ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 21 Σεπτέμβρη 2000
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κρίσιμο μόριο ο «μπάρμπας στην Κορώνη»
  • Δόθηκαν χτες στη δημοσιότητα οι βάσεις και σήμερα αποστέλλονται οι ονομαστικοί κατάλογοι με τους επιτυχόντες
  • Αποκαλύφθηκαν οι τεράστιες δυνατότητες για σπουδές Εμπορίου στην Ηγουμενίτσα και Ανθοκομίας στην Κρήτη...

Σήμερα το πρωί άρχισαν να αποστέλλονται στα Λύκεια της χώρας οι ονομαστικοί κατάλογοι με τους επιτυχόντες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, βάζοντας οριστικά τέλος στην αγωνία των υποψηφίων. Η χτεσινή ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής απέδειξε για μια ακόμα φορά ότι το νέο αντιεκπαιδευτικό σύστημα της μεταρρύθμισης μόνο αδιέξοδα δημιουργεί ενώ φάνηκε στην πράξη ο σκληρός ανταγωνισμός για μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η εισαγωγή στην οποία έχει ξεκάθαρα ταξικά χαρακτηριστικά.

Η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και κυρίως στις σχολές μεγάλης ζήτησης κρίθηκε κυριολεκτικά στο μόριο, αφού υποψήφιοι με βαθμό απολυτηρίου 19 δεν εισάγονται στην Ιατρική, στην οποία η βάση κυμάνθηκε από 19,4 μέχρι 19,6 - ανάλογα με την πόλη. Αποδείχτηκε δηλαδή ότι οι πόρτες των σχολών μεγάλης ζήτησης με το νέο σύστημα είναι ανοιχτές μόνο για εκείνους που μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά στις απαιτήσεις του νέου συστήματος και κλειστές για τα παιδιά της εργατικής τάξης. Η ταύτιση των εξετάσεων για την απόκτηση του απολυτηρίου Λυκείου με τις εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έδειξε τα αδιέξοδά της, καθώς τα θέματα έπρεπε να προσαρμοστούν στο μέσο επίπεδο των μαθητών της Γ΄ Λυκείου, οι οποίοι εξετάζονται σε όλα τα μαθήματα και δεν κρίνεται η ικανότητά τους να αντεπεξέλθουν στην επιστήμη που επέλεξαν να σπουδάσουν. Μιλώντας χτες στο ραδιοφωνικό σταθμό «Φλας» ο υπουργός Παιδείας, Π. Ευθυμίου, έδωσε ένα ρεσιτάλ υποκρισίας δηλώνοντας ότι «το κάθε παιδί πρέπει να έχει συνείδηση ότι οι εισαγωγικές εξετάσεις για τα ΑΕΙ σε όλες τις χώρες του κόσμου, σε κάθε μορφή συστημάτων εισαγωγής είναι πάντα διαδικασία συναγωνιστική, είναι διαγωνισμός, άρα πάντα πρέπει να επιδιώκεις το καλύτερο και θα συγκρίνεσαι πάντα με κάποιον που επιδιώκει το καλύτερο».

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, από τους 69.381 τελειόφοιτους ημερήσιων ενιαίων Λυκείων που υπέβαλαν μηχανογραφικό δελτίο, εισάγονται οι 60.007 και το ποσοστό επιτυχίας έφτασε το 86,5%. Αναλυτικά, ανά κατεύθυνση, τα ποσοστά επιτυχίας έχουν ως εξής: Θεωρητική κατεύθυνση από τους 27.037 εισάγονται 22.969, Θετική κατεύθυνση από τους 24.412 οι 22.137 και Τεχνολογική κατεύθυνση από τους 17.932 οι 14.901. Ενδεικτικό της ταξικότητας του νέου συστήματος είναι ότι από τα εσπερινά Λύκεια, υπέβαλαν μηχανογραφικό μόλις 108 υποψήφιοι οι οποίοι πέτυχαν. Σε ό,τι αφορά τους υποψηφίους με το σύστημα των δεσμών, από τους 58.978 υποψηφίους των τεσσάρων δεσμών, πέτυχαν 12.347 στα ΑΕΙ και 10.959 στα ΤΕΙ. Από τους 8.096 αποφοίτους ΤΕΛ εισάγονται στα ΤΕΙ 1.321 και από τους 1.617 υποψηφίους των ΕΠΛ εισάγονται 238.

Στις Πανεπιστημιακές σχολές μεγάλης ζήτησης στην Αθήνα οι βάσεις σημείωσαν σημαντική άνοδο. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στην Ιατρική η βάση έφτασε τα 196.54 μόρια, με βαθμό απολυτηρίου 19,6. Για την εισαγωγή στη Νομική Αθήνας οι υποψήφιοι έπρεπε να συγκεντρώσουν 189.07 συνολικά μόρια και ο βαθμός απολυτηρίου του τελευταίου εισακτέου ήταν το 19. Σε υψηλά επίπεδα κινήθηκαν οι βάσεις εισαγωγής και στις σχολές του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Για να εισαχθεί κάποιος στο τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΕΜΠ έπρεπε να συγκεντρώσει 207.79 μόρια και 17,7 βαθμολογία απολυτηρίου. Στο τμήμα Χημικών Μηχανικών ΕΜΠ η βάση έφτασε τα 184.99 μόρια (18,5 βαθμός απολυτηρίου).

Αντίθετα, σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα κινήθηκαν οι βάσεις σε σχολές των ΤΕΙ τα αντικείμενα των οποίων περισσότερο θυμίζουν ειδικότητες ΙΕΚ. Ετσι, με 93.22 μόρια και βαθμό απολυτηρίου 8,3 μπορεί να εισαχθεί ένας υποψήφιος στο τμήμα Εφαρμογών Ξένων Γλωσσών στη Διοίκηση και το Εμπόριο Ηγουμενίτσας. Με 58.06 μόρια και βαθμό απολυτηρίου 6,6 εισάγεται κάποιος στο τμήμα Θερμοκηπιακής καλλιέργειας και Ανθοκομίας Κρήτης. Αποκαλύπτεται έτσι το πραγματικό νόημα της διεύρυνσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της ανοιχτής πρόσβασης σε αυτή και δημιουργούνται πια και κατηγορίες επιτυχόντων.

Ταξικοί φραγμοί ανάμεσα και στους επιτυχόντες

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για τα αποτελέσματα εισαγωγής στα ΑΕΙ - ΤΕΙ

«Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι εργαζόμενοι δε θα επιτρέψουν στην κυβέρνηση να συνεχίσει να τους χρεώνει το φιάσκο της αντιλαϊκής της "μεταρρύθμισης"». Αυτό τονίζεται ανάμεσα σε άλλα στην ανακοίνωση που εξέδωσε το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, με αφορμή την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το κείμενο της ανακοίνωσης έχει ως εξής:

«Τα αποτελέσματα εισαγωγής στα ΑΕΙ - ΤΕΙ αποδείχνουν ότι οι ταξικοί αποκλεισμοί, που επιβάλλουν οι κυβερνητικοί νόμοι, συνεχίζονται και μέσα στις τάξεις των επιτυχόντων. Δημιουργούνται δύο κατηγορίες εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

Η ταύτιση του συστήματος επιλογής για τα ΑΕΙ - ΤΕΙ με τη διαδικασία αποφοίτησης από το Λύκειο οδηγεί σε εκφυλισμένες καταστάσεις, όπου η εισαγωγή σε σχολές και τμήματα πρώτης προτίμησης μπαίνει στη λοταρία του χιλιοστού των μορίων.

Η επιτυχία σε αυτό το σύστημα του ξέφρενου ανταγωνισμού κρίνεται καθοριστικά από τη δυνατότητα του οικογενειακού πορτοφολιού να εξασφαλίσει το "κατάλληλο" φροντιστήριο. Ετσι η πρόσβαση των παιδιών των λαϊκών στρωμάτων σε σχολές με μεγάλη ζήτηση γίνεται πλέον ακατόρθωτη.

Η περισσή λογοκοπία και προπαγάνδα για τη "διεύρυνση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης" κατέρρευσε παταγωδώς, αφού όλα εκείνα τα τμήματα που δημιουργήθηκαν χωρίς τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις επιστημονικού αντικειμένου και προοπτικής των αποφοίτων τους, έμειναν στα αζήτητα.

Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι εργαζόμενοι δε θα επιτρέψουν στην κυβέρνηση να συνεχίσει να τους χρεώνει το φιάσκο της αντιλαϊκής της "μεταρρύθμισης". Με το κοινό τους και συντονισμένο μέτωπο θα συνεχίσουν την πάλη για την κατάργηση των αντιλαϊκών νόμων, θα επιβάλουν ένα Ενιαίο για όλους, δωδεκάχρονο βασικό σχολείο, απεξαρτημένο από τη διαδικασία επιλογής για τα πανεπιστήμια και ένα σύστημα εισαγωγής που θα ακολουθεί, σταθμίζοντας τις πραγματικές κοινωνικές ανάγκες και την ικανότητα του καθένα να υπηρετήσει την επιστήμη που επέλεξε».

ΕΣΑΚ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Πρόταση για σύγκρουση με την αντιλαϊκή πολιτική

Προς επανάληψη του γνωστού σεναρίου της κωλυσιεργίας φαίνεται πως βαδίζει το ΔΣ της ΟΛΜΕ, όπως φάνηκε από τη χτεσινή του συνεδρίαση. Στη διάρκειά της, η ΕΣΑΚ ΔΕΕ πρότεινε την πραγματοποίηση γενικής συνέλευσης προέδρων στις 7 Οκτώβρη και να μην αναλωθεί το ΔΣ σε ατέρμονες συζητήσεις για την εισήγηση. Για την εισήγηση, η ΕΣΑΚ ΔΕΕ πρότεινε ως στόχους πάλης τη διεκδίκηση ουσιαστικής συλλογικής σύμβασης εργασίας, τη σύγκρουση με τη γενικότερη αντιλαϊκή πολιτική που εξελίσσεται στα πλαίσια της ΟΝΕ, την κατάργηση των νόμων 2525 και 2640, τη διατήρηση της επετηρίδας και κυρίως τη διεκδίκηση του ενιαίου 12χρονου βασικού σχολείου ως του άλλου σχολείου που έχει ανάγκη η νεολαία και ο λαός μας. Πρότεινε δε απεργιακό πρόγραμμα με δύο βήματα και κλιμάκωση.

Η ΠΑΣΚ πρότεινε διαμόρφωση εισήγησης στη βάση των κειμένων της ΣΣΕ και των ΤΕΕ που ψήφισαν μαζί ΠΑΣΚ, ΔΑΚΕ, «Συνεργασία». Η παράταξη της «Παρέμβασης» επέμενε στη συνέχιση της ίδιας αδιέξοδης μέχρι τώρα πολιτικής της πλειοψηφίας των ΔΑΚΕ, Συνεργασίας, «Παρέμβασης». Πρόβαλε δε το συντεχνιακό ελιτίστικο αίτημα του εκπαιδευτικού μισθολογίου, απεμπολώντας τις ΣΣΕ. Προσπαθώντας δε να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα, πρότεινε να περιέχεται στην εισήγηση το αίτημα της κατοχύρωσης των αναπληρωτών, την ίδια στιγμή που δήθεν στηρίζει την επετηρίδα και εναντιώνεται στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (!). Η «Συνεργασία» επανέλαβε ακόμα μια φορά την πρόταση για τη διαμόρφωση τρόπου πρόσληψης των εκπαιδευτικών, διαγράφοντας και επίσημα την επετηρίδα. Από τη χτεσινή συζήτηση διαφαίνεται ότι για άλλη μια φορά θα επαναληφθεί από τις άλλες δυνάμεις το γνωστό σενάριο της κωλυσιεργίας και της προσπάθειας να συγκαλυφτεί το πραγματικό πρόσωπό τους.

ΟΛΜΕ
Στάσεις εργασίας τις μέρες του διαγωνισμού

Σε τρίωρες στάσεις εργασίας καλεί η ΟΛΜΕ τους εκπαιδευτικούς που καλούνται χωρίς τη θέλησή τους να στελεχώσουν το μηχανισμό διεξαγωγής του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Οι στάσεις εργασίας αφορούν τις μέρες του διαγωνισμού, δηλαδή τα Σαββατοκύριακα 23 και 24 του Σεπτέμβρη και 30 του Σεπτέμβρη και 1 του Οκτώβρη. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί τους καθηγητές όλης της χώρας να μη συμβάλλουν στην πραγματοποίηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Ανάλογο κάλεσμα προς τους όλους τους δημοσίους υπαλλήλους απευθύνει και το Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ, που επισημαίνει επίσης ότι «κανένας δημόσιος υπάλληλος δεν πρέπει να πάρει μέρος καθ' οιονδήποτε τρόπο σ' αυτό το διαγωνισμό, ως επιτηρητής, βαθμολογητής, χειριστής μηχανημάτων ή ως μέλος διαφόρων επιτροπών».

Στο μεταξύ χτες, τρεις μόνο μέρες πριν την έναρξη του διαγωνισμού, το ΑΣΕΠ ανακοίνωσε τα σχολεία που θα λειτουργήσουν ως εξεταστικά κέντρα. Εκφράζοντας την αντίθεσή τους στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και την κατάργηση της επετηρίδας, που στόχο έχει την αποσύνδεση του πτυχίου από την εργασία και την ομηρία των εκπαιδευτικών, εκπαιδευτικοί, γονείς, φοιτητές και άλλοι εκπαιδευτικοί φορείς έχουν αποφασίσει να βρίσκονται στα εξεταστικά κέντρα τις μέρες του διαγωνισμού για να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς που θα λάβουν μέρος και να τους καλέσουν σε αγώνα ενάντια στο σύνολο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ