ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 16 Δεκέμβρη 2011
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΝΙΑΙΟΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Κερδίζουν τα μονοπώλια, χάνει ο λαός

Παρέμβαση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Γ. Τούσσα, στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου

Η πολιτική της ΕΕ και των αστικών κυβερνήσεων στα κράτη - μέλη για τις μεταφορές, που έχει σαν κριτήριο το κέρδος των μονοπωλιακών ομίλων, κάνει αδύνατη την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Τα παραπάνω τόνισε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας, μιλώντας στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο στη συζήτηση, σχετικά με τον «Ενιαίο Ευρωπαϊκό Χώρο Μεταφορών». Συγκεκριμένα, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ υπογράμμισε τα εξής:

«Η πολιτική της απελευθέρωσης και της ολοκλήρωσης της εσωτερικής αγοράς μεταφορών της ΕΕ είναι βαθιά αντιλαϊκή με αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα και την ασφάλεια των μεταφορών και οδυνηρές συνέπειες για τους εργαζόμενους. Οι δημόσιες χερσαίες, θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές ξεπουλήθηκαν στους μονοπωλιακούς ομίλους.

Τραγική είναι η χειροτέρευση των όρων δουλειάς και αμοιβής των εργαζομένων, μαζικές απολύσεις, ελαστικές σχέσεις εργασίας, γενικευμένη εφαρμογή των ελαστικών μορφών απασχόλησης και δραστικές μειώσεις μισθών. Εντατικοποίηση της δουλειάς των εργαζομένων και υποβάθμιση των κανόνων ασφάλειας, με αποτέλεσμα την αύξηση των ατυχημάτων με σοβαρές επιπτώσεις στις σιδηροδρομικές μεταφορές κ.ά. Εκτίναξη στα ύψη των τιμών των εισιτηρίων και στα ναύλα των εμπορευμάτων. Δραματική υποβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών μεταφοράς, συγκοινωνιακό αποκλεισμό των απομακρυσμένων ηπειρωτικών και νησιωτικών περιοχών, οδυνηρές επιπτώσεις στη δημόσια Υγεία και το περιβάλλον.

Η κατάργηση του καμποτάζ στις θαλάσσιες και στις αεροπορικές μεταφορές στην Ελλάδα ενώ συνοδεύτηκε με την προκλητική ενίσχυση των μεταφορικών ομίλων με πακτωλό κρατικών επιδοτήσεων, οδήγησε σε τραγικά προβλήματα για τους εργαζόμενους, τους κατοίκους των απομακρυσμένων νησιωτικών περιοχών από τα υπερήλικα σκάφη, τη δραστική μείωση της συχνότητας των δρομολογίων και το αυξημένο κόστος ζωής, από την εκτίναξη στα ύψη των τιμών των εισιτηρίων και των ναύλων των εμπορευμάτων.

Με το ξεπούλημα του ΟΣΕ, ολόκληρες περιοχές παύουν να εξυπηρετούνται σιδηροδρομικά και χιλιάδες εργαζόμενοι πετιούνται στο δρόμο. Καθεστώς γαλέρας ισχύει και στις αερομεταφορές, με την εντατικοποίηση στο έπακρο της δουλειάς των εργαζομένων. Οσο κριτήριο θα αποτελεί η κερδοφορία των μονοπωλίων, είναι αδύνατο να ικανοποιούνται οι λαϊκές ανάγκες. Για να γίνει αυτό απαιτείται τα μέσα μεταφοράς να γίνουν λαϊκή περιουσία, με λαϊκή εξουσία, στα πλαίσια της λαϊκής οικονομίας».

ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ
Στήριξη επενδύσεων υπέρ του μεγάλου κεφαλαίου

Την υποστήριξη των σημαντικών ενεργειακών επενδύσεων που απαιτεί το μεγάλο ενεργειακό κεφάλαιο στην ευρύτερη περιοχή γύρω από τη Μεσόγειο, όπου συνωστίζονται και συγκρούονται τα μεγάλα συμφέροντα των πολυεθνικών ενεργειακών κολοσσών, αναλαμβάνουν οι ρυθμιστικές αρχές ενέργειας των χωρών της περιοχής. Στη Γενική Συνέλευση της «Ενωσης των Ενεργειακών Ρυθμιστών της Μεσογείου» (MEDREG), που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) στην Αθήνα, αποφασίστηκε η σύσταση του «Συμβουλίου Ενεργειακής Στρατηγικής Συνεργασίας για τις Επενδύσεις». Στόχος του είναι να συντονίσει τις επαφές των ενεργειακών επιχειρήσεων και των πολιτικών οργάνων των χωρών της περιοχής. Η απόφαση συνοδεύτηκε από την ανακοίνωση του διευθυντή της Ευρωπαϊκής Tράπεζας για την Ανοικοδόμηση και την Ανάπτυξη (ΕΤΑΑ) Ρ. Πουλίτι ότι θα αυξήσει τις χρηματοδοτήσεις της προς τη Νότια και Ανατολική περιοχή της Μεσογείου, ώστε να ανέλθουν σε περίπου 2,5 δισ. ευρώ το χρόνο!!!

Το νέο όργανο των ρυθμιστών, που αν και προβάλλονται ως «ανεξάρτητες αρχές», ο ρόλος τους είναι η υλοποίηση της ιδιωτικοποίησης των αγορών ενέργειας όπου κι αν δραστηριοποιούνται, «θα έχει ως στόχο την υποστήριξη στην πράξη των δημόσιων και ιδιωτικών φορέων της ευρύτερης περιοχής στο σχεδιασμό και την υλοποίηση ενεργειακών επενδύσεων». Αναγνωρίζεται επίσης ότι η ένωση «υποστηρίζει την αυξημένη αποδοτικότητα και την ολοκλήρωση των ενεργειακών αγορών», ενώ στη Γενική Συνέλευση υιοθετήθηκε «ένα σύνολο προτάσεων προς την κατεύθυνση της εναρμόνισης των κανόνων των διασυνοριακών διασυνδέσεων της ηλεκτρικής ενέργειας». Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, καθώς έχουν δρομολογηθεί μεγάλες επενδύσεις σε χώρες βόρεια και νότια της λεκάνης της Μεσογείου, με στόχο την παραγωγή ενέργειας και την προώθησή της κυρίως προς την Ευρώπη. Μόνο τα απαραίτητα, για το μεγάλο κεφάλαιο, έργα διασύνδεσης θα κοστίσουν δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ και δεν είναι διατεθειμένες να τα καταβάλουν οι εταιρείες.

  • Στο μεταξύ, η ΡΑΕ έθεσε σε διαβούλευση το νέο «Κανονισμό Αδειών Προμήθειας και Εμπορίας Ηλεκτρικής Ενέργειας», που στοχεύει στην «ένταξη της εγχώριας ενεργειακής αγοράς στην ενιαία ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας». Παράλληλα, κατέθεσε χτες την πρότασή της για την αναδιάρθρωση της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, ένα σχέδιο καλύτερης συμμόρφωσης με τους κανόνες της ΕΕ και εξυπηρέτησης των ιδιωτικών συμφερόντων στο χώρο της Ενέργειας.

ΕΘΝΙΚΟ ΛΑΧΕΙΟ

Στη χτεσινή 6η κλήρωση της 218ης έκδοσης, ημέρα 11η του Εθνικού Λαχείου κερδίζουν οι αριθμοί:

Φορολογητέοι Λαχνοί

Ο αριθμός 121371 κερδίζει 30.000 ευρώ.

Ο αριθμός 163962 κερδίζει 10.000 ευρώ.

Από 5.000 ευρώ κερδίζουν οι αριθμοί:

121393 163984

Από 2.000 ευρώ κερδίζουν οι αριθμοί:

121104 121358 163695 163949

Αφορολόγητοι Λαχνοί

Από 1.000 ευρώ κερδίζουν οι αριθμοί:

121287 121332 121336 121456 121966 121990 163047 163557 163581 163878 163923 163927

Από 500 ευρώ κερδίζουν οι αριθμοί:

121005 121013 121049 121064 121066 121117 121127 121141 121150 121156 121158 121197 121205 121206 121238 121266 121270 121274 121282 121305 121308 121333 121338 121363 121379 121399 121401 121411 121452 121488 121493 121496 121514 121515 121520 121524 121525 121532 121538 121542 121561 121574 121590 121591 121598 121621 121626 121635 121641 121645 121676 121687 121690 121703 121723 121773 121775 121802 121811 121859 121862 121872 121892 121910 121925 121932 121934 121959 121962 121971 163002 163043 163079 163084 163087 163105 163106 163111 163115 163116 163123 163129 163133 163152 163165 163181 163182 163189 163212 163217 163226 163232 163236 163267 163278 163281 163294 163314 163364 163366 163393 163402 163450 163453 163463 163483 163501 163516 163523 163525 163550 163553 163562 163596 163604 163640 163655 163657 163708 163718 163732 163741 163747 163749 163788 163796 163797 163829 163857 163861 163865 163873 163896 163899 163924 163929 163954 163970 163990 163992

Τυχερές χιλιάδες ήταν οι: 121 και 163. Τέλος, από 240 ευρώ κερδίζουν όλοι οι άλλοι αριθμοί από121000 έως 121999 και από 163000 έως 163999 που δεν αναγράφονται στον παραπάνω πίνακα.

Το ωράριο των καταστημάτων

Σήμερα τα εμπορικά θα κλείσουν στις 9 το βράδυ, αύριο Σάββατο στις 8 και την Κυριακή θα λειτουργήσουν 10 π.μ. - 6 μ.μ.

Τα κρεοπωλεία την Κυριακή θα λειτουργήσουν 7.30 π.μ. - 4 μ.μ.

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Πρόστιμα σε τρεις ασφαλιστικές

Πρόστιμα ύψους 2 εκατ. ευρώ επέβαλε η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή σε τρεις ασφαλιστικές εταιρείες που κρίθηκε ότι επέβαλαν «αυθαίρετες» αυξήσεις σε ασφάλιστρα νοσοκομειακής κάλυψης, κάνοντας χρήση «καταχρηστικών όρων». Πρόκειται για τις: AXA Ασφαλιστική (700.000 ευρώ πρόστιμο), ING Ασφαλιστική (700.000 ευρώ) και τη Groupama ΦΟΙΝΙΞ Ασφαλιστική (600.000 ευρώ).

Τα τελευταία χρόνια οι παραπάνω εταιρείες επέβαλαν αυξήσεις στα ασφάλιστρα της τάξης του 10%-15%, όπως προέκυψε από διερεύνηση καταγγελιών πελατών. Στην ουσία το «πρόβλημα» που εντοπίζει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή συνδέεται όχι με αυτές καθαυτές τις ληστρικές αυξήσεις που επιβάλλουν οι ασφαλιστικές που λυμαίνονται τους εργαζόμενους, αξιοποιώντας τις ασκούμενες πολιτικές του ξηλώματος της Κοινωνικής Ασφάλισης και της δημόσιας δωρεάν περίθαλψης. Αυτό που «απασχολεί» την αρμόδια υπηρεσία είναι ότι οι αυξήσεις επιβλήθηκαν «χωρίς να εξαρτώνται από ειδικά, καθορισμένα στη σύμβαση και εύλογα για τον καταναλωτή κριτήρια, όπως απαιτείται από την ισχύουσα νομοθεσία», βασίστηκαν, δηλαδή, στα λεγόμενα ψιλά γράμματα. Με απλά λόγια, εάν διατυπώνονταν διαφορετικά οι όροι στα συμβόλαιά τους, κανένα πρόβλημα δεν θα υπήρχε! Για την κυβέρνηση και τους νόμους, που είναι κομμένοι και ραμμένοι στα μέτρα της ληστρικής δράσης του κεφαλαίου, είναι πρόβλημα διαδικασίας και όχι ουσίας.

ΤΑΞΙ
Παιχνίδι εντυπώσεων

Συνέχεια στο επικοινωνιακό παιχνίδι των εντυπώσεων σχετικά με το επικείμενο νομοσχέδιο για τα ταξί, έδωσε χτες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μ. Βορίδης, μία ημέρα μετά τις «ανεπίσημες» διαρροές από το περιβάλλον του ότι «εξετάζει ακόμη και το ενδεχόμενο παραίτησης», αν τελικά δεν υιοθετηθεί από τη συγκυβέρνηση η θέσπιση πληθυσμιακών κριτηρίων στο καθεστώς έκδοσης νέων αδειών.

Με τις νέες δηλώσεις του, ο Μ. Βορίδης επέμεινε για μία ακόμη φορά ότι οι προβλέψεις του νομοσχεδίου Ραγκούση δεν προκύπτουν «από τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας», αφήνοντας αιχμές για τον προκάτοχό του στο υπουργείο και συνάδελφό του στην συγκυβέρνηση, εμμέσως πλην σαφώς, ότι ασκούσε προσωπική πολιτική στο ζήτημα.

Με την παραπάνω τακτική, ο υπουργός του ΛΑ.Ο.Σ. σκοπεύει να επιτύχει και την «απελευθέρωση» των ταξί, που «τσακίζει» τους αυτοαπασχολούμενους του χώρου, εφαρμόζοντας σε γενικές γραμμές το προεδρικό διάταγμα Ρέππα και να οικοδομήσει ένα «μετριοπαθές» προφίλ - τόσο για τον ίδιο όσο και για το κόμμα του - μέσω της απόρριψης της «ανεξέλεγκτης απελευθέρωσης».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ