ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 7 Μάη 2011
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Αύριο η 32η Μαραθώνια Πορεία Ειρήνης

Στις 8 π.μ. η εκκίνηση από τον Τύμβο, στις 6.30 μ.μ. ο τερματισμός στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας

Αύριο Κυριακή 8 Μάη πραγματοποιείται η 32η Μαραθώνια Πορεία Ειρήνης, που διοργανώνει η Ελληνική Επιτροπή για τη Διεθνή Υφεση και Ειρήνη (ΕΕΔΥΕ). Η εκκίνηση θα γίνει στις 8 το πρωί από τον Τύμβο του Μαραθώνα και ο τερματισμός στις 6.30 μ.μ. στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας (Λ. Μεσογείων), όπου θα πραγματοποιηθεί μεγάλη αντιιμπεριαλιστική συγκέντρωση.

Στις 9.30 π.μ. η πορεία προγραμματίζεται να φτάσει στη Νέα Μάκρη, όπου θα γίνει χαιρετισμός από εκπρόσωπο του ΜΑΣ. Στις 12 μ., στη διασταύρωση της Ραφήνας, θα γίνει χαιρετισμός από εκπρόσωπο της ΠΕΑΕΑ και στις 2 μ.μ., στην Παλλήνη, χαιρετισμός από την ΟΓΕ. Στις 5 μ.μ., σε στάση - εκδήλωση στην Αγία Παρασκευή, θα χαιρετίσει εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ και στην εκδήλωση υποδοχής των Ειρηνοδρόμων στο Πεντάγωνο θα μιλήσει ο Θανάσης Παφίλης ΓΓ του ΠΣΕ. Θα χαιρετίσει επίσης εκπρόσωπος της Κίνησης για την Εθνική Αμυνα και θα ακολουθήσει συναυλία.

Ανάλογες αντιιμπεριαλιστικές, αντιΝΑΤΟικές πορείες έχουν προγραμματιστεί από Επιτροπές Ειρήνης σε όλη την Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα: Στο Βόλο, στις 12 Μάη, με εκκίνηση από την πλατεία Ανακασιάς. Στη Σάμο, στις 15 Μάη. Στη Θεσσαλονίκη, στις 22 Μάη. Στη Μυτιλήνη, στις 22 Μάη. Στην Τρίπολη, στις 29 Μάη. Αναμένονται επίσης οι ημερομηνίες πραγματοποίησης αντίστοιχων δραστηριοτήτων και σε άλλες πόλεις.

Για τη Μαραθώνια Πορεία δρομολογούνται τα παρακάτω λεωφορεία: Αθήνα, για τον Τύμβο του Μαραθώνα, στις 6.30 π.μ. από πλατεία Κάνιγγος. Αιγάλεω, στις 6.45 π.μ. από πλατεία Εσταυρωμένου και στις 7 π.μ. από τη στάση «Αγ. Αντώνιος» του Μετρό στο Περιστέρι. Πετρούπολη, στις 6.45 π.μ. από το Δημαρχείο Πετρούπολης, στις 7 π.μ. από ΟΤΕ Ιλίου, στις 7.15 π.μ. από «Goody's» Aγ. Aναργύρων και στις 7.25 π.μ. από Δημαρχείο Καματερού (Λ. Φυλής). Χαλάνδρι, στις 7 π.μ. από την πλατεία Χαλανδρίου. Ελευσίνα, για Αγία Παρασκευή, στις 4 μ.μ., από το δημοτικό πάρκινγκ. Πειραιάς, για Τύμβο Μαραθώνα στις 6.30 π.μ. από την πλατεία Κοραή, με στάσεις στην πλατεία Λαού στο Κερατσίνι, στο Περιβολάκι (Νίκαια) και στο Κρατικό Νοσοκομείο Νίκαιας. Επίσης στις 2.30 μ.μ. από την πλατεία Κουμπάκη (Σπάθα, Λεωφ. Λαμπράκη, Νεάπολη Νίκαιας) με στάσεις στο Περιβολάκι και στο Κρατικό Νοσοκομείο Νίκαιας. Ταύρος, στις 6.40 π.μ., από το Δημαρχείο (οδός Πειραιώς) και 7 π.μ. από τη γέφυρα Καλλιθέας (οδός Σιβιτανίδου). Ν. Ιωνία, στις 6.45 π.μ. από τον ΟΤΕ Ν. Ιωνίας. Ν. Σμύρνη, στις 6.30 μ.μ., από Ομήρου και Ελευθερίου Βενιζέλου.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ - ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Στον Προκρούστη της «απελευθέρωσης» και τα ταξί

Συγκέντρωση του μεταφορικού έργου από λίγες εταιρείες θα επιφέρουν οι αλλαγές που προβλέπει το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα

Την επέλαση ντόπιων και ξένων επιχειρηματικών κεφαλαίων με στόχο τη μονοπώληση και της αγοράς των ταξί από λίγες εταιρείες προβλέπουν οι ρυθμίσεις που ετοιμάζει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και για το συγκεκριμένο κλάδο, ρυθμίσεις που πολύ σύντομα αναμένεται να τεθούν σε ισχύ. Το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, που θα ρυθμίζει στο εξής τη λειτουργία των ταξί ανά την Ελλάδα, έχει ήδη δοθεί στους αρμόδιους συνδικαλιστικούς φορείς του κλάδου, οι οποίοι ωστόσο με ευθύνη των συμβιβασμένων πλειοψηφιών τους «ποιούν την νήσσαν», ώστε να περάσουν σχεδόν στα «μουλωχτά» οι αντιδραστικές αλλαγές της κυβέρνησης, φέρνοντας τους αυτοαπασχολούμενους ταξιτζήδες προ τετελεσμένων γεγονότων.

Σύμφωνα με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που έχει ετοιμάσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και ειδικότερα στο άρθρο 15 προβλέπεται ότι στους πλειστηριασμούς για την παραχώρηση νέων αδειών ταξί, θα μπορούν να συμμετάσχουν και νομικά πρόσωπα (εταιρείες) από άλλα κράτη - μέλη της ΕΕ, που θα διαθέτουν χώρους κατάλληλους, για τη στέγαση των γραφείων τους, για τη στάθμευση, φύλαξη και συντήρηση του συνόλου των οχημάτων τους. Επίσης, οι παραπάνω εταιρείες θα πρέπει να απασχολούν, για την οδήγηση των οχημάτων τους, αποκλειστικά άτομα που διαθέτουν ειδική άδεια οδήγησης Επιβατηγού Δημοσίας Χρήσης (ΕΔΧ) αυτοκινήτου.

Εύκολα καταλαβαίνει κάποιος, ότι οι σημερινοί ταξιτζήδες που διαθέτουν μισή ή μία άδεια - που πολλοί από αυτούς την χρωστούν ακόμη στο «μαντρά» ή στην τράπεζα - και αδυνατούν να τα φέρουν βόλτα υπό την πίεση των διαρκώς αυξανόμενων εξόδων τους με την ταυτόχρονη μείωση του τζίρου τους, σε σύντομο χρονικό διάστημα θα εξοντωθούν από τον ανταγωνισμό των μεγάλων εταιρειών ταξί που θα εγκατασταθούν στη χώρα.

Βέβαια, η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι, στους παραπάνω δίνεται η δυνατότητα να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό, με τις μεγάλες εταιρείες που θα ιδρυθούν, μέσω της ίδρυσης συνεταιρισμών ή εταιρειών, που προβλέπεται από το ίδιο προεδρικό διάταγμα (άρθρο 6). Μόνο που αυτή η υποτιθέμενη δυνατότητα, στην ουσία αίρεται με το άρθρο 5, το οποίο προβλέπει ότι μπορεί να υπάρχουν φυσικά πρόσωπα που θα διαθέτουν μέχρι και το 10% του συνόλου των αδειών μιας διοικητικής μονάδας (αριθμός δήμων κάθε περιοχής), κάτι που στην ουσία θα μετατρέψει κάθε κάτοχο μίας ή μισής άδειας, σε στόχο και εύκολη λεία των «μεγάλων» του χώρου. Με αυτή την έννοια οι περιβόητες «αντιμονοπωλιακές» ρυθμίσεις που επικαλείται η κυβέρνηση, δεν είναι απλά κενές περιεχομένου, αλλά αποτελούν τη βάση για τη διευκόλυνση της μονοπώλησης της αγοράς.

Τέλος, όπως έχει «διαρρεύσει» εδώ και μέρες, το υπουργείο ετοιμάζει και την αδειοδότηση 7θέσιων και 9θέσιων προμισθωμένων ταξί - πρόκειται για απαίτηση μεγαλοξενοδόχων και τουριστικών επιχειρήσεων - ρυθμίσεις που μάλλον θα ενταχθούν σε άλλο νομοσχέδιο.

Τα μέτρα που ρυθμίζουν την αγορά του ταξί, έρχονται να ικανοποιήσουν τις ορέξεις της ντόπιας και ξένης πλουτοκρατίας, που αναζητά περισσότερο «ζωτικό χώρο» για την τοποθέτηση υπερσυσσωρευμένων κεφαλαίων. Πρόκειται για συνέχεια των σαρωτικών αναδιαρθρώσεων σε κλάδους και τομείς της οικονομίας - της λεγόμενης «απελευθέρωσης των κλειστών επαγγελμάτων» - που σαν στόχο έχουν τη συγκέντρωση των σχετικών δραστηριοτήτων σε μεγάλες επιχειρήσεις, την ίδια στιγμή που προλεταριοποιεί βίαια τους αυτοαπασχολούμενους και μικροεπαγγελματίες του κάθε χώρου, ενώ ταυτόχρονα φέρνει και νέο κύμα ακρίβειας στις αντίστοιχες υπηρεσίες και εμπορεύματα.

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ...
Τα τεκμήρια και η διοίκηση του ΟΑΕΔ

Στα λεξικά το λήμμα «τεκμήριο» εξηγείται ότι σημαίνει το αποδεικτικό στοιχείο, το πειστήριο που εμφανίζει κάποιος, προκειμένου να αποδείξει την ορθότητα των εκτιμήσεων ή των ισχυρισμών του. Στην οικονομία, όταν μιλάμε για τεκμήρια εννοούμε κύρια τα εισοδήματα που η εφορία θεωρεί ότι αυταπόδεικτα διαθέτει κάποιος φορολογούμενος, ανάλογα με τον τρόπο ζωής που κάνει. Σου λέει, για παράδειγμα, η εφορία, δεν μπορεί, κύριε, να διαθέτεις βίλα με πισίνα και κότερα και να δηλώνεις εισοδήματα 10.000 ευρώ το χρόνο. Επειδή, όμως, ο καπιταλισμός ευνοεί τέτοιου είδους καταστάσεις και από τη φύση του γεννά και αναπαράγει τη φοροδιαφυγή, το υπουργείο Οικονομικών ενεργοποιεί τα τεκμήρια εισοδήματος (ή τεκμήρια διαβίωσης) και έτσι σε κάποιες κραυγαλέες περιπτώσεις, ανεξάρτητα από το ύψος του εισοδήματος που εσύ δηλώνεις, η εφορία σε φορολογεί για το εισόδημα εκείνο που θεωρεί ότι είναι το ελάχιστο για το επίπεδο της διαβίωσής σου. Για παράδειγμα, δεν μπορεί να απασχολείς οικιακές βοηθούς σε μόνιμη βάση και να δηλώνεις εισόδημα μικρότερο από το μεροκάματο της οικιακής βοηθού. Τέτοιες προκλητικές περιπτώσεις υποτίθεται ότι θα έπρεπε να αντιμετωπίζουν οι ρυθμίσεις για τεκμήρια, μόνο που στην πραγματικότητα τα πράγματα είναι διαφορετικά.

***

Ετσι, σε καιρούς που οι εκπρόσωποι του μεγάλου κεφαλαίου ροκανίζουν τον πλούτο που παράγουν οι εργαζόμενοι και δε δίνουν λογαριασμό σε κανέναν και σε μια εποχή που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ μειώνει ακόμα περισσότερο τους συντελεστές φορολόγησης των επιχειρηματικών κερδών, τα τεκμήρια που δήθεν θα χτύπαγαν τους φοροφυγάδες γίνονται ένα ακόμα όπλο στα χέρια της πλουτοκρατίας, όχι μόνο για μεγαλύτερη επιβάρυνση των λαϊκών στρωμάτων, αλλά και για περικοπή των - έτσι κι αλλιώς - εξευτελιστικών επιδομάτων των μακροχρόνια ανέργων. Τα τεκμήρια, λοιπόν, που ισχύουν με το νέο φορολογικό νόμο επικαλέστηκε η διοίκηση του ΟΑΕΔ για να «παγώσει» τη χορήγηση των 200 ευρώ που δικαιούνται οι μακροχρόνια άνεργοι. Για να μπορεί κάποιος να πάρει το επίδομα, θα πρέπει να έχει οικογενειακό εισόδημα, πραγματικό ή τεκμαρτό, μικρότερο από 5.000 ευρώ. Ωστόσο, με βάση τα νέα τεκμήρια για την κυβέρνηση και το υπουργείο Οικονομικών, από τη στιγμή που αναπνέεις και ζεις σε σπίτι δεν μπορεί παρά να έχεις εισοδήματα (τα τεκμαρτά που λέγαμε) μεγαλύτερα από 5.000 ευρώ.

***

Γιατί συμβαίνει αυτό; Πρώτον, επειδή με βάση το φορολογικό νόμο, η ελάχιστη ετήσια αντικειμενική (τεκμαρτή) δαπάνη για κάθε φορολογούμενο ορίζεται σε 3.000 ευρώ, αν πρόκειται για άγαμο, και 5.000 ευρώ, αν πρόκειται για ζευγάρι. Κανείς, δηλαδή, άγαμος δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι έχει εισόδημα μικρότερο από τις 3.000 ευρώ κι ας είναι όλο το χρόνο άνεργος και κανείς έγγαμος δεν μπορεί να δηλώσει λιγότερα από 5.000 ευρώ, ακόμα κι αν στην οικογένεια δεν έχει μπει ούτε ευρώ. Δεύτερον, τα ποσά αυτά αυξάνονται για όσους ...μένουν σε σπίτι. Ο νόμος λέει ξεκάθαρα ότι η ελάχιστη ετήσια αντικειμενική (τεκμαρτή) δαπάνη για τον καθένα ορίζεται ανάλογα με το σπίτι που μένει και υπολογίζεται με 30 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, μέχρι τα 80 τετραγωνικά. Αρα, σχεδόν κανένας μακροχρόνια άνεργος δε δικαιούται να πάρει το σχετικό επίδομα. Οχι επειδή διαθέτει έστω και ένα ελάχιστο έσοδο από οποιαδήποτε πηγή, αλλά επειδή με βάση την πολιτική φορο-διωγμού των λαϊκών στρωμάτων η κυβέρνηση θεωρεί ότι έχει εισοδήματα που ξεπερνούν και τα 5 χιλιάρικα. Τέτοιες προκλήσεις και τέτοια αθλιότητα απαιτούν πανεργατική, παλλαϊκή απάντηση κόντρα στην πολιτική στήριξης του κεφαλαίου που ρίχνει στην ανεργία και την ανέχεια εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους.


Κ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ