Συγκεκριμένα, στην πάροδο της Ορφέως 164 (χωροταξικά ανήκει στο Δήμο Μοσχάτου/Ταύρου, δίπλα στην κατοικημένη περιοχή του Βοτανικού), βρίσκεται το παλιό εργοστάσιο της «Hellafoam» που παραμένει κλειστό πάνω από ένα χρόνο, έχοντας κλειδωμένα στο εσωτερικό του περίπου 25 τόνους επικίνδυνα χημικά. Η εταιρεία στην οποία ανήκε ο χώρος πτώχευσε δηλώνοντας ταυτόχρονα αδυναμία για την απομάκρυνση των υλικών, η οποία κοστολογήθηκε στα 60.000 ευρώ.
Τα υλικά αυτά, όσο καιρό παραμένουν χωρίς καμία επίβλεψη, εγκυμονούν τον κίνδυνο διαρροής είτε εξαιτίας διάβρωσης των βαρελιών είτε εξαιτίας επέμβασης έξωθεν παραγόντων (έχουν καταγραφεί περιστατικά απελπισμένοι φτωχοδιάβολοι να μπαίνουν στον εγκαταλειμμένο χώρο όπου άδειασαν το περιεχόμενο ορισμένων βαρελιών με σκοπό να τα πάρουν για σκραπ). Κάθε διαρροή μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα στην υγεία των κατοίκων των περιοχών όπου είναι αποθηκευμένα, να μολύνει το έδαφος ή και τον υδροφόρο ορίζοντα.
Με γνώμονα τα συμφέροντα των κατασκευαστικών εταιρειών, η κυβέρνηση επιχειρεί το «ξεπάγωμα» της κατασκευής αυτοκινητόδρομων, κατήγγειλε προχτές στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων, όπου έγινε ενημέρωση από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.
Ο καθ' ύλην αρμόδιος υπουργός, Μ. Βορίδης, δήλωσε ότι «αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης η απεμπλοκή των συμβάσεων παραχώρησης», επιχειρώντας να προβάλει την πολιτική αυτή ως αναγκαία για την ολοκλήρωση των έργων. Υποστήριξε, επίσης, ότι «δεν είμαστε με τους παραχωρησιούχους ούτε αντίπαλοι ούτε συνεταίροι, αλλά αντισυμβαλλόμενοι», προσθέτοντας: «Δεν έχουμε κοινά συμφέροντα, γιατί οι αντισυμβαλλόμενοι ποτέ δεν έχουν κοινά συμφέροντα, έχουν συγκρουόμενα συμφέροντα, αλλά πρέπει να κάνουμε μαζί μια δουλειά». Αναφέρθηκε, μάλιστα, σε δύσκολες διαπραγματεύσεις που διεξάγονται.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος τόνισε ότι η πολιτική της κυβέρνησης στο θέμα αυτό διαμορφώνεται «με βάση το πώς εξυπηρετεί τους επιχειρηματικούς ομίλους και όχι τις ανάγκες του λαού για φτηνές, γρήγορες και ασφαλείς μεταφορές». Και επισήμανε: «Τα όποια τεχνικά ζητήματα αναδεικνύονται, είναι σίγουρο ότι υποκρύπτουν από πίσω συμφέροντα. Δηλαδή, ο κόσμος το έχει τούμπανο και εμείς κρυφό καμάρι; Δεν ξέρουμε ότι η κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός" δε θέλει να πάει ο δρόμος στην Τσακώνα αλλά προτιμάει να πάει στην Ολυμπία, γιατί θα έχει πολύ περισσότερα έσοδα από τα διόδια;». Συνολικά, τόνισε ότι «οι συμπράξεις μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε ιδιωτικούς δρόμους, στη συγκεκριμένη περίπτωση, πανάκριβους δρόμους. Σταμάτησαν τα έργα, αλλά ο λαός όμως πληρώνει τα διόδια...».
Με βάση τα στοιχεία που κατέθεσε ο υπουργός, από τα 8,7 δισ. ευρώ που θα στοιχίσουν τα έργα των 5 συμβάσεων παραχώρησης, τα 2,3 δισ. (26,5%) θα καταβληθούν από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, άλλα 2,3 δισ. (26,5%) από τους οδηγούς με τα πανάκριβα διόδια, 3,3 δισ. (38%) από τα δάνεια που έχουν «παγώσει» και μόνο 800 εκατ. ευρώ (9%) θα καταβάλουν οι κατασκευαστικοί όμιλοι που θα εκμεταλλεύονται τους αυτοκινητόδρομους για 30 χρόνια...
Ανακοίνωση - καταγγελία της «Λαϊκής Συσπείρωσης»
Την επιβολή των αυξήσεων καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της η «Λαϊκή Συσπείρωση» Τεμπών επισημαίνοντας ότι «σε μια περίοδο που η καπιταλιστική κρίση βαθαίνει οι δήμοι γίνονται ένας μηχανισμός που στέκεται εχθρικά απέναντι στο ήδη πενιχρό λαϊκό εισόδημα».
Και προσθέτει:
«Αποδεικνύεται λοιπόν ότι και με τον «Καλλικράτη», για τον οποίο πανηγύριζαν οι εκλεκτοί του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ, του ΛΑΟΣ και του ΣΥΝ-ΣΥΡΙΖΑ, οι Δήμοι και οι Περιφέρειες λειτουργούν ως αναπόσπαστο κομμάτι της Κεντρικής Διοίκησης. Στόχος τους είναι να ληστέψουν στην κυριολεξία τους δημότες για τις χαμηλού επιπέδου υπηρεσίες και, κάποιες απ' αυτές, να τις ξεπουλήσουν στην ιδιωτική πρωτοβουλία με δυσβάσταχτα κόστη και αποτελέσματα για τα ήδη υπερχρεωμένα φτωχά λαϊκά νοικοκυριά.
Σ' αυτήν την κατεύθυνση κινείται και η Δημοτική Αρχή Τεμπών που αύξησε τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού από 11% ως και πάνω από 100%»
Καταλήγοντας τονίζει: «Απέναντι σε αυτήν την επίθεση, οι εργάτες, οι άνεργοι, οι αγρότες, οι επαγγελματίες, οι υπάλληλοι στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα επιβάλλεται να συγκροτήσουν το δικό τους μέτωπο, την δική τους συμμαχία προκειμένου να βάλουν εμπόδια στην εφαρμογή αυτής της πολιτικής, να διεκδικήσουν αύξηση των πόρων από τον Κρατικό Προϋπολογισμό για τις διευρυμένες σύγχρονες λαϊκές ανάγκες, με στόχο την ανατροπή της βάρβαρης πολιτικής που φορτώνει φτώχεια, ανεργία, χαράτσια, απολύσεις, μειώσεις μισθών-συντάξεων στην πλειοψηφία του λαού».
Αύριο Κυριακή 11 Δεκεμβρίου και ώρα 11 το πρωί, στην αίθουσα της Ενωσης Λογιστών (Κάνιγγος 27, 5ος όροφος), πραγματοποιεί η Πανελλήνια Ενωση Κρατουμένων Αγωνιστών Μακρονήσου (ΠΕΚΑΜ), τη χρονιάτικη Τακτική Γενική Συνέλευση των μελών της, εξ αναβολής. Επίσης, σύμφωνα με την απόφαση της συνεδρίασης της 21ης Οκτωβρίου 2011, θα πραγματοποιήσει, στη συνέχεια, καταστατική συνέλευση για τροποποίηση του Καταστατικού της.
Η ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ διοργανώνει 7ήμερη οδική εκδρομή σε Κωνσταντινούπολη - Πριγκηπονήσια, από τις 27 Δεκέμβρη 2011 έως 2 Γενάρη 2012, «για τη γνωριμία με την πατρίδα του μεγάλου κομμουνιστή ποιητή Ναζίμ Χικμέτ».
Πληροφορίες - συμμετοχή στα τηλέφωνα: 210.8225.407 και 210.8831.368.
Συντροφικά, Σάββας Μιχαήλ, φοιτητής, Λευκωσία
Τα προνόμια του δημοσίου στο θέμα της παραγραφής των αξιώσεων επικύρωσε το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο (ΑΕΔ). Συγκεκριμένα, σε διάσκεψη, κεκλεισμένων των θυρών, σύμφωνα με πληροφορίες, το ΑΕΔ έκρινε ότι είναι διετής η παραγραφή για τις οικονομικές αξιώσεις των με σχέση δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου υπαλλήλων του Δημοσίου, ενώ, αντίθετα, παραμένει το προνόμιο της πενταετούς παραγραφής για τις αξιώσεις του ελληνικού Δημοσίου κατά των εργαζομένων στο δημόσιο τομέα.
Η υπόθεση είχε παραπεμφθεί στο ΑΕΔ για οριστική κρίση μετά από αντικρουόμενες αποφάσεις μεταξύ του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Αρείου Πάγου.