ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 30 Ιούλη 2011
Σελ. /24
Για την υπεράσπιση της δουλειάς τους

Σε κρίσιμη καμπή βρίσκεται ο απεργιακός αγώνας των αυτοκινητιστών, με την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να δηλώνει αποφασισμένη στην εφαρμογή του ν. 3919/11 περί «απελευθέρωσης» των κλειστών επαγγελμάτων και στο ταξί, τον ΛΑ.Ο.Σ. πιστό της σύμμαχο και σε αυτό το «μέτωπο», να εμφανίζεται ως ο πιο ακραιφνής υποστηρικτής της εφαρμογής του νόμου και τη ΝΔ - έπειτα από τη συνάντηση που πραγματοποίησε ο αρχηγός της με τους μεγαλοξενοδόχους - να τάσσεται χωρίς περιστροφές εναντίον των κινητοποιήσεων. Την ίδια ώρα ο μηχανισμός τρομοκράτησης των απεργών δουλεύει με τις «μηχανές στο φουλ», αφού οι εισαγγελείς κρατούν στα χέρια τους δεκάδες δικογραφίες ενάντιά τους επειδή αγωνίζονται.

Καθοριστικής σημασίας γεγονός για την έκβαση της απεργίας, θα αποδειχθεί το κατά πόσο οι χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι ταξιτζήδες, παραμερίζοντας τους συμβιβασμένους συνδικαλιστές, πάρουν την υπόθεση για την υπεράσπιση της θέσης εργασίας τους, στα δικά τους χέρια, μέσα από την συσπείρωσή τους στις τοπικές Επιτροπές Αγώνα. Οι «γαλαζοπράσινοι» πλειοψηφούντες, όλο το προηγούμενο διάστημα «κοίμιζαν» τον κλάδο, υποστηρίζοντας ότι η «απελευθέρωση» που προωθεί η κυβέρνηση, θα είναι «ήπιας» ή... «ευρωπαϊκής» μορφής και δε θα θίξει τα συμφέροντά τους. Ταυτόχρονα εξαπέλυαν σφοδρότατες επιθέσεις ενάντια στις συνεπείς αγωνιστικές δυνάμεις του χώρου, που από την πρώτη στιγμή - όταν η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών εφάρμοζε την «απελευθέρωση» στα φορτηγά - προειδοποιούσαν τους συναδέλφους τους για την επίθεση που θα δεχτούν κι εκείνοι, όταν η κυβέρνηση «κλείσει» το «κεφάλαιο φορτηγά» και καλούσαν σε κοινούς απεργιακούς αγώνες με τους φορτηγατζήδες.

Τα αποτελέσματα της «καλής απελευθέρωσης» στο χώρο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών φαίνονται ήδη ένα μόλις χρόνο από την εφαρμογή της, με τους χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους φορτηγατζήδες να βρίσκονται στο χείλος της οικονομικής καταστροφής και τα κόμιστρα να έχουν εκτοξευθεί. Τώρα, όλοι αυτοί που βρίσκονταν - και συνεχίζουν να βρίσκονται - σε κρυφές διαβουλεύσεις με την κυβέρνηση και την Ρηγίλλης, για την εφαρμογή μιας «καλής απελευθέρωσης» σαν και αυτή που εφαρμόστηκε στα φορτηγά, συνεχίζουν την αποπροσανατολιστική τους τακτική, μετατρέποντας σε προσωπική κόντρα με τον νυν υπουργό Υποδομών τον απεργιακό αγώνα του κλάδου, επιμένοντας ότι το μοντέλο «απελευθέρωσης» που είχαν συνδιαμορφώσει με τον προηγούμενο υπουργό ήταν... ευνοϊκό.

Οι δυνάμεις των τοπικών Επιτροπών Αγώνα, που συσπειρώνονται στην ΠΑΣΕΒΕ, βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των κινητοποιήσεων όλες αυτές τις μέρες, δίνοντας σκληρό κι επίπονο αγώνα για την ανατροπή της πολιτικής της «απελευθέρωσης», ανεξάρτητα από το πώς αυτή «σερβίρεται». Απευθύνονται μαζικά στους συναδέλφους τους, σε όλα τα μετερίζια του καθημερινού αγώνα, καλώντας τους να παλέψουν ώστε να καταργθεί ο νόμος της λεγόμενης απελευθέρωσης, να παραμείνει η άδεια του αυτοκινητιστή προσωπική, να μην επιτρέψουν την είσοδο εταιρειών στο επάγγελμά τους, τους καλούν εντέλει να παλέψουν για την υπεράσπιση της δουλειάς τους.

Βεβαίως στις σημερινές συνθήκες των μονοπωλίων το μεροκάματο των αυτοαπασχολούμενων στα ταξί δεν διασφαλίζεται.Το συμφέρον τους ταυτίζεται με τις λαϊκές ανάγκες για ενιαίο αποκλειστικά δημόσιο φορέα συγκοινωνιών, όπου θα εντάσσεται και το ταξί ως συμπληρωματικό μέσο. Οι μεγάλες επιχειρήσεις που θα μετατραπούν σε κοινωνική λαϊκή ιδιοκτησία και ο συνεταιρισμός των μικροϊδιοκτητών, ενταγμένος σε αυτόν τον φορέα, μπορούν να εξασφαλίσουν σίγουρη εργασία και αξιοπρεπή μισθό σε εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους. Πάλη επομένως ενάντια στα μονοπώλια και στην εξουσία τους, ως την ανατροπή τους.


Φώτης ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ


Ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ και τα «μοντέλα»

«Η κυβέρνηση βυθίζει τη χώρα στην ύφεση, ξεπουλά τη δημόσια περιουσία, διαλύει τα κοινωνικά αγαθά, στέλνει εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους στην ανεργία και τη φτώχεια. Αυτό είναι το "νέο μοντέλο ανάπτυξης" που οραματίζεται ο πρωθυπουργός (...) Υπάρχει δρόμος για την ανάπτυξη, που θα αντικαταστήσει το χρεοκοπημένο νεοφιλελεύθερο μοντέλο και προϋποθέτει την ανατροπή της κυβέρνησης και της πολιτικής της, με άξονες την ενίσχυση της εργασίας, το κοινωνικό κράτος και την προστασία του περιβάλλοντος». Αυτά ισχυρίζεται ο ΣΥΝ, σε ανακοίνωση που εξέδωσε χτες σχολιάζοντας την ομιλία του πρωθυπουργού στην Αρτα. Η διέξοδος που προτείνει στο λαό ακούγεται ωραία, απλή, εύκολη, είναι όμως μια επικίνδυνη ψευδαίσθηση.

Το μόνο που χρειάζεται να γίνει, διατείνεται ο ΣΥΝ, είναι ο λαός να «χαντακώσει» με την ψήφο του το ΠΑΣΟΚ στις επόμενες εκλογές. Και να ανάψει πράσινο φως, πάλι με την ψήφο του, για τα ενδότερα του Μεγάρου Μαξίμου σε έναν «νέο συνασπισμό εξουσίας». Τότε, λέει ο ΣΥΝ, θα ανοίξει ένας άλλος δρόμος για μια ανάπτυξη όπου όλοι θα έχουμε δουλειά, θα απολαμβάνουμε κοινωνικό κράτος και το περιβάλλον θα προστατεύεται. Δε μας λέει όμως, τι θα γίνει με αυτούς που κρατάνε στα χέρια τους τα «κλειδιά» της ανάπτυξης, τα μέσα παραγωγής; Θα τους τα πάρει με το ζόρι; Τέτοια πρόθεση ο οπορτουνισμός δεν έχει και το έχει καταστήσει σαφές. Και να είχε, βέβαια, το ζήτημα αυτό δε λύνεται απλώς και μόνο από μια κυβέρνηση. Να παραδώσουν πάλι από μόνα τους τα μονοπώλια την «κότα που γεννάει τα χρυσά αυγά», είναι τόσο πιθανό όσο να ανατείλει αύριο ο ήλιος απ' τη δύση. Πώς, λοιπόν, θα υπάρξει μια ανάπτυξη υπέρ του λαού, όσο θα εξακολουθούν να κυριαρχούν αυτοί που θέλουν ανάπτυξη υπέρ των κερδών και της ανταγωνιστικότητάς τους; Πώς μπορεί να συμβεί να υπηρετείται και η λαϊκή ευημερία και η ευημερία των μονοπωλιακών κερδών; Οταν το ένα προσκρούει στο άλλο.

Ρητορικά τα ερωτήματα. Κάθε νοήμων άνθρωπος γνωρίζει την απάντηση. Γνωρίζει ότι δε γίνεται να έχεις και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο. Γνωρίζει και πώς πρέπει να αντιμετωπίσει όσους ισχυρίζονται ότι μπορούν να κάνουν τα αδύνατα δυνατά.


Του φταίνε οι ταξιτζήδες

Γρηγοριάδης Κώστας

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Παπαδημούλης σε συνέντευξή του χτες στον ρ/σ της ΝΕΤ δήλωσε μεταξύ άλλων για τις κινητοποιήσεις των ταξιτζήδων: «Αυτή η αναταραχή που βιώνει η Ελλάδα στην αιχμή της τουριστικής περιόδου είναι επιζήμια. Την πρώτη ευθύνη γι' αυτήν την έχουν οι εντελώς άστοχοι χειρισμοί του κ. Ραγκούση (...) Από εκεί και πέρα, ορισμένες ενέργειες των οδηγών ταξί, που έχουν και τα δίκια τους (...) δεν τους βοηθούν. Αυτό που χρειάζεται είναι να δούμε τι μπορεί να γίνει για να σταματήσει αυτή η επιζήμια για την οικονομία και την κοινωνία αναταραχή. Να υπάρξει μια εκτόνωση και μια συμβιβαστική λύση. Μ' αυτήν την τακτική μόνο θα υπάρξει μια απελευθέρωση του επαγγέλματος, με κανόνες και περιορισμούς (...) Οσον αφορά τη ΝΔ, που έχει μια ισχυρή επιρροή στον κλάδο των ταξιτζήδων, πρέπει πιο αποφασιστικά να "τραβήξει" μερικά αυτιά»!

Τι λέει εδώ ο Δ. Παπαδημούλης; Οτι ναι μεν την πρώτη ευθύνη έχει η κυβέρνηση, αλλά ευθύνη έχουν και οι ταξιτζήδες που συμβάλλουν στην πρόκληση μιας «επιζήμιας για την οικονομία και την κοινωνία αναταραχής» και η ΝΔ που τους επηρεάζει πρέπει να τους τραβήξει τ' αυτιά! Κι αφού τα λέει όλα αυτά συστήνει και στην κυβέρνηση την ενδεδειγμένη τακτική ώστε να φτάσει εκεί που θέλει, στην απελευθέρωση του επαγγέλματος! Ωραίος δεν είναι; Ας του υπενθυμίσουμε κάτι, ότι η μόνη ευθύνη που έχει αυτός ο λαός είναι να αγωνιστεί ενωμένος για όσα δικαιούται. Συνεπώς, να εκφράζεται έμπρακτα η συμπαράσταση σε κάθε κλάδο που κινητοποιείται απ' τους εργαζόμενους όλων των άλλων και συνολικά απ' τα φτωχά λαϊκά στρώματα. Ο λαός έχει κοινό συμφέρον να αντιπαλέψει την πολιτική που τον πλήττει εξίσου και κυρίως την τάξη που αυτή η πολιτική εξυπηρετεί. Τοποθετήσεις σαν του Δ. Παπαδημούλη, στη λογική του «ναι μεν αλλά», ουσιαστικά σιγοντάρουν αυτή την πολιτική. Και πλανάται ο οπορτουνισμός αν νομίζει ότι ο λαός δεν καταλαβαίνει.


Απαγορευτικές οι διακοπές για το λαϊκό εισόδημα

Γρηγοριάδης Κώστας

Σύμφωνα με πανελλαδική έρευνα του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ), το 62% των Ελλήνων δεν προγραμματίζει διακοπές για φέτος. Οι αιτίες για τη μη πραγματοποίηση των διακοπών είναι: Οικονομικοί λόγοι και επαγγελματική αστάθεια 82%, επαγγελματικές υποχρεώσεις 10% και άλλοι λόγοι 8%.

Σημαντικό, επίσης, στοιχείο της έρευνας είναι αυτό που αναδεικνύει το γεγονός ότι ακόμη κι αυτοί που θα πάνε περιορίζουν όλο και περισσότερο τη διάρκεια των διακοπών τους. Συγκεκριμένα, από τις απαντήσεις των ερωτηθέντων προκύπτει ότι το 46% θα πάει 7 μέρες διακοπές, το 25% 10 μέρες, το 23% 15 μέρες, το 5% 20 μέρες και μόλις 1% θα κάνει διακοπές για 30 μέρες.

Και πώς θα γινόταν διαφορετικά όταν, σύμφωνα με υπολογισμούς, το ελάχιστο κόστος για διαμονή - διατροφή 15 ημερών μιας τετραμελούς οικογένειας αγγίζει πλέον τα 3.500 ευρώ! Ενα ποσό απλησίαστο για τη μέση λαϊκή οικογένεια, πολύ περισσότερο που η κυβέρνηση, σε συνεργασία με την τρόικα, φρόντισε να περικόψει ακόμη περισσότερο τους μισθούς και τις συντάξεις, ώστε να μη φτάνουν ούτε για τα πλέον απαραίτητα (Κι αυτό βέβαια χωρίς καθόλου να υποτιμούμε ότι και η ξεκούραση είναι απολύτως απαραίτητη για όλους τους εργαζόμενους).

ΥΓ:Τα συμπεράσματα της έρευνας ας τα διαβάσουν καλύτερα και κάποιοι έμποροι και ξενοδόχοι, για να μάθουν ποια είναι η αληθινή αιτία της δραστικής μείωσης του τζίρου τους. Να καταλάβουν επιτέλους ότι δε φταίνε ούτε οι διαδηλώσεις των εργαζομένων, ούτε οι κινητοποιήσεις των ναυτεργατών, ούτε η απεργία των ταξιτζήδων...


Γρηγοριάδης Κώστας



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ