Συγκεκριμένα, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ενέκρινε το δανεισμό 576 αρχαίων έργων, προκειμένου να παρουσιαστούν σε έκθεση, με τίτλο «Ολυμπία - Μύθος, Λατρεία και αγώνες» στο Μουσείο Μάρτιν Γκρόπιους του Βερολίνου, από 30/8/2012 - 7/1/2013 (!), καθώς και στο Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων και Αθλητισμού της Ντόχα του Κατάρ, από 28/3 ή 3/4/2013 - 6/7/2013.
Θυμίζουμε ότι μόνο φέτος (από τον περασμένο Απρίλη μέχρι και τον ερχόμενο Γενάρη) θα έχουν βγει από την Ελλάδα με προορισμό δύο εκθέσεις στο εξωτερικό, πάνω από χίλια (1.000) αρχαία αντικείμενα: Τουλάχιστον 500 αρχαιότητες για την έκθεση «Από τον Ηρακλή στον Αλέξανδρο: Ο θρύλος της Μακεδονίας ενός ελληνικού βασιλείου την εποχή της Δημοκρατίας», που διοργανώνεται στο Μουσείο Ashmolean του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης (6/4 - 29/8) και πάνω από 600 αρχαιότητες για την έκθεση «Αρχαία Μακεδονία: Στο βασίλειο του Μεγάλου Αλεξάνδρου» στο Λούβρο, που ξεκίνησε ήδη και ολοκληρώνεται στις 16/1/2012.
Ετσι, η πολιτιστική κληρονομιά «επιστρατεύεται» για μακροχρόνια, ενίοτε, και μακρινά ταξίδια, με όλους τους κινδύνους που αυτό συνεπάγεται γι' αυτήν, αλλά και για λόγους ξένους, αν όχι εχθρικούς, με τα πραγματικά συμφέροντα του ελληνικού λαού, την ώρα που η Αρχαιολογική Υπηρεσία διαλύεται, με αποτέλεσμα και η προστασία της κληρονομιάς να καθίσταται προβληματική, προς όφελος φυσικά της... «κοινωνίας των πολιτών» - όπως «κομψά» χαρακτηρίζονται οι φορείς της ιδιωτικοποίησης της πολιτιστικής κληρονομιάς - που περιμένει στη «γωνία».
Ο ηθοποιός Αρης Σερβετάλης αφηγείται, με βιωματική δύναμη, τα παιδικά χρόνια του Ιβάν. Είναι ο πρωταγωνιστής μιας τραγικής ιστορίας, που αν και αληθινή, γράφτηκε με τα «υλικά» του πιο ακραίου παραμυθιού: Τον κίνδυνο, το θάρρος, τη βία, την απελπισία, την ανατροπή, τον πανικό, την ελπίδα, την καταδίωξη, τη φιλία, την ενηλικίωση, την αγάπη και τη γαλήνη. Ο Ιβάν υπήρξε ένας σύγχρονος Μόγλης, ένα τετράχρονο παιδάκι στη «ζούγκλα» της άγριας καπιταλιστικής παλινόρθωσης στη Ρωσία, όπου η αγωνία για επιβίωση είναι τεράστια και η ελπίδα μηδενική. Ο μικρός Ιβάν κινείται σ' ένα τοπίο όπου πρωταγωνιστούν οι άστεγοι, αλκοολικοί, μαφιόζοι νεόπλουτοι, γκάνγκστερ, ανήλικα πρεζόνια, ο φόβος, το ψύχος και η πείνα. Φεύγει μια νύχτα μόνος από τον εφιάλτη του σπιτιού του για να χωθεί σ' αυτό το τοπίο της πλήρους εξαθλίωσης. Φεύγει για να γλιτώσει. Και γλιτώνει, προστατευόμενο από μια αγέλη σκυλιών. Μετάφραση Γιώργου Καλαμαντή, σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου, σκηνικό - κοστούμια Κώστας Βελινόπουλος, μουσική Νίκου Πορτοκάλογλου.
«Η Καταχνιά» κυκλοφόρησε το 1964 με ερμηνευτές τον Στέλιο Καζαντζίδη και την Μαρινέλλα, καθώς και τη χορωδία Κορίνθου υπό τη διεύθυνση του Αλέκου Παπαγιαννόπουλου. Τις διορθώσεις των πεζών σημειώσεων έκανε ο Νικηφόρος Βρεττάκος, ενώ ο Δημήτρης Μυράτ επελέγη για τα αφηγηματικά μέρη.
Σε μια αναδρομή στο ρεμπέτικο και λαϊκό τραγούδι προσκαλεί ο Αγάθωνας από αύριο (28/10), στο «Χάραμα». Ο γνωστός ερμηνευτής, παρέα με τους Μάκη Σταμούλη, Πανωραία Κονταξή, Εύα Ξένου και την ορχήστρα του, θα εμφανίζεται στο ιστορικό κέντρο της Καισαριανής κάθε Παρασκευή και Σάββατο (22.30) και Κυριακές μεσημέρι (14.00). Το πρόγραμμα περιλαμβάνει αθάνατες δημιουργίες των Βαμβακάρη, Τσιτσάνη, Παπαϊωάννου κ.ά. Τηλ. κρατήσεων: 210-7669742, 6972994290.
Στο πλαίσιο του σεμιναρίου διεύθυνσης ορχήστρας του διάσημου μαέστρου Piero Bellugi, ο διευθυντής ορχήστρας Χρήστος Κολοβός θα διευθύνει την «Florence Symphonietta» στην εκκλησία του Αγίου Στεφάνου στη Φλωρεντία, στις 30 και 31/10, σε αποσπάσματα από την όπερα του Μότσαρτ «Cosi fan Tutte» («Ετσι κάνουν όλες»).
Στον εκθεσιακό χώρο της ελληνικής Βουλής παρουσιάζεται η έκθεση «Μόρφου - Η σύληση και η καταστροφή της πανάρχαιας κληρονομιάς», την οποία εγκαινίασαν ο πρόεδρος της Βουλής, Φ. Πετσάλνικος και ο πρόεδρος της κυπριακής Βουλής, Γιαννάκης Ομήρου, παρουσία του δημάρχου της πανέμορφης κατεχόμενης πόλης, Χαρ. Πίττα. Εκτίθενται πρόσφατες αντιπροσωπευτικές φωτογραφίες από τις καταστροφές που έχουν υποστεί οι αρχαιολογικοί χώροι και τα εκκλησιαστικά μνημεία στην κατεχόμενη περιοχή της Μόρφου.