ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 10 Οχτώβρη 2012
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
Να διασφαλιστεί η λειτουργία των Ναυτικών ΕΠΑΛ

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Τη διασφάλιση της λειτουργίας των ΕΠΑΛ που διαθέτουν τομέα ναυτικών μαθημάτων ζητούν οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, Γιάννης Γκιόκας και Νίκος Μωραΐτης, με Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας. Η Ερώτηση γίνεται με αφορμή το κλείσιμο του ΕΠΑΛ Ιθάκης και με δεδομένες τις πρόσφατες εξαγγελίες των υπουργείων Παιδείας και Ναυτιλίας για «αναδιάρθρωση» της Ναυτικής Εκπαίδευσης. Στην Ερώτησή τους οι βουλευτές του ΚΚΕ αναφέρουν:

«Στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη μαζικοί φορείς αντιδρούν στην προσπάθεια κατάργησης του ΕΠΑΛ Ιθάκης, στο οποίο μεταξύ των άλλων λειτουργεί και τομέας ναυτικών μαθημάτων. Αδιάψευστος μάρτυρας για το γεγονός ότι το εν λόγω σχολείο καλύπτει πραγματικές ανάγκες είναι ότι τα τελευταία χρόνια έχει πολλαπλασιαστεί ο αριθμός των μαθητών που φοιτούν σε αυτό: Από 15 πρόπερσι, 35 πέρσι και 43 τη φετινή σχολική χρονιά.

Θυμίζουμε ότι πριν ένα χρόνο είχε επιχειρηθεί η κατάργησή του και ήταν χαρακτηριστική η δήλωση της κ. Διαμαντοπούλου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, κατά τη διάρκεια της θητείας της στο υπουργείο Παιδείας, ότι το ΕΠΑΛ Ιθάκης και άλλα ναυτικά ΕΠΑΛ δεν είναι βιώσιμα και πρέπει να κλείσουν. Σήμερα το θέμα ανακινείται ξανά μετά την από κοινού εξαγγελία των υπουργείων Ναυτιλίας και Παιδείας για την "αναδιάρθρωση της Ναυτικής Εκπαίδευσης". Η τρικομματική κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ, στα πλαίσια της αναμόρφωσης της Ναυτικής Εκπαίδευσης, προχωρά στο κλείσιμο όσων ΕΠΑΛ διαθέτουν τομέα ναυτικών μαθημάτων, εφόσον αξιολογηθούν ως μη βιώσιμα (π.χ. εφόσον κριθούν ότι διαθέτουν "δυσανάλογα μικρό μαθητικό δυναμικό για το εκπαιδευτικό προσωπικό που απασχολούν"), στην πιο στενή σύνδεση όσων θα απομείνουν με το εφοπλιστικό κεφάλαιο και στην ίδρυση ιδιωτικών σχολών».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν:

  • Με ποιον τρόπο το υπουργείο Παιδείας θα διασφαλίσει τη συνέχεια, σε κάθε περίπτωση, της λειτουργίας του ΕΠΑΛ Ιθάκης και όσων άλλων ΕΠΑΛ διαθέτουν τομέα ναυτικών μαθημάτων;
  • Με ποιον τρόπο το υπουργείο Παιδείας θα διασφαλίσει ότι δε θα καταργηθεί και δε θα συγχωνευτεί κανένα ΕΠΑΛ που διαθέτει τομέα ναυτικών μαθημάτων;
  • Θα μονιμοποιηθούν χωρίς όρους και προϋποθέσεις οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί των εν λόγω ΕΠΑΛ και θα διασφαλιστεί η μόνιμη σταθερή εργασία των ήδη διορισμένων εκπαιδευτικών;
  • Πώς θα αντιμετωπιστεί η πλήρης κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των σχολείων αυτών;
  • Θα εξασφαλιστεί η δωρεάν μεταφορά όλων των μαθητών;
  • Με ποιους τρόπους θα αποτραπεί η είσοδος των εφοπλιστών και άλλων επιχειρηματιών στη ναυτική εκπαίδευση;
  • Με ποιους τρόπους θα αποτραπεί κάθε παράλληλη ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών ναυτικών σχολών;
ΙΕΚ ΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ
Δε λειτουργεί λόγω «έλλειψης»... σπουδαστών

«Αναμένετε στο ακουστικό σας», ισχύει για τους 5 σπουδαστές του δημοσίου ΙΕΚ Χειριστών Τηλεφωνικού Κέντρου, οι οποίοι εδώ και ένα μήνα περιμένουν να ακούσουν αν και πότε θα λειτουργήσει το ΙΕΚ. Το συγκεκριμένο τμήμα απευθύνεται σε τυφλούς σπουδαστές και αποτελεί τη μοναδική διέξοδο για να βρουν δουλειά. Ο λόγος για τον οποίο δεν έχει λειτουργήσει είναι ότι δεν έχει συμπληρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός σπουδαστών - αντί για 9 σπουδαστές έχουν εγγραφεί 5 - χωρίς όμως οι αρμόδιοι φορείς να έχουν κάνει τις απαραίτητες ενέργειες για την προβολή του, όπως να ενημερώνουν γονείς και ιδρύματα, για την ύπαρξη του συγκεκριμένου ΙΕΚ, αλλά και χωρίς καν να έχουν εξασφαλίσει δευτεροβάθμια εκπαίδευση για όσους έχουν προβλήματα όρασης (το απολυτήριο λυκείου είναι προαπαιτούμενο για την εγγραφή). Η φοίτηση στο συγκεκριμένο ΙΕΚ διαρκεί 18 μήνες και στοιχίζει 190 ευρώ το εξάμηνο... Η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων έχει προγραμματίσει τις επόμενες μέρες παρέμβαση στη ΓΓ Διά βίου Μάθησης του υπουργείου Παιδείας. Υπενθυμίζεται ότι αν και το συγκεκριμένο ΙΕΚ είναι σταγόνα στον ωκεανό, καθώς πάνω από το 90% των τυφλών είναι άνεργοι, αποτελεί το τελευταίο όμως ψήγμα επαγγελματικής αποκατάστασης.

  • Το ΚΕΚ ΑμΕΑ του ΟΑΕΔ στο Γαλάτσι, στο οποίο έχουν εγγραφεί περίπου 200 παιδιά για διάφορες μορφές εκπαίδευσης, δε λειτουργεί γιατί δεν έχουν γίνει προσλήψεις εκπαιδευτικών. Περίπου 200 παιδιά με ειδικές ανάγκες είναι αναγκασμένα να μένουν σπίτι τους στερώντάς τους ακόμη κι αυτές τις υποτυπώδεις δομές εκπαίδευσης.
Απαιτούν να εξασφαλιστεί η μεταφορά μαθητών

Κινητοποιήσεις σε διάφορες περιοχές

Από τη χτεσινή κινητοποίηση στην Αρτέμιδα
Από τη χτεσινή κινητοποίηση στην Αρτέμιδα
Εμπόδια στο δρόμο προς το σχολείο βάζει για χιλιάδες μαθητές η πολιτική που αφήνει στον αέρα τη μεταφορά μαθητών. Οι γονείς και οι μαθητές δηλώνουν ότι οι μεταφορές είναι δικαίωμά τους και το διεκδικούν με κινητοποιήσεις. Χθες, σύμφωνα με την Ομοσπονδία Γονέων Ανατολικής Αττικής, με μεγάλη επιτυχία έγιναν τέτοιες κινητοποιήσεις σε Ωρωπό, Βαρνάβα, Γραμματικό, Αχαρνές, Μαραθώνα, Νέα Μάκρη, Ραφήνα, Αρτέμιδα, Παλλήνη, Λαυρεωτική και Σαρωνικό, για να ξεκινήσουν άμεσα τα δρομολόγια των σχολικών λεωφορείων και για να χρησιμοποιούν οι μαθητές δωρεάν τα αστικά λεωφορεία και τα ΚΤΕΛ.

Στο μεταξύ, σε αποχή από τα μαθήματά τους προχώρησαν χτες οι μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου στην Αμοργό. Οι περισσότεροι από τους μαθητές τους, φτάνουν στη Χώρα από τα χωριά και η απουσία δωρεάν μεταφοράς δημιουργεί τεράστια προβλήματα.

Κινητοποιήσεις για τη μεταφορά μαθητών γίνονται σήμερα Τετάρτη στη Δυτική Αττική. Η Α' ΕΛΜΕ έχει κηρύξει στάση εργασίας 9 π.μ. - 12 το μεσημέρι και καλεί σε συγκέντρωση στην Περιφέρεια Αττικής. Πούλμαν έχει προγραμματιστεί να αναχωρήσουν για την κινητοποίηση από Μέγαρα, Ν. Πέραμο, Ελευσίνα, Μάνδρα και Ασπρόπυργο.

Σήμερα επίσης, στις 10 π.μ., πανσαμιακό συλλαλητήριο στην πλατεία Πυθαγόρα διοργανώνει η Συντονιστική Επιτροπή για την Παιδεία, που έχει συγκροτηθεί στη Σάμο.

Αντίστοιχα, η Ομοσπονδία Γονέων και η ΕΛΜΕ Πειραιά (που έχει κηρύξει τρίωρη στάση εργασίας) διοργανώνουν αύριο Πέμπτη στις 10 π.μ. συγκέντρωση στην πλ. Καραϊσκάκη και πορεία στα γραφεία της Αντιπεριφέρειας Πειραιά.

Με κινητοποιήσεις το Σάββατο 20 Οκτώβρη και την Τρίτη 23 Οκτώβρη, συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις και οι γονείς και μαθητές των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων, στις πόλεις που λειτουργούν τέτοια σχολεία.

Κινητοποιήσεις για προβλήματα στα σχολεία

Προχτές, οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Ευόσμου Θεσσαλονίκης προχώρησαν σε κατάληψη και στη συνέχεια πραγματοποίησαν πορεία μέχρι το Δημαρχείο Ευόσμου - Κορδελιού, όπου απαίτησαν από το δήμαρχο να προχωρήσει άμεσα σε απομάκρυνση του εργοταξίου του Δήμου που λειτουργεί εδώ και 14 χρόνια μέσα στο χώρο του ΕΠΑΛ. Στη συνέχεια μέσα από μαζική γενική συνέλευση αποφάσισαν συνέχιση της κατάληψης έως και την Παρασκευή. Παράλληλα οι μαθητές διεκδικούν να μην πληρώνουν για τον εξοπλισμό στα εργαστήρια, καθώς ανάλογα με την ειδικότητα καλούνται να πληρώνουν από 40 - 80 ευρώ. Να δοθούν άμεσα όσα βιβλία δε διανεμήθηκαν ακόμη και να καλυφθούν τα κενά σε εκπαιδευτικούς.

Ελασσόνα Λάρισας

Σε αποχή από τα μαθήματα και σε καταλήψεις προχώρησαν γονείς και μαθητές σε σχολεία της Ελασσόνας Λάρισας, διαμαρτυρόμενοι για την έλλειψη δασκάλων και καθηγητών.

Συγκεκριμένα, με απόφαση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, δεν πήγαν για μάθημα οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου στο Λιβάδι, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τη μη κάλυψη της κενής θέσης δασκάλου. Να σημειώσουμε ότι στο Νομό Λάρισας οι κενές θέσεις δασκάλων ξεπερνούν τις 10, ενώ οι προσλήψεις που έγιναν πανελλαδικά φέτος είναι μόλις... 5!

Σε κατάληψη στα γυμνάσια των χωριών Βερδικούσια και Καλλιθέα προχώρησαν γονείς και μαθητές, ζητώντας να καλυφθούν, επιτέλους, τα κενά σε καθηγητές μαθηματικών.

Πρόβλημα έλλειψης δασκάλων, αλλά και ειδικών αντιμετωπίζει το Ειδικό Σχολείο Γαλανόβρυσης.

Περιστέρι

Σε κλείσιμο του σχολείου αποφάσισαν να προχωρήσουν την Παρασκευή οι γονείς των μαθητών του 21ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου με ομόφωνη απόφαση της γενικής τους συνέλευσης. Οι γονείς απαιτούν λύση στο πρόβλημα ελλείψεων εκπαιδευτικών. Τη συμπαράστασή του εκφράζει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελλείψεις εκπαιδευτικών σε εργαστήρια ΕΠΑΛ

Την άμεση κάλυψη του εκπαιδευτικού προσωπικού, σύμφωνα με τα κενά που δόθηκαν από τις σχολικές μονάδες, ώστε να λειτουργήσουν με ασφάλεια τα εργαστήρια στα ΕΠΑΛ, ζητά η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, στα ΕΠΑΛ «λειτουργούν εργαστήρια με υψηλό βαθμό επικινδυνότητας», καθώς χρησιμοποιούνται μηχανήματα και εργαλεία από τους ίδιους τους μαθητές οι οποίοι θα πρέπει να βρίσκονται υπό την άμεση επίβλεψη εκπαιδευτικών.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, ο αριθμός των εκπαιδευτικών που πρέπει να υπάρχουν στην αίθουσα του εργαστηρίου προβλέπεται με βάση το μαθητικό δυναμικό. Ετσι π.χ. σε μια αίθουσα με 24 μαθητές θα πρέπει να υπάρχουν 2 εκπαιδευτικοί εργαστηρίου. Σήμερα λόγω έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού σε ορισμένες περιπτώσεις ΕΠΑΛ δε γίνεται να λειτουργήσουν τα εργαστήρια για κάποια τμήματα ειδικοτήτων, με αποτέλεσμα την απώλεια διδακτικών ωρών. Σε άλλα ΕΠΑΛ, τα εργαστήρια λειτουργούν με 1 εκπαιδευτικό, γεγονός που συνεπάγεται κίνδυνο για την ασφάλεια των μαθητών.

ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ, πραγματοποιούν από τη Δευτέρα, οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Διεκδικούν να υπογραφούν συμβάσεις με όλους τους εκπαιδευτικούς και καταβολή των δεδουλευμένων που τους οφείλονται από το Μάιο. Συνέχιση της αποχής από τα μαθήματα αποφάσισε χτες και το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό του ΤΕΙ που βρίσκεται σε κινητοποιήσεις τις τελευταίες δύο βδομάδες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ