είναι «καθεστώς» στο υπουργείο Πολιτισμού και όλες οι κυβερνήσεις «φροντίζουν» να το συντηρούν. Εσχάτως χρησιμοποιούν μάλιστα και ιδεολογήματα τύπου «εθελοντισμού» για να δουλέψουν τζάμπα οι εργαζόμενοι, όπως επιχειρήθηκε να γίνει πρόσφατα με το πρόγραμμα «νύχτα πανσέληνου» και τους αρχαιοφύλακες που θα δουλέψουν υπερωριακά εκείνη τη νύχτα.
Εκτός καταλόγου τα Γκαλαπάγκος
Με 21 νέες τοποθεσίες και μνημεία (15 πολιτιστικά, 5 φυσικά και 1 «μεικτό») συμπληρώθηκε ο κατάλογος της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ με την ολοκλήρωση της 34ης Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού που πραγματοποιήθηκε στη Βραζιλία (25/7-3/8), απεντάσσοντας ωστόσο τα νησιά Γκαλαπάγκος! Στις χώρες που περιοχές τους εντάσσονται στον εν λόγω κατάλογο συμπεριλαμβάνονται για πρώτη φορά τα νησιά Μάρσαλ, το Κιριμπάτι και το Τατζικιστάν, ενώ οι νέες τοποθεσίες είναι σε χώρες όπως η Γεωργία, η Μαδαγασκάρη, οι ΗΠΑ, η Βραζιλία, η Γαλλία, η Κίνα, το Ιράν, το Μεξικό, η Ουγκάντα, η Ρωσία, η Ιταλία, η Μολδαβία και άλλες.
Με τις νέες συμπληρώσεις ο κατάλογος έφτασε τα 911 μνημεία και τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο τα οποία η ΟΥΝΕΣΚΟ έχει θέσει υπό την «προστασία» της... υποτίθεται.
Διότι και αυτός ο πολιτιστικός - εκπαιδευτικός οργανισμός του ΟΗΕ ακολούθησε την αντιδραστική διολίσθηση όλων των διεθνών οργανισμών μετά την επικράτηση της αντεπανάστασης και την απουσία των σοσιαλιστικών χωρών που αποτελούσαν την άμυνα των λαών απέναντι στην ιμπεριαλιστική επιθετικότητα και σε αυτούς τους τομείς.
Ετσι, όσο κι αν εξακολουθεί να έχει σημασία η ένταξη ενός μνημείου ή μιας περιοχής σε αυτόν τον κατάλογο (σ.σ. η ένταξη σημαίνει θεωρητικά αυξημένες υποχρεώσεις της χώρας έναντι του μνημείου), ωστόσο, τα βασικά κριτήρια είναι πολιτικά και όχι επιστημονικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Συνέλευση αποφάσισε να απενταχθούν από τον κατάλογο τα νησιά Γκαλαπάγκος, διότι «διαπίστωσε» «σημαντική πρόοδο» στην «προστασία» τους από την κυβέρνηση του Εκουαδόρ. Τα Γκαλαπάγκος είχαν ενταχθεί στον κατάλογο μόλις το 2007 λόγω της βίαιης επέλασης του τουρισμού και της υπεραλίευσης.
Η απόφαση προκάλεσε διαμαρτυρίες από περιβαλλοντολόγους και άλλους επιστήμονες, αφού τα Γκαλαπάγκος, ακόμη και αν υποτεθεί πως μέσα σε τρία χρόνια «γλίτωσαν» από την καπιταλιστική τουριστική εκμετάλλευση και την υπεραλίευση, ωστόσο αποτελούν πάντα ένα φυσικό και επιστημονικό μνημείο. Συνδέονται άμεσα με τη συγκρότηση της δαρβινικής θεωρίας της εξέλιξης, αφού ο ο Δαρβίνος έμεινε εκεί επί πέντε βδομάδες, παρατηρώντας ότι τα πολύ συγγενικά μεταξύ τους είδη χελωνών και σπίνων ήταν κατανεμημένα σε γειτονικά νησιά, πράγμα που υπονοεί κοινή προέλευση αυτών των ειδών.
Πάντως, οι ΗΠΑ «ενδιαφέρονται» για τα νησιά στο πλαίσιο της ιμπεριαλιστικής τους πολιτικής, ήδη από τον 19ο αιώνα. Τις δύο τελευταίες δεκαετίες τα έχουν εντάξει στο δικό τους ...«κατάλογο» για τη δημιουργία ενός στρατιωτικού «ιστού» στη Νότια Αμερική.
Η «Θεατρική Διαδρομή» συνεχίζει τις παραστάσεις της επίκαιρης κωμωδίας του Αριστοφάνη «Ιππείς». Το έργο παρουσιάζεται: Σήμερα - Αμφιθέατρο Σίβηρης, 13 και 14/8 - Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων Καβάλα, 16/8 - Αρχαίο Θέατρο Αργους, 17 και 18/8 - θέατρο Κάστρου Καλαμάτας, 21/8 - Ευριπίδειο Θέατρο Σαλαμίνας. Μετάφραση: Κ. Χ. Μύρης. Σκηνοθεσία: Βασίλης Νικολαΐδης. Σκηνικά - Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ. Μουσική: Αντιγόνη Τσολάκη. Χορογραφία: Χρήστος Παπαδόπουλος. Φωτισμοί: Κώστας Χλίβας. Παίζουν: Παύλος Χαϊκάλης, Γιώργος Αρμένης, Σαμψών Φύτρος, Θύμιος Κούκιος, Γιάννης Κοτσαρίνης. Χορός: Αρμένης Κωνσταντίνος, Γκάγκας Θωμάς, Δουδώνης Φοίβος, Θεοδωράκης Μανώλης, Ιωσηφίδης Ιωσήφ, Καρνάκης Χρήστος, Καρύδας Ορέστης, Κούκιος Θύμιος, Μόσχος Δημήτρης, Φάις Αλμπέρτο κ.ά.
Στο Αττικό Αλσος, στις 12/8 (9μ.μ.), παρουσιάζεται η θεατρική παράσταση «Το παιχνίδι της μοναξιάς» του Ουίλιαμ Γκίμπσον με τους: Δάνη Κατρανίδη, Χρύσα Παπά.
Συνεχίζεται το απολαυστικό κινηματογραφικό καλοκαίρι με ταινίες - «διαμάντια» του παγκόσμιου κινηματογράφου σε διανομή της «New Star». Από 12-18/8 θα προβάλλονται στους κινηματογράφους οι παρακάτω ταινίες: «Η περιφρόνηση» του Γκοντάρ («Ζέφυρος», «Ηλέκτρα») «Ο μεγάλος ύπνος» του Χ. Χοκς («CINE PARIS»), «Η διακριτική γοητεία της μπουρζουαζίας» του Λ. Μπουνιουέλ («ΕΚΡΑΝ»), «Ωραίος και σέξι» του Γ. Αλεν («ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ», «ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS», «ΤΡΙΑΝΟΝ»), «Σαμπρίνα» του Μπ. Γουάιλντερ («ΟΑΣΙΣ»), «Ο τρελός Πιερό» του Γκοντάρ («ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS»).
Δύο άτομα συνελήφθησαν από την υπηρεσία Δίωξης Αρχαιοκαπηλίας επειδή προσπάθησαν να πουλήσουν κλεμμένες εικόνες του 18ου με αρχές 19ου αιώνα. Οι εικόνες (του Αγίου Δημητρίου του Μυροβλύτη και του Αγίου Ανδρέα) είχαν κλαπεί από βυζαντινή εκκλησία της περιοχής Κουβαρά Αιτωλοακαρνανίας. Οι συλληφθέντες είναι ηλικίας 26 και 41 ετών και συνελήφθησαν όταν προσπάθησαν να πουλήσουν τις εικόνες σε τρίτο άτομο το οποίο αναζητείται.
Ομαδική έκθεση με σαράντα έργα εμπνευσμένα από τοπία, αρχαιολογικούς χώρους και την ιστορία της Ελλάδας παρουσιάζει στο Παράρτημα της Αλεξάνδρειας του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού (ΕΙΠ), η ομάδα του εργαστηρίου ζωγραφικής και γλυπτικής του Ιδρύματος. Φοιτητές από την Αλεξάνδρεια συμβουλεύτηκαν βιβλία και λευκώματα ελληνικής μυθολογίας, αρχαιολογίας, ζωγραφικής, φωτογραφίας, γλυπτικής και χαρακτικής από τη βιβλιοθήκη του Παραρτήματος, από όπου άντλησαν τα θέματά τους.