Παρασκευή 22 Νοέμβρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΝΕΟ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΘΗΝΑΣ - ΑΤΤΙΚΗΣ»
Παρεμβάσεις σε όφελος των μονοπωλίων

Με πολεοδομικές παρεμβάσεις θα επιχειρηθεί να τονωθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου
Με πολεοδομικές παρεμβάσεις θα επιχειρηθεί να τονωθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου
Τη στρατηγική που θα εφαρμοστεί στην Αττική τα επόμενα χρόνια στους τομείς των μεταφορών, του τουρισμού, της πολεοδόμησης, της βιομηχανίας, του εμπορίου, των υπηρεσιών, της ενέργειας, του πολιτισμού και του περιβάλλοντος, με στόχο να δημιουργηθούν νέα πεδία κερδοφορίας στο μεγάλο κεφάλαιο, περιλαμβάνει το «Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας - Αττικής 2021», που φέρνει η κυβέρνηση στη Βουλή την ερχόμενη Τετάρτη 27/11 για να συζητηθεί σε κοινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος.

Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, το Ρυθμιστικό ανάμεσα σε άλλα συνιστά «κορυφαία δράση στήριξης» και των «οικονομικών δραστηριοτήτων» που φιλοξενεί η περιοχή. Οπως δήλωσε σχετικά ο υπουργός ΠΕΚΑ Γιάννης Μανιάτης θεσμοθετούν για την πρωτεύουσα «τις στρατηγικές επιλογές που θα αποτελέσουν τον οδικό χάρτη για τα επόμενα 20 χρόνια και οι οποίες αφορούν και αντιμετωπίζουν ισότιμα και συμπληρωματικά το Περιβάλλον, την Παραγωγή και την Επιχειρηματικότητα, τον Πολιτισμό, την Κοινωνική Συνοχή και την Αστική Αναζωογόνηση».

Πρώτος στρατηγικός στόχος του Ρυθμιστικού είναι η «οικονομική ανάπτυξη, ισόρροπη, κοινωνικά δίκαιη και περιβαλλοντικά βιώσιμη ενίσχυση του διεθνούς ρόλου της Αθήνας, η προώθηση της καινοτομίας, βελτίωση της ανταγωνιστικότητας». Με σαφήνεια, δηλαδή, δηλώνεται η προσήλωση της κυβέρνησης στη λογική της ανταγωνιστικότητας που αποτελεί τον πυρήνα της Στρατηγικής της Λισαβόνας, που καμιά σχέση δεν έχει ούτε με την προστασία του περιβάλλοντος, ούτε με μια ανάπτυξη προς όφελος των εργαζομένων και των αναγκών της λαϊκής οικογένειας.

Αναλυτικότερα, μεταξύ άλλων, το Ρυθμιστικό προβλέπει ανάσχεση των επεκτάσεων των σχεδίων πόλης, καθώς, όπως αναφέρει «η πολεοδομημένη και θεσμοθετημένη προς πολεοδόμηση γη θα μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες σχεδόν διπλάσιου πληθυσμού». Προτείνεται ανακύκλωση ήδη πολεοδομημένης γης με επανάχρηση κτιρίων και αναπλάσεις, προς όφελος βέβαια του μεγάλου κεφαλαίου που ήδη στο κέντρο της Αθήνας συγκεντρώνει τέτοια παλιά κτίρια αγοράζοντας κοψοχρονιά. Η όλη αυτή επιχείρηση θα γίνει και με οικονομικά κίνητρα. Προβλέπει, επίσης, σταδιακό περιορισμό της εκτός σχεδίου δόμησης και απαγόρευση των παρεκκλίσεων κάτω από τα 4 στρέμματα, δίνοντας έναυσμα για ένα ακόμη μπαράζ συγκέντρωσης γης σε λίγα χέρια.

Στον Ελαιώνα, σχεδιάζεται η δημιουργία υποδοχέα - στο πλαίσιο των Επιχειρηματικών Πάρκων Ειδικού Τύπου που προβλέπει ο Ν. 3982/2011 - με κύριο προσανατολισμό στους τομείς τροφίμων, γεωργίας και βιοτεχνολογίας, πράσινων υλικών, τεχνολογιών δόμησης και κατασκευών. Ανάλογοι υποδοχείς σχεδιάζονται επίσης στο Διεθνή Αερολιμένα, για τη δημιουργία συστάδων επιχειρήσεων (clusters) καινοτομίας, με τη συμμετοχή επιχειρήσεων κλάδων προηγμένης τεχνολογίας, εκπαιδευτικών και ερευνητικών φορέων, καθώς και στο Θριάσιο σε τομείς της «πράσινης» επιχειρηματικότητας. Αναζητείται η χωροθέτηση Επιχειρηματικών Πάρκων κατά προτεραιότητα σε περιοχές όπως είναι οι πύλες εισόδου της Περιφέρειας, κοντά στους κόμβους συνδυασμένων μεταφορών π.χ. στην από βορρά είσοδο του ΠΑΘΕ (όρια νομού Βοιωτίας - Αυλώνας), στη δυτική είσοδο του ΠΑΘΕ (Μέγαρα - Θριάσιο Πεδίο, Ασπρόπυργος, Μαγούλα, συμπεριλαμβανομένου του υπό ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου ΟΣΕ), στον Εμπορευματικό Λιμένα Ικονίου - Κερατσινίου, και στην περιοχή του Διεθνούς Αερολιμένα.

Στις μητροπολιτικές παρεμβάσεις, εκτός από εκείνες που αφορούν την Πανεπιστημίου ή τη διπλή ανάπλαση Βοτανικού - Αλεξάνδρας, περιλαμβάνεται παρέμβαση στην Ακαδημία Πλάτωνος, με επέκταση προς τα δυτικά του προγράμματος ενοποίησης αρχαιολογικών χώρων. Μεταξύ άλλων, προωθείται στην ευρύτερη περιοχή κατοικίας, πολεοδομική παρέμβαση με μείωση των συντελεστών δόμησης και έλεγχο των χρήσεων γης, απομάκρυνση του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΤΕΛ) κ.τ.λ. Στον Πειραιά, θα ενταχθούν σε ενιαίο πρόγραμμα οι πολεοδομικές παρεμβάσεις στην έκταση από το Γήπεδο Καραϊσκάκη ως τον Αγ. Διονύσιο. Για την ίδια περιοχή, προβλέπεται πολεοδομική παρέμβαση στη Λιμενοβιομηχανική ζώνη Δραπετσώνας - Κερατσινίου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ