ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 7 Φλεβάρη 2013
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Μαστίγιο και εμπαιγμός του λαού

Ομόφωνα υπέρ του «νόμος και τάξη» οι τρεις πολιτικοί αρχηγοί στη χτεσινή τους συνάντηση

Να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις από την επιλογή του «μαστίγιου» και της άγριας καταστολής που εφαρμόζουν σε βάρος των λαϊκών αγώνων για να περάσουν τα μέτρα που εξαθλιώνουν το λαό, επιχείρησαν οι κυβερνητικοί εταίροι μετά τη χτεσινοβραδινή σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου. Στις δηλώσεις που έκαναν μετά τη σύσκεψη, άπλωσαν το «τυράκι» του «διαλόγου» και παρουσίασαν «λύσεις» στα προβλήματα των αγροτών, που όμως είναι σκέτη απάτη και θρασύτατος εμπαιγμός.

Την ίδια στιγμή, άφησαν σαφώς να εννοηθεί ότι υπάρχει αρραγές μέτωπο των τριών κυβερνητικών εταίρων για εφαρμογή του δόγματος «νόμος και τάξη» και απέναντι στις κινητοποιήσεις των αγροτών. Ομοφωνία άλλωστε υπήρξε και στην κλιμάκωση του αυταρχισμού και της καταστολής σε βάρος των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων και στο μέτρο της επιστράτευσης των ναυτεργατών, έστω και αν δεν το διακήρυξαν δημόσια για προφανείς λόγους.

Η κυβέρνηση θα εντείνει την τακτική της καταστολής, προκειμένου να επιβάλει μισθούς πείνας, καταργώντας παντού τις συλλογικές συμβάσεις, επιδιώκοντας σ' αυτή την κατεύθυνση να αξιοποιήσει τον εργοδοτικό και κυβερνητικό συνδικαλισμό. Το στίγμα το έδωσε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, ο οποίος έκανε λόγο για «νέου τύπου Συλλογικές Συμβάσεις στο πλαίσιο των δημοσιονομικών δυνατοτήτων της χώρας», αφήνοντας σαφώς να εννοηθεί ότι και οι ψευδεπίγραφες αυτές ΣΣΕ δεν θα είναι παρά οι νέες αλυσίδες που θα δέσουν τους εργαζόμενους με την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία του κεφαλαίου.

«Εχει πάρα μεγάλη σημασία ο διάλογος με τις κοινωνικές ομάδες να οδηγεί σε πρακτικά αποτελέσματα, φιλικά για τους πολίτες. Για παράδειγμα, ήταν πολύ σημαντικό ότι τελείωσε η αδικαιολόγητη απεργία στα ΜΜΜ λόγω της υπεύθυνης στάσης κάποιων συνδικαλιστών σε σχέση με τη ανεύθυνη στάση κάποιων άλλων», τόνισε με νόημα ο Ευ. Βενιζέλος και συμπλήρωσε: «Είναι σημαντικό να αρχίσει ο κοινωνικός διάλογος για νέου τύπου Συλλογικές Συμβάσεις στο πλαίσιο των δημοσιονομικών δυνατοτήτων της χώρας».

Χαράτσια και βούρδουλας

Αναφορικά με τη νέα άγρια φοροεπιδρομή που προετοιμάζεται με τον ενιαίο φόρο ακίνητης περιουσίας, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, αν και σημείωσε ότι δεν είναι κάτι επείγον και δόθηκε εντολή να γίνει περαιτέρω επεξεργασία, ωστόσο επισήμανε με νόημα ότι βάση του είναι το χαράτσι μέσω της ΔΕΗ, που πλέον γίνεται μόνιμο και επιπλέον θα επεκταθεί παντού, ώστε «να πληρώνουν πολλοί όσο γίνεται λιγότερα με αναλογικό τρόπο», όπως τόνισε χαρακτηριστικά.

Στο ίδιο πνεύμα κινήθηκε νωρίτερα ο υπουργός Οικονομικών Γ. Στουρνάρας δηλώνοντας ότι «δεν καταλήξαμε σε καμία απόφαση και δεν ισχύουν τα σενάρια, τα οποία συζητώνται», ενώ συμπλήρωσε ότι ισχύει η γενική δήλωση που έχει κάνει, δηλαδή «ό,τι παίρναμε θα παίρνουμε».

Πλήρη στήριξη στην τακτική του μαστίγιου σε βάρος των λαϊκών κινητοποιήσεων πρόσφερε και ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ Φ. Κουβέλης, ο οποίος επιχειρώντας να διασώσει την κουρελιασμένη «αριστερή» μάσκα, δε δίστασε να δηλώσει ανερυθρίαστα ότι στη διάρκεια της σύσκεψης υπήρξε εκ μέρους του «συγκεκριμένη διεκδίκηση» για τα «άμεσα έκτακτα μέτρα για τους ανέργους, ιδιαίτερα για τους νέους και τις νέες»...

Νωρίτερα, ο γραμματέας της ΝΔ Μ. Κεφαλογιάννης είχε ομολογήσει κυνικά ότι στο στόχαστρο της κυβέρνησης βρίσκεται στην πραγματικότητα το δικαίωμα στην απεργία. Σε δηλώσεις που έκανε χτες στη Θεσσαλονίκη χαρακτήρισε το μέτρο της επιστράτευσης απεργών «ακραίο», σπεύδοντας όμως να συμπληρώσει ότι «η Ελλάδα είναι η χώρα με τις περισσότερες γενικές απεργίες στην ΕΕ»(!) Ομολογεί δηλαδή, ότι η κυβέρνηση και τα εγχώρια και ξένα μονοπώλια ενοχλούνται από τις απεργιακές κινητοποιήσεις, αφήνοντας σαφώς να εννοηθεί ότι η κυβέρνηση θα κάνει ό,τι μπορεί για να καταργήσει το απεργιακό δικαίωμα στην πράξη και όχι μόνο.

ΕΡΩΤΗΣΗ - ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ποιον πάει να κοροϊδέψει ο Μουσουρούλης;

-- Πώς προσπαθεί να κοροϊδέψει τους ναυτεργάτες και το λαό ο υπουργός Ναυτιλίας;

Αφού τους «έντυσε στο χακί» για να τους παραδώσει δεμένους χειροπόδαρα στις ορέξεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου, τώρα η συγκυβέρνηση πρέπει να «πείσει» ότι η απεργία των ναυτεργατών είναι «συντεχνιακή υπόθεση», ότι δεν είναι μέρος της πάλης των εργαζομένων για να υπερασπίσουν τις ΣΣΕ και τα εργασιακά τους δικαιώματα, για να μη μετατραπούν σε σύγχρονους δούλους, ότι δεν αφορά τους εργαζόμενους, τα λαϊκά στρώματα των νησιών. Σε αυτό το πλαίσιο, χτες το απόγευμα, ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης, έδωσε στη δημοσιότητα «διευκρινίσεις σχετικά με το υπό κατάθεση νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου» με τις οποίες, το μόνο που καταφέρνει, είναι να επιβεβαιώσει το δίκιο του αγώνα των ναυτεργατών.

  • Ισχυρίζεται ότι: «Δεν καταργείται η ετήσια δρομολόγηση, δηλαδή η υποχρέωση για συγκοινωνιακή κάλυψη των νησιών όλο το χρόνο» και «διευκρινίζει»: «Η δρομολόγηση των πλοίων παραμένει ετήσια και διατηρείται η δυνατότητα διακοπής δρομολογίων για δύο μήνες για εκτέλεση εργασιών ετήσιας επιθεώρησης (δεκάμηνο), όπως ισχύει από το 2001. Η δυνατότητα διακοπής δρομολογίων πέραν του διμήνου θα παρέχεται μετά από γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και υπό την προϋπόθεση ότι οι συγκοινωνιακές ανάγκες της γραμμής θα καλύπτονται από λοιπά δρομολογημένα πλοία». Πέρα από το γεγονός ότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) που θα γνωμοδοτεί για τη διακοπή των δρομολογίων είναι όργανο των εφοπλιστών, στο άρθρο 36 του νομοσχεδίου προβλέπεται με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο ότι οι εφοπλιστές θα μπορούν να δρομολογούν και αποδρομολογούν πλοία ανάλογα με το συμφέρον τους. Μάλιστα σε διευκρινίσεις που είχαν δοθεί από τον υπουργό στις 23 Γενάρη αναφερόταν γι' αυτό το άρθρο ότι: «Αναπροσαρμόζονται οι διατάξεις που αφορούν στη διαμόρφωση όρων και προϋποθέσεων για τη δραστηριοποίηση των πλοίων, όπως η τροποποίηση - διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων, η αντικατάσταση πλοίου με άλλο κατάλληλου μεγέθους (...) η δρομολόγηση επιπλέον πλοίου για ορισμένο διάστημα σε γραμμή που η ίδια εταιρεία εξυπηρετεί ετησίως». Που σημαίνει τέρμα στην υποχρεωτική δεκάμηνη δρομολόγηση των πλοίων και ότι οι νησιώτες θα βλέπουν καράβι με το κιάλι.
  • Στο χτεσινό κείμενο επιβεβαιώνει ότι στο νομοσχέδιο «προβλέπεται η δυνατότητα μείωσης της σύνθεσης του πληρώματος» στα πλοία που εκτελούν δρομολόγια Ελλάδα - Ιταλία σε επίπεδα ασφαλείας, δηλαδή ένας μικρός αριθμός ναυτεργατών θα έχει συγκροτημένα δικαιώματα, οι υπόλοιποι θα είναι χαμηλόμισθοι ανασφάλιστοι. Ομως, όπως σημειώνει, αυτό γίνεται για «να σταματήσει ο αφελληνισμός»! Με τέτοια μέτρα δεν έμεινε ρουθούνι από Ελληνες ναυτεργάτες, δηλαδή ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα στα κρουαζιερόπλοια, ενώ στα ποντοπόρα έμειναν, ανάλογα με τους κόρους, 4-5 Ελληνες ναυτεργάτες.
  • Λέει σε άλλο σημείο: «Η δυνατότητα μείωσης του προσωπικού των πλοίων παρέχεται μόνο κατά τη χειμερινή περίοδο και αφορά μόνο στο προσωπικό γενικών καθηκόντων». Η «διευκρίνιση» αυτή αφορά τη μείωση των οργανικών συνθέσεων στα ακτοπλοϊκά πλοία πετώντας στη στεριά πάνω από το 50% των ναυτεργατών των γενικών υπηρεσιών (μαγείρους, καμαρότους κ.ά.). Πέρα από το γεγονός ότι με τους ναυτεργάτες αυτών των ειδικοτήτων αρχίζει η «σφαγή» στα καράβια, υπονομεύεται ευθέως και η προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, αφού οι οργανικές συνθέσεις (αριθμός πληρώματος) μέχρι τώρα καθορίζονται με βάση τις ανάγκες για την ασφάλεια του πλοίου και της ναυσιπλοΐας, επιβατών και πληρωμάτων.
  • Ομως εκεί που δίνει «ρέστα» είναι οι «διευκρινίσεις» που κάνει ο υπουργός για τις ΣΣΕ. «Δεν καταργούνται - αναφέρει - οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας» στα ποντοπόρα πλοία. Απλώς, «προβλέπεται η σύναψη ατομικών συμβάσεων όταν δεν υπάρχει ΣΣΕ, με σκοπό την αύξηση της απασχόλησης»! Και βέβαια σε περίπτωση που οι ναυτεργάτες σκεφτούν να διεκδικήσουν υπογραφή ΣΣΕ, υπάρχει το άρθρο 35 που συστήνει επιτροπές που θα αποφασίζουν επιτάξεις ακόμα και σε περίπτωση απεργίας ή επίσχεσης εργασίας.
ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΟΡΥΦΗΣ ΤΗΣ ΕΕ
Κορυφώνονται τα παζάρια για τον προϋπολογισμό

Σήμερα και αύριο οι εργασίες, στις Βρυξέλλες

Την ανησυχία να υπερισχύσουν οι ανταγωνισμοί στη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ, σήμερα και αύριο, στις Βρυξέλλες, και να μην υπάρξει συμβιβασμός των «27» για τον προϋπολογισμό της περιόδου 2014 - 2020, δείχνει η έκκληση του προέδρου της Κομισιόν, Ζοζέ Μπαρόζο, προς τους ηγέτες των κρατών - μελών να γεφυρώσουν τις διαφορές τους ώστε να προκύψει πολιτική συμφωνία. Οπως είπε, περαιτέρω καθυστέρηση θα στείλει ένα πολύ αρνητικό μήνυμα, την ώρα που η οικονομική ανάκαμψη είναι εύθραυστη.

Χωρίς περιστροφές, είπε ακόμα ότι ο προϋπολογισμός της ΕΕ, παρά το μικρό του συγκριτικά μέγεθος (γύρω στο 1% του ΑΕΠ της ΕΕ), είναι το πιο σημαντικό εργαλείο σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τις επενδύσεις, οι οποίες «είναι ένα ζωτικής σημασίας στοιχείο στην ατζέντα μας για την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα, κυρίως στις πιο ευάλωτες χώρες και περιοχές». Δηλαδή, ο προϋπολογισμός της ΕΕ είναι ένα ακόμα εργαλείο για την αναδιανομή του παραγόμενου πλούτου προς όφελος των μονοπωλίων, για να κάνουν επενδύσεις.

Σύμφωνα εξάλλου με το «Ρόιτερς», οι «17» της Ευρωζώνης αναμένεται να καταλήξουν σήμερα στη δημιουργία ενός ταμείου 5 δισ. ευρώ «για τη στήριξη των νέων ανέργων», τους οποίους παράγει κατά εκατοντάδες χιλιάδες το σύστημα που υπηρετούν. Πρόκειται για ωμή κοροϊδία, καθώς κονδύλια όπως αυτά προορίζονται για τη χρηματοδότηση δράσεων που είτε μοιράζουν μια θέση εργασίας στα δύο, είτε προσφέρουν τζάμπα εργασία για τους εργοδότες, είτε κονιορτοποιούν τις εργασιακές σχέσεις.

Οπως ομολογούν, τα κεφάλαια του ταμείου θα κατευθυνθούν «για τη στήριξη προγραμμάτων εκπαίδευσης, υποτροφιών και άλλων μορφών εκπαίδευσης, σε όσα κράτη - μέλη της ΕΕ η ανεργία των νέων υπερβαίνει το 25%». Οι ίδιοι υπολογίζουν ότι η ανεργία των νέων στοιχίζει στην ΕΕ περίπου 150 δισ. ευρώ το χρόνο ή 1,2% του ΑΕΠ. Κατ' αυτόν τον τρόπο, η Κομισιόν εκτιμά ότι το κόστος των «προγραμμάτων εκπαίδευσης και πρόσληψης» είναι πολύ χαμηλότερο από το κόστος της χαμένης παραγωγικότητας, ιδίως αν προσμετρηθούν και τα επιδόματα ανεργίας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ