ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 19 Σεπτέμβρη 2000
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΛΑΡΚΟ
Λένε «Οχι» στο ξεπούλημα

Στάση εργασίας στις 28 Σεπτέμβρη και κλιμάκωση ενάντια στο ξεπούλημα, για την ανάπτυξή της και τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της

Το εργοστάσιο της ΛΑΡΚΟ
Το εργοστάσιο της ΛΑΡΚΟ
Σε τετράωρη στάση εργασίας στις 28 Σεπτέμβρη, με προοπτική την κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους, προχωρούν τα Σωματεία Εργαζομένων της ΛΑΡΚΟ σε όλους τους νομούς, όπου έχει μονάδες, δηλώνοντας με τον τρόπο αυτό την αντίθεσή τους στα σχέδια ξεπουλήματος της επιχείρησης, ενώ παράλληλα απαιτούν τη διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα της επιχείρησης και την ανάπτυξή της. Στην κατεύθυνση αυτή θα επιδιωχτεί συνάντηση με το υπουργείο Ανάπτυξης τη μέρα της κινητοποίησης, ενώ στις 25 Σεπτέμβρη θα γίνει κοινή συνεδρίαση των νομαρχιακών συμβουλίων Βοιωτίας, Εύβοιας, Φθιώτιδας.

Η απόφαση πάρθηκε μετά από ευρεία σύσκεψη που έγινε το περασμένο Σάββατο, στη Λάρυμνα, με πρωτοβουλία όλων των σωματείων εργαζομένων της επιχείρησης. Είχαν κληθεί επίσης εκπρόσωποι κομμάτων, συνδικαλιστικών οργανώσεων, της Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.

Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που παραβρέθηκαν στη σύσκεψη, δε δίστασαν να ισχυριστούν ότι μόνη διέξοδος για την επιχείρηση είναι η ΛΑΡΚΟ να πάει στον ιδιωτικό τομέα ή να μπει στο χρηματιστήριο. Συνάδελφοί τους της ΝΔ είχαν, επίσης, την άποψη ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία θα «σώσει» την επιχείρηση. Εκ μέρους της ΓΣΕΕ παραβρέθηκε ο γενικός γραμματέας Γ. Μανώλης, ο οποίος περιορίστηκε να δηλώσει τη συμπαράστασή του, χωρίς να αναφερθεί στο θέμα της διασφάλισης του δημόσιου χαρακτήρα της επιχείρησης. Παράλληλα, εμφανίστηκε ταυτισμένος στη λογική του «κοινωνικού διαλόγου» της συναίνεσης και του συμβιβασμού, στη λογική των αποκρατικοποιήσεων - ιδιωτικοποιήσεων. Την ίδια στάση κράτησε και ο πρόεδρος της ΠΟΕΜ κ. Κοντοπάνος που εξέφρασε τη συμπαράστασή του, αλλά την ίδια ώρα ως πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στην ΕΑΒ, συναινεί στις κυβερνητικές αποφάσεις για ξεπούλημά της.

Εκ μέρους του ΠΑΜΕ παραβρέθηκε στη σύσκεψη ο Γιάννης Σταυρόπουλος μέλος της Γραμματείας και μέλος της ΕΕ της ΓΣΕΕ. Οπως σημείωσε, οι εργαζόμενοι πρέπει να γνωρίζουν ποιοι είναι μαζί τους και ποιοι είναι οι αντίπαλοί τους. Ποιοι στηρίζουν την κυβερνητική πολιτική που πλήττει σε πολλά μέτωπα τους εργαζόμενους. «Εμείς δεν έχουμε αλλάξει θέση. Στηρίζουμε και παλεύουμε για ΛΑΡΚΟ δημόσια, αφού αφορά τον ορυκτό πλούτο της χώρας. Αγωνιζόμαστε για να γίνουν πράξη οι προτάσεις των εργαζομένων», υπογράμμισε και συμπλήρωσε: «Μπροστά σε αυτή την κατάσταση οι εργαζόμενοι πρέπει να πάρουν πρωτοβουλίες από τα κάτω. Τα σωματεία να μπουν μπροστά και να αναπτύξουν αγωνιστική κοινή δράση με αγρότες, μικρομεσαίους και τα άλλα λαϊκά στρώματα».

Σε ψήφισμα των σωματείων, υπογραμμίζεται η απαίτησή τους «η κυβέρνηση να ανακαλέσει εδώ και τώρα την απόφαση της πώλησης, γιατί τώρα που η εταιρία βρίσκεται σε μια καλή πορεία με τιμές υψηλές, που μπορεί να πραγματοποιήσει τεράστια κέρδη, τα οποία θα της εξασφαλίσουν ένα μακρόχρονο δυναμικό μέλλον, η κυβέρνηση με τις ενέργειές της δυναμιτίζει τα θεμέλιά της, την οδηγεί στην απαξίωση και τον αφανισμό».

Στη σύσκεψη διαπιστώθηκε, επίσης, ότι: Τα κέρδη της εταιρίας για το 2000 υπολογίζονται σε 15 δισ. δρχ.. Εξαγγέλθηκε επενδυτικό πρόγραμμα 16 δισ. δρχ.. Εχουν εξασφαλιστεί πωλήσεις για τα επόμενα τρία χρόνια, με αυξημένη τιμή νικελίου. Το ταμείο της ΛΑΡΚΟ έχει 6 δισ. δρχ. αυτή τη στιγμή. Η κυβέρνηση απαξιώνει το προσωπικό, με μειώσεις, εργολαβίες, διαθεσιμότητες. Η ΛΑΡΚΟ είναι αυτοχρηματοδοτούμενη και κερδοφόρα. Ολα αυτά μαζί, αποτελούν μια τεράστια «προίκα» για τον ιδιωτικό, ξένο ή ντόπιο όμιλο που θα την πάρει.

ΣΟΦΤΕΞ
Νέα πρόκληση!

Σε διαθεσιμότητα οι 430 εργαζόμενοι της μονάδας στη Δράμα για 15 μέρες

Σε νέα πρόκληση κατά των εργαζομένων προχωράει η διοίκηση της ΣΟΦΤΕΞ, μετά την κοινοποίηση της απόφασής της να θέσει σε διαθεσιμότητα το σύνολο του προσωπικού στη Δράμα (430 εργαζόμενοι) για διάστημα 15 ημερών, με το αστείο πρόσχημα της αλλαγής ενός μηχανολογικού εξαρτήματος. Οι διαθεσιμότητες των εργαζομένων ξεκινούν από την αρχή μέχρι τα μέσα Οκτώβρη και πρέπει να σημειωθεί ότι είναι η δεύτερη φορά μέσα στο 2000 που η εργοδοσία θέτει σε διαθεσιμότητα το σύνολο του προσωπικού. Η προηγούμενη φορά ήταν τον περασμένο Απρίλη και η διάρκεια ήταν ενός μήνα.

Την ίδια στιγμή, η αμερικανική διοίκηση της επιχείρησης ψάχνει για υποψήφιους αγοραστές για να τους πουλήσει τη μονάδα πολυαιθυλενίου στο εργοστάσιο της Αθήνας. Η μονάδα αυτή της Αθήνας απασχολεί 45 εργαζόμενους και κατασκευάζει τις πλαστικές σακούλες απορριμμάτων. Ηδη στο εργοστάσιο του Αθήνας, η διοίκηση έχει παραδώσει σε εργολάβους τη μονάδα Χ1.

Η ενέργεια της διοίκησης της επιχείρησης να θέσει σε διαθεσιμότητα το σύνολο του προσωπικού του εργοστασίου της Δράμας, σχετίζεται άμεσα με τα αντεργατικά της σχέδια, αλλά και με το ενδεχόμενο να πουλήσει ή ακόμα και να κλείσει το εργοστάσιο, το οποίο ο διευθύνων σύμβουλος Π. Φορλίν σε συνέντευξη που παραχώρησε πριν τρεις μήνες, το είχε χαρακτηρίσει «αγκάθι». Είναι βέβαιο ότι επιχειρεί να εκβιάσει και τους εργαζόμενους και την κυβέρνηση να του ικανοποιήσουν νέες αξιώσεις.

Ιδιαίτερα ενοχλημένος για τη στάση της διοίκησης της ΣΟΦΤΕΞ εμφανίστηκε χτες ο υφυπουργός Ανάπτυξης αρμόδιος για θέματα βιομηχανίας Αλ. Καλαφάτης, ο οποίος δηλώνει «χολωμένος» για την απόφαση της επιχείρησης, θεωρεί «σαθρή δικαιολογία» το «επιχείρημα» για τις διαθεσιμότητες και δηλώνει ότι σήμερα στέλνει ειδικό σύμβουλο στη Δράμα, προκειμένου να διαπιστώσει - επί τόπου - τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην επιχείρηση.

ΟΤΟΕ - ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ
Εισέπραξε ... αναρμοδιότητα

Ακαρπη, λόγω μη αρμοδιότητας, η χτεσινή συνάντηση με τον πρόεδρο της Ενωσης Ελληνικών Τραπεζών

Αναρμόδιος(!) δήλωσε στο προεδρείο της ΟΤΟΕ - όπως άλλωστε αναμενόταν - ο πρόεδρος της Ενωσης Ελληνικών Τραπεζών (ΕΕΤ) Θ. Καρατζάς, κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχαν χτες ενόψει και της 24ωρης απεργίας που έχει κηρύξει η Ομοσπονδία για την Παρασκευή 22 Σεπτέμβρη. Στη συνάντηση συζητήθηκαν η τήρηση από τις τράπεζες του νόμιμου ωραρίου συναλλαγών και απασχόλησης, οι συνέπειες στις εργασιακές σχέσεις από τις τραπεζικές εξαγορές και συγχωνεύσεις και το ζήτημα της καθιέρωσης του «35ωρου» που προωθεί η πλειοψηφία της διοίκησης της ΟΤΟΕ.

Ο Θ. Καρατζάς σε ανακοίνωση που εξέδωσε μετά τη συνάντηση, δηλώνει αναρμόδιος, υποστηρίζοντας ότι η ΕΕΤ δεν αποτελεί εργοδοτική οργάνωση και ότι δεν μπορεί η συζήτηση να ενταχθεί σε πλαίσιο συλλογικών διαπραγματεύσεων. Οσον αφορά το θέμα του ωραρίου και τις επιπτώσεις από τις συγχωνεύσεις, σημειώνει ότι αποτελούν αντικείμενο διαλόγου με τις επιμέρους τράπεζες, ενώ για το «35ωρο» παραπέμπει στην ανάγκη συνέχισης του διαλόγου μεταξύ τραπεζών και ΟΤΟΕ, όπως προβλέπεται από τη συλλογική σύμβαση εργασίας.

Γίνεται σαφές από τις χτεσινές ανακοινώσεις του Θ. Καρατζά ότι η ΕΕΤ συνεχίζει να δρα κατά «τα καλά και συμφέροντα», όπως τώρα που επικαλείται «αναρμοδιότητα» όταν μέλη της είναι όλες οι ελληνικές τραπεζικές εργοδοσίες. Αλλωστε, είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις τον περασμένο Ιούλη έστειλε επιστολή στο υπουργείο Εργασίας και πήρε σαφή θέση, ζητώντας την 24ωρη λειτουργία των τραπεζών.

Απορίες δημιουργούνται όμως και για τη στάση της ΟΤΟΕ - δε θέλησε χτες να κάνει ανακοινώσεις για τη συνάντηση - η οποία παρά τα παραδείγματα για το πού οδηγούν οι «κοινωνικοί διάλογοι» συνεχίζει η ίδια να ζητάει διαπραγματεύσεις αντί να κινητοποιήσει τους εργαζόμενους, ώστε να αντιμετωπιστούν τα τεράστια προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από την ασυδοσία των τραπεζιτών και την αδιαφορία της κυβέρνησης.

Εμμεση αύξηση προστίμων

Μικρή αύξηση στα πρόστιμα για τους υπεράριθμους επιβάτες στα πλοία, επέρχεται με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που κατατέθηκε για επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ). Και με το νέο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, το πρόστιμο για τους πλοιοκτήτες στους υπεράριθμους επιβάτες παραμένει ως έχει από το 1996, δηλαδή το εικοσαπλάσιο του εισιτηρίου. Εκείνο, όμως που αλλάζει, είναι ο τρόπος προσδιορισμού του εισιτηρίου. Ως εισπραττόμενο εισιτήριο νοείται πλέον ο μέσος όρος των ναύλων της διακεκριμένης και της κοινής θέσης, χωρίς τις επιβαρύνσεις υπέρ τρίτων.

Παράλληλα, όπως διευκρινίζεται στο σχέδιο: Ως ναύλος οικονομικής θέσης υπολογίζεται ο ναύλος της συγκεκριμένης θέσης χωρίς κλίνη. Αντίθετα, ως ναύλος διακεκριμένης θέσης για τα συμβατικά πλοία, ορίζεται ο ναύλος της διακεκριμένης θέσης με καμπίνα Β ή ο ναύλος της κατώτερης διαβάθμισης διακεκριμένης θέσης με καμπίνα.

Τέλος, ως ναύλος διακεκριμένης θέσης για τα συμβατικά πλοία, τα οποία εκτελούν δρομολόγια των κατηγοριών Γ, Δ, Ε και Στ, καθώς και για τα ταχύπλοα που διαθέτουν διακεκριμένη θέση, λαμβάνεται ο κατώτερος ναύλος της διακεκριμένης θέσης, χωρίς κλίνη.

Απεργία στον ΟΠΑΠ

Στην πραγματοποίηση δύο 24ωρων προειδοποιητικών απεργιακών κινητοποιήσεων σήμερα Τρίτη και την Τετάρτη 20 Σεπτέμβρη, αποφάσισαν ομόφωνα να προχωρήσουν οι εργαζόμενοι στον ΟΠΑΠ στη χτεσινή Γενική τους Συνέλευση. Οι εργαζόμενοι αντιδρούν στην αιφνιδιαστική κατάθεση τροπολογίας στη Βουλή από την κυβέρνηση, η οποία όπως σημειώνουν, αν ψηφιστεί, αναστρέφει το δημόσιο χαρακτήρα του ΟΠΑΠ και διακυβεύει τις εργασιακές σχέσεις, τις κατακτήσεις και τα δικαιώματα των εργαζομένων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ