ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 24 Νοέμβρη 2010
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Κλιμακώνουν με νέα 48ωρη απεργία

Οι όροι εργασίας στον κλάδο ξεμπροστιάζουν όσους συκοφαντούν τους ναυτεργάτες υπηρετώντας τους εφοπλιστές

Τα πλοία μένουν δεμένα γιατί οι ναυτεργάτες παλεύουν για ανθρώπινα μεροκάματα και ασφαλείς μεταφορές
Τα πλοία μένουν δεμένα γιατί οι ναυτεργάτες παλεύουν για ανθρώπινα μεροκάματα και ασφαλείς μεταφορές
Με νέα 48ωρη απεργία κλιμακώνουν τον αγώνα τους οι ναυτεργάτες που παλεύουν για σταθερή εργασία με πλήρη δικαιώματα, για αξιοπρεπή μεροκάματα. Την απόφαση για νέα απεργία πήρε χτες η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ, κάτω από τις αγωνιστικές διαθέσεις των ναυτεργατών και την αποφασιστική παρέμβαση των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ. Η συνέχιση της κινητοποίησης αφορά όλα τα λιμάνια της χώρας και τις κατηγορίες, ακτοπλοϊκά επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία, τα μεσογειακά φορτηγά, δεξαμενόπλοια και τα ακτοπλοϊκά φορτηγά (RO/RO) κάτω των 500 κοχ (κόροι ολικής χωρητικότητας).

Την ίδια στιγμή, οι εφοπλιστές επιδιώκουν να ανακόψουν τη δυναμική του αγώνα των ναυτεργατών ακριβώς επειδή δεν παλεύουν μόνο για ικανοποιητικούς όρους εργασίας, αλλά και για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα είναι οργανωμένες και θα λειτουργούν με άξονα τις λαϊκές ανάγκες.

Γι' αυτό (και) τα αστικά ΜΜΕ πέρασαν σε νέο κύκλο συκοφάντησης των ναυτεργατικών αγώνων.

Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία με τα οποία εμφανίζονται υψηλοί οι μισθοί των ναυτεργατών. Η αλήθεια είναι η εξής:

  • Αυτή τη στιγμή ο κατώτερος μισθός στην ακτοπλοΐα είναι 900 ευρώ (κατηγορία ναύτη) καθαρά.
  • Το μπάρκο τους διαρκεί συνήθως 6 ως 8 μήνες, ενώ όταν ξεμπαρκάρουν μπορεί να κάνουν ακόμα και χρόνο να ξαναδούν μισθό.

Επιπλέον, οι ναυτεργάτες τόσο στα ακτοπλοϊκά όσο και σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με τις απανωτές μειώσεις των οργανικών συνθέσεων, είναι στο πόδι πάνω από 16 ώρες, βρίσκονται μέσα στο καράβι 24 ώρες το 24ωρο, στερούνται οικογένεια, παιδιά. Φτύνουν αίμα για να έχουν τα πλοία εν κινήσει, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων είναι υπερήλικα και υποσυντήρητα. Είναι κλάδος όπου αφθονούν τα εργατικά «ατυχήματα», τα οποία ωστόσο αποκρύβονται από τα στατιστικά στοιχεία των φονικών στους χώρους δουλειάς.

Αυτή την κατάσταση, που βάζει σε κίνδυνο όχι μόνο όσους δουλεύουν, αλλά και όσους ταξιδεύουν στα πλοία, είναι λογικό οι εφοπλιστές να την αποκρύπτουν. Για τον εργαζόμενο λαό όμως αποτελεί μόνο αιτία αγώνα. Και είναι σίγουρο πως όσο δυναμώνει αυτός ο αγώνας, τόσο θα μεγαλώνει και η επίθεση (και προπαγανδιστικά) των εφοπλιστών αφού απειλούνται τα συμφέροντά τους. Γιατί μπορεί οι ναυτεργάτες να μετρούν βάσανα, αλλά οι εφοπλιστές μετρούν κέρδη: Μόνο την τελευταία 7ετία έχουν τσεπώσει από επιδοτήσεις 500 εκατ. ευρώ «ζεστό χρήμα» για τις «άγονες γραμμές». Τώρα η κυβέρνηση ετοιμάζεται να τους προσφέρει άλλα 100. Επιπλέον, σήμερα, εν μέσω κρίσης, κολυμπούν στα κέρδη όπως αποδεικνύουν τα κοντά 800 πλοία που ναυπηγούν αυτή την περίοδο σε ξένα ναυπηγεία. Μόλις το περασμένο Σάββατο παρέλαβε από τα ναυπηγεία της Ν. Κορέας η «Αττικα» του Βγενόπουλου το νεότευκτο επιβατηγό «ΝΗΣΟΣ ΔΗΛΟΣ». Ενώ σύμφωνα με δημοσιεύματα του ναυτιλιακού Τύπου, οι Ελληνες εφοπλιστές από τις αρχές του χρόνου έχουν επενδύσει 6 δισ. δολάρια για την αγορά νέων πλοίων!

Από τα χαράματα στους καταπέλτες

Την ανάγκη αγωνιστικής κλιμάκωσης ανέδειξε και η χτεσινή απεργία, η οποία σημείωσε καθολική επιτυχία, καθώς δεν κίνησε προπέλα από κανένα λιμάνι της χώρας. Από χτες στις 6 το πρωί οι ναυτεργάτες βρίσκονταν αποφασιστικά στους καταπέλτες, περιφρουρώντας την απεργία τους. Στο πλευρό τους σε όλα τα λιμάνια, όπως και στον Πειραιά, από τα ξημερώματα ήταν συμπαραταγμένοι εργαζόμενοι της στεριάς, δυνάμεις του ΠΑΜΕ.

Στο μεταξύ και χτες το πρωί, ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, Γ. Διαμαντίδης, έκανε νέα ανοιχτή παρέμβαση για να υπερασπίσει τα συμφέροντα των εφοπλιστών. Σε γραπτή του δήλωση αναφέρει ότι το υπουργείο «ανέλαβε όπως είναι γνωστό όλες εκείνες τις πρωτοβουλίες ώστε να μην υπάρχει καμία δικαιολογία για απεργίες ή εκβιαστικές λογικές στις δύσκολες αυτές εποχές. Και αυτή τη στιγμή πρέπει να πρυτανεύσει η λογική και η εργασιακή ειρήνη. Το υπουργείο σε κάθε περίπτωση θα προασπίσει το δημόσιο συμφέρον και τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες»!

«Εμπρακτη απάντηση έδωσαν οι ναυτεργάτες με την καθολική συμμετοχή τους στην 24ωρη πανελλαδική απεργία» στις προκλήσεις εφοπλιστών και κυβέρνησης, «κλιμακώνουμε την απεργία με νέα 48ωρη», αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, τονίζοντας για την επιθετικότητα των εφοπλιστών και των πολιτικών τους εκπροσώπων ότι «δε διστάζουν να δηλώνουν ότι πρέπει να καταργήσουμε τις ΣΣΕ, να εξισώσουμε το δικαίωμα της απεργίας και τα συνδικαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών, των εργαζομένων, με το δικαίωμα της ανταπεργίας (Lock out), όπως δήλωσε και ο Γ. Διαμαντίδης. Να καταργήσουν ντε φάκτο το δεκάμηνο στελέχωσης και δρομολόγησης των πλοίων. Να πετάξουν στην ανεργία 4.500 ναυτεργάτες δημιουργώντας εγκατάλειψη και ερήμωση των νησιών μας, εκχωρώντας τα σαν "ώριμο φρούτο" σε διεθνή συνεκμετάλλευση στα μονοπώλια».

«Οι ναυτεργάτες, η εργατική τάξη, οι εργαζόμενοι, το ταξικό εργατικό κίνημα, οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ - συνεχίζουν τα σωματεία - αγωνίζονται για ακτοπλοΐα που θα υπηρετεί το λαό και όχι το κεφάλαιο το πολυεθνικό. Η λύση των προβλημάτων βρίσκεται στους ταξικούς, αντιμονοπωλιακούς, αντιιμπεριαλιστικούς αγώνες».

Στο πλευρό των απεργών βρέθηκε χτες ο Γ. Μαρίνος, μέλος του ΠΓ της ΚΕ και βουλευτής του ΚΚΕ και ο Γ. Τούσσας, μέλος της ΚΕ και βουλευτής του Κόμματος.

ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΜΕΤΑΛΛΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ
Μαζική η συμμετοχή στη συνέλευση

Η ανάγκη να δυναμώσει ο ταξικός χαρακτήρας του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά, ώστε να δυναμώσουν οι εργάτες του κλάδου και οι αγώνες τους, αναδείχτηκε στην εκλογοαπολογιστική συνέλευση του Συνδικάτου που έγινε προχτές το βράδυ στο αμφιθέατρο του Εργατικού Κέντρου Πειραιά.

Η μαζική συμμετοχή των μεταλλεργατών στη συνέλευση ξεπέρασε κάθε προσδοκία, ενώ οι ίδιοι, με την έγκριση του απολογισμού και προγραμματισμού δράσης της ταξικής τους διοίκησης, συνολικά τις ψηφοφορίες τους στη διάρκεια της συνέλευσης, αλλά και τα αποτελέσματα για την εκλογή Εφορευτικής Επιτροπής, έδωσαν και την πρώτη κατάλληλη απάντηση, στο κοινό αντιΠΑΜΕ μέτωπο που συγκρότησαν απροκάλυπτα οι άλλες παρατάξεις του εργοδοτικού, κυβερνητικού συνδικαλισμού. ΠΑΣΚΕ και ένας ακόμα συνδυασμός «λάστιχο» που χωράει από εργοδοτικούς μέχρι αυτοαποκαλούμενους «αριστερούς» και άλλα συνονθυλεύματα, κατέβασαν «κοινούς» υποψήφιους για την Εφορευτική και προσπάθησαν να παραβιάσουν το καταστατικό, προκειμένου, να φέρουν τους συσχετισμούς στα μέτρα των εργοδοτών, της κυβέρνησης, της αντιλαϊκής πολιτικής.

Από τις 5 θέσεις της Εφορευτικής, τις 2 κατέλαβε αυτό το «μέτωπο». Τις 3 θέσεις της Εφορευτικής οι μεταλλεργάτες τις έδωσαν στον ταξικό συνδυασμό της Αγωνιστικής Ενότητας Μεταλλεργατών (ΑΕΜ), συσπειρωμένος στο ΠΑΜΕ, δίνοντας έτσι και το στίγμα των διαθέσεών τους.

Τη γενική συνέλευση «άνοιξε» ο πρόεδρος του Συνδικάτου, Σωτήρης Πουλικόγιαννης, ο οποίος παρουσίασε τον πλούσιο αγωνιστικό απολογισμό της διοίκησης, τις κατακτήσεις που κατάφερε να αποσπάσει ο κλάδος μέσα από την ταξική του πάλη, κόντρα στην επίθεση των εργοδοτών και των πολιτικών τους εκπροσώπων. Κατέθεσε συντριπτικά στοιχεία για το πώς εκφράζεται η αντιλαϊκή φιλομονοπωλιακή πολιτική στον κλάδο τους, όπως στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, όπου η ανεργία ξεπερνάει το 80%, ενώ οι εφοπλιστές ενισχύονται με τη συμφωνία της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, με 5 δισ. για να κατασκευάσουν πλοία στην Κίνα. «Την ίδια ώρα, οι οικογένειες μεταλλεργατών υποφέρουν από την εξαθλίωση και από πάνω τιμωρούνται με την απαγόρευση στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη» όπως είπε! Εδωσε το σύνθημα για την κλιμάκωση των αγώνων το επόμενο διάστημα, σε συντονισμό με τους άλλους εργαζόμενους του κλάδου μετάλλου της ναυπηγικής βιομηχανίας, με όλους τους εργαζόμενους, με τους μικρούς ΕΒΕ, για να αναχαιτιστεί η αντιλαϊκή λαίλαπα και να ανοίξει ο δρόμος για μια άλλη ανάπτυξη που θα υποτάσσεται στις ανάγκες της εργατικής λαϊκής οικογένειας.

ΔΑΣ ΟΕΧΒΕ
Καταγγέλλει τη «Μορνος ΑΕ»

Τη στάση της εργοδοσίας της «Μόρνος ΑΕ» η οποία, επιχειρεί εκβιαστικά να καταργήσει την επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία - ΟΕΧΒΕ.

«Η ανωτέρω στάση της "Μόρνος ΑΕ", τονίζεται στην ανακοίνωση, δεν αποτελεί κεραυνό εν αιθρία. Είναι συνέχεια της νέας στρατηγικής που εδώ και κάμποσο καιρό υλοποιεί ο όμιλος Φιλίππου. Είναι συνέχεια των απολύσεων στην ΦΑΓΕ, στην ΕΒΓΑ, στην ELBISCO, του ξεπουλήματος της ΕΒΓΑ. Επιχειρούν να αλλάξουν τις εργασιακές σχέσεις. Να απαλλαγούν από εργαζόμενους με συγκροτημένα δικαιώματα». «Μονόδρομος για τους εργαζόμενους, καταλήγει η ανακοίνωση, είναι η ταξική συσπείρωση και δράση εναντίωσης, στην πολιτική των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, της κυβέρνησης και των κομμάτων που τους στηρίζουν. Να πληρώσουν την κρίση οι μεγαλοεπιχειρηματίες που ωφελήθηκαν από την καπιταλιστική ανάπτυξη. Αυτοί δημιούργησαν την κρίση. Συμπόρευση με το ΠΑΜΕ για να εμποδίσουμε τα χειρότερα. Για την οργάνωση της αντεπίθεσης για λαϊκή εξουσία και οικονομία».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ