ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 16 Σεπτέμβρη 2000
Σελ. /36
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΓΡΑ ΚΑΥΣΙΜΑ
Στο ... ύψος τους οι τιμές

Παρά τις ανακοινώσεις του υπουργείου Ανάπτυξης ότι οι τιμές των καυσίμων (τουλάχιστον για την τρέχουσα βδομάδα) μειώνονται, οι τιμές στα πρατήρια παραμένουν αμετάβλητες. Οχι βέβαια διότι οι βενζινοπώλες αρνούνται να τις κατεβάσουν, αλλά επειδή οι τιμές που ανακοινώνει το υπουργείο Ανάπτυξης είναι πλασματικές και στοχεύουν στην παραπλάνηση των καταναλωτών.

Σύμφωνα με τις ενδεικτικές τιμές, για το Λεκανοπέδιο Αττικής, η αμόλυβδη πρέπει να πωλείται στις 257,1, ωστόσο τα πιο φθηνά πρατήρια στην Αθήνα, πουλάνε την αμόλυβδη 10 - 12 δραχμές ακριβότερα από αυτές που προβλέπουν οι ενδεικτικές τιμές.

Χτες το υπουργείο Ανάπτυξης, σε μια προσπάθεια να μειώσει το σάλο που έχει προκαλέσει με τα καθημερινά δελτία ενδεικτικών τιμών και το αλαλούμ που έχει προκαλέσει στην αγορά, εξέδωσε ανακοίνωση, με την οποία δηλώνει ότι σταματάει για μια βδομάδα την έκδοση του ημερήσιου δελτίου ενδεικτικών τιμών, πλην όμως οι τιμές που ανακοινώνει ότι θα ισχύσουν μέχρι την ερχόμενη Τετάρτη, απέχουν κατά πολύ από τις πραγματικές τιμές που διαμορφώνονται στην αγορά.


Αγανάχτηση για τις ανατιμήσεις στα καύσιμα

Πικετοφορία διοργανώνει για την ερχόμενη Τετάρτη το Εργατικό Κέντρο Λάρισας

Πικετοφορία διαμαρτυρίας κατά των ανατιμήσεων στα καύσιμα διοργανώνει την Τετάρτη στις 7 το απόγευμα το Εργατικό Κέντρο Λάρισας, καταγγέλλοντας την ασύδοτη και κερδοσκοπική δράση των πολυεθνικών και των κυβερνήσεών τους. Το ΕΚΛ καλεί σε συμμετοχή όλους τους εργαζόμενους, τους άνεργους, τους συνταξιούχους και τ' άλλα λαϊκά στρώματα του νομού, που πλήττονται από τις ανατιμήσεις των καυσίμων, να συμμετάσχουν στην πικετοφορία και ν' απαιτήσουν από την κυβέρνηση να μειώσει δραστικά τους φόρους στα καύσιμα, να μειώσει το ποσοστό κέρδους των πολυεθνικών και να πριμοδοτήσει την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης.

Σε ανακοίνωσή του το Εργατικό Κέντρο Λάρισας επισημαίνει: «Την ώρα που οι ευρωπαϊκοί λαοί αγαναχτούν, οι εργατικές οικογένειες σ' ολόκληρο τον κόσμο ανησυχούν δικαιολογημένα, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ανακοίνωσε ότι: "Θα ξεκινήσει έλεγχος των τιμών των πρατηρίων από τις κατά τόπους Ενώσεις Καταναλωτών..."! Δηλαδή κοροϊδία. Αφού με φτηνά τρυκ επιχειρεί να καθησυχάσει τον ελληνικό λαό.

Σήμερα, για κάθε λίτρο βενζίνης σούπερ πληρώνουμε 114 δρχ. φόρους, για κάθε λίτρο βενζίνης αμόλυβδης πληρώνουμε 108 δρχ. φόρους, για κάθε λίτρο πετρελαίου πληρώνουμε 83 δρχ. φόρους. Επιπλέον, από τους φόρους, πρέπει ο ελληνικός λαός να ξέρει ότι για κάθε λίτρο καυσίμου, 50 δρχ. πληρώνουμε στις γνωστές 7 αδελφές. Αλλά και τα διυλιστήρια θησαυρίζουν από την εκμετάλλευση των λαϊκών στρωμάτων. Τα "Ελληνικά Πετρέλαια" με κέρδη 119%, η MOTOR OIL 32%, η ΠΕΤΡΟΛΑ 104%. Αυτή είναι η αλήθεια.»

Και καταλήγοντας τονίζει: «Καλούμε την κυβέρνηση να μειώσει άμεσα και δραστικά τους φόρους και τους δασμούς, να μειώσει το ποσοστό κέρδους των πολυεθνικών μονοπωλίων, να πριμοδοτήσει την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης και το πετρέλαιο της αγροτικής παραγωγής.

Το ΕΚΛ μαζί με τους αγρότες, τους επαγγελματίες και τα συνδικάτα, παίρνει πρωτοβουλίες για την υπεράσπιση της επιβίωσης του ελληνικού λαού. Η κοροϊδία και η εκμετάλλευση από την κυβέρνηση και το κεφάλαιο θ' αποκρουστούν».

«Πρέπει ν' αντιδράσουμε...»

Μιλώντας στο «Ρ» ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Λάρισας επισημαίνει την επιτακτική ανάγκη συντονισμού της δράσης όλων των λαϊκών στρωμάτων, για να μπει φρένο στις ανατιμήσεις των καυσίμων. «Το τελευταίο χρονικό διάστημα - τονίζει - οι συνεχείς ανατιμήσεις των καυσίμων, αποτελούν ένα μεγάλο πλήγμα στο εισόδημα των λαϊκών στρωμάτων. Οσον αφορά στο πετρέλαιο θέρμανσης, πέρσι το αγοράζαμε με 92 δραχμές το λίτρο και φέτος θα το αγοράζουμε 170. Ο διπλασιασμός της τιμής του θα "χτυπήσει" όλες τις λαϊκές οικογένειες. Και βεβαίως, όλα τ' άλλα λαϊκά στρώματα, είτε είναι αγρότες, είτε είναι ιδιοκτήτες ταξί, φορτηγών, καϊκιών κ.ά., θα υποχρεώνονται να πληρώνουν καθημερινά τις αυξημένες τιμές των καυσίμων και το εισόδημά τους θα συρρικνωθεί δραματικά. Γι' αυτό και ο αγώνας κατά των ανατιμήσεων των καυσίμων πρέπει να γίνει υπόθεση όλων των λαϊκών στρωμάτων».

Και συνεχίζει: «Το ΕΚΛ καταγγέλλει την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και σ' αυτό τον τομέα, καθώς με τις υψηλές τιμές των καυσίμων πληρώνουμε υπέρογκους φόρους στο κράτος, ενώ ταυτόχρονα τεράστια είναι τα κέρδη και των 7 πολυεθνικών εταιριών καυσίμων, οι οποίες διαμορφώνουν τις τιμές, όπως και των διυλιστηρίων».

Καταλήγοντας ο Τάκης Τσιόγκας υπογραμμίζει: «Πολλοί λαοί της Ευρώπης έχουν ξεσηκωθεί, αφού το πρόβλημα των ανατιμήσεων στα καύσιμα είναι πανευρωπαϊκό. Ετσι και στη χώρα μας, πρέπει να υπάρξουν αντιδράσεις, να διαδηλώσουμε και να απαιτήσουμε όλοι όσοι πλήττονται να σταματήσουν οι ανατιμήσεις. Το ΕΚΛ απαιτεί να μην ανέβει η τιμή στο πετρέλαιο θέρμανσης και να δοθεί το δικαίωμα στους αγρότες και στους ιδιοκτήτες φορτηγών, ταξί, καϊκιών κ.ά. ν' αγοράζουν πετρέλαιο σε τιμή τράνζιτ όπως και οι εφοπλιστές. Γι' αυτό καλούμε όλους τους Λαρισαίους και τις Λαρισαίες να συμμετάσχουν στην πικετοφορία, ενώ ο καλύτερος συντονισμός της δράσης μας, θα συζητηθεί στις 26 του μήνα σε σύσκεψη φορέων του νομού, που συγκαλεί το ΕΚΛ».

«Φωτιά» για τους αγρότες

Για τις επιπτώσεις που θα έχουν οι ανατιμήσεις των καυσίμων στους μικρομεσαίους αγρότες, μίλησε στο «Ρ» ο Θανάσης Τσαλόπουλος, πρόεδρος της Ενωσης Γεωργικών Συνεταιρισμών Φαρσάλων. «Οι ανατιμήσεις στα καύσιμα - επισημαίνει - όπως ο διπλασιασμός της τιμής του πετρελαίου, θα κάνουν πιο δυσβάσταχτο το κόστος παραγωγής σε βάρος των αγροτών και έρχονται να προσθέσουν ένα ακόμα μεγάλο πρόβλημα στα πολλά και οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Είναι γεγονός ότι πάμε από το κακό στο χειρότερο, δεδομένου ότι το κόστος παραγωγής αυξάνεται συνεχώς, ενώ τα προϊόντα μας τα πουλάμε για ένα "κομμάτι ψωμί". Γι' αυτό και η μείωση του κόστους παραγωγής είναι, ένα από τα βασικά αιτήματα που θέτουν οι αγρότες στις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις των τελευταίων χρόνων. Κατά συνέπεια, λοιπόν, οι αγρότες πρέπει να συνεχίσουν τον αγώνα τους. Γιατί τίποτα δεν έχει κερδηθεί χωρίς ενωμένους και συντονισμένους αγώνες».

Θα μείνουμε άνεργοι

Αγριο πλήγμα από τις ανατιμήσεις των καυσίμων θα δεχτούν οι αυτοκινητιστές ταξί, καθώς το κόστος συντήρησης και κίνησης των αυτοκινήτων γίνεται δυσβάσταχτο. Είναι χαρακτηριστικό ότι το καθημερινό κόστος συντήρησης και κίνησης πέρσι έφτανε στις 7.000 δρχ., σήμερα ανέρχεται στις 13.500 δρχ., δηλαδή υπερδιπλασιάστηκε και τα τελευταία 3 χρόνια υπερτριπλασιάστηκε.

Μιλώντας στο «Ρ» ο Αιμίλιος Γίτσης, στέλεχος της «Δημοκρατικής Προοδευτικής Συνεργασίας Αυτοκινητιστών Ταξί», ιδιοκτήτης ταξί στη Λάρισα, δηλώνει: «Οι ανατιμήσεις των καυσίμων όχι μόνο θα σημάνουν τη δραματική μείωση του εισοδήματος των αυτοκινητιστών ταξί, αλλά θα οδηγήσουν τον κλάδο σε συρρίκνωση. Πολλοί συνάδελφοι θ' αναγκαστούν να εγκαταλείψουν το επάγγελμα και να πουλήσουν τα αυτοκίνητά τους για ψίχουλα, ύστερα, μάλιστα, και από την απελευθέρωση που έγινε με την ένταξη της χώρας στην ΟΝΕ.

Ετσι, λοιπόν, ο μόνος δρόμος που μας μένει είναι αυτός του αγώνα που ακολουθούν πολλοί λαοί της Ευρώπης. Σ' αυτή την κατεύθυνση πρέπει να κινηθεί και η Ομοσπονδία μας, η οποία πρέπει επιτέλους να ξεφύγει από την κυβερνητική ρότα που ακολουθεί. Και βεβαίως, πρέπει όλοι οι συνάδελφοι να δώσουν δυναμικό "παρών" στην πικετοφορία που διοργανώνει το ΕΚΛ».


Ε.Τ.


ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Συμβουλές για το πετρέλαιο θέρμανσης

Χρήσιμες συμβουλές προς τους καταναλωτές, ενόψει των προμηθειών πετρελαίου θέρμανσης απευθύνει, με ανακοίνωσή του, το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ). Πριν κάνουμε οποιαδήποτε προμήθεια, σημειώνει το ΙΝΚΑ, θα πρέπει να καθαρίσουμε τον καυστήρα και να τον ρυθμίσουμε, ώστε να είναι περισσότερο αποδοτικός και λιγότερο ρυπογόνος. Οταν αποφασίσουμε να παραγγείλουμε το πετρέλαιο, θα πρέπει να ρωτάμε, όσο το δυνατόν, περισσότερες εταιρίες και να συγκρίνουμε τις τιμές. Σε περιπτώσεις που οι τιμές είναι πολύ χαμηλές, να μην σπεύδουμε να αγοράσουμε πετρέλαιο, διότι υπάρχει περίπτωση το πετρέλαιο να είναι νοθευμένο. Ωστόσο, για να διαπιστώσουμε αν το πετρέλαιο είναι νοθευμένο, δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα. Μπορούμε, όμως, να ελέγξουμε το χρώμα, το οποίο θα πρέπει να είναι κοκκινωπό. Αν το χρώμα είναι διαφορετικό, τότε κάτι δεν πάει καλά.

Το ΙΝΚΑ επισημαίνει ότι στο στάδιο της παραλαβής σημειώνονται τα περισσότερα παράπονα και οι πιο πολλές παρασπονδίες... Γι' αυτό να φροντίζουμε να έχουμε ογκομετρήσει τη δεξαμενή, ώστε να γνωρίζουμε πόσα λίτρα χωράει σε κάθε εκατοστό ύψους. Αυτό το βρίσκουμε πολλαπλασιάζοντας το μήκος επί το πλάτος. Οταν έρθει το βυτίο, να πάρουμε το τιμολόγιο, το δελτίο αποστολής και μαζί με τον οδηγό του βυτίου να μετρήσουμε το ύψος του πετρελαίου και να τα σημειώσουμε σε ειδική θέση που έχει το τιμολόγιο, για να μην υπάρχουν διχογνωμίες. Οταν τελειώσει η παροχή του πετρελαίου από το βυτίο στη δεξαμενή, να περιμένουμε 5 λεπτά τουλάχιστον μέσα στη δεξαμενή και μετά να μετρήσουμε ξανά το ύψος του πετρελαίου και να το σημειώσουμε στην αντίστοιχη θέση, προκειμένου να βρούμε την ποσότητα που διοχετεύθηκε.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ