ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 5 Δεκέμβρη 2012
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΝΤΙΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΒΕ
Πανελλαδική κινητοποίηση για το Ασφαλιστικό

Κάλεσμα της ΠΑΣΕΒΕ για συγκέντρωση σήμερα το πρωί στις 9 στα κεντρικά του ΟΑΕΕ

Συγκεντρώσεις στα γραφεία του Οργανισμού Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ) σε όλη τη χώρα διοργανώνει η ΠΑΣΕΒΕ σήμερα, 5 του Δεκέμβρη, μέρα πανελλαδικής κινητοποίησης για το Ασφαλιστικό. Στην Αθήνα, καλεί στα κεντρικά γραφεία του ΟΑΕΕ, (Ακαδημίας 22), στις 9 το πρωί.

Στο κάλεσμά της, σημειώνει ότι «η τρικομματική κυβέρνηση δυναμώνει την επίθεση στη δουλειά, το εισόδημα και τα ασφαλιστικά δικαιώματα εργαζομένων και αυτοαπασχολούμενων. ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ σε πλήρη και αγαστή συνεργασία με ΕΕ και τρόικα με το νέο μνημόνιο φορτώνουν και νέα βάρη στο λαό, για να σώσουν τα κέρδη των μονοπωλίων και των τραπεζών. Τα νέα μέτρα για την Ασφάλιση είναι συνέχεια των προηγούμενων αντιασφαλιστικών μέτρων που έχουν πάρει όλες οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια».

Τονίζοντας ότι «πρέπει να τους σταματήσουμε» και με όπλο τον αγωνιστικό συντονισμό με το ΠΑΜΕ, την ΠΑΣΥ, την ΟΓΕ και το ΜΑΣ, η ΠΑΣΕΒΕ επισημαίνει στην ανακοίνωσή της ότι «σήμερα επιχειρούν να δώσουν το τελειωτικό χτύπημα», και παραθέτει ορισμένα από τα τελευταία αντιασφαλιστικά μέτρα, όπως: «Αύξησαν το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης στα 67 και τα ελάχιστα χρόνια Ασφάλισης για τη συνταξιοδότηση σε 20, με αποτέλεσμα χιλιάδες από εμάς να μείνουμε χωρίς σύνταξη, να πεθάνουμε μέσα στο μαγαζί ή στο δρόμο.

Μειώνουν ακόμα περισσότερο την ήδη χαμηλή κρατική χρηματοδότηση για το 2013. Λεηλατούν ακόμα παραπέρα τα "κουρεμένα" αποθεματικά με το νέο "κούρεμα". Μείωσαν τις ήδη πετσοκομμένες και εξευτελιστικές συντάξεις, οδηγώντας χιλιάδες συνταξιούχους που έχουν χρυσοπληρώσει την ασφάλισή τους, σε εξαθλίωση. Κατεδαφίζουν και εμπορευματοποιούν την υγεία και την περίθαλψη. Από τον ΕΟΠΥΥ παρέχονται μειωμένες και υποβαθμισμένες υπηρεσίες Υγείας. Διαγράφουν εκατοντάδες φάρμακα από τις λίστες. Καταργούν τα φάρμακα και τα αντικαθιστούν με τα αμφίβολης ποιότητας και αποτελεσματικότητας γενόσημα. Μειώνουν δραστικά τους γιατρούς, με αποτέλεσμα την τεράστια ταλαιπωρία των ασθενών. Αυξάνουν τα νοσήλια με συνέπεια νέες επιβαρύνσεις στον ΟΑΕΕ και τα υπόλοιπα Ταμεία».

Οι ασφαλισμένοι στον ΟΑΕΕ έχουν επιπρόσθετο πρόβλημα ότι οι μισοί δεν μπορούν να πληρώσουν για την Ασφάλισή τους και μένουν ακάλυπτοι ιατροφαρμακευτικά, οι ίδιοι και οι οικογένειές τους.

ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ
Νέες ρυθμίσεις για ενίσχυση των «μεγάλων»

Αναμένεται η κατάθεση Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου

Μέχρι και εμπόδια για την άσκηση δικαστικών ενστάσεων κατά τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιων συμβάσεων, προσφέρει στην ...«υγιή» επιχειρηματικότητα η συγκυβέρνηση, με τις ρυθμίσεις «απλούστευσης» και «επιτάχυνσης» για το ΕΣΠΑ, που περιέχει Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, ώστε να «τρέξει» πρόγραμμα για χορήγηση κεφαλαίων κίνησης στις επιχειρήσεις. Εκδηλώνουν έτσι τη συνέπειά τους σε διακηρυγμένα μέτρα υπέρ των μεγάλων επιχειρήσεων που μπορούν να μπουν με αξιώσεις στη διαδικασία ενίσχυσης από το ΕΣΠΑ ή δανειοδότησης για κεφάλαια κίνησης.

Με 8 βασικές ρυθμίσεις παρεμβαίνει στο ΕΣΠΑ. Θεσπίζει παράβολο υπέρ του δημοσίου ύψους 1% επί του προϋπολογισμού του διαγωνισμού, με ανώτατο όριο τις 50.000 ευρώ, που θα πρέπει να συνοδεύει αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων κατά τη διαδικασία ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων έργων, προμηθειών, υπηρεσιών, στις οποίες έχει εφαρμογή κοινοτικό δίκαιο. Εάν ευδοκιμήσουν τα ασφαλιστικά μέτρα, το ποσό θα επιστρέφεται στον αιτούντα. Το υπουργείο σημειώνει ότι το μέτρο «αναμένεται να λειτουργήσει αποτρεπτικά για την άσκηση αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων προφανώς αβάσιμων που καθυστερούν την ολοκλήρωση των διαγωνισμών και αυξάνουν το φόρτο των δικαστηρίων».

Από εκεί και πέρα, προβλέπεται: κατάργηση άνω του 60% των απαιτούμενων υπογραφών διαχείρισης πιστώσεων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ). Υπεύθυνες δηλώσεις θα γίνονται δεκτές εφόσον έχουν πρόσφατη (εντός 30 ημερών) ημερομηνία. Θα μπορούν να λογίζονται υπόλογοι - διαχειριστές συγχρηματοδοτούμενων έργων και ΝΠΙΔ του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα. Η απόφαση ένταξης θα απευθύνεται στον τελικό δικαιούχο και εφόσον δεν αντιταχθεί σε 30 μέρες θα θεωρείται ότι αποδέχεται την ένταξη. Γίνεται υποχρεωτική η χρήση του Πληροφοριακού Συστήματος σώρευσης κρατικών ενισχύσεων από τους φορείς που τις χορηγούν.

Δυνατότητα συγχρηματοδότησης έργων δημοτικών επιχειρήσεων ύδρευσης και αποχέτευσης.

Το ΕΤΕΑΝ

Η αποδέσμευση κονδυλίων που προέρχονται από το ΕΣΠΑ και είναι δεσμευμένα σε προγράμματα του Ταμείου Επιχειρηματικότητας του ΕΤΕΑΝ τα οποία παρουσίασαν μηδενική ή χαμηλή απορροφητικότητα, προκειμένου να διατεθούν για δάνεια για κεφάλαιο κίνησης σε επιχειρήσεις, ρυθμίζεται και τυπικά με την ίδια Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Πρόκειται για κονδύλια συνολικού ύψους 170 εκατ. ευρώ, που θα διαθέσει το ΕΤΕΑΝ με στόχο αντίστοιχου ύψους ποσά να δώσουν οι τράπεζες, κάτι το οποίο, επίσης, ρυθμίζεται με τη συγκεκριμένη ΠΝΠ. Συνολικά, δηλαδή, τα δάνεια για κεφάλαια κίνησης, εφόσον υλοποιηθεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα, θα ανέλθουν σε 340 εκατ. ευρώ.

Με την ίδια Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου προβλέπεται η δυνατότηττα ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων για διπλώματα ευρεσιτεχνίας και άλλους τίτλους που χορηγεί ο Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας.

Ανακοινώθηκε, ακόμη, ότι με Κοινή Υπουργική Απόφαση, που πρόκειται να τεθεί σε ισχύ, θα δοθεί η παράταση για την αποπληρωμή των δανείων που έχουν χορηγηθεί με την εγγύηση του ΕΤΕΑΝ, μέχρι το Μάη του 2014.

Τα ιδιωτικά αεροδρόμια και η «απογείωση» κερδών

Ακρως αρνητικές για τα λαϊκά στρώματα είναι οι εξελίξεις των τελευταίων βδομάδων γύρω από την εγχώρια αεροπορική αγορά, αλλά και το ιδιοκτησιακό καθεστώς των 37 περιφερειακών αεροδρομίων. Ηδη από την άνοιξη του 2010 η κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου είχε θέσει ανάμεσα στις πρώτες προτεραιότητες της οικονομικής πολιτικής την «παραχώρηση μακράς διάρκειας» των περιφερειακών αεροδρομίων σε ιδιώτες, οι οποίοι θα αναλάμβαναν την εκτέλεση έργων εκσυγχρονισμού των υποδομών τους και θα κατέβαλαν ένα κάποιο αντίτιμο στο ελληνικό Δημόσιο, αναλόγως των εσόδων τους. Σχεδόν ταυτόχρονα, οι δύο μεγάλες αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, η Aegean του ομίλου Βασιλάκη και η Olympic Air του ομίλου Marfin (Βγενόπουλος) έρχονται σε συμφωνία για τη συγχώνευση των εταιρειών τους, η οποία άρχισε να «περπατά» και στην πράξη - μέσω «κρυφών» αλλά εμφανέστατων συμφωνιών για τα αλληλοσυμπληρούμενα δρομολόγια, το ύψος των τιμών κ.λπ. - παρά την τυπική απόρριψη της συγχώνευσης από την αρμόδια επιτροπή ανταγωνισμού της ΕΕ.

***

Αν και τα δύο παραπάνω γεγονότα - ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων και ολοκλήρωση του μονοπωλίου στις αερομεταφορές - φαίνονται σήμερα ξεκομμένα με την όποια σύμπτωση ανάμεσα στα δύο να είναι μόνο χρονική, στην πραγματικότητα βρίσκονται σε άμεση συνάρτηση. Οχι μόνο επειδή έχουν γίνει οι προαπαιτούμενες διαρροές στον Τύπο περί ενδιαφέροντος των «μεγάλων αφεντικών» του χώρου να «επενδύσουν» σε κάποια από τα αεροδρόμια, αλλά και γιατί η αλληλοδιαπλοκή τραπεζών, αεροπορικών και κατασκευαστικών εταιρειών είναι τέτοια που το ενδεχόμενο μονοπώλιο των αιθέρων δε θα μπορεί να απουσιάζει από μία τέτοια «επενδυτική ευκαιρία», όπως είναι τα περιφερειακά αεροδρόμια. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, μέσω αυτών το 2011 πραγματοποιήθηκε το 50% της συνολικής επιβατικής κίνησης (περίπου 19,3 εκατ. επιβάτες), ενώ για τα πιο εμπορικά από αυτά (Ρόδου, Θεσσαλονίκης, Κω, Κέρκυρας και Χανίων) η πρόβλεψη για το 2013 κάνει λόγο για 13,4 εκατ. επιβάτες.

Δεν έχουν τόση σημασία τα ονόματα διαφόρων πολυεθνικών που έχουν εκφράσει ενδιαφέρον στην απόκτηση και αυτών των περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου. Και γιατί να μην εκφράσουν άλλωστε, όταν με τη διαρκή κατρακύλα των εγχώριων αξιών αλλά και τις επίπονες προσπάθειες της συγκυβέρνησης για προσέλκυση επενδυτών, θα μπορέσουν να αποκτήσουν κοψοχρονιά γωνιακά μαγαζιά με στάνταρ πελατεία για τις επόμενες τρεις και τέσσερις δεκαετίες, με προοπτική ανανέωσης για ακόμη μεγαλύτερο χρονικό διάστημα των ληστρικών, για τα λαϊκά συμφέροντα, αυτών συμβάσεων παραχώρησης. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι αν τελικά ευοδωθούν οι παραπάνω εξελίξεις, οι επιπτώσεις για τους εργαζόμενους και τη νεολαία θα είναι πολύπλευρα αρνητικές.

***

Κατ' αρχήν, οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων στην πραγματικότητα θα εκτοξευθούν, ήδη σήμερα, με το κρατικό μονοπώλιο της «Ολυμπιακής» να αποτελεί παρελθόν και υπό το καθεστώς της «ελεύθερης αγοράς» αρκετοί εγχώριοι προορισμοί είναι ακριβότεροι από προορισμούς του εξωτερικού. Ακόμη, παραμένει ασαφές το μέλλον εκείνων των αεροδρομίων ανά την Επικράτεια, που χαρακτηρίζονται ως «μη εμπορικά», δηλαδή διακινούνται λιγότεροι από 75.000 επιβάτες το χρόνο. Πρόκειται για 15 στο σύνολο αεροδρόμια, σε απομακρυσμένες κυρίως περιοχές της χώρας, τα οποία παρά τις όποιες φραστικές διαβεβαιώσεις ότι θα συνεχίσουν να λειτουργούν ακόμη και αν δεν εκδηλωθεί επενδυτικό ενδιαφέρον από ιδιώτες, η πραγματικότητα που βιώνει σήμερα ο λαός και η χώρα μάλλον το αντίθετο δείχνουν. Γιατί, όταν κλινικές, σχολεία και ακαδημαϊκά ιδρύματα, κρίνονται ως ασύμφορα και καταργούνται, είναι μάλλον αφέλεια να πιστεύει κανείς ότι ο καπιταλισμός θα συνεχίσει να συντηρεί τα αεροδρόμια της Κάσου ή της Καστοριάς.

Οσο για τα παράλληλα, με τον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων, έργα που υπόσχεται η συγκυβέρνηση, όπως για παράδειγμα η ανέγερση εμπορικών κέντρων - σε συνθήκες κατακόρυφης μείωσης της κατανάλωσης - μόνον ως «χάντρες και καθρεφτάκια» προς ιθαγενείς θα πρέπει να εκληφθούν. Μαζί με όλα τα παραπάνω θα πρέπει να λάβουμε υπόψη και το γεγονός ότι τα 11 από τα 37 αεροδρόμια που η συγκυβέρνηση «βγάζει στο σφυρί» χρησιμοποιούνται παράλληλα και από την πολεμική αεροπορία, για τις αμυντικές ανάγκες της χώρας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Ολα αυτά δεν είναι παρά ελάχιστες μόνο επισημάνσεις για το μέλλον των αερομεταφορών στην Ελλάδα των μνημονίων, όπου και εδώ, τα επενδυτικά «κοράκια» αδημονούν για «ζεστό» κρατικό χρήμα, που θα φορτωθεί και πάλι στις πλάτες των εργαζομένων, για να καρπωθούν οι ίδιοι ακόμη ένα «φιλέτο» της δημόσιας περιουσίας.


Φ. Κ.

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΕΕ
Ελληνική έμφαση στις διασυνδέσεις

Τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις και την Εσωτερική Αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, είχε «έγνοια» η κυβέρνηση στο Συμβούλιο υπουργών Ενέργειας, την περασμένη Τρίτη στις Βρυξέλλες, με τον υφυπουργό ΠΕΚΑ Μ. Παπαγεωργίου, να μεταφέρει την πλήρη επιδοκιμασία της για την ενεργειακή πολιτική της ΕΕ. Ο υφυπουργός έθεσε το θέμα της ενίσχυσης των έργων σύνδεσης των νησιωτικών περιοχών με το ηπειρωτικό ηλεκτρικό Σύστημα, που με τη σειρά του συνδέεται με το ευρωπαϊκό. Παράλληλα, έκανε σαφή την κυβερνητική θέση - σε σχέση με τη συνολική πολιτική της ΕΕ για τις διασυνδέσεις και τις υποδομές - ότι κάθε συγχρηματοδοτούμενο έργο θα πρέπει να είναι εμπορικά βιώσιμο, με ελάχιστες εξαιρέσεις.

Εθεσε έτσι ως βασικό κριτήριο για κάθε έργο ηλεκτρικής διασύνδεσης, όχι το λαϊκό συμφέρον, αλλά το επιχειρηματικό κέρδος, κάτι που αποτελεί την «καρδιά» της κυβερνητικής και φιλομονοπωλιακής ενεργειακής πολιτικής των μνημονίων, της τρόικας, της ΕΕ. Στο ίδιο πλαίσιο, τόνισε ότι πρέπει να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα λειτουργίας της Εσωτερικής Αγοράς από το 2015, κάτι που ευνοεί και την επίσπευση των έργων διασύνδεσης, ώστε όλοι οι ιδιώτες παραγωγοί ΑΠΕ να μπορούν να εξάγουν την ενέργεια που παράγουν στα νησιά και να μπουν οι βάσεις για τις επόμενες, μεγάλες διασυνδέσεις, από Ισραήλ - Κύπρο προς Ευρώπη μέσω Ελλάδας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ