Το ΚΚΕ καταψήφισε το ν/σ στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ζητώντας την άμεση απόσυρσή του
Καταψηφίζοντας το ν/σ - που ψηφίστηκε επί της αρχής από τους βουλευτές της συγκυβέρνησης - τόνισε ότι «ενώνουμε τη φωνή μας με τις φωνές των ναυτεργατών και των νησιωτών» που διαφωνούν με τις διατάξεις του.
Η βουλευτής του Κόμματος υπογράμμισε ότι με το νομοσχέδιο ικανοποιούνται οι ορέξεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου που επιζητά μεγαλύτερα κέρδη από την εκμετάλλευση των ναυτεργατών και υπενθύμισε ότι η απόσυρσή του ήταν ένα από τα αιτήματα της επταήμερης απεργίας των ναυτεργατών, παρόλο που ήταν σε επιστράτευση, και ανέφερε ότι για το ίδιο θέμα έχει εξαγγελθεί και νέα απεργία για τις 3 Απρίλη.
Κατήγγειλε ότι για πρώτη φορά καταργούνται οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας για τα κατώτερα πληρώματα και τα σκάφη αναψυχής, ενώ ανοίγει ο δρόμος για πλήγματα και στις άλλες κατηγορίες εργαζομένων στα πλοία, ενώ θα επιφέρει συντριπτικό χτύπημα σε μισθούς, συντάξεις και δικαιώματα.
Επανεισάγεται, είπε η Δ. Μανωλάκου, η έννοια του ενεργού ναυτεργάτη με αυστηρότερα κριτήρια για να χρησιμοποιηθεί για τον εξοβελισμό των Ελλήνων ναυτικών και την αντικατάστασή τους με φθηνότερο εργατικό δυναμικό και έθεσε το ερώτημα: «Ο μη ενεργός ναυτεργάτης θα έχει φυλλάδιο και κοινωνική προστασία ή χάνει ακόμα και το ελάχιστο που ίσχυε, δηλαδή με 13 χρόνια στη θάλασσα και 57 ετών να κατοχυρώνει συνταξιοδοτικό δικαίωμα»;
Εκτός των άλλων, τόνισε, καταργείται το δικαίωμα της απεργίας μέσω της επίταξης των πλοίων και η συγκεκριμένη διάταξη επί της ουσίας συνιστά πολιτική επιστράτευση διαρκείας και επιβάλλει καθεστώς απαγόρευσης των κινητοποιήσεων.
Με το νομοσχέδιο, συνέχισε, καταργείται το καμποτάζ στα επιβατηγά πλοία με κριτήριο την ανταγωνιστικότητα και ισοπεδώνονται οι ελάχιστες θέσεις εργασίας με συγκροτημένα δικαιώματα δημιουργώντας όρους ανασφάλειας στη θάλασσα και προσθέτοντας χιλιάδες στις στρατιές των ανέργων.
Πιστή στην πολιτική της, είπε, και η σημερινή κυβέρνηση επεκτείνει τις προκλητικές φοροαπαλλαγές στους εφοπλιστές, ενώ προωθεί την ιδιωτικοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης.
Ξεπουλιούνται, υπογράμμισε, τα λιμάνια και οι υποδομές τους όπως επίσης και το φιλέτο της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης με στόχο να γίνει ξέγραφο αμπέλι κατά τα πρότυπα της ΚΟΣΚΟ, ενώ διατηρείται η στρατιωτική δομή του Λιμενικού Σώματος.
Υπερασπιζόμενος το νομοσχέδιο ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Κ. Μουσουρούλης, επιβεβαίωσε το προωθούμενο ξεπούλημα των λιμανιών αναφέροντας ότι η κυβέρνηση προετοιμάζει το έδαφος για να «γίνουν σημαντικές επενδύσεις στους λιμένες». Ισχυρίστηκε ότι με όρους Δημοσίου τα λιμάνια της χώρας θα χάνουν έδαφος από το σκληρό ανταγωνισμό από ιδιωτικά λιμάνια της ευρύτερης περιοχής.
Αναφερόμενος στο χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών και τις συνθέσεις των πληρωμάτων είπε ότι αυτές ισχύουν από το 1974 και από τότε έχουν υπάρξει τεχνολογικές εξελίξεις οι οποίες έχουν ακυρώσει ορισμένες ειδικότητες.
«Οποιος δεν το βλέπει αυτό και οχυρώνεται στην ανάγκη να χαϊδέψει αυτιά δε στέκεται στο ύψος των περιστάσεων» είπε προκλητικά και ισχυρίστηκε ότι όσον αφορά την ακτοπλοΐα δε θα καταργηθεί η υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση των πλοίων. Είπε ότι ειδικά για το χειμώνα πρόθεση της κυβέρνησης είναι να προσαρμοστεί η κατάσταση στη διαμορφούμενη ζήτηση, αφού κατά τον υπουργό η ακτοπλοΐα είναι ένα «θαλάσσιο ΚΤΕΛ και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται».
Δε φτάνει που τα Ταμεία βρίσκονται «στο κόκκινο», ζητούν κι εκπτώσεις από πάνω
Την άμεση προώθηση νέας ρύθμισης για τα ληξιπρόθεσμα χρέη των επιχειρήσεων προς τα ασφαλιστικά ταμεία αξιώνουν οι εργοδοτικοί φορείς, για αποπληρωμή με πολλές και χαμηλές δόσεις. Η πρότασή τους αναλύεται σε κοινή επιστολή που έστειλαν στον πρωθυπουργό Α. Σαμαρά οι επικεφαλής της Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας και του ΕΒΕΑ Κ. Μίχαλος, της ΕΣΕΕ Β. Κορκίδης και της ΓΣΕΒΕΕ Δ. Ασημακόπουλος.
Ζητούν έκπτωση 5% για τις επιχειρήσεις που πράττουν το... αυτονόητο, πληρώνοντας κανονικά τις υποχρεώσεις τους στα Ταμεία και για τις υπόλοιπες τη δυνατότητα εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων οφελών τους έως το... 2020! Ειδικότερα:
Δε σταματούν, όμως, εδώ. Ζητούν ακόμη «μείωση από 1/1/2014 ή 2015 κατά 10% των ασφαλιστικών εισφορών σε όλες τις επιχειρήσεις που καταβάλλουν ανελλιπώς τις ασφαλιστικές εισφορές τους και ένταξη επίσης σε καθεστώς μείωσης όσων επιχειρήσεων υπαχθούν στο διακανονισμό παλαιών οφειλών και για ένα δωδεκάμηνο τηρούν τους όρους του διακανονισμού». Για την υφιστάμενη ρύθμιση προτείνουν διαμόρφωση του αριθμού δόσεων σε 24, 18 και 12 από το 2013 έως το 2015.
Στο πλαίσιο της συντονισμένης δράσης των εργαζομένων, χτες απεργία είχαν οι οδηγοί και βοηθοί πωλητών. Οι εργαζόμενοι στα γραφεία δεν απεργούσαν, όμως η εργοδοσία προχώρησε σε ένα ιδιότυπο λοκ άουτ, κρατώντας κλειδωμένους τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές των εργαζομένων που είναι μέλη του επιχειρησιακού Σωματείου. Σε άμεση αντίδραση το Σωματείο έστειλε εξώδικο καταγγέλλοντας την πρακτική της εργοδοσίας και προκήρυξε στάση εργασίας για σήμερα από τις 10 π.μ. έως τις 3 μ.μ.
Κλιμακώνοντας την επιχείρηση τρομοκρατίας, η εργοδοσία έθεσε σε λειτουργία και το κύκλωμα παρακολούθησης που εγκατέστησε τον τελευταίο μήνα έξω από τους χώρους των υπηρεσιών και των τμημάτων παραγωγής, με προφανή στόχο την παρακολούθηση της απεργιακής συγκέντρωσης και των όσων συζητούσαν οι εργαζόμενοι.
Με εξώδικο που έστειλε το Σωματείο απαιτεί η εργοδοσία να απομακρύνει όλα τα τεχνικά μέσα παρακολούθησης, μαγνητοσκόπησης και βιντεοσκόπησης και να σταματήσει την κατάφωρη παραβίαση των δικαιωμάτων των εργαζομένων.
Η απεργία συνεχίζεται σήμερα και αύριο με απόφαση του Συνδικάτου Οδηγών και Βοηθών Πωλητών.
Στο πλευρό των εργαζομένων, στην απεργιακή τους συγκέντρωση, βρέθηκε κλιμάκιο στελεχών του ΠΑΜΕ και αντιπροσωπεία της Λαϊκής Συσπείρωσης Θέρμης.
Με περιοδείες, συσκέψεις στα καράβια, και κάλεσμα στα Εργατικά Κέντρα, τις Ομοσπονδίες, τα σωματεία και τους φορείς να κάνουν τον αγώνα αυτό και δική τους υπόθεση, τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, έχουν αναλάβει δράση για την καλύτερη προετοιμασία της 24ωρης πανελλαδικής προειδοποιητικής απεργίας στις 3 Απρίλη σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και όλα τα λιμάνια της χώρας. Η νέα απεργία που αποφασίστηκε από την Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ, είναι συνέχεια της 7ήμερης απεργιακής μάχης που έδωσαν οι ναυτεργάτες το Φλεβάρη. Γίνεται με αιχμή τον αγώνα ενάντια στο νέο νομοσχέδιο με το οποίο η συγκυβέρνηση προωθεί την άρση του καμποτάζ στην επιβατηγό ναυτιλία, την επέκταση της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας σε όλα τα καράβια, βάζει σε κίνδυνο την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Στο πλαίσιο των προετοιμασιών, τα τρία ναυτεργατικά σωματεία καλούν σε μαζική συμμετοχή στη σύσκεψη που διοργανώνουν τη Δευτέρα 1η Απρίλη στις 10.30 το πρωί στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ. Αντίστοιχη παρέμβαση για να οργανωθεί ο αγωνιστικός συντονισμός ενάντια στο ν/σ έχουν αναλάβει και σε επίπεδο ΠΝΟ.
Κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στην απεργία και την περιφρούρησή της απευθύνει με ψήφισμά της και η ετήσια γενική συνέλευση της ΠΕΣ/ΝΑΤ που έγινε χτες.