ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 21 Ιούλη 2011
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΕΣ
Εντείνουν τις κινητοποιήσεις τους

Ο όποιος διάλογος θα γίνει στα πλαίσια του Ν.3919/11 δηλώνει ο υπουργός Υποδομών Γ. Ραγκούσης

Τη συνέχιση των πανελλαδικών απεργιακών τους κινητοποιήσεων αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες ταξί, μιας και η κυβέρνηση δε δείχνει διατεθειμένη να κάνει ούτε βήμα πίσω από τις ειλημμένες αποφάσεις της γύρω από την απελευθέρωση του επαγγέλματός τους, παρά τις υποτιθέμενες «διαφοροποιήσεις» κυβερνητικών βουλευτών πάνω στο ζήτημα, οι οποίοι εμφανίζονται τις τελευταίες ημέρες ως υπέρμαχοι της «μερικής απελευθέρωσης» που προωθούσε το προεδρικό διάταγμα Ρέππα.

Χτες το πρωί, πραγματοποίησαν τη μαζικότερη συγκέντρωση των τελευταίων ημερών έξω από την έδρα του υπουργείου, στο οποίο από νωρίς είχαν συγκεντρωθεί κλούβες και ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις.

Οι δυνάμεις της «Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας» και των τοπικών Επιτροπών Αγώνα και χτες, όπως κάθε μέρα, βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή του απεργιακού αγώνα. Με τον «Ρ», την ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ και τις προκηρύξεις της ΠΑΣΕΒΕ απευθύνθηκαν και πάλι μαζικά στους συναδέλφους τους, αποκαλύπτοντας το βρώμικο παιχνίδι που παίζουν πάνω στις πλάτες του κλάδου, οι πολιτικές και συνδικαλιστικές εκείνες δυνάμεις που προσπαθούν να παρουσιάσουν το όλο πρόβλημα ως αποτέλεσμα «προσωπικού εγωισμού» ενός υπουργού ή «κυβερνητικής ασυνέχειας». Χτες βράδυ εξάλλου οι ταξιτζήδες που συσπειρώνονται στην ΠΑΣΕΒΕ πραγματοποίησαν ευρεία σύσκεψη στα γραφεία της Ομοσπονδίας Ελαφρών Φορτηγών, με σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων από τις πρώτες μέρες του αγώνα και την κατάρτιση αγωνιστικού πλάνου για το επόμενο διάστημα.

Χτες το απόγευμα πραγματοποιήθηκαν και πάλι μαζικές συγκεντρώσεις χιλιάδων ταξιτζήδων στα διόδια των Αφιδνών και της Ελευσίνας, όπου για αρκετή ώρα «σήκωσαν» τις μπάρες των διοδίων.

Οι αυτοκινητιστές... «αθέτησαν τη συμφωνία»

Τη στιγμή που οι αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειών ανά την Ελλάδα δέχονται από τις 2 του Ιούλη αιτήσεις για την έκδοση νέας άδειας ταξί, ο υπουργός Υποδομών Γ. Ραγκούσης κατά τη διάρκεια της συνάντησης που πραγματοποίησε χτες με συνδικαλιστική αντιπροσωπεία των αυτοκινητιστών, τους κατηγόρησε ότι ξεκίνησαν, με «αντιδεοντολογικό» τρόπο, απεργιακές κινητοποιήσεις που «πλήττουν καίρια την ελληνική κοινωνία», πριν ολοκληρωθεί ο διάλογος μεταξύ τους. Ο υπουργός οχυρώθηκε πίσω από το νόμο 3919/11 λέγοντας ότι όλες οι αποφάσεις του κινούνται στο πλαίσιο του νόμου ο οποίος δεν αφήνει κανένα περιθώριο ερμηνείας ως προς το «άνοιγμα» ή όχι των επαγγελμάτων. Αρνήθηκε να συζητήσει οποιαδήποτε πρόταση του κατατέθηκε, παραπέμποντας για συγκεκριμένες απαντήσεις στο μέλλον. Ακόμη και προτάσεις που αφορούν την προστασία δανειοληπτών απορρίφθηκαν.

Τα νέα της άκαρπης συνάντησης εξόργισαν τους συγκεντρωμένους με αποτέλεσμα όταν ορισμένοι πέταξαν μερικά μπουκάλια με νερό, αναψυκτικά και καφέδες προς τις αστυνομικές δυνάμεις, οι δυνάμεις της κρατικής καταστολής να καταφύγουν σε ρίψη χημικών.

Στην υπόλοιπη χώρα

Δυναμικές κινητοποιήσεις πραγματοποίησαν και χτες οι ιδιοκτήτες ταξί στους Νομούς της Μακεδονίας και της Θράκης.

Στη Θεσσαλονίκη, πραγματοποίησαν πορεία με τα οχήματά τους από την ανατολική πλευρά της πόλης μέχρι και τη δυτική έξοδο, διασχίζοντας το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Στη συγκέντρωση που πραγματοποίησαν έξω από τα γραφεία του σωματείου τους, νωρίς το πρωί, παραβρέθηκε αντιπροσωπεία του ΚΚΕ με επικεφαλής το βουλευτή Θ. Ιγνατιάδη.

Στο Κιλκίς, συγκεντρώθηκαν στο τελωνείο Ευζώνων και απέκλεισαν συμβολικά για μία ώρα τις εισόδους, επιτρέποντας τη διέλευση των οχημάτων μόνο από μία είσοδο. Συγκέντρωση στον κόμβο των Κερδυλλίων πραγματοποίησαν οι ιδιοκτήτες ταξί από Σέρρες, Καβάλα και Δράμα. Στα διόδια του Πολύμυλου στην Κοζάνη συγκεντρώθηκαν οι ιδιοκτήτες ταξί από Κοζάνη, Γρεβενά, Φλώρινα, Καστοριά, Πτολεμαΐδα και Αμύνταιο. Ανοιξαν τις μπάρες και επέβαλαν την ελεύθερη διέλευση των οχημάτων μέχρι τις 12 το μεσημέρι.

Αυτοκινητιστές απ' όλη τη Θεσσαλία, έκαναν συλλαλητήριο στην πόλη του Βόλου και στη συνέχεια με αυτοκινητοπορεία κατευθύνθηκαν μέχρι τη δίοδο των Τεμπών όπου και την απέκλεισαν από τις 3 μετά το μεσημέρι, για περίπου τρεις ώρες.

Στην Πελοπόννησο απέκλειαν ανά τακτά χρονικά διαστήματα τη γέφυρα του Ρίου - Αντίρριου και άνοιξαν τα διόδια στον Ισθμό της Κορίνθου.

Σε συμβολικούς αποκλεισμούς των αεροδρομίων σε Χανιά και Ηράκλειο προχώρησαν οι ιδιοκτήτες ταξί στην Κρήτη, αλλά και σε συγκεντρώσεις στους κεντρικούς δρόμους των δύο πόλεων.

Ολοι τους υπέρ της «απελευθέρωσης»...

Τη στιγμή που ο υπουργός Υποδομών, Γ. Ραγκούσης, δηλώνει σε όλους τους τόνους ότι το μόνο που κάνει είναι η εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής απέναντι στα λεγόμενα «κλειστά» επαγγέλματα σύμφωνα με τα όσα προβλέπει ο ν. 3919/11, που σύσσωμη η κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ ψήφισε, ομάδα από 21 κυβερνητικούς βουλευτές, ζήτησε χτες με επιστολή της στον γραμματέα της ΚΟ, την άμεση σύγκληση του Τομέα Μεταφορών του κόμματος. Πάντως, ο Γ. Ραγκούσης με δηλώσεις του αργά το απόγευμα είπε ότι η σύγκληση του Τομέα Μεταφορών είχε αποφασιστεί μία ημέρα νωρίτερα και οι βουλευτές που υπογράφουν την επιστολή ήταν... ήδη ενήμεροι.

Την ίδια στιγμή, ο Π. Γερουλάνος μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό, επανέλαβε τη γνωστή θέση της κυβέρνησης περί «μαύρης αγοράς» στο ταξί, δηλώνοντας: «... Ενα επάγγελμα πρέπει να είναι ανοικτό και πρέπει να μπαίνουν κανόνες, με τους οποίους πρέπει να ανταποκρίνεται κανείς για να κάνει αυτό το επάγγελμα. Δεν είναι ότι ήμουνα τυχερός, μου έκατσε μια άδεια ταξί, ή την πλήρωσα μαύρα, ή οτιδήποτε άλλο, που συνέβαινε μέχρι σήμερα...» Να σημειώσουμε πάντως ότι τη «μαύρη αγορά» συντηρούσαν όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις προς χάριν των τραπεζών - που μέχρι χτες έδιναν δάνεια για αγορά άδειας ταξί - και των «κοράκων» που την λυμαίνονταν, επιβάλλοντας φόρο για κάθε μεταβίβαση ταξί περί τα 3.000 ευρώ.

Κατά τ' άλλα, ΝΔ και ΛΑ.Ο.Σ. επανέλαβαν χτες τα γνωστά περί «ασυνέχειας στο κυβερνητικό έργο» τη στιγμή που και οι δύο υποστηρίζουν το «άνοιγμα των επαγγελμάτων», ενώ η «Δημοκρατική Συμμαχία» με αφορμή ελάχιστα μεμονωμένα περιστατικά αψιμαχιών που σημειώθηκαν χτες, βρήκε αφορμή για να επιτεθεί στις απεργιακές κινητοποιήσεις αλλά και να εκφράσει την ανάγκη να «προχωρήσουν οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις».

ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ
Στα τοκοχρεολύσια τα δάνεια

Την ίδια ώρα τα ασφαλιστικά ταμεία αφήνονται στην τύχη τους

Σε τοκοχρεολύσια πάει σχεδόν όλο το ποσό από τα δάνεια που έχει πάρει η κυβέρνηση, όπως προκύπτει από τα στοιχεία για την εκτέλεση του κρατικού προϋπολογισμού στο α' εξάμηνο του 2011. Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση αφήνει στο έλεός τους τα ασφαλιστικά ταμεία, ενώ οι μισθοί συνεχίζουν την πορεία τους προς το ...βυθό.

Κάνοντας γαργάρα το χρέος των 11 δισ. του κράτους προς το ΙΚΑ η κυβέρνηση ανακοίνωσε χτες ότι το ΙΚΑ έχει εισπράξει ήδη το 90,9% της κρατικής επιχορήγησης. Ειδικότερα, την περίοδο Γενάρη - Ιούνη εισέπραξε 2,1 δισ. ευρώ, τη στιγμή που η κρατική επιχορήγηση για το σύνολο του έτους, ανέρχεται στα 2,3 δισ. ευρώ. Με άλλα λόγια, το β' εξάμηνο του 2011, το ΙΚΑ έχει λαμβάνειν από το κράτος... 200 εκατ. ευρώ.

Στην επικίνδυνη ζώνη βρίσκεται και ο Οργανισμός Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ), ΤΕΒΕ κ.λπ. - ο οποίος το α' εξάμηνο εισέπραξε το 78,8% της κρατικής επιχορήγησης και συγκεκριμένα 630 εκατ. ευρώ, σε σύνολο 800 εκατ. ευρώ που δικαιούται. Αλλά και τα άλλα ασφαλιστικά ταμεία, την ίδια περίοδο εμφανίζονται να έχουν εισπράξει περισσότερο από το 50% της κρατικής επιχορήγησης, γεγονός που σημαίνει ότι στο τέλος του χρόνου θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα χρηματοδότησης των υποχρεώσεών τους.

Ο ΟΓΑ έχει εισπράξει το 58,4% της κρατικής επιχορήγησης, το ΝΑΤ το 56,2%, το ΤΑΠ - ΟΤΕ το 60%.

Σύμφωνα, επίσης, με τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού, το α' εξάμηνο το ελληνικό δημόσιο κατέβαλε στους πιστωτές του, υπό μορφή τοκοχρεολυσίων, το ποσό των 38,2 δισ. ευρώ! Ειδικότερα, για χρεολύσια πληρώθηκαν 31,2 δισ. ευρώ, ενώ για τόκους καταβλήθηκαν άλλα 7 δισ. ευρώ. Την ίδια στιγμή για πληρωμή των μισθών και των συντάξεων της κεντρικής διοίκησης (υπουργεία), καθώς και για τη μισθοδοσία σε νοσοκομεία, ιδρύματα πρόνοιας και άλλα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, καταβλήθηκε ποσό ύψους μόνο 1,8 δισ. ευρώ.

Γίνεται επομένως κατανοητό, πού πάνε τα λεφτά από τα δάνεια που χορηγεί η τρόικα στη χώρα μας. Τα χρήματα που διατίθενται για την εξόφληση των υποχρεώσεων προς τους πιστωτές, αντιστοιχούν στο 100% του ποσού που έχει εισπράξει η Ελλάδα από τις 5 δόσεις του συνολικού δανείου των 110 δισ. ευρώ.

ΕΣΕΕ
Να σταματήσουν οι «δίκαιοι αγώνες»!

Προκλητική «έκκληση» - φιρμάνι προς αυτοκινητιστές και ναυτεργάτες να σταματήσουν τους αγώνες, παρ' ότι - όπως δηλώνει - «έχουν δίκιο» (!!!), έβγαλε η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου... προσφέροντας στήριγμα στην κυβέρνηση. Η πλειοψηφία της ΕΣΕΕ καμώνεται πως υπερασπίζεται την τσέπη των μικρεμπόρων, που τάχα αδειάζει από τις δυναμικές κινητοποιήσεις, όπως τις χαρακτηρίζει. Στην πραγματικότητα, επιβεβαιώνει τον παγιωμένο, διαχρονικό ρόλο της υπέρ της πολιτικής που βυθίζει εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους στην απόγνωση και ενάντια σε κάθε μορφή αγωνιστικής αμφισβήτησης αυτής της πολιτικής. Αντί να σταθεί δίπλα σε όσους αγωνίζονται κόντρα σε αυτή την πολιτική, συντάσσεται με την κυβέρνηση. Η ΕΣΕΕ έχει αποδείξει ξανά και ξανά ότι δεν πρόκειται να κουνήσει ούτε το μικρό της δαχτυλάκι για να υπερασπιστεί τα συμφέροντα των - κυρίως - μικρεμπόρων που τυπικά εκπροσωπεί. Οι μικροί και αυτοαπασχολούμενοι έμποροι καλούνται για άλλη μια φορά να κρίνουν και να πράξουν ανάλογα, απέναντι στις συνδικαλιστικές ηγεσίες που «τους σκάβουν το λάκκο»...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ