Πέμπτη 28 Μάρτη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ
Επικίνδυνο για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα

Το ΚΚΕ καταψήφισε το ν/σ στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ζητώντας την άμεση απόσυρσή του

Την απόσυρση του νομοσχεδίου για την «ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» ζήτησε χτες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής η εισηγήτρια του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, καταγγέλλοντας ότι πρόκειται για ένα αντιδραστικό, αντιλαϊκό, κατασταλτικό και επικίνδυνο νομοσχέδιο για την άμυνα της χώρας και την ασφάλεια στη θάλασσα.

Καταψηφίζοντας το ν/σ - που ψηφίστηκε επί της αρχής από τους βουλευτές της συγκυβέρνησης - τόνισε ότι «ενώνουμε τη φωνή μας με τις φωνές των ναυτεργατών και των νησιωτών» που διαφωνούν με τις διατάξεις του.

Η βουλευτής του Κόμματος υπογράμμισε ότι με το νομοσχέδιο ικανοποιούνται οι ορέξεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου που επιζητά μεγαλύτερα κέρδη από την εκμετάλλευση των ναυτεργατών και υπενθύμισε ότι η απόσυρσή του ήταν ένα από τα αιτήματα της επταήμερης απεργίας των ναυτεργατών, παρόλο που ήταν σε επιστράτευση, και ανέφερε ότι για το ίδιο θέμα έχει εξαγγελθεί και νέα απεργία για τις 3 Απρίλη.

Κατήγγειλε ότι για πρώτη φορά καταργούνται οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας για τα κατώτερα πληρώματα και τα σκάφη αναψυχής, ενώ ανοίγει ο δρόμος για πλήγματα και στις άλλες κατηγορίες εργαζομένων στα πλοία, ενώ θα επιφέρει συντριπτικό χτύπημα σε μισθούς, συντάξεις και δικαιώματα.

Επανεισάγεται, είπε η Δ. Μανωλάκου, η έννοια του ενεργού ναυτεργάτη με αυστηρότερα κριτήρια για να χρησιμοποιηθεί για τον εξοβελισμό των Ελλήνων ναυτικών και την αντικατάστασή τους με φθηνότερο εργατικό δυναμικό και έθεσε το ερώτημα: «Ο μη ενεργός ναυτεργάτης θα έχει φυλλάδιο και κοινωνική προστασία ή χάνει ακόμα και το ελάχιστο που ίσχυε, δηλαδή με 13 χρόνια στη θάλασσα και 57 ετών να κατοχυρώνει συνταξιοδοτικό δικαίωμα»;

Εκτός των άλλων, τόνισε, καταργείται το δικαίωμα της απεργίας μέσω της επίταξης των πλοίων και η συγκεκριμένη διάταξη επί της ουσίας συνιστά πολιτική επιστράτευση διαρκείας και επιβάλλει καθεστώς απαγόρευσης των κινητοποιήσεων.

Με το νομοσχέδιο, συνέχισε, καταργείται το καμποτάζ στα επιβατηγά πλοία με κριτήριο την ανταγωνιστικότητα και ισοπεδώνονται οι ελάχιστες θέσεις εργασίας με συγκροτημένα δικαιώματα δημιουργώντας όρους ανασφάλειας στη θάλασσα και προσθέτοντας χιλιάδες στις στρατιές των ανέργων.

Πιστή στην πολιτική της, είπε, και η σημερινή κυβέρνηση επεκτείνει τις προκλητικές φοροαπαλλαγές στους εφοπλιστές, ενώ προωθεί την ιδιωτικοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης.

Ξεπουλιούνται, υπογράμμισε, τα λιμάνια και οι υποδομές τους όπως επίσης και το φιλέτο της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης με στόχο να γίνει ξέγραφο αμπέλι κατά τα πρότυπα της ΚΟΣΚΟ, ενώ διατηρείται η στρατιωτική δομή του Λιμενικού Σώματος.

«Σημαντικές επενδύσεις» αναζητά η κυβέρνηση

Υπερασπιζόμενος το νομοσχέδιο ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Κ. Μουσουρούλης, επιβεβαίωσε το προωθούμενο ξεπούλημα των λιμανιών αναφέροντας ότι η κυβέρνηση προετοιμάζει το έδαφος για να «γίνουν σημαντικές επενδύσεις στους λιμένες». Ισχυρίστηκε ότι με όρους Δημοσίου τα λιμάνια της χώρας θα χάνουν έδαφος από το σκληρό ανταγωνισμό από ιδιωτικά λιμάνια της ευρύτερης περιοχής.

Αναφερόμενος στο χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών και τις συνθέσεις των πληρωμάτων είπε ότι αυτές ισχύουν από το 1974 και από τότε έχουν υπάρξει τεχνολογικές εξελίξεις οι οποίες έχουν ακυρώσει ορισμένες ειδικότητες.

«Οποιος δεν το βλέπει αυτό και οχυρώνεται στην ανάγκη να χαϊδέψει αυτιά δε στέκεται στο ύψος των περιστάσεων» είπε προκλητικά και ισχυρίστηκε ότι όσον αφορά την ακτοπλοΐα δε θα καταργηθεί η υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση των πλοίων. Είπε ότι ειδικά για το χειμώνα πρόθεση της κυβέρνησης είναι να προσαρμοστεί η κατάσταση στη διαμορφούμενη ζήτηση, αφού κατά τον υπουργό η ακτοπλοΐα είναι ένα «θαλάσσιο ΚΤΕΛ και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ