Σάββατο 10 Δεκέμβρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ
Συμβάσεις με γνώμονα το συμφέρον των κατασκευαστών

Με γνώμονα τα συμφέροντα των κατασκευαστικών εταιρειών, η κυβέρνηση επιχειρεί το «ξεπάγωμα» της κατασκευής αυτοκινητόδρομων, κατήγγειλε προχτές στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων, όπου έγινε ενημέρωση από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.

Ο καθ' ύλην αρμόδιος υπουργός, Μ. Βορίδης, δήλωσε ότι «αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης η απεμπλοκή των συμβάσεων παραχώρησης», επιχειρώντας να προβάλει την πολιτική αυτή ως αναγκαία για την ολοκλήρωση των έργων. Υποστήριξε, επίσης, ότι «δεν είμαστε με τους παραχωρησιούχους ούτε αντίπαλοι ούτε συνεταίροι, αλλά αντισυμβαλλόμενοι», προσθέτοντας: «Δεν έχουμε κοινά συμφέροντα, γιατί οι αντισυμβαλλόμενοι ποτέ δεν έχουν κοινά συμφέροντα, έχουν συγκρουόμενα συμφέροντα, αλλά πρέπει να κάνουμε μαζί μια δουλειά». Αναφέρθηκε, μάλιστα, σε δύσκολες διαπραγματεύσεις που διεξάγονται.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος τόνισε ότι η πολιτική της κυβέρνησης στο θέμα αυτό διαμορφώνεται «με βάση το πώς εξυπηρετεί τους επιχειρηματικούς ομίλους και όχι τις ανάγκες του λαού για φτηνές, γρήγορες και ασφαλείς μεταφορές». Και επισήμανε: «Τα όποια τεχνικά ζητήματα αναδεικνύονται, είναι σίγουρο ότι υποκρύπτουν από πίσω συμφέροντα. Δηλαδή, ο κόσμος το έχει τούμπανο και εμείς κρυφό καμάρι; Δεν ξέρουμε ότι η κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός" δε θέλει να πάει ο δρόμος στην Τσακώνα αλλά προτιμάει να πάει στην Ολυμπία, γιατί θα έχει πολύ περισσότερα έσοδα από τα διόδια;». Συνολικά, τόνισε ότι «οι συμπράξεις μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε ιδιωτικούς δρόμους, στη συγκεκριμένη περίπτωση, πανάκριβους δρόμους. Σταμάτησαν τα έργα, αλλά ο λαός όμως πληρώνει τα διόδια...».

Με βάση τα στοιχεία που κατέθεσε ο υπουργός, από τα 8,7 δισ. ευρώ που θα στοιχίσουν τα έργα των 5 συμβάσεων παραχώρησης, τα 2,3 δισ. (26,5%) θα καταβληθούν από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, άλλα 2,3 δισ. (26,5%) από τους οδηγούς με τα πανάκριβα διόδια, 3,3 δισ. (38%) από τα δάνεια που έχουν «παγώσει» και μόνο 800 εκατ. ευρώ (9%) θα καταβάλουν οι κατασκευαστικοί όμιλοι που θα εκμεταλλεύονται τους αυτοκινητόδρομους για 30 χρόνια...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ