Σάββατο 7 Μάη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ - ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Στον Προκρούστη της «απελευθέρωσης» και τα ταξί

Συγκέντρωση του μεταφορικού έργου από λίγες εταιρείες θα επιφέρουν οι αλλαγές που προβλέπει το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα

Την επέλαση ντόπιων και ξένων επιχειρηματικών κεφαλαίων με στόχο τη μονοπώληση και της αγοράς των ταξί από λίγες εταιρείες προβλέπουν οι ρυθμίσεις που ετοιμάζει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και για το συγκεκριμένο κλάδο, ρυθμίσεις που πολύ σύντομα αναμένεται να τεθούν σε ισχύ. Το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, που θα ρυθμίζει στο εξής τη λειτουργία των ταξί ανά την Ελλάδα, έχει ήδη δοθεί στους αρμόδιους συνδικαλιστικούς φορείς του κλάδου, οι οποίοι ωστόσο με ευθύνη των συμβιβασμένων πλειοψηφιών τους «ποιούν την νήσσαν», ώστε να περάσουν σχεδόν στα «μουλωχτά» οι αντιδραστικές αλλαγές της κυβέρνησης, φέρνοντας τους αυτοαπασχολούμενους ταξιτζήδες προ τετελεσμένων γεγονότων.

Σύμφωνα με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που έχει ετοιμάσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και ειδικότερα στο άρθρο 15 προβλέπεται ότι στους πλειστηριασμούς για την παραχώρηση νέων αδειών ταξί, θα μπορούν να συμμετάσχουν και νομικά πρόσωπα (εταιρείες) από άλλα κράτη - μέλη της ΕΕ, που θα διαθέτουν χώρους κατάλληλους, για τη στέγαση των γραφείων τους, για τη στάθμευση, φύλαξη και συντήρηση του συνόλου των οχημάτων τους. Επίσης, οι παραπάνω εταιρείες θα πρέπει να απασχολούν, για την οδήγηση των οχημάτων τους, αποκλειστικά άτομα που διαθέτουν ειδική άδεια οδήγησης Επιβατηγού Δημοσίας Χρήσης (ΕΔΧ) αυτοκινήτου.

Εύκολα καταλαβαίνει κάποιος, ότι οι σημερινοί ταξιτζήδες που διαθέτουν μισή ή μία άδεια - που πολλοί από αυτούς την χρωστούν ακόμη στο «μαντρά» ή στην τράπεζα - και αδυνατούν να τα φέρουν βόλτα υπό την πίεση των διαρκώς αυξανόμενων εξόδων τους με την ταυτόχρονη μείωση του τζίρου τους, σε σύντομο χρονικό διάστημα θα εξοντωθούν από τον ανταγωνισμό των μεγάλων εταιρειών ταξί που θα εγκατασταθούν στη χώρα.

Βέβαια, η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι, στους παραπάνω δίνεται η δυνατότητα να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό, με τις μεγάλες εταιρείες που θα ιδρυθούν, μέσω της ίδρυσης συνεταιρισμών ή εταιρειών, που προβλέπεται από το ίδιο προεδρικό διάταγμα (άρθρο 6). Μόνο που αυτή η υποτιθέμενη δυνατότητα, στην ουσία αίρεται με το άρθρο 5, το οποίο προβλέπει ότι μπορεί να υπάρχουν φυσικά πρόσωπα που θα διαθέτουν μέχρι και το 10% του συνόλου των αδειών μιας διοικητικής μονάδας (αριθμός δήμων κάθε περιοχής), κάτι που στην ουσία θα μετατρέψει κάθε κάτοχο μίας ή μισής άδειας, σε στόχο και εύκολη λεία των «μεγάλων» του χώρου. Με αυτή την έννοια οι περιβόητες «αντιμονοπωλιακές» ρυθμίσεις που επικαλείται η κυβέρνηση, δεν είναι απλά κενές περιεχομένου, αλλά αποτελούν τη βάση για τη διευκόλυνση της μονοπώλησης της αγοράς.

Τέλος, όπως έχει «διαρρεύσει» εδώ και μέρες, το υπουργείο ετοιμάζει και την αδειοδότηση 7θέσιων και 9θέσιων προμισθωμένων ταξί - πρόκειται για απαίτηση μεγαλοξενοδόχων και τουριστικών επιχειρήσεων - ρυθμίσεις που μάλλον θα ενταχθούν σε άλλο νομοσχέδιο.

Τα μέτρα που ρυθμίζουν την αγορά του ταξί, έρχονται να ικανοποιήσουν τις ορέξεις της ντόπιας και ξένης πλουτοκρατίας, που αναζητά περισσότερο «ζωτικό χώρο» για την τοποθέτηση υπερσυσσωρευμένων κεφαλαίων. Πρόκειται για συνέχεια των σαρωτικών αναδιαρθρώσεων σε κλάδους και τομείς της οικονομίας - της λεγόμενης «απελευθέρωσης των κλειστών επαγγελμάτων» - που σαν στόχο έχουν τη συγκέντρωση των σχετικών δραστηριοτήτων σε μεγάλες επιχειρήσεις, την ίδια στιγμή που προλεταριοποιεί βίαια τους αυτοαπασχολούμενους και μικροεπαγγελματίες του κάθε χώρου, ενώ ταυτόχρονα φέρνει και νέο κύμα ακρίβειας στις αντίστοιχες υπηρεσίες και εμπορεύματα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ