ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 22 Νοέμβρη 2013
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΝΕΟ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΘΗΝΑΣ - ΑΤΤΙΚΗΣ»
Παρεμβάσεις σε όφελος των μονοπωλίων

Με πολεοδομικές παρεμβάσεις θα επιχειρηθεί να τονωθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου
Με πολεοδομικές παρεμβάσεις θα επιχειρηθεί να τονωθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου
Τη στρατηγική που θα εφαρμοστεί στην Αττική τα επόμενα χρόνια στους τομείς των μεταφορών, του τουρισμού, της πολεοδόμησης, της βιομηχανίας, του εμπορίου, των υπηρεσιών, της ενέργειας, του πολιτισμού και του περιβάλλοντος, με στόχο να δημιουργηθούν νέα πεδία κερδοφορίας στο μεγάλο κεφάλαιο, περιλαμβάνει το «Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας - Αττικής 2021», που φέρνει η κυβέρνηση στη Βουλή την ερχόμενη Τετάρτη 27/11 για να συζητηθεί σε κοινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος.

Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, το Ρυθμιστικό ανάμεσα σε άλλα συνιστά «κορυφαία δράση στήριξης» και των «οικονομικών δραστηριοτήτων» που φιλοξενεί η περιοχή. Οπως δήλωσε σχετικά ο υπουργός ΠΕΚΑ Γιάννης Μανιάτης θεσμοθετούν για την πρωτεύουσα «τις στρατηγικές επιλογές που θα αποτελέσουν τον οδικό χάρτη για τα επόμενα 20 χρόνια και οι οποίες αφορούν και αντιμετωπίζουν ισότιμα και συμπληρωματικά το Περιβάλλον, την Παραγωγή και την Επιχειρηματικότητα, τον Πολιτισμό, την Κοινωνική Συνοχή και την Αστική Αναζωογόνηση».

Πρώτος στρατηγικός στόχος του Ρυθμιστικού είναι η «οικονομική ανάπτυξη, ισόρροπη, κοινωνικά δίκαιη και περιβαλλοντικά βιώσιμη ενίσχυση του διεθνούς ρόλου της Αθήνας, η προώθηση της καινοτομίας, βελτίωση της ανταγωνιστικότητας». Με σαφήνεια, δηλαδή, δηλώνεται η προσήλωση της κυβέρνησης στη λογική της ανταγωνιστικότητας που αποτελεί τον πυρήνα της Στρατηγικής της Λισαβόνας, που καμιά σχέση δεν έχει ούτε με την προστασία του περιβάλλοντος, ούτε με μια ανάπτυξη προς όφελος των εργαζομένων και των αναγκών της λαϊκής οικογένειας.

Αναλυτικότερα, μεταξύ άλλων, το Ρυθμιστικό προβλέπει ανάσχεση των επεκτάσεων των σχεδίων πόλης, καθώς, όπως αναφέρει «η πολεοδομημένη και θεσμοθετημένη προς πολεοδόμηση γη θα μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες σχεδόν διπλάσιου πληθυσμού». Προτείνεται ανακύκλωση ήδη πολεοδομημένης γης με επανάχρηση κτιρίων και αναπλάσεις, προς όφελος βέβαια του μεγάλου κεφαλαίου που ήδη στο κέντρο της Αθήνας συγκεντρώνει τέτοια παλιά κτίρια αγοράζοντας κοψοχρονιά. Η όλη αυτή επιχείρηση θα γίνει και με οικονομικά κίνητρα. Προβλέπει, επίσης, σταδιακό περιορισμό της εκτός σχεδίου δόμησης και απαγόρευση των παρεκκλίσεων κάτω από τα 4 στρέμματα, δίνοντας έναυσμα για ένα ακόμη μπαράζ συγκέντρωσης γης σε λίγα χέρια.

Στον Ελαιώνα, σχεδιάζεται η δημιουργία υποδοχέα - στο πλαίσιο των Επιχειρηματικών Πάρκων Ειδικού Τύπου που προβλέπει ο Ν. 3982/2011 - με κύριο προσανατολισμό στους τομείς τροφίμων, γεωργίας και βιοτεχνολογίας, πράσινων υλικών, τεχνολογιών δόμησης και κατασκευών. Ανάλογοι υποδοχείς σχεδιάζονται επίσης στο Διεθνή Αερολιμένα, για τη δημιουργία συστάδων επιχειρήσεων (clusters) καινοτομίας, με τη συμμετοχή επιχειρήσεων κλάδων προηγμένης τεχνολογίας, εκπαιδευτικών και ερευνητικών φορέων, καθώς και στο Θριάσιο σε τομείς της «πράσινης» επιχειρηματικότητας. Αναζητείται η χωροθέτηση Επιχειρηματικών Πάρκων κατά προτεραιότητα σε περιοχές όπως είναι οι πύλες εισόδου της Περιφέρειας, κοντά στους κόμβους συνδυασμένων μεταφορών π.χ. στην από βορρά είσοδο του ΠΑΘΕ (όρια νομού Βοιωτίας - Αυλώνας), στη δυτική είσοδο του ΠΑΘΕ (Μέγαρα - Θριάσιο Πεδίο, Ασπρόπυργος, Μαγούλα, συμπεριλαμβανομένου του υπό ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου ΟΣΕ), στον Εμπορευματικό Λιμένα Ικονίου - Κερατσινίου, και στην περιοχή του Διεθνούς Αερολιμένα.

Στις μητροπολιτικές παρεμβάσεις, εκτός από εκείνες που αφορούν την Πανεπιστημίου ή τη διπλή ανάπλαση Βοτανικού - Αλεξάνδρας, περιλαμβάνεται παρέμβαση στην Ακαδημία Πλάτωνος, με επέκταση προς τα δυτικά του προγράμματος ενοποίησης αρχαιολογικών χώρων. Μεταξύ άλλων, προωθείται στην ευρύτερη περιοχή κατοικίας, πολεοδομική παρέμβαση με μείωση των συντελεστών δόμησης και έλεγχο των χρήσεων γης, απομάκρυνση του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΤΕΛ) κ.τ.λ. Στον Πειραιά, θα ενταχθούν σε ενιαίο πρόγραμμα οι πολεοδομικές παρεμβάσεις στην έκταση από το Γήπεδο Καραϊσκάκη ως τον Αγ. Διονύσιο. Για την ίδια περιοχή, προβλέπεται πολεοδομική παρέμβαση στη Λιμενοβιομηχανική ζώνη Δραπετσώνας - Κερατσινίου.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Νέο οργανόγραμμα με στόχο επενδύσεις και μετανάστες

Το νέο οργανόγραμμα του υπουργείου Ναυτιλίας - Αιγαίου και του Λιμενικού Σώματος, ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης. Το οργανόγραμμα υλοποιεί τις κατευθύνσεις σχετικού νόμου που ψηφίστηκε πριν από λίγους μήνες και ο οποίος ανασυγκροτεί το υπουργείο ως επιχειρησιακό κέντρο για την υλοποίηση της αντιλαϊκής ναυτιλιακής στρατηγικής, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των εφοπλιστών, την ένταση της εκμετάλλευσης των ναυτεργατών, αλλά και των εργαζομένων στα λιμάνια.

Ανάμεσα στα άλλα, συγκροτεί ΓΓ λιμένων, λιμενικής πολιτικής και ναυτιλιακών επενδύσεων, η οποία, όπως είπε ο Μ. Βαρβιτσιώτης, θα έχει στόχο τις ναυτιλιακές επενδύσεις, τονίζοντας ότι μέχρι σήμερα «βλέπαμε» τα λιμάνια σαν πόλους εξυπηρέτησης και όχι ανάπτυξης. Πρόσθεσε δε πως πρέπει να προσελκύσουμε επενδύσεις και για την εξυπηρέτηση του δυσβάστακτου δημόσιου χρέους. Η σύμβαση με την COSCO δείχνει το δρόμο και για τα άλλα λιμάνια της χώρας. Το τελευταίο προβλέπεται και από την πρόσφατη σχετική νομοθεσία.

Επίσης, συγκροτείται υπηρεσία ελέγχου και θαλάσσιας επιτήρησης, για την εφαρμογή της ευρωενωσιακής πολιτικής. Στην ουσία, θα έχει στόχο τους μετανάστες που προσπαθούν να περάσουν το Αιγαίο και αρκετοί από αυτούς πνίγονται στα νερά του. Ηδη, 2.000 λιμενικοί με 35 σκάφη έχουν ως κύρια δραστηριότητα την αναχαίτιση των προσφύγων της πείνας και των πολέμων. Οι θαλάσσιοι δίοδοι έχουν «επαναδραστηριοποιηθεί» από τους διακινητές, αφού το «τείχος» στον Εβρο έχει καταστήσει σχεδόν αδύνατη την προσέγγιση στα χερσαία ελληνοτουρκικά σύνορα.

Η ενίσχυση, μεταξύ άλλων, και της καταστολής στα θαλάσσια σύνορα, φαίνεται και από την αναδιάρθρωση περιφερειακών διοικήσεων του Λιμενικού Σώματος. Συγκεκριμένα, μεταφέρεται η έδρα της τρίτης περιφερειακής διοίκησης από την Κέρκυρα στην Ηγουμενίτσα, αφού, όπως τονίστηκε από ανώτερο αξιωματικό, εκεί υπάρχει μεγάλη πίεση από τις μεταναστευτικές ροές. Η έδρα της πρώτης περιφερειακής διοίκησης μεταφέρεται από την Καβάλα στη Μυτιλήνη και επεκτείνονται τα όριά της, αφού θα ελέγχει τη θαλάσσια περιοχή από τη Λήμνο μέχρι το Αγαθονήσι. Οπως, αναφέρθηκε, την επέκταση του «τείχους» του Εβρου ως τη Σαμοθράκη θα αναλάβει η δεύτερη περιφερειακή διοίκηση με έδρα την Καβάλα αντί της Θεσσαλονίκης.

Οσον αφορά τη συγχώνευση της αστυνόμευσης, της ασφάλειας και των επιχειρήσεων σε έναν κλάδο, τονίστηκε ότι σαν «φιλοσοφία» της σχετικής ρύθμισης αποτέλεσε το δόγμα της ανασυγκρότησης των αμερικανικών υπηρεσιών ασφαλείας. Επίσης, θα ενισχυθεί το γραφείο του υπουργού με τη λειτουργία επιτελικού γραφείου, ενώ θα συγκροτηθεί κλάδος ελέγχου πλοίων, ο οποίος αναβαθμίζεται ως ελεγκτικός μηχανισμός. Παράλληλα, ανακοινώθηκαν καταργήσεις λιμενικών σταθμών, μείωση κλάδων του Λιμενικού από οκτώ σε τέσσερις (σ.σ. ασφάλειας - αστυνόμευσης, ναυτιλίας, ελέγχου πλοίων, διοίκησης και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης). Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της κατεύθυνσης του υπουργείου να υπάρχει μια κεντρική λιμενική αρχή ανά νομό προτείνεται η κατάργηση 63 λιμενικών σταθμών και των 24 υπολιμεναρχείων. Στο πλαίσιο του προτεινόμενου οργανογράμματος, θα εξακολουθήσει η ύπαρξη των 18 κεντρικών λιμεναρχείων, 45 λιμεναρχείων αντί 34, κανενός υπολιμεναρχείου, 67 λιμενικών τμημάτων αντί 34, 41 λιμενικών σταθμών αντί 104, 46 λιμενικών φυλακίων αντί 33.

Ζήτησε τα μεροκάματα και τον σκότωσαν

Ξυλοκόπησαν μέχρι θανάτου 28χρονο γιατί ζήτησε τα μεροκάματα φίλης του που της χρωστούσε ιδιοκτήτης εστιατορίου στην Ομόνοια.

Το έγκλημα έγινε το απόγευμα της Τρίτης στην οδό Γερανίου και ως δράστες συνελήφθησαν ένας 39χρονος και ο 43χρονος διαχειριστής του καταστήματος. Οπως έγινε γνωστό από την Αστυνομία, ο άτυχος 28χρονος, ο οποίος έμενε στον Πύργο Ηλείας, είχε έλθει στην Αθήνα για να φέρει σε νοσοκομείο συγγενικό του πρόσωπο, που έχει πρόβλημα υγείας. Πριν λίγες μέρες συναντήθηκε μ' ένα φίλο του και την κοπέλα. Ενώ συζητούσαν για τα προβλήματά τους, η κοπέλα τους είπε ότι ο ιδιοκτήτης εστιατορίου στην οδό Γερανίου, όπου εργαζόταν μέχρι πρότινος, της χρωστούσε ένα ποσό από τα δεδουλευμένα της και προθυμοποιήθηκαν να τη συνοδεύσουν για να τα ζητήσει.

Οταν πήγαν στο εστιατόριο ενημερώθηκε ο 43χρονος, ο οποίος είναι ο διαχειριστής του καταστήματος, για την παρουσία και την απαίτηση των οφειλομένων χρημάτων από την ημεδαπή, ειδοποίησε δε τηλεφωνικά τον 39χρονο να μεταβεί σε αυτό. Ο δράστης, μόλις έφτασε στο εστιατόριο διαπληκτίστηκε με το θύμα, το οποίο χτύπησε στο κεφάλι με γροθιές με αποτέλεσμα να τον ρίξει στο έδαφος, όπου συνέχισε να τον χτυπάει με κλωτσιές. Στο σημείο έφτασαν αστυνομικοί, που ειδοποιήθηκαν από αυτόπτες μάρτυρες, οι οποίοι συνέλαβαν επιτόπου τον 39χρονο, ενώ ο 43χρονος συνελήφθη αργότερα από αστυνομικούς. Ο 28χρονος μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ σε νοσοκομείο, όπου κατέληξε, σύμφωνα με τον ιατροδικαστή, συνεπεία βαριών κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ